ZAKLJUČAK
O USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE KONTROLE STRELJAČKOG I LAKOG ORUŽJA U REPUBLICI SRBIJI ZA PERIOD 2010-2015. GODINE

("Sl. glasnik RS", br. 73/2013)

1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Strategije kontrole streljačkog i lakog oružja u Republici Srbiji za period 2010-2015. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE KONTROLE STRELJAČKOG I LAKOG ORUŽJA U REPUBLICI SRBIJI U PERIODU 2010-2015. GODINE

 

I UVOD

Nacionalnom strategijom kontrole streljačkog i lakog oružja u Republici Srbiji u periodu 2010-2015. godine ("Službeni glasnik RS", broj 36/10), koju je Vlada usvojila 13. maja. 2010. godine (u daljem tekstu: Strategija), predviđeno je da će se Akcionim planom za sprovođenje Strategije (u daljem tekstu: Akcioni plan) odrediti konkretne aktivnosti koje će ministarstva, odnosno drugi državni organi sprovoditi u svrhu primene ove strategije, a da je Savet za streljačko i lako oružje u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Savet), telo nadležno za razvijanje i praćenje sprovođenja Akcionog plana.

Akcioni plan izrađen je u periodu februar-april 2012. godine. U njegovoj izradi učestvovali su članovi Saveta, članovi radne grupe sastavljeni od predstavnika nosilaca Strategije, međunarodne organizacije Centar za kontrolu malog i lakog oružja u jugoistočnoj Evropi (SEESAC) i civilnog društva. Radna verzija dokumenta sastavljena je na radionici, održanoj 19-20. marta 2012. godine u Zrenjaninu, uz finansijsku podršku SEESAC i stručnu pomoć Biroa za strateško planiranje Ministarstva unutrašnjih poslova.

Akcioni plan predstavlja skup konkretnih aktivnosti kojima se planira realizacija osnovnih ciljeva predviđenih Strategijom. Akcioni plan donosi se za 2013. i 2014. godinu.

Nosioci aktivnosti će kontinuirano sprovoditi mere za prevazilaženje rizika. Kada se rizici odnose na nedostatak finansijskih sredstava, oni će inicirati uključivanje međunarodnih donatora. Kada se odnose na niske prioritete i nedostatak ljudskih resursa, oni će promovisati značaj kontrole streljačkog i lakog oružja, kako bi obezbedili potreban nivo svesti i posvećenosti rešavanju ovog problema. Kada se odnose na nedovoljnu stručnost, oni će sprovoditi potrebne obuke u cilju podizanja svojih kapaciteta.

U ostvarenju ciljeva Strategije nužno je zajedničko delovanje nadležnih državnih organa, sa podeljenom odgovornošću, imajući u vidu multidisciplinarnost ove problematike. Na nacionalnom nivou potrebno je kontinuirano obezbeđivati finansijske, zakonodavne i institucionalne uslove potrebne za sprovođenje svih aktivnosti iz Akcionog plana. Pri tome, veoma je važna uloga šire društvene zajednice, gde je potrebno posebno istaći značaj saradnje državnih institucija, međunarodnih organizacija, lokalne zajednice, civilnog društva i poslovnog sektora na sprovođenju aktivnosti u kontroli streljačkog i lakog oružja.

II CILJ AKCIONOG PLANA

Cilj Akcionog plana je realizovanje Strategije, sprovođenjem aktivnosti.

Cilj Akcionog plana će se ostvariti usklađenim radom državnih organa - nosilaca Strategije, čijim će radom koordinirati Savet. Državni organi će, po potrebi, formirati radne grupe za primenu Akcionog plana.

III NADZOR I KONTROLA

Praćenje i ocenjivanje Akcionog plana vrši se preko indikatora koji su u njemu utvrđeni. Za praćenje sprovođenja zadužen je Savet koji će izveštaje o napretku periodično dostavljati Vladi svakih devedeset dana. U cilju veće delotvornosti, Savet će, u roku od šezdeset dana, ustanoviti instrumente i mehanizme za praćenje izveštavanje i ocenjivanje. U skladu sa rezultatima ocenjivanja, Savet će, preko nadležnih ministarstava, predložiti Vladi eventualno revidiranje i prilagođavanje Strategije i Akcionog plana. Izveštaji o napretku biće dostupni javnosti izradom Biltena koji će Savet objavljivati.

