ODLUKAO USKLAĐIVANJU POSLOVANJA JAVNOG PREDUZEĆA PTT SAOBRAĆAJA "SRBIJA" SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA("Sl. glasnik RS", br. 70/2013) |
Javno preduzeće PTT saobraćaja "Srbija" (u daljem tekstu: Javno preduzeće) osnovano je Zakonom o sistemima veza ("Službeni glasnik RS", br. 38/91, 41/91, 53/93, 67/93, 48/94, 20/97 i 44/03).
Osnivanje Javnog preduzeća upisano je u registar Trgovinskog suda u Beogradu, broj reg. ul: 1-23306-00, matični broj 07461429, a Rešenjem Agencije za privredne registre broj 10217/2005 od 14. aprila 2005. godine, registrovano je prevođenje Javnog preduzeća u Registar privrednih subjekata.
Osnivač Javnog preduzeća je Republika Srbija, a prava osnivača ostvaruje Vlada (u daljem tekstu: Osnivač).
Javno preduzeće je javni poštanski operator u smislu Zakona o poštanskim uslugama.
Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Pošta Srbije", Beograd.
Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Pošta Srbije", Beograd.
Sedište Preduzeća je u Beogradu, Ulica Takovska broj 2.
Javno preduzeće ima svojstvo pravnog lica i prava, obaveze i odgovornosti utvrđene zakonom i ovom odlukom.
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Javno preduzeće ima pečat i štambilj, čiji se izgled i sadržina utvrđuju Statutom Javnog preduzeća.
Javno preduzeće ima znak, zaštićen kod organa nadležnog za zaštitu intelektualne svojine pod brojem Ž-2002-597 (48467).
Znak iz stava 1. ovog člana je u bojama plava i žuta, koji čine tri stepenasto, u opadajućem nizu, poređane koverte dijagonalno obojene bojama plava i žuta i reč "POŠTA", plave boje, ispisana ispod u širini koverti.
2. DELATNOSTI JAVNOG PREDUZEĆA
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
- Šifra delatnosti: 53.10
- Naziv delatnosti: Poštanske aktivnosti javnog servisa.
Delatnost Javnog preduzeća od opšteg interesa je univerzalna poštanska usluga.
Javno preduzeće obavlja i delatnosti:
1) poštanske aktivnosti komercijalnog servisa koje podrazumevaju posebne zahteve u pogledu načina i kvaliteta prenosa;
2) promet i distribucija poštanskih maraka i vrednosnica, kao i prodaja maraka u filatelističke svrhe;
3) monetarno posredovanje, koje obuhvata delatnost uputničkog prometa, platne i druge usluge i u okviru finansijske delatnosti;
4) zastupanje i posredovanje u osiguranju;
5) telekomunikacije (kablovske, bežične, satelitske i ostale telekomunikacione usluge), računarsko programiranje, konsultantske i s tim u vezi povezane delatnosti, kao i informacione uslužne delatnosti povezane sa telekomunikacijama;
6) popravke računara i periferne opreme;
7) brokerski poslovi s hartijama od vrednosti i berzanskom robom, koji obuhvataju usluge menjačnica;
8) štampanje i izdavanje;
9) drumski prevoz tereta, koji obuhvata sve aktivnosti u vezi s prevozom tereta drumom;
10) skladištenje;
11) iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima;
12) istraživanje i razvoj u prirodnim i tehničko-tehnološkim naukama;
13) muzeji, galerije i zbirke;
14) druge delatnosti koje su utvrđene statutom, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće može da obavlja i druge delatnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća i Statutom.
3. PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA JAVNOM PREDUZEĆU I JAVNOG PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU
Osnivač daje saglasnost na sledeće akte Javnog preduzeća:
1) godišnji program poslovanja Javnog preduzeća;
2) finansijske izveštaje Javnog preduzeća;
3) raspodelu dobiti Javnog preduzeća i način pokrića gubitka Javnog preduzeća;
4) Statut;
5) statusne promene, promene pravne forme Javnog preduzeća i promene sedišta i poslovnog imena Javnog preduzeća;
6) ulaganje kapitala Javnog preduzeća;
7) procenu vrednosti kapitala Javnog preduzeća i iskazivanje kapitala Javnog preduzeća u akcijama, odnosno udelima;
8) program svojinske transformacije Javnog preduzeća i odluku o svojinskoj transformaciji Javnog preduzeća;
9) otuđenje nepokretnih stvari na kojima Javno preduzeće ima pravo svojine;
10) davanje garancija, avala, jemstava i zaloga;
11) na akt kojim se utvrđuje poštarina za rezervisane poštanske usluge;
12) na akt kojim se utvrđuju uslovi i način izdavanja poštanskih maraka i vrednosnica.
Akt na koji Osnivač daje saglasnost smatra se usvojenim kad Osnivač na njega da saglasnost.
Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja Osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Sadržina godišnjeg programa poslovanja i posledice njegovog nedonošenja, utvrđeni su zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Javno preduzeće dužno je da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu nadležnom za poštanske usluge dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, na obrascu izveštaja koji propisuje ministar nadležan za poslove finansija, u skladu sa zakonom.
Na osnovu toga, ministarstvo nadležno za poštanske usluge sačinjava i dostavlja Osnivaču informaciju o stepenu usklađenosti predviđenih i realizovanih aktivnosti iz godišnjeg programa poslovanja, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza Javnog preduzeća prema privrednim subjektima, saglasno zakonu kojim se uređuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama, na obrascu izveštaja koji propisuje ministar nadležan za poslove finansija, u skladu sa zakonom.
Ako se usvojeni godišnji program poslovanja Javnog preduzeća ne sprovodi u skladu sa smernicama ekonomske politike Osnivača, naročito u delu politike zarada i zapošljavanja, kao i u pogledu redovnosti u rokovima plaćanja prema privrednim subjektima, ministarstvo nadležno za poslove finansija i ministarstvo nadležno za poslove rada i zapošljavanja neće izvršiti overu obrazaca koje Osnivač propisuje za kontrolu obračuna i isplate zarada u javnim preduzećima, u skladu sa zakonom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Osnivač može preduzeti mere kojima se obezbeđuje nesmetano obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća, a naročito:
1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;
2) razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;
3) ograničenje prava raspolaganja pojedinim sredstvima u svojini Javnog preduzeća i u javnoj svojini;
4) druge mere određene zakonom.
Za vreme ratnog stanja, odnosno proglašenja vanrednog stanja, Osnivač može utvrditi organizaciju Javnog preduzeća, potrebnu za obavljanje delatnosti od opšteg interesa Javnog preduzeća.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk, statutom i kolektivnim ugovorom.
U slučaju štrajka, Javno preduzeće je dužno da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Javnom preduzeću.
Ako se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, u njemu se sprovode mere koje su određene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
4. USLOVI I NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI I NAČIN POKRIĆA GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA
Dobit i gubitak Javnog preduzeća utvrđuju se i raspodeljuju u skladu sa zakonom.
Odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača, i njome se određuje deo sredstava koji se uplaćuje u budžet Republike Srbije, u skladu sa zakonom.
Odluku o načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
Javno preduzeće ima Komisiju za reviziju, koju imenuje Nadzorni odbor.
Komisija za reviziju ima tri člana, a Direktor, i izvršni direktori ne mogu da budu njeni članovi.
Komisija za reviziju:
1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;
2) ispituje primenu računovodstvenih standarda prilikom pripreme finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu finansijskih izveštaja;
3) ispituje da li su ispunjeni uslovi za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;
4) sprovodi postupak izbora revizora Javnog preduzeća i predlaže Nadzornom odboru kandidata za revizora;
5) obavlja druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.
Način rada Komisije za reviziju bliže se uređuje odlukom Nadzornog odbora.
6. USLOVI I NAČIN ZADUŽIVANJA JAVNOG PREDUZEĆA
Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.
7. ZASTUPANJE JAVNOG PREDUZEĆA
Javno preduzeće u poslovima unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa zastupa i predstavlja Direktor, bez ograničenja.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Javnog preduzeća.
Direktor može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.
8. IZNOS OSNOVNOG KAPITALA, OPIS I VRSTA NENOVČANOG ULOGA
Javno preduzeće posluje sredstvima Javnog preduzeća PTT saobraćaja "Srbija", osnovanog Zakonom o sistemima veza ("Službeni glasnik RS", br. 38/91, 41/91, 53/93, 67/93, 48/94, 20/97 i 44/03).
Sredstva iz stava 1. ovog člana čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini kojima posluje Javno preduzeće PTT saobraćaja "Srbija" i čija vrednost izražena u novcu na dan 31. decembra 2012. godine, iznosi 34.214.120.225,22 dinara.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Pravo svojine iz stava 1. ovog člana biće bliže određeno posebnim aktom Osnivača, u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i Statutom Javnog preduzeća.
Upravljanje u Javnom preduzeću organizovano je kao dvodomno.
Organi Javnog preduzeća su Nadzorni odbor, Izvršni odbor i Direktor.
Nadzorni odbor ima pet članova, koje imenuje Osnivač, od kojih je jedan član iz reda zaposlenih, koji se predlaže na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća i jedan član koji mora biti nezavisan član Nadzornog odbora.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora je četiri godine.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom i razrešenjem, u skladu sa zakonom.
