UREDBAO IZGLEDU, SADRŽAJU I NAČINU POPUNJAVANJA OBRAZACA, KAO I O NAČINU DOSTAVLJANJA I OBRADE PODATAKA KOJI SE UNOSE U REGISTAR ZAPOSLENIH, IZABRANIH, POSTAVLJENIH I ANGAŽOVANIH LICA U JAVNOM SEKTORU("Sl. glasnik RS", br. 76/2013) |
Ovom uredbom uređuju se izgled, sadržaj i način popunjavanja obrazaca u koje se unose podaci na osnovu kojih se formira Registar zaposlenih, izabranih, postavljenih i angažovanih lica u javnom sektoru (u daljem tekstu: Registar), kao i način dostavljanja i obrade tih podataka.
Registar vodi ministarstvo nadležno za poslove finansija - Uprava za trezor (u daljem tekstu: Uprava), u elektronskom obliku.
Podaci o zaposlenima, izabranim, postavljenim i angažovanim licima u javnom sektoru unose se u obrasce 1, 2, 3 i 4, koji su odštampani uz ovu uredbu i čine njen sastavni deo.
Obrasci iz stava 1. ovog člana sadrže podatke o:
1) korisniku javnih sredstava;
2) zaposlenima na neodređeno i određeno vreme kod korisnika javnih sredstava;
3) izabranim i postavljenim licima kod korisnika javnih sredstava;
4) licima angažovanim po ugovoru o delu, po ugovoru o privremenim i povremenim poslovima, preko studentske i omladinske zadruge, kao i po drugom osnovu kod korisnika javnih sredstava;
5) broju ukupno zaposlenih i angažovanih lica iz tač. 1)-4) ovog stava;
6) iznosu isplaćenom na ime svih primanja zaposlenih, izabranih, postavljenih, odnosno angažovanih lica, po mesecima u kojima je izvršena isplata.
Sadržaj podataka iz stava 2. ovog člana utvrđen je u Prilogu, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Radi dostavljanja podataka iz člana 3. ove uredbe korisnik javnih sredstava, koji je prethodno upisan u evidenciju Uprave, dužan je da pristupi Registru, preuzimanjem i popunjavanjem Zahteva za pristup Registru koji se nalazi na internet stranici Uprave u delu "Projekti trezora - Registar zaposlenih".
Korisnik javnih sredstava imenovaće najmanje dve osobe koje će biti ovlašćene za pristup i rad na unosu i overi podataka u Registru i utvrdiće obim njihovih prava i ovlašćenja.
Popunjen zahtev iz stava 1. ovog člana, korisnik javnih sredstava podnosi nadležnoj organizacionoj jedinici Uprave pisanim putem u roku od deset dana od dana njegovog osnivanja.
Po dobijanju pristupnog naloga za elektronski pristup bazi podataka Registra, ovlašćeno lice korisnika javnih sredstava je dužno da unese podatke iz člana 3. ove uredbe za prethodni mesec.
Podaci iz stava 1. ovog člana dostavljaju se na obrascima u elektronskom obliku (HML formatu), i to:
1) Podaci o zaposlenima na neodređeno i određeno vreme, izabranim i postavljenim licima (Obrazac 1);
2) Podaci o angažovanim licima na osnovu ugovora (Obrazac 2);
3) Podaci o angažovanim licima preko studentskih i omladinskih zadruga (Obrazac 3);
4) Podaci o primanjima zaposlenih, izabranih, postavljenih i angažovanih lica (Obrazac 4).
Podaci iz člana 3. ove uredbe dostavljaju se do sedmog u mesecu za prethodni mesec, on line slanjem elektronskih HML poruka prema Uputstvu o formatu i nameni poruke za elektronsku razmenu podataka u sistemu za Registar zaposlenih i Korisničkom uputstvu za rad sa web aplikacijom za Registar zaposlenih, koji se objavljuju na internet strani Uprave, u delu "Projekti trezora - Registar zaposlenih".
