1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Strategije kontrole streljačkog i lakog oružja u Republici Srbiji za period 2010-2015. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Nacionalnom strategijom kontrole streljačkog i lakog oružja u Republici Srbiji u periodu 2010-2015. godine ("Službeni glasnik RS", broj 36/10), koju je Vlada usvojila 13. maja. 2010. godine (u daljem tekstu: Strategija), predviđeno je da će se Akcionim planom za sprovođenje Strategije (u daljem tekstu: Akcioni plan) odrediti konkretne aktivnosti koje će ministarstva, odnosno drugi državni organi sprovoditi u svrhu primene ove strategije, a da je Savet za streljačko i lako oružje u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Savet), telo nadležno za razvijanje i praćenje sprovođenja Akcionog plana.
Akcioni plan izrađen je u periodu februar-april 2012. godine. U njegovoj izradi učestvovali su članovi Saveta, članovi radne grupe sastavljeni od predstavnika nosilaca Strategije, međunarodne organizacije Centar za kontrolu malog i lakog oružja u jugoistočnoj Evropi (SEESAC) i civilnog društva. Radna verzija dokumenta sastavljena je na radionici, održanoj 19-20. marta 2012. godine u Zrenjaninu, uz finansijsku podršku SEESAC i stručnu pomoć Biroa za strateško planiranje Ministarstva unutrašnjih poslova.
Akcioni plan predstavlja skup konkretnih aktivnosti kojima se planira realizacija osnovnih ciljeva predviđenih Strategijom. Akcioni plan donosi se za 2013. i 2014. godinu.
Nosioci aktivnosti će kontinuirano sprovoditi mere za prevazilaženje rizika. Kada se rizici odnose na nedostatak finansijskih sredstava, oni će inicirati uključivanje međunarodnih donatora. Kada se odnose na niske prioritete i nedostatak ljudskih resursa, oni će promovisati značaj kontrole streljačkog i lakog oružja, kako bi obezbedili potreban nivo svesti i posvećenosti rešavanju ovog problema. Kada se odnose na nedovoljnu stručnost, oni će sprovoditi potrebne obuke u cilju podizanja svojih kapaciteta.
U ostvarenju ciljeva Strategije nužno je zajedničko delovanje nadležnih državnih organa, sa podeljenom odgovornošću, imajući u vidu multidisciplinarnost ove problematike. Na nacionalnom nivou potrebno je kontinuirano obezbeđivati finansijske, zakonodavne i institucionalne uslove potrebne za sprovođenje svih aktivnosti iz Akcionog plana. Pri tome, veoma je važna uloga šire društvene zajednice, gde je potrebno posebno istaći značaj saradnje državnih institucija, međunarodnih organizacija, lokalne zajednice, civilnog društva i poslovnog sektora na sprovođenju aktivnosti u kontroli streljačkog i lakog oružja.
Cilj Akcionog plana je realizovanje Strategije, sprovođenjem aktivnosti.
Cilj Akcionog plana će se ostvariti usklađenim radom državnih organa - nosilaca Strategije, čijim će radom koordinirati Savet. Državni organi će, po potrebi, formirati radne grupe za primenu Akcionog plana.
Praćenje i ocenjivanje Akcionog plana vrši se preko indikatora koji su u njemu utvrđeni. Za praćenje sprovođenja zadužen je Savet koji će izveštaje o napretku periodično dostavljati Vladi svakih devedeset dana. U cilju veće delotvornosti, Savet će, u roku od šezdeset dana, ustanoviti instrumente i mehanizme za praćenje izveštavanje i ocenjivanje. U skladu sa rezultatima ocenjivanja, Savet će, preko nadležnih ministarstava, predložiti Vladi eventualno revidiranje i prilagođavanje Strategije i Akcionog plana. Izveštaji o napretku biće dostupni javnosti izradom Biltena koji će Savet objavljivati.
Za sprovođenje Akcionog plana nisu izdvojena posebna sredstva u budžetu za 2013. godinu, ali imajući u vidu da se radi o dvogodišnjem planu i da aktivnosti tek treba da se uvode i sprovode, nadležni državni organi koristiće redovna sredstva. Sagledaće se mogućnost da se troškovi koji nisu predviđeni u okviru redovnih troškova ministarstava finansiraju iz sredstava donacija međunarodnih organizacija u skladu sa zakonom i Programom akcije UN za streljačko i lako oružje.