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost Osnivača;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
4) nadzire rad izvršnih direktora Javnog preduzeća;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih Osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi Statut, uz saglasnost Osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, promeni pravne forme Javnog preduzeća, promeni sedišta i poslovnog imena Javnog preduzeća, uz saglasnost Osnivača;
10) odlučuje o raspolaganju (otuđenju i pribavljanju) imovinom Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom;
11) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost Osnivača;
12) donosi akt o proceni vrednosti kapitala Javnog preduzeća i o iskazivanju kapitala Javnog preduzeća u akcijama, odnosno udelima;
13) donosi program svojinske transformacije Javnog preduzeća i odluku o svojinskoj transformaciji Javnog preduzeća, uz saglasnost Osnivača;
14) donosi odluku o ulaganju kapitala Javnog preduzeća, uz saglasnost Osnivača;
15) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava i zaloga, uz saglasnost Osnivača;
16) donosi odluku kojom se saglašava sa davanjem ili oduzimanjem prokure;
17) imenuje izvršne direktore Javnog preduzeća;
18) daje saglasnost izvršnim direktorima Javnog preduzeća za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom koji uređuje pravni položaj javnih preduzeća, statutom i odlukom Osnivača;
19) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Javnog preduzeća, odnosno ugovore o radu sa izvršnim direktorima Javnog preduzeća;
20) imenuje komisiju za reviziju, poverava joj poslove koji nisu predviđeni ovom odlukom i imenuje revizore Javnog preduzeća;
21) utvrđuje poštarinu za rezervisane poštanske usluge na osnovu metodologije formiranja cena, uz saglasnost Osnivača;
22) utvrđuje uslove i način izdavanja poštanskih maraka i vrednosnica, uz saglasnost Osnivača;
23) donosi Opšti plan poštanske mreže Javnog preduzeća;
24) donosi godišnji program izdavanja prigodnih poštanskih maraka i vrednosnica.
Nadzorni odbor obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom, propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i Statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.
Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.
Način rada i odlučivanja Nadzornog odbora bliže se uređuje Statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor donosi poslovnik o radu na prvoj sednici.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade utvrđuje Osnivač, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Izvršni odbor čine izvršni direktori koje imenuje Nadzorni odbor, na predlog Direktora Javnog preduzeća.
Izvršni odbor odlučuje samostalno, a o određenim pitanjima, u slučajevima propisanim zakonom, odlučuje uz saglasnost Nadzornog odbora.
U Javnom preduzeću se imenuje šest izvršnih direktora, a njihova ovlašćenja će biti utvrđena Statutom Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom.
Predsednik Izvršnog odbora je Direktor Javnog preduzeća.
Izvršni direktori moraju biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Izvršni direktori ne mogu imati zamenike.
Poslovi i delokrug Izvršnog odbora i svakog od izvršnih direktora i način rada Izvršnog odbora bliže se uređuju Statutom Javnog preduzeća.
Na sva pitanja koja nisu uređena ovom odlukom i Statutom Javnog preduzeća, a odnose se na Izvršni odbor i izvršne direktore, primenjuju se odgovarajuće odredbe zakona kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Za izvršnog direktora može se imenovati lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje položaj javnog preduzeća i Statutom Javnog preduzeća.
Mandat izvršnog direktora, odnosno Izvršnog odbora je četiri godine i po isteku vremena na koji je imenovan izvršni direktor može biti ponovo imenovan.
Mandat izvršnog direktora prestaje istekom vremena na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Izvršni odbor:
1) određuje unutrašnju organizaciju Javnog preduzeća, na predlog direktora Javnog preduzeća;
2) odgovara za tačnost poslovnih knjiga Javnog preduzeća;
3) odgovara za tačnost finansijskih izveštaja Javnog preduzeća;
4) priprema sednice Nadzornog odbora Javnog preduzeća i predlaže dnevni red Nadzornom odboru;
5) izvršava odluke Nadzornog odbora;
6) utvrđuje predlog odluke o raspodeli dobiti, ako je ostvarena;
7) donosi odluku o otvaranju i zatvaranju jedinica poštanske mreže, obezbeđujući obavljanje univerzalne poštanske usluge;
8) utvrđuje cene nerezervisanih poštanskih usluga i drugih usluga Javnog preduzeća;
9) vrši druge poslove i donosi odluke u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i odlukama Nadzornog odbora.
Direktora Javnog preduzeća imenuje Osnivač na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Za Direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća je javni funkcioner saglasno zakonu kojim se uređuje borba protiv korupcije.
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;
2) organizuje rad Javnog preduzeća i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke Nadzornog odbora;
8) predlaže izvršne direktore;
9) priprema sednice izvršnog odbora Javnog preduzeća i predlaže dnevni red izvršnom odboru;
10) donosi opšta i pojedinačna akta Javnog preduzeća, osim akata koja su u delokrugu rada drugog organa Javnog preduzeća;
11) vrši druge poslove određene zakonom koji uređuje pravni položaj javnih preduzeća, ovim aktom i Statutom Javnog preduzeća.