Izuzetno od stava 1. ovog člana, indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije - obrazovne ustanove (osnovne i srednje škole), podatke iz člana 3. ove uredbe dostavljaju u elektronskoj formi (mejlom), nadležnoj organizacionoj jedinici Uprave, a prema navedenom Uputstvu i Korisničkom uputstvu.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo odbrane i Ministarstvo spoljnih poslova za diplomatsko-konzularna predstavništva Republike Srbije u inostranstvu, podatke iz člana 3. ove uredbe dostavljaju na kompakt disku (CD) u HML formatu, a prema navedenom Uputstvu i Korisničkom uputstvu, uz propratno pismo potpisano od strane ovlašćenog lica ministarstva i overeno pečatom.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, korisnici javnih sredstava koji prvi put dostavljaju podatke iz člana 3. ove uredbe, podatke za prethodni mesec dostavljaju u roku od deset dana od dana dodeljivanja pristupnog naloga za elektronski pristup bazi podataka Registra u Upravi.
Korisnici javnih sredstava su dužni da o svakoj promeni u odnosu na dostavljene podatke, Upravi dostave ažurirane podatke o zaposlenima u roku od sedam dana od dana nastanka promene, osim korisnika javnih sredstava iz člana 6. stav 3. ove uredbe, a podatke o primanjima mesečno u roku od sedam dana po isteku meseca za prethodni mesec.
Korisnici javnih sredstava dostavljanje podataka vrše na osnovu dokumentacije koju sadrži dosije zaposlenog, izabranog i postavljenog lica i podataka iz službene evidencije korisnika javnih sredstava.
Podaci propisani ovom uredbom uživaju zaštitu u skladu sa propisima o zaštiti podataka o ličnosti i ne mogu se staviti na uvid niti na bilo koji drugi način učiniti dostupnim neovlašćenim licima.
Korisnici javnih sredstava koji postoje na dan stupanja na snagu ove uredbe, zahtev za pristup Registru iz člana 4. stav 1. ove uredbe podnose nadležnoj organizacionoj jedinici Uprave pisanim putem, najkasnije do 20. septembra 2013. godine, a podatke iz člana 3. ove uredbe za mesec avgust 2013. godine dostaviće najkasnije do 30. septembra 2013. godine.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
SADRŽAJ PODATAKA U REGISTRU ZAPOSLENIH, IZABRANIH, POSTAVLJENIH I ANGAŽOVANIH LICA U JAVNOM SEKTORU
1. Podaci o korisniku javnih sredstava
Red. br |
Vrsta podatka o korisniku javnih sredstava |
1. |
JB KJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava) |
2. |
Trezor |
3. |
Matični broj |
4. |
PIB (poreski identifikacioni broj) |
5. |
Šifra delatnosti |
6. |
Funkcionalna klasifikacija |
7. |
Naziv korisnika javnih sredstava |
8. |
Poštanski broj i mesto |
9. |
Opština - sedište |
10. |
Adresa |
11. |
Datum osnivanja |
12. |
Datum izmene |
13. |
Datum gašenja |
14. |
Način organizovanja |
15. |
Grupa korisnika javnih sredstava |
16. |
Šifra direktnog korisnika javnih sredstava |
17. |
Vrsta kontnog plana |
18. |
OJ Uprave za trezor |
19. |
Utvrđen maksimalni broj zaposlenih (da/ne) |
20. |
Rukovodilac |
21. |
Ovlašćeno lice |
22. |
|
23. |
Telefon (i mobilni telefon) |
2. Podaci o zaposlenom, izabranom, postavljenom i angažovanom licu u javnom sektoru
Red. br. |
Vrsta podatka o zaposlenom, izabranom, postavljenom i angažovanom licu u javnom sektoru |
1. |
JB KJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava) |
2. |
Funkcionalna klasifikacija |
3. |
Identifikacioni broj (JMBG ili broj pasoša) |
4. |
Ime |
5. |
Prezime |
6. |
Pol |
7. |
Državljanstvo |
8. |
Mesto prebivališta |
9. |
Opština prebivališta |
10. |
Opština rada |
11. |
Stručna sprema |
12. |
Osnov rada (radni odnos, ugovor, preko zadruge, ostalo) |
13. |
Tip službenika/ Šifra zanimanja |
14. |
Platna grupa (za državne službenike) |
15. |
Godina poslednjeg napredovanja |
16. |
Grupa nameštenika (za državnu upravu) |
17. |
Radno vreme (procenat angažovanja) |
18. |
Ukupan radni staž (godine) |
19. |
Godine staža za jubilarnu nagradu |
20. |
Beneficirani radni staž (12/14, 12/16, 12/18) |
21. |
Procenat minulog rada |
22. |
Osnovni koeficijent |
23. |
Ukupni dodatni koeficijent |
24. |
Ukupni koeficijent |
25. |
Neto osnovica |
26. |
Bruto osnovica |
27. |
Procenat uvećanja plate/zarade |
28. |
Naknada za zaposlene na Kosovu i Metohiji |
29. |
Status lica |
30. |
Vrsta ugovora |
31. |
Broj ugovora |
32. |
Neto naknada |
33. |
Bruto naknada |
34. |
Tip zadruge |
35. |
Broj fakture |
36. |
Datum početka rada |
37. |
Datum završetka rada |
3. Podaci o primanjima zaposlenih, izabranih, postavljenih i angažovanih lica u javnom sektoru
Red. |
Osnov primanja |
Šifra |
PLATE, DODACI I NAKNADE PLATE ZA ZAPOSLENE (ZARADE) |
I |
|
1. |
Plate/zarade koje zaposleni ostvari za obavljeni rad i vreme provedeno na radu (bruto) |
111 |
2. |
Dodatak/uvećanje za rad duži od punog radnog vremena prekovremeni rad (bruto) |
112 |
3. |
Dodatak/uvećanje za rad na dan praznika koji je neradan dan (bruto) |
113 |
4. |
Dodatak/uvećanje za rad noću (bruto) |
114 |
5. |
Dodatak/uvećanje za rad u smenama (bruto) |
115 |
6. |
Dodatak za vreme provedeno na radu - minuli rad (bruto) |
116 |
7. |
Terenski dodatak (bruto) |
117 |
8. |
Naknada zarade za vreme privremene sprečenosti za rad do 30 dana usled bolesti (bruto) |
118 |
9. |
Naknada zarade za vreme odsustvovanje sa rada na dan praznika koji je neradan dan, godišnjeg odmora, plaćenog odsustva, vojne vežbe i odazivanja na poziv državnog organa (bruto) |
119 |
10. |
Ostali dodaci i naknade zaposlenima (bruto) |
120 |
11. |
Druge naknade zarada koje se utvrde opštim aktom (bruto) |
121 |
12. |
Naknada zaposlenom zbog odvojenog života od porodice (bruto) |
122 |
13. |
Regres za korišćenje godišnjeg odmora (bruto) |
123 |
14. |
Naknada za "topli obrok" (bruto) |
124 |
15. |
Druga primanja zaposlenog, a koja u skladu sa zakonom imaju karakter zarade (bruto) |
125 |
16. |
Zarade po osnovu radnog učinka, stimulacije (bruto) |
126 |
17. |
Plate pripravnika koje plaća poslodavac (bruto) |
127 |
18. |
Plate pripravnika koje plaća Nacionalna služba za zapošljavanje (bruto) |
128 |
19. |
Plate privremeno zaposlenih (bruto) |
129 |
20. |
Plate po osnovu sudskih presuda (bruto) |
130 |
21. |
Naknada štete zaposlenom za neiskorišćeni godišnji odmor (bruto) |
131 |
22. |
Ostale naknade štete zaposlenom (bruto) |
132 |
23. |
Ostale isplate zarada za specijalne zadatke ili projekte (bruto) |
133 |
24. |
Ukupna bruto plata/zarada |
199 |
SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA |
II |
|
25. |
Doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje |
201 |
26. |
Doprinos za dobrovoljno penzijsko i invalidsko osiguranje |
202 |
27. |
Doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje za radni staž koji se računa sa uvećanim doprinosom |
203 |
28. |
Doprinos za zdravstveno osiguranje |
204 |
29. |
Doprinos za dobrovoljno zdravstveno osiguranje |
205 |
30. |
Doprinos za slučaj nezaposlenosti |
206 |
SOCIJALNA DAVANJA ZAPOSLENIMA |
III |
|
Isplata naknada za vreme odsustvovanja s posla na teret fondova |
||
31. |
Porodiljsko bolovanje |
301 |
32. |
Bolovanje preko 30 dana |
302 |
33. |
Invalidnost rada drugog stepena |
303 |
Otpremnine i pomoći |
||
34. |
Otpremnina prilikom odlaska u penziju |
304 |
35. |
Otpremnina zaposlenom za čijim je radom prestala potreba |
305 |
36. |
Pomoć u slučaju smrti zaposlenog ili člana uže porodice |
306 |
37. |
Pomoć u medicinskom lečenju zaposlenog ili člana uže porodice |
307 |
38. |
Pomoć u slučaju oštećenja ili uništenja imovine |
308 |
39. |
Ostale pomoći zaposlenima |
309 |
NAKNADE TROŠKOVA ZA ZAPOSLENE |
IV |
|
40. |
Naknada troškova za odvojen život od porodice |
401 |
41. |
Naknada troškova za prevoz na posao i sa posla |
402 |
42. |
Naknada troškova za smeštaj izabranih, postavljenih i imenovanih lica |
403 |
43. |
Naknada za selidbene troškove zaposlenih |
404 |
44. |
Ostale naknade troškova zaposlenih |
405 |
NAGRADE ZAPOSLENIMA I OSTALI POSEBNI RASHODI |
V |
|
45. |
Jubilarne nagrade |
501 |
46. |
Nagrade za posebne rezultate rada |
502 |
47. |
Ostale nagrade zaposlenima |
503 |
Naknade članovima upravnih i nadzornih odbora i komisija koji su zaposleni |
||
48. |
Naknade članovima upravnih i nadzornih odbora |
505 |
49. |
Naknada članovima komisija |
506 |
POSLANIČKI I SUDIJSKI DODATAK |
VI |
|
50. |
Poslanički dodatak |
601 |
51. |
Sudijski dodatak |
602 |
TROŠKOVI PUTOVANJA |
VII |
|
52. |
Troškovi dnevnica na službenom putu u zemlji |
701 |
53. |
Troškovi smeštaja na službenom putu u zemlji |
702 |
54. |
Troškovi prevoza na službenom putu u zemlji |
703 |
55. |
Ostali troškovi za poslovna putovanja u zemlji |
704 |
56. |
Troškovi dnevnica za službeni put u inostranstvo |
705 |
57. |
Troškovi smeštaja na službenom putu u inostranstvo |
706 |
58. |
Troškovi prevoza za službeni put u inostranstvo |
707 |
59. |
Ostali troškovi za poslovna putovanja u inostranstvo |
708 |
60. |
Naknada za upotrebu sopstvenog vozila u službene svrhe |
709 |
61. |
Naknada za troškove smeštaja i ishrane za rad i boravak na terenu |
710 |
62. |
Troškovi prevoza u okviru radnog vremena |
711 |
NAKNADA TROŠKOVA DRUGIM FIZIČKIM LICIMA |
VIII |
|
63. |
Ostale naknade troškova poslodavcima |
801 |
64. |
Ostale naknade troškova drugim fizičkim licima |
802 |
65. |
Nagrade, solidarne pomoći i druga davanja licima koja nisu zaposleni |
803 |
66. |
Stipendije i krediti učenicima i studentima |
804 |
USLUGE PO UGOVORU |
IX |
|
67. |
Naknada po ugovoru o delu |
901 |
68. |
Naknada po ugovorima o privremenim i povremenim poslovima koje zaključuje poslodavac sa fizičkim licem |
902 |
69. |
Naknada po ugovorima o privremenim i povremenim poslovima koji se obavljaju preko omladinskih i studentskih zadruga |
903 |
70. |
Naknade fizičkim licima po osnovu ostalih ugovora |
904 |
71. |
Naknade članovima upravnih i nadzornih odbora i komisija |
905 |
|
|
MINISTARSTVO |
|
FINANSIJA I PRIVREDE |
|
Uprava za trezor |
|
PODACI O ZAPOSLENIMA NA NEODREĐENO I ODREĐENO VREME, IZABRANIM I POSTAVLJENIM LICIMA
JB KJS |
|
|
Mesec |
|
|
Godina |
|
|
Datum slanja |
|
Red. |
JB KJS |
Funkcionalna klas. |
Identifikacioni br. |
Ime |
Prezime |
Pol |
Državljanstvo |
Mesto prebivališta |
Opština prebivališta |
Opština rada |
Stručna sprema |
Vrsta zaposlenja |
Tip službenika |
Platna grupa |
Godina poslednjeg napredovanja |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grupa nameštenika |
Šifra |
Radno vreme |
Ukupan radni staž (god.) |
Godine staža za jubilarnu nagradu |
Benefic. rad. staž |
Procenat minulog rada |
Osnovni koeficijent |
Dodatni koeficijent |
Ukupni koeficijent |
Neto osnovica |
Bruto osnovica |
Procenat uvećanja plate |
Naknada za zaposlene na KiM |
Datum početka rada |
Datum završetka rada |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
24 |
30 |
31 |
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTARSTVO |
|
FINANSIJA I PRIVREDE |
|
Uprava za trezor |
|
PODACI O ANGAŽOVANIM LICIMA NA OSNOVU UGOVORA
JB KJS |
|
|
Mesec |
|
|
Godina |
|
|
Datum slanja |
|
Red. br. |
JB KJS |
Funkcionalna klas. |
Ident. br. |
Ime |
Prezime |
Pol |
Državljanstvo |
Mesto prebivališta |
Opština prebivališta |
Opština rada |
Stručna sprema |
Vrsta ugovora |
Broj ugovora |
Status lica |
Neto naknada |
Bruto naknada |
Datum početka rada |
Datum završetka rada |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTARSTVO |
|
FINANSIJA I PRIVREDE |
|
Uprava za trezor |
|
PODACI O ANGAŽOVANIM LICIMA PREKO STUDENTSKIH I OMLADINSKIH ZADRUGA
JB KJS |
|
|
Mesec |
|
|
Godina |
|
|
Datum slanja |
|
Red. br. |
JB KJS |
Funkcionalna klas. |
Ident. br. |
Ime |
Prezime |
Pol |
Državljanstvo |
Mesto prebivališta |
Opština prebivališta |
Opština rada |
Stručna sprema |
Tip zadruge |
Broj fakture |
Neto naknada |
Bruto naknada |
Datum početka rada |
Datum završetka rada |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTARSTVO |
|
FINANSIJA I PRIVREDE |
|
Uprava za trezor |
|
PODACI O PRIMANJIMA ZAPOSLENIH, IZABRANIH, POSTAVLJENIH I ANGAŽOVANIH LICA
JB KJS |
|
|
Isplata u mesecu |
|
|
Godina |
|
|
Datum slanja |
|
Redni broj |
JB KJS |
Identif. broj |
Ime |
Prezime |
Funkcion. klasifik. |
Izvor finansiranja |
Šifra osnova primanja |