Cilj 1: Stvaranje uslova za efikasnu primenu nacionalnog zakonodavstva vezano za proizvodnju, promet, obeležavanje i žigosanje, kontrolu izvoza i uvoza, ispunjenosti uslova za posedovanje i procedure registracije oružja |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Donošenje podzakonskih akata predviđenih novim zakonima koji uređuju oblast oružja i municije |
1. Formiranje radnih grupa
2. Izrada dokumenta
3. Usvajanje dokumenta |
Usvojeni akti |
Ministarstva u skladu sa nadležnostima propisanim novim zakonima |
Šest do dvanaest meseci po donošenju odgovarajućih zakona, u skladu sa rokovima propisanim tim zakonima |
Ljudski resursi |
Neujednačenost pravno-tehničkih znanja |
Stvaranje mehanizama za pristup podacima iz evidencija koje vode drugi organi |
1. Analiza potreba za zajedničkim korišćenjem baza podataka
2. Izrada normativnog okvira za pristup i korišćenje baza podataka
3. Obezbeđivanje tehničke podrške |
Uspostavljeni mehanizmi |
Ministarstvo
unutrašnjih poslova
Ministarstvo odbrane
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo finansija i privrede |
Četvrti kvartal 2013. godine |
Budžet/Donacije |
Postizanje konsenzusa oko formata baze (vrste podataka)
Neujednačeni prioriteti
Nedostatak sredstava |
Obučavanje zaposlenih na poslovima kontrole streljačkog i lakog oružja |
1. Izrada programa obuke
2. Sprovođenje programa obuke za zaposlene
3. Evaluacija programa obuke |
1. Izrađen i usvojen program obuke
2. Broj polaznika obuke
3. Evaluacija programa obuke
4. Polaznici uspešno primenjuju stečena znanja |
Svi nosioci Strategije |
Kontinuirano |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava
Nizak prioritet
Preopterećenost zaposlenih drugim aktivnostima |
Nadogradnja automatskog logističkog informacionog sistema (ALIS) MO u oblasti klasifikacije i identifikacije naoružanja do nivoa detaljnih podataka o sredstvu |
1. Definisanje obima potrebne
nadogradnje IS
2. Rad na dogradnji softvera
3. Testiranje i implementacija |
1. Izrađen projekat nadogradnje
2. Završena dogradnja i počela primena |
Ministarstvo odbrane |
Prvi kvartal 2014. godine (za izradu projekta nadogradnje)
Treći kvartal 2014. godine (završena dogradnja i počela primena) |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava |
Dosledno praćenje primene podzakonskih akata |
1. Periodične analize postupanja državnih organa
2. Pooštravanje kontrole nad sprovođenjem obuke u rukovanju vatrenim oružjem
3. Izrada izveštaja o primeni |
Izveštaji o primeni propisa |
Savet za lako i
streljačko oružje
Ministarstvo
unutrašnjih poslova
Ministarstvo odbrane
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo finansija i privrede |
Kontinuirano |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
Izrada internog aplikativnog softvera za praćenje proizvodnje i prometa sredstava naoružanja i uvezivanje sa proizvođačima streljačkog i lakog naoružanja |
1. Opis procesa i nadležnosti
2. Definisanje obima i toka informacija
3. Izrada projekta softvera
4. Izrada softvera
5. Stvaranje hardverskih preduslova
6. Testiranje i implementacija |
1. Izrađen i usvojen projekat
2. Izrađen softver
3. Softver se primenjuje |
Ministarstvo odbrane |
Prvi kvartal 2014. godine (za izradu i usvajanje projekta)
Treći kvartal 2014. godine (izrađen softver i isti se primenjuje) |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava |
Formiranje radnih grupa u organima nadležnim za kontrolu streljačkog i lakog oružja |
1. Analiza potreba
2. Izbor članova
3. Donošenje rešenja o
obrazovanju timova |
Formirane radne grupe |
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo finansija i privrede
Ministarstvo omladine i sporta
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo odbrane |
Prvi kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Neodgovarajuće kompetencije članova radnih grupa |
Cilj 2: Informisanje javnosti o negativnim posledicama zloupotrebe i edukacija građana i pravnih lica o rizicima od oružja, kao i o pravnoj regulativi posedovanja i unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa oružja |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Izrada sveobuhvatne analize o uticaju lakog i streljačkog oružja na društvo, bezbednost i sigurnost građana |