IV FINANSIJSKI EFEKTI

Za sprovođenje Akcionog plana nisu izdvojena posebna sredstva u budžetu za 2013. godinu, ali imajući u vidu da se radi o dvogodišnjem planu i da aktivnosti tek treba da se uvode i sprovode, nadležni državni organi koristiće redovna sredstva. Sagledaće se mogućnost da se troškovi koji nisu predviđeni u okviru redovnih troškova ministarstava finansiraju iz sredstava donacija međunarodnih organizacija u skladu sa zakonom i Programom akcije UN za streljačko i lako oružje.

 

Cilj 1: Stvaranje uslova za efikasnu primenu nacionalnog zakonodavstva vezano za proizvodnju, promet, obeležavanje i žigosanje, kontrolu izvoza i uvoza, ispunjenosti uslova za posedovanje i procedure registracije oružja

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Donošenje podzakonskih akata predviđenih novim zakonima koji uređuju oblast oružja i municije

1. Formiranje radnih grupa
2. Izrada dokumenta
3. Usvajanje dokumenta

Usvojeni akti

Ministarstva u skladu sa nadležnostima propisanim novim zakonima

Šest do dvanaest meseci po donošenju odgovarajućih zakona, u skladu sa rokovima propisanim tim zakonima

Ljudski resursi

Neujednačenost pravno-tehničkih znanja

Stvaranje mehanizama za pristup podacima iz evidencija koje vode drugi organi

1. Analiza potreba za zajedničkim korišćenjem baza podataka
2. Izrada normativnog okvira za pristup i korišćenje baza podataka
3. Obezbeđivanje tehničke podrške

Uspostavljeni mehanizmi

Ministarstvo
unutrašnjih poslova

Ministarstvo odbrane
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo finansija i privrede

Četvrti kvartal 2013. godine

Budžet/Donacije

Postizanje konsenzusa oko formata baze (vrste podataka)
Neujednačeni prioriteti
Nedostatak sredstava

Obučavanje zaposlenih na poslovima kontrole streljačkog i lakog oružja

1. Izrada programa obuke
2. Sprovođenje programa obuke za zaposlene
3. Evaluacija programa obuke

1. Izrađen i usvojen program obuke
2. Broj polaznika obuke
3. Evaluacija programa obuke
4. Polaznici uspešno primenjuju stečena znanja

Svi nosioci Strategije

Kontinuirano

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava
Nizak prioritet
Preopterećenost zaposlenih drugim aktivnostima

Nadogradnja automatskog logističkog informacionog sistema (ALIS) MO u oblasti klasifikacije i identifikacije naoružanja do nivoa detaljnih podataka o sredstvu

1. Definisanje obima potrebne
nadogradnje IS
2. Rad na dogradnji softvera
3. Testiranje i implementacija

1. Izrađen projekat nadogradnje
2. Završena dogradnja i počela primena

Ministarstvo odbrane

Prvi kvartal 2014. godine (za izradu projekta nadogradnje)
Treći kvartal 2014. godine (završena dogradnja i počela primena)

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava

Dosledno praćenje primene podzakonskih akata

1. Periodične analize postupanja državnih organa
2. Pooštravanje kontrole nad sprovođenjem obuke u rukovanju vatrenim oružjem
3. Izrada izveštaja o primeni

Izveštaji o primeni propisa

Savet za lako i
streljačko oružje

Ministarstvo
unutrašnjih poslova
Ministarstvo odbrane
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo finansija i privrede

Kontinuirano

Ljudski resursi

Nema rizika

Izrada internog aplikativnog softvera za praćenje proizvodnje i prometa sredstava naoružanja i uvezivanje sa proizvođačima streljačkog i lakog naoružanja

1. Opis procesa i nadležnosti
2. Definisanje obima i toka informacija
3. Izrada projekta softvera
4. Izrada softvera
5. Stvaranje hardverskih preduslova
6. Testiranje i implementacija

1. Izrađen i usvojen projekat
2. Izrađen softver
3. Softver se primenjuje

Ministarstvo odbrane

Prvi kvartal 2014. godine (za izradu i usvajanje projekta)
Treći kvartal 2014. godine (izrađen softver i isti se primenjuje)

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava

Formiranje radnih grupa u organima nadležnim za kontrolu streljačkog i lakog oružja

1. Analiza potreba
2. Izbor članova
3. Donošenje rešenja o
obrazovanju timova

Formirane radne grupe

Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo finansija i privrede
Ministarstvo omladine i sporta
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo odbrane