Direktor i izvršni direktori imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u slučaju kada Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatom.
Odluka o isplati stimulacije donosi se u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, i posebno se iskazuje u okviru godišnjih finansijskih izveštaja.
Mandat Direktora prestaje istekom vremena na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.
Direktor podnosi ostavku Osnivaču, u pismenoj formi.
Direktor može da povuče ostavku sve dok je Osnivač ne primi.
Direktor može biti razrešen iz razloga predviđenih zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Javno preduzeće može imati vršioca dužnosti Direktora koga imenuje Osnivač u slučajevima i pod uslovima propisanim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Vršilac dužnosti Direktora ima prava, obaveze i ovlašćenja Direktora.
Predlog za razrešenje Direktora mogu podneti Nadzorni odbor ili ministarstvo nadležno za delatnost poštanskog saobraćaja.
Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se razrešenje predlaže.
Na postupak u kome se odlučuje da li će Direktor biti razrešen ili ne, primenjuje se zakon kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Direktor može biti suspendovan na način i pod uslovima predviđenim zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.
Predsednik i članovi organa Javnog preduzeća, dužni su da poslovnu tajnu Javnog preduzeća čuvaju i nakon prestanka svojstva člana, u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju delatnosti obezbedi potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
12. OSNIVAČKA PRAVA, ULAGANJE KAPITALA I UPRAVLJANJE ZAVISNIM DRUŠTVIMA
Javno preduzeće može, uz saglasnost Osnivača, samo ili zajedno sa drugim domaćim ili stranim pravnim licima da osniva privredna društva u Republici Srbiji ili drugoj državi, za obavljanje poštanskih i drugih delatnosti, u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava, javno-privatno partnerstvo, obavljanje poštanskih usluga i drugih delatnosti i zaštita konkurencije u obavljanju tih delatnosti i ovom odlukom.
Javno preduzeće može, uz saglasnost Osnivača, ulagati kapital u druga domaća i strana pravna lica pod uslovom da se time ne ugrožava obavljanje delatnosti i uspešno obavljanje javnog preduzeća.
Javno preduzeća može da obrazuje ogranke, u skladu sa zakonom i Statutom.
13. JAVNOST U RADU JAVNOG PREDUZEĆA
Javnost u radu Javnog preduzeća obezbeđuje se redovnim izveštavanjem javnosti o godišnjem programu poslovanja Javnog preduzeća i tromesečnim izveštajima o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, kao i izveštavanjem javnosti o drugim činjenicama koje za javnost mogu biti od značaja, a naročito: o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima i mišljenju ovlašćenog revizora na te izveštaje, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu organa Javnog preduzeća, o imenima direktora i izvršnih direktora, o organizaciji Javnog preduzeća i načinu komunikacije Javnog preduzeća sa javnošću.
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi doneseni godišnji program poslovanja i tromesečne izveštaje o njegovoj realizaciji, revidirane finansijske godišnje izveštaje, mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte organa Javnog preduzeća, kao i druge činjenice koje su značajne za javnost.
14. OPŠTI AKTI JAVNOG PREDUZEĆA
Opšti akti Javnog preduzeća su statut, odluke, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju pitanja bitna za rad Javnog preduzeća.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Ostali opšti akti Javnog preduzeća moraju biti saglasni Statutu.
Statutom se, u skladu sa zakonom i ovom odlukom bliže uređuju:
1) poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;
2) delatnosti, odnosno poslovi koje obavlja Javno preduzeće;
3) organe Javnog preduzeća, delokrug, odgovornosti i način odlučivanja organa;
4) način na koji se u nadzorni odbor imenuje predstavnik zaposlenih u Javnom preduzeću;
5) zastupanje Javnog preduzeća i odgovornosti za obaveze;
6) način raspodele dobiti i pokriće gubitaka Javnog preduzeća;
7) izgled i sadržina pečata i štambilja Javnog preduzeća;
8) opšti akti Javnog preduzeća, nadležnosti za njihovo donošenje i način njihovog stupanja na snagu i način njihovog donošenja;
9) način i postupak izmene statuta;
10) zaštita životne sredine i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Javnom preduzeću u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće nastavlja da obavlja delatnosti koje je obavljalo do dana stupanja na snagu ove odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, ovom odlukom i statutom Javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća, imenovan Rešenjem Vlade 24 broj 119-5797/2012-1 od 20. septembra 2012. godine, nastavlja da vrši tu dužnost u skladu sa zakonom i ovom odlukom, do imenovanja Direktora u skladu sa zakonom.
Upravni odbor imenovan Rešenjem Vlade 24 broj 119-2667/2013-1 od 5. aprila 2013. godine nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora utvrđene ovom odlukom do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".