1. Prikupljanje podataka
2. Obrada prikupljenih podataka
3. Objavljivanje rezultata analize |
Objavljeni rezultati analize |
Savet za streljačko i lako oružje |
Drugi kvartal 2013. godine |
Budžet/Donacije |
Nedostupnost podataka |
Realizacija medijske kampanje o odgovornom posedovanju oružja |
1. Izrada plana i programa medijske kampanje
2. Snimanje emisija
3. Sklapanje ugovora sa emiterom
4. Evaluacija uticaja kampanje putem istraživanja |
Emitovan serijal emisija |
Savet za streljačko i lako oružje |
Treći kvartal 2013. godine |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava |
Sticanje i unapređivanje znanja o opasnostima od nesavesnog korišćenja streljačkog i lakog oružja |
1. Uspostavljanje saradnje sa obrazovnim ustanovama u vezi sa unapređivanjem znanja o opasnostima od nesavesnog korišćenja oružja
2. Izrada i distribucija reklamnih listića, postera i brošura o streljačkom i lakom oružju
3. Organizovanje tribina o streljačkom i lakom oružju (za nastavno osoblje, roditelje i vlasnike oružja) |
Broj štampanih i podeljenih postera, lifleta i brošura
Broj realizovanih tribina
Broj obrazovnih ustanova sa kojima se realizuje zadatak |
Savet za streljačko i lako oružje
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Ministarstvo omladine i sporta
Ministarstvo zdravlja
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Kontinuirano |
Budžet/Donacije |
Nedostatak materijalnih i ljudskih resursa |
Izdavanje biltena i saopštenja Saveta o stanju u oblasti streljačkog i lakog oružja |
1. Prikupljanje i obrada podataka
2. Dizajniranje biltena
3. Objavljivanje biltena |
Broj objavljenih biltena |
Savet za streljačko i lako oružje |
Kontinuirano |
Ljudski resursi |
Dostupnost podataka |
Organizovanje i održavanje seminara za privredne subjekte i edukacije njihovih predstavnika o potrebi sprovođenja izvozne i uvozne kontrole |
1. Analiza potreba za seminarima i obukama
2. Priprema programa za seminare i obuke
3. Realizacija seminara i obuka |
Broj održanih seminara i obuka
Broj polaznika |
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo finansija i privrede
Ministarstvo spoljnih poslova |
Kontinuirano |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava |
Cilj 3: Stvaranje uslova za bezbedno skladištenje streljačkog i lakog oružja |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Razvijanje i unapređenje postupaka za bezbedno skladištenje streljačkog i lakog oružja i municije u skladu sa međunarodnim standardima |
1. Analiza usklađenosti postojećeg normativnog okvira sa međunarodnim standardima
2. Izmena normativnog okvira |
Rezultati analize
Usvojen akt |
Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti |
Treći kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nizak prioritet |
Unapređivanje infrastrukturnih uslova za skladištenje oružja i municije u skladu sa razvijenim i unapređenim postupcima |
1. Analiza potreba za skladištenjem
2. Izbor lokacije
3. Projektovanje objekta
4. Izgradnja ili adaptacija objekta |
Izrađen projekat
Izgrađen objekat |
Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti |
Prvi kvartal 2014. godine (izrađen projekat)
Četvrti kvartal 2014. godine (izgrađen objekat) |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava |
Razvijanje kadrovskih kapaciteta za bezbedno skladištenje oružja i municije u skladu sa razvijenim i unapređenim postupcima |
1. Obuka kadrova
2. Periodične kontrole kadrova o ispunjenosti uslova za obavljanje ovih poslova |
Broj polaznika
Rezultati kontrole |
Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti |
Kontinuirano |
Budžet/Ljudski resursi |
Nedostatak sredstava |
Razvijanje informacionog sistema za evidentiranje uskladištenog oružja i municije u skladu sa razvijenim i unapređenim postupcima |
1. Opis procesa i nadležnosti
2. Definisanje obima i toka informacija
3. Izrada projekta softvera
4. Izrada softvera
5. Stvaranje hardverskih preduslova
6. Testiranje i implementacija |
Izrađen i usvojen projekat
Izrađen softver
Primena softvera u punom kapacitetu |
Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti |
Prvi kvartal 2014. godine (izrađen i usvojen projekat)