Prvi kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Neodgovarajuće kompetencije članova radnih grupa

Cilj 2: Informisanje javnosti o negativnim posledicama zloupotrebe i edukacija građana i pravnih lica o rizicima od oružja, kao i o pravnoj regulativi posedovanja i unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa oružja

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Izrada sveobuhvatne analize o uticaju lakog i streljačkog oružja na društvo, bezbednost i sigurnost građana

1. Prikupljanje podataka
2. Obrada prikupljenih podataka
3. Objavljivanje rezultata analize

Objavljeni rezultati analize

Savet za streljačko i lako oružje

Drugi kvartal 2013. godine

Budžet/Donacije

Nedostupnost podataka

Realizacija medijske kampanje o odgovornom posedovanju oružja

1. Izrada plana i programa medijske kampanje
2. Snimanje emisija
3. Sklapanje ugovora sa emiterom
4. Evaluacija uticaja kampanje putem istraživanja

Emitovan serijal emisija

Savet za streljačko i lako oružje

Treći kvartal 2013. godine

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava

Sticanje i unapređivanje znanja o opasnostima od nesavesnog korišćenja streljačkog i lakog oružja

1. Uspostavljanje saradnje sa obrazovnim ustanovama u vezi sa unapređivanjem znanja o opasnostima od nesavesnog korišćenja oružja
2. Izrada i distribucija reklamnih listića, postera i brošura o streljačkom i lakom oružju
3. Organizovanje tribina o streljačkom i lakom oružju (za nastavno osoblje, roditelje i vlasnike oružja)

Broj štampanih i podeljenih postera, lifleta i brošura
Broj realizovanih tribina
Broj obrazovnih ustanova sa kojima se realizuje zadatak

Savet za streljačko i lako oružje
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Ministarstvo omladine i sporta
Ministarstvo zdravlja
Ministarstvo unutrašnjih poslova

Kontinuirano

Budžet/Donacije

Nedostatak materijalnih i ljudskih resursa

Izdavanje biltena i saopštenja Saveta o stanju u oblasti streljačkog i lakog oružja

1. Prikupljanje i obrada podataka
2. Dizajniranje biltena
3. Objavljivanje biltena

Broj objavljenih biltena

Savet za streljačko i lako oružje

Kontinuirano

Ljudski resursi

Dostupnost podataka

Organizovanje i održavanje seminara za privredne subjekte i edukacije njihovih predstavnika o potrebi sprovođenja izvozne i uvozne kontrole

1. Analiza potreba za seminarima i obukama
2. Priprema programa za seminare i obuke
3. Realizacija seminara i obuka

Broj održanih seminara i obuka
Broj polaznika

Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija
Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo finansija i privrede
Ministarstvo spoljnih poslova

Kontinuirano

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava

Cilj 3: Stvaranje uslova za bezbedno skladištenje streljačkog i lakog oružja

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Razvijanje i unapređenje postupaka za bezbedno skladištenje streljačkog i lakog oružja i municije u skladu sa međunarodnim standardima

1. Analiza usklađenosti postojećeg normativnog okvira sa međunarodnim standardima
2. Izmena normativnog okvira

Rezultati analize
Usvojen akt

Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti

Treći kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nizak prioritet

Unapređivanje infrastrukturnih uslova za skladištenje oružja i municije u skladu sa razvijenim i unapređenim postupcima

1. Analiza potreba za skladištenjem
2. Izbor lokacije
3. Projektovanje objekta
4. Izgradnja ili adaptacija objekta

Izrađen projekat
Izgrađen objekat

Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti

Prvi kvartal 2014. godine (izrađen projekat)
Četvrti kvartal 2014. godine (izgrađen objekat)

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava

Razvijanje kadrovskih kapaciteta za bezbedno skladištenje oružja i municije u skladu sa razvijenim i unapređenim postupcima

1. Obuka kadrova
2. Periodične kontrole kadrova o ispunjenosti uslova za obavljanje ovih poslova

Broj polaznika
Rezultati kontrole

Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti

Kontinuirano

Budžet/Ljudski resursi

Nedostatak sredstava

Razvijanje informacionog sistema za evidentiranje uskladištenog oružja i municije u skladu sa razvijenim i unapređenim postupcima

1. Opis procesa i nadležnosti
2. Definisanje obima i toka informacija
3. Izrada projekta softvera
4. Izrada softvera
5. Stvaranje hardverskih preduslova
6. Testiranje i implementacija

