ODLUKAO OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "MOJE DETINJSTVO" ČAČAK("Sl. list grada Čačka", br. 9/2011, 3/2013 i 15/2013) |
Ovom odlukom osniva se Predškolska ustanova "Moje detinjstvo" Čačak, (u daljem tekstu: Ustanova) za obavljanje delatnosti u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta.
Naziv Ustanove je: Predškolska ustanova "Moje detinjstvo" Čačak.
Sedište Ustanove je u Čačku, ulica Nemanjina bb.
Odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove donosi organ upravljanja uz saglasnost nadležnog ministarstva.
Ustanova ima status pravnog lica.
Status pravnog lica Ustanova stiče upisom u Registar nadležnog suda.
Ustanova obavlja delatnost u okviru sledećih dečijih vrtića:
- Vrtić "Zvončica" u Mrčajevcima,
- Vrtić "Pčelica" u Slatini,
- Vrtić "Kolibri" u Atenici,
- Vrtić "Leptirić" u Čačku, ul. Nemanjina 78,
- Vrtić "Mali kapetan" u Čačku, ul. Nemanjina bb,
- Vrtić "Mladost" u Čačku, ul. Knićaninova bb,
- Vrtić "Biseri" u Čačku, ul. Njegoševa bb,
- Vrtić "Dečiji gaj" u Trbušanima,
- Vrtić "Đurđevak" u Prijevoru,
- Vrtić "Bubamara" u Preljini i
- Vrtić "Poletarac" u Čačku, ul. Hajduk Veljkova.
Ustanova ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuje se Statutom Ustanove.
Ustanova može imati znak koji sadrži naziv i sedište Ustanove.
Izgled i sadržina znaka utvrđuje se odlukom Upravnog odbora Ustanove.
Pretežna delatnost Ustanove je:
- 85.10 predškolsko obrazovanje.
Pored pretežne delatnosti Ustanova obavlja i:
- 88.91 delatnost dnevne brige o deci.
Na osnivanje i rad Ustanove primenjuju se propisi o javnim službama.
Sredstva za finansiranje delatnosti Ustanove obezbeđuju se u skladu sa Zakonom.
Za osnivanje i početak rada Ustanove obezbeđuju se finansijska sredstva iz budžeta grada Čačka u iznosu 500 (petstotina) EUR-a u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan uplate.
Ustanova će koristiti nepokretne stvari navedene u članu 4. Odluke i pokretne stvari koje se nalaze u istima.
Ustanova preuzima sve zaposlene koji rade u dečijim vrtićima iz člana 4. stav 3. ove odluke.
Ustanova ima sva prava korišćenja odmarališta "Ovčar" u Ulcinju kao i Predškolska ustanova "Radost" koja je registrovana u Crnoj Gori kao vlasnik tog objekta.
Ustanova koristi i raspolaže sredstvima u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Ustanova ne može raspolagati sredstvima u smislu otuđenja ili promene namene bez prethodne saglasnosti osnivača.
Ustanova ima organ upravljanja, rukovođenja, stručne i savetodavne organe.
Organ upravljanja u Ustanovi jeste Upravni odbor.
Upravni odbor Ustanove ima devet članova, uključujući i predsednika.
Članove Upravnog odbora Ustanove imenuje i razrešava Skupština grada, a predsednika biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Upravni odbor Ustanove čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i osnivača.
Predstavnici zaposlenih i roditelja predlažu se na način utvrđen Zakonom i Statutom.
Mandat Upravnog odbora Ustanove traje četiri godine.
Upravni odbor:
- donosi Statut, pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
- donosi predškolski program vaspitanja i obrazovanja, godišnji program rada Ustanove, razvojni plan i usvaja izveštaje o njihovoj realizaciji;
- donosi finansijski plan Ustanove;
- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun, izveštaj o izvođenju nastave u prirodi i izveštaj o letovanju dece u Ulcinju;
- odlučuje po žalbi odnosno prigovoru na rešenje direktora;
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Direktor rukovodi radom Ustanove.
Direktora Ustanove bira Upravni odbor, na period od četiri godine, na osnovu javnog konkursa, po pribavljenom mišljenju Vaspitno - obrazovnog veća, na način i po postupku propisanom Zakonom i Statutom Ustanove.
Za direktora Ustanove može da bude izabrano lice koje ispunjava uslove propisane Zakonom i Statutom Ustanove.
U Ustanovi se postavlja vršilac dužnosti direktora iz razloga, na način i po postupku utvrđenom Zakonom.
Direktor rukovodi radom Ustanove i odgovoran je za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.
Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru Ustanove i Ministru.
Osim poslova utvrđenih zakonom i Statutom Ustanove, direktor:
- planira i organizuje ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja i svih aktivnosti Ustanove;
- stara se o ostvarivanju razvojnog plana Ustanove;
- odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;
- sarađuje sa organima Grada, organizacijama i udruženjima;
- organizuje i vrši pedagoško instruktivni uvid i prati kvalitet vaspitno obrazovnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnih saradnika;
- planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnog saradnika;
- preduzima mere u slučajevima povrede zabrana iz Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu;
- preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika kao i drugih inspekcijskih organa;
- stara se o blagovremenom obaveštavanju zaposlenih i roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove i ovih organa;
- saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog i pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;
- sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima dece;
- obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;
- podnosi izveštaj o svom radu i radu Ustanove Upravnom odboru, najmanje dva puta godišnje;
- podnosi izveštaj o radu Ustanove osnivaču, najmanje jedanput godišnje;
- donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova.
Ustanova ima Savet roditelja kao savetodavni organ.
U Savet roditelja bira se po jedan predstavnik roditelja iz svakog vrtića iz člana 4. stav 3. ove odluke.
Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru direktoru i stručnim organima Ustanove.
Savet roditelja obavlja poslove utvrđene Zakonom i Statutom Ustanove.
Način izbora Saveta roditelja Ustanove uređuje se Statutom Ustanove a rad Poslovnikom Saveta.
Stručni organi Ustanove jesu Vaspitno - obrazovno veće i stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara, aktiv za razvojno planiranje i drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom Ustanove.
Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa uređuju se Statutom Ustanove.
Ustanova počinje sa radom kada se utvrdi da ispunjava uslove za osnivanje i početak rada, dobijanjem rešenja o verifikaciji i upisom u Registar nadležnog suda.
Do imenovanja članova Upravnog odbora Ustanove, poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor, koji će posebnom odlukom imenovati osnivač.
Odlukom o imenovanju Privremenog upravnog odbora utvrđuje se broj članova i sastav Privremenog upravnog odbora.
Privremeni upravni odbor doneće Statut Ustanove u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o imenovanju.
Do izbora direktora Ustanove u skladu sa Zakonom i Statutom Ustanove, poslove direktora će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja privremeni direktor Ustanove.
Privremenog direktora Ustanove imenuje osnivač.
Privremeni direktor Ustanove obaviće pripreme za donošenje Statuta, podneti prijavu za upis u Registar nadležnog suda i druge poslove neophodne za osnivanje i početak rada Ustanove.
Ova Odluku stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".