Treći kvartal 2014. godine (izrađen softver i primena istog u punom kapacitetu) |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava |
Cilj 4: Planiranje i sprovođenje dugoročnih i redovnih akcija kontrole streljačkog i lakog oružja u cilju njegovog prikupljanja (legalizacija i predaja)
ili oduzimanja i uništavanja |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Legalizacija i predaja oružja |
1. Sprovođenje reklamne kampanje
2. Izrada normativnog okvira za prijem i evidenciju primljenog streljačkog i lakog oružja
3. Obuka kadrova
4. Obezbeđivanje prostora za prijem i skladištenje oružja
5. Prijem i čuvanje predatog oružja
6. Registracija oružja
7. Uništavanje viška oružja |
Broj prikupljenog i registrovanog oružja |
Ministarstvo
unutrašnjih poslova
Savet za streljačko i lako oružje
Ministarstvo odbrane |
Drugi i treći kvartal 2013. godine |
Budžet/Donacije |
Nedostatak sredstava
Bezbednosni rizici od rukovanja oružjem |
Unapređenje razmene podataka između službi bezbednosti, kao i službi bezbednosti sa policijom |
1. Određivanje osoba za kontakt
2. Održavanje zajedničkih sastanaka |
Određene osobe
Broj održanih sastanaka |
Ministarstvo unutrašnjih poslova Ministarstvo odbrane Bezbednosno-informativna agencija |
Kontinuirano |
Ljudski resursi |
Neujednačenost prioriteta |
Cilj 5: Identifikacija viška zaliha streljačkog i lakog oružja u posedu države i stvaranje materijalnih i finansijskih uslova za njegovo bezbedno uklanjanje |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Razvijanje normativnog okvira za određivanje viška oružja |
1. Analiza stanja
2. Analiza uporedne prakse
3. Izrada dokumenta |
Usvojen dokument
Ocena primene dokumenta |
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo odbrane |
Treći kvartal
2013. godine |
Ljudski
resursi |
Nema rizika |
Identifikacija i prikupljanje viška oružja |
1. Izrada plana prikupljanja viška oružja
2. Sprovođenje plana |
Izrađen plan
Stepen realizacije plana |
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo pravde i državne uprave
Ministarstvo odbrane |
Kontinuirano po definisanju procedura |
Ljudski
resursi/
Budžet/ Donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
Stvaranje mehanizama za bezbedno uklanjanje viška oružja |
1. Analiza stanja
2. Sačinjavanje plana uklanjanja
3. Sprovođenje plana |
Izrađena analiza
Izrađen plan
Stepen realizacije plana |
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo pravde i državne uprave
Ministarstvo odbrane |
Kontinuirano po definisanju procedura |
Ljudski
resursi/
Budžet/ Donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
Cilj 6: Jačanje saradnje na nacionalnom i internacionalnom nivou, u skladu sa postojećim međunarodnim dokumentima |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Unapređivanje saradnje između svih nosilaca Strategije |
1. Potpisivanje sporazuma o saradnji po potrebi
2. Razmena informacija
3. Formiranje zajedničkih radnih grupa po potrebi
4. Organizovanje zajedničkih radionica i obuka po potrebi
5. Izrada analiza po potrebi
6. Sprovođenje zajedničkih akcija po potrebi
7. Saradnja nadležnih organa pri izradi informacija i izveštaja u skladu sa međunarodnim obavezama Republike Srbije |
Broj i upotrebljivost razmenjenih informacija
Broj formiranih radnih grupa
Broj organizovanih radionica i obuka
Broj i kvalitet izrađenih analiza |
Svi nosioci
Strategije
Savet za streljačko i lako oružje |
Kontinuirano |
Ljudski resursi/
Budžet /Donacije |
Neujednačenost prioriteta |
Unapređivanje saradnje na internacionalnom nivou |
1. Aktivno učešće na sastancima i forumima u oblasti kontrole proizvodnje, prometa, uvoza i izvoza streljačkog i lakog naoružanja u organizaciji UN, OEBS, EU i drugih međunarodnih organizacija
2. Unapređenje saradnje sa Centrom za kontrolu malog i lakog oružja u jugoistočnoj Evropi (SEESAC) i drugih sličnih organizacija
3. Iniciranje bilateralnih ugovora
4. Iniciranje pristupanja međunarodnim konvencijama, inicijativama i aranžmanima |
Broj predstavnika
Broj održanih sastanaka i foruma
Kvalitet razmenjenih informacija
Broj zaključenih ugovora
Broj realizovanih zajedničkih akcija i inicijativa |
Svi nosioci
Strategije
Savet za streljačko i lako oružje |
Kontinuirano |
Ljudski resursi/
Budžet /Donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
Uspostavljanje i razvijanje saradnje na lokalnom nivou |
1. Pokretanje zajedničkih inicijativa sa lokalnom zajednicom
2. Konsultovanje lokalnih zajednica pri planiranju aktivnosti
3. Povezivanje sa nadležnim organima jedinica lokalne samouprave, odnosno savetodavnim bezbednosnim telima koje su oni obrazovali
4. Uspostavljanje saradnje sa lokalnim medijima
5. Uključivanje sadržaja iz oblasti kontrole streljačkog i lakog oružja u postojeće programe policije u zajednici |
Broj zajedničkih inicijativa
Broj održanih konsultativnih sastanaka
Broj realizovanih priloga i emisija u lokalnim medijima
Broj objavljenih tekstova
Izmenjeni programi policije u zajednici
Zastupljenost sadržaja na teritoriji Republike Srbije |
Svi nosioci Strategije
Savet za streljačko i lako oružje |
Kontinuirano |
Budžet/ Donacije |
Nizak prioritet na lokalnom nivou
Nizak nivo svesti o značaju kontrole streljačkog i lakog oružja |
Cilj 7: Angažovanje civilnog društva u podršci Strategiji kontrole streljačkog i lakog oružja |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Uspostavljanje modela saradnje sa subjektima civilnog društva |
1. Upoznavanje organizacija civilnog društva sa ciljevima Strategije kontrole streljačkog i lakog oružja
2. Iniciranje zaključivanja Memoranduma o saradnji sa organizacijama civilnog društva |
Broj realizovanih seminara i radionica sa subjektima civilnog društva
Broj potpisanih Memoranduma o saradnji sa organizacijama civilnog društva |
Savet za streljačko i lako oružje (nadležna ministarstva) u partnerstvu sa
organizacijama civilnog društva |
Kontinuirano |
Budžet/ Donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
Primena modela saradnje sa subjektima civilnog društva |
1. Određivanje kriterijuma za izbor predloga subjekata civilnog društva zainteresovanih za podršku Strategiji
2. Razmatranje predloga
3. Odlučivanje o predlozima
4. Obaveštavanje organizacija civilnog društva o prihvaćenim predlozima i realizovanje predloga projekata
5. Realizacija prihvaćenih predloga |
Broj objavljenih poziva na saradnju
Broj prihvaćenih predloga projekata organizacija civilnog društva
Broj realizovanih projekata |
Savet za streljačko i lako oružje (nadležna ministarstva) u partnerstvu sa
organizacijama civilnog društva |
Kontinuirano |
Budžet/ Donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava
Nedostatak odgovarajućih predloga |
Cilj 8: Obezbeđenje poštovanja i primene prihvaćenih, odnosno potvrđenih međunarodnih dokumenata u vezi sa streljačkim i lakim naoružanjem i usklađivanje domaćih propisa sa međunarodnim dokumentima i propisima UN, OEBS i EU |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
Izrada i predlaganje
Zakona o oružju i municiji |
1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure |
Usvojen zakon |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Prvi kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
Izrada i predlaganje Zakona o ispitivanju, žigosanju i obeležavanju vatrenog oružja |
1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure |
Usvojen zakon |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Prvi kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
Izrada i predlaganje Zakona o proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme |
1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure |
Usvojen zakon |
Ministarstvo odbrane |
Treći kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
Izrada i predlaganje
Zakona o izvozu i uvozu naoružanja i vojne opreme |
1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure |
Usvojen zakon |
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija |
Treći kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
Izrada i predlaganje
Zakona o fizičko-tehničkom obezbeđenju |
1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure |
Usvojen zakon |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Prvi kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
Izrada i predlaganje
Zakona o detektivima |
1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure |
Usvojen zakon |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Prvi kvartal 2013. godine |
Ljudski resursi |
Nema rizika |