Izrađen i usvojen projekat
Izrađen softver
Primena softvera u punom kapacitetu

Svi nosioci
Strategije koji poseduju zalihe oružja i municije, u okviru svojih nadležnosti

Prvi kvartal 2014. godine (izrađen i usvojen projekat)
Treći kvartal 2014. godine (izrađen softver i primena istog u punom kapacitetu)

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava

Cilj 4: Planiranje i sprovođenje dugoročnih i redovnih akcija kontrole streljačkog i lakog oružja u cilju njegovog prikupljanja (legalizacija i predaja)
ili oduzimanja i uništavanja

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Legalizacija i predaja oružja

1. Sprovođenje reklamne kampanje
2. Izrada normativnog okvira za prijem i evidenciju primljenog streljačkog i lakog oružja
3. Obuka kadrova
4. Obezbeđivanje prostora za prijem i skladištenje oružja
5. Prijem i čuvanje predatog oružja
6. Registracija oružja
7. Uništavanje viška oružja

Broj prikupljenog i registrovanog oružja

Ministarstvo
unutrašnjih poslova

Savet za streljačko i lako oružje
Ministarstvo odbrane

Drugi i treći kvartal 2013. godine

Budžet/Donacije

Nedostatak sredstava
Bezbednosni rizici od rukovanja oružjem

Unapređenje razmene podataka između službi bezbednosti, kao i službi bezbednosti sa policijom

1. Određivanje osoba za kontakt
2. Održavanje zajedničkih sastanaka

Određene osobe
Broj održanih sastanaka

Ministarstvo unutrašnjih poslova Ministarstvo odbrane Bezbednosno-informativna agencija

Kontinuirano

Ljudski resursi

Neujednačenost prioriteta

Cilj 5: Identifikacija viška zaliha streljačkog i lakog oružja u posedu države i stvaranje materijalnih i finansijskih uslova za njegovo bezbedno uklanjanje

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Razvijanje normativnog okvira za određivanje viška oružja

1. Analiza stanja
2. Analiza uporedne prakse
3. Izrada dokumenta

Usvojen dokument
Ocena primene dokumenta

Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo odbrane

Treći kvartal
2013. godine

Ljudski
resursi

Nema rizika

Identifikacija i prikupljanje viška oružja

1. Izrada plana prikupljanja viška oružja
2. Sprovođenje plana

Izrađen plan
Stepen realizacije plana

Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo pravde i državne uprave
Ministarstvo odbrane

Kontinuirano po definisanju procedura

Ljudski
resursi/
Budžet/ Donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

Stvaranje mehanizama za bezbedno uklanjanje viška oružja

1. Analiza stanja
2. Sačinjavanje plana uklanjanja
3. Sprovođenje plana

Izrađena analiza
Izrađen plan
Stepen realizacije plana

Ministarstvo unutrašnjih poslova
Ministarstvo pravde i državne uprave
Ministarstvo odbrane

Kontinuirano po definisanju procedura

Ljudski
resursi/
Budžet/ Donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

Cilj 6: Jačanje saradnje na nacionalnom i internacionalnom nivou, u skladu sa postojećim međunarodnim dokumentima

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Unapređivanje saradnje između svih nosilaca Strategije

1. Potpisivanje sporazuma o saradnji po potrebi
2. Razmena informacija
3. Formiranje zajedničkih radnih grupa po potrebi
4. Organizovanje zajedničkih radionica i obuka po potrebi
5. Izrada analiza po potrebi
6. Sprovođenje zajedničkih akcija po potrebi
7. Saradnja nadležnih organa pri izradi informacija i izveštaja u skladu sa međunarodnim obavezama Republike Srbije

Broj i upotrebljivost razmenjenih informacija
Broj formiranih radnih grupa
Broj organizovanih radionica i obuka
Broj i kvalitet izrađenih analiza

Svi nosioci
Strategije
Savet za streljačko i lako oružje

Kontinuirano

Ljudski resursi/
Budžet /Donacije

Neujednačenost prioriteta

Unapređivanje saradnje na internacionalnom nivou

1. Aktivno učešće na sastancima i forumima u oblasti kontrole proizvodnje, prometa, uvoza i izvoza streljačkog i lakog naoružanja u organizaciji UN, OEBS, EU i drugih međunarodnih organizacija
2. Unapređenje saradnje sa Centrom za kontrolu malog i lakog oružja u jugoistočnoj Evropi (SEESAC) i drugih sličnih organizacija
3. Iniciranje bilateralnih ugovora
4. Iniciranje pristupanja međunarodnim konvencijama, inicijativama i aranžmanima

