ODLUKA
O BUDŽETSKOJ INSPEKCIJI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 23/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju Grada Subotice (u daljem tekstu: Služba) i uređuje se njena nadležnost, organizacija, način rada, ovlašćenja i druga pitanja od značaja za rad Službe.

Član 2

Služba se osniva u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima, u skladu sa Statutom Grada Subotice (u daljem tekstu: Statut).

Član 3

Služba se osniva kao posebna služba Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad) koja poslove obavlja pod sledećim nazivom: "Služba za budžetsku inspekciju Grada Subotice".

Naziv Službe ispisuje se:

- na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom: Служба за буџетску инспекцију Града Суботице

- na mađarskom jeziku: Szabadka Város Költségvetés-felügyelõségi Szolgálata i

- na hrvatskom jeziku: Služba za proračunsku inspekciju Grada Subotice.

Sedište Služba je u Subotici, Trg slobode 1.

Član 4

Služba ima pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika, prečnika 60 mm i sadrži sledeći tekst: "Republika Srbija - Autonomna Pokrajina Vojvodina - Grad Subotica - Služba za budžetsku inspekciju Grada Subotice - Subotica" - ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, na mađarskom jeziku i na hrvatskom jeziku, a u sredini pečata nalazi se grb Republike Srbije.

Član 5

Rad Službe je nezavisan i samostalan.

II NADLEŽNOSTI SLUŽBE

Član 6

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 7

Funkcija Službe je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 6. ove odluke.

III ORGANIZACIJA I NAČIN RADA SLUŽBE

Član 8

Radom Službe rukovodi šef Službe.

Šefa Službe postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Šef Službe je na stalnom radu u Službi.

Za šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima visoku stručnu spremu ekonomskog smera, položen stručni ispit za rad u državnim organima i najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 9

U Službi poslove kontrole obavljaju budžetski inspektori od kojih ne može biti manje od dva izvršioca.

Poslove budžetskog inspektora može da obavlja lice koje ima visoku stručnu spremu ekonomskog smera, položen stručni ispit za rad u državnim organima i najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima.

Broj izvršioca i posebni uslovi za obavljanje poslova radnog mesta budžetskog inspektora utvrđuju se posebnim aktom Službe koji donosi šef Službe, uz saglasnost Gradonačelnika.

Član 10

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 6. ove odluke, sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 11

Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se po Programu rada budžetske inspekcije (u daljem tekstu: Program) koji donosi Gradonačelnik, na predlog šefa Službe.

Program se donosi za narednu godinu, najkasnije do kraja tekuće godine.

Član 12

U skladu sa Programom iz člana 11. ove oduke, šef Službe donosi Plan rada budžetske inspekcije za tekuću godinu (u daljem tekstu: Plan rada).

Na osnovu Plana rada i naloga za kontrolu koju izdaje šef Službe, budžetski inspektori obavljaju poslove kontrole.

Nalogom iz stava 2. ovog člana određuje se:

- budžetski inspektor koji će obaviti kontrolu;

- organ ili organizacija kod koje će se obaviti kontrola;

- predmet kontrole;

- rok za obavljanje kontrole;

- druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Član 13

Izuzetno od člana 11. i 12. ove odluke, poslovi kontrole mogu da se vrše i nezavisno od Programa i Plana rada, po pismenom zahtevu Gradonačelnika, kao vanredna kontrola.

Član 14

Budžetski inspektor u postupku kontrole svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom, koja je odštampana uz ovu odluku na Obrascu SLBI i čini njen sastavni deo.

Član 15

Pre otpočinjanja kontrole budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom ili organizacijom kod koje će se vršiti kontrola.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice u organu i organizaciji dužno je da na zahtev budžetskog inspektora sačini pismeno objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

Član 16

Ako se u postupku kontrole organa i organizacija utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisani način, usled čega nije moguće obaviti kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pismenoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Budžetski inspektor određuje rok za izvršenje zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana prijema zaključka.

Budžetski inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 6. ovog člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Organ ili organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora, koji posle dobijanja obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno posle isteka roka iz stava 3. ovog člana, nastavlja započetu kontrolu.

Član 17

O izvršenoj kontroli sastavlja se zapisnik u skladu sa zakonom.

Budžetski inspektor pre dostavljanja zapisnika sa nalazom upoznaje odgovorna lica u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti u zapisniku se navodi u čemu se one sastoje, dokazi na osnovu kojih su utvrđene, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje.

Organ ili organizacija kod koje je vršena kontrola može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od 15 dana od dana prijema primedaba.

Ako su primedbe neosnovane budžetski inspektor o tome pismeno obaveštava organ ili organizaciju.

Organ ili organizacija su dužni da u roku određenom u zapisniku obaveste budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i prilože dokaze o tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši kontrolu izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 18

Ako organ ili organizacija u roku ne postupi po merama iz člana 16. ove odluke budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 16. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana Gradsko veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

Član 19

Služba dostavlja Gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama.

Služba dostavlja zapisnik korisnicima budžetskih sredstava, organizacijama, preduzećima, pravnim licima i drugim subjektima iz člana 6. ove odluke, kod kojih je vršena inspekcija.

Služba dostavlja Skupštini grada Subotice zapisnik o sprovedenoj inspekciji korisnika iz člana 6. ove odluke, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Gradonačelnik dostavlja godišnji izveštaj o radu Službe Gradskom veću koja ga podnosi Skupštini grada Subotice do 31. marta tekuće za prethodnu budžetsku godinu.

Član 20

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i subjekata iz člana 6. ove odluke, nad kojima se vrši inspekcija.

Član 21

Služba ima na raspolaganju odgovarajuće resurse (osoblje, prostor i opremu), koji obezbeđuju vršenje njihovih funkcija.

Član 22

Rad Službe je dostupan javnosti.

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Službe odlučuje Gradonačelnik, u skladu sa zakonom.

IV RADNl ODNOSI

Član 23

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Službi primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

Opšte akte kojima se, u skladu sa zakonom i drugim propisima, ureduju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Službi, donosi šef Službe, uz saglasnost Gradonačelnika.

O pravima, obavezama i odgovornosti šefa Službe odlučuje Gradonačelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Službi odlučuje šef Službe.

V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 24

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje šef Službe, na osnovu ovlašćenja Gradonačelnika.

Šef Službe je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom Grada predviđena za rad budžetske inspekcije.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju i reviziju u Opštini Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 20/05).

Član 26

Ova odluka stupa danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Obrazac SLBI

SLUŽBENA LEGITIMACIJA BUDŽETSKOG INSPEKTORA

1. Prednja strana:

Republika Srbija
Autonomna Pokrajina Vojvodina
Grad Subotica
SLUŽBA ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU
Subotica

Službena legitimacija
budžetskog inspektora

 

_________________________
(ime i prezime)

 

JMBG: ____________________

 

 

Fotografija
3 x 3,5

 

 

Legitimacija broj:

________________________

2. Zadnja strana:

 

Ovlašćenje

Imalac ove službene legitimacije ovlašćen je da, u okviru nadležnosti utvrđenih zakonom i drugim propisima, vrši kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 6. Odluke o budžetskoj inspekciji Grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. .../13).

 

_________________________

 

Gradonačelnik
Grada Subotice

(Mesto)

 

Dana ____________ godine

M.P.

_______________

 

 

(potpis)