Broj predstavnika
Broj održanih sastanaka i foruma
Kvalitet razmenjenih informacija
Broj zaključenih ugovora
Broj realizovanih zajedničkih akcija i inicijativa

Svi nosioci
Strategije
Savet za streljačko i lako oružje

Kontinuirano

Ljudski resursi/
Budžet /Donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

Uspostavljanje i razvijanje saradnje na lokalnom nivou

1. Pokretanje zajedničkih inicijativa sa lokalnom zajednicom
2. Konsultovanje lokalnih zajednica pri planiranju aktivnosti
3. Povezivanje sa nadležnim organima jedinica lokalne samouprave, odnosno savetodavnim bezbednosnim telima koje su oni obrazovali
4. Uspostavljanje saradnje sa lokalnim medijima
5. Uključivanje sadržaja iz oblasti kontrole streljačkog i lakog oružja u postojeće programe policije u zajednici

Broj zajedničkih inicijativa
Broj održanih konsultativnih sastanaka
Broj realizovanih priloga i emisija u lokalnim medijima
Broj objavljenih tekstova
Izmenjeni programi policije u zajednici
Zastupljenost sadržaja na teritoriji Republike Srbije

Svi nosioci Strategije

Savet za streljačko i lako oružje

Kontinuirano

Budžet/ Donacije

Nizak prioritet na lokalnom nivou
Nizak nivo svesti o značaju kontrole streljačkog i lakog oružja

Cilj 7: Angažovanje civilnog društva u podršci Strategiji kontrole streljačkog i lakog oružja

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Uspostavljanje modela saradnje sa subjektima civilnog društva

1. Upoznavanje organizacija civilnog društva sa ciljevima Strategije kontrole streljačkog i lakog oružja
2. Iniciranje zaključivanja Memoranduma o saradnji sa organizacijama civilnog društva

Broj realizovanih seminara i radionica sa subjektima civilnog društva
Broj potpisanih Memoranduma o saradnji sa organizacijama civilnog društva

Savet za streljačko i lako oružje (nadležna ministarstva) u partnerstvu sa
organizacijama civilnog društva

Kontinuirano

Budžet/ Donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

Primena modela saradnje sa subjektima civilnog društva

1. Određivanje kriterijuma za izbor predloga subjekata civilnog društva zainteresovanih za podršku Strategiji
2. Razmatranje predloga
3. Odlučivanje o predlozima
4. Obaveštavanje organizacija civilnog društva o prihvaćenim predlozima i realizovanje predloga projekata
5. Realizacija prihvaćenih predloga

Broj objavljenih poziva na saradnju
Broj prihvaćenih predloga projekata organizacija civilnog društva
Broj realizovanih projekata

Savet za streljačko i lako oružje (nadležna ministarstva) u partnerstvu sa
organizacijama civilnog društva

Kontinuirano

Budžet/ Donacije

Nedostatak finansijskih sredstava
Nedostatak odgovarajućih predloga

Cilj 8: Obezbeđenje poštovanja i primene prihvaćenih, odnosno potvrđenih međunarodnih dokumenata u vezi sa streljačkim i lakim naoružanjem i usklađivanje domaćih propisa sa međunarodnim dokumentima i propisima UN, OEBS i EU

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

Izrada i predlaganje
Zakona o oružju i municiji

1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure

Usvojen zakon

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Prvi kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nema rizika

Izrada i predlaganje Zakona o ispitivanju, žigosanju i obeležavanju vatrenog oružja

1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure

Usvojen zakon

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Prvi kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nema rizika

Izrada i predlaganje Zakona o proizvodnji i prometu naoružanja i vojne opreme

1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure

Usvojen zakon

Ministarstvo odbrane

Treći kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nema rizika

Izrada i predlaganje
Zakona o izvozu i uvozu naoružanja i vojne opreme

1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure

Usvojen zakon

Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija

Treći kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nema rizika

Izrada i predlaganje
Zakona o fizičko-tehničkom obezbeđenju

1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure

Usvojen zakon

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Prvi kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nema rizika

Izrada i predlaganje
Zakona o detektivima

1. Formiranje međuresorne radne grupe
2. Izrada nacrta
3. Pokretanje zakonodavne procedure

Usvojen zakon

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Prvi kvartal 2013. godine

Ljudski resursi

Nema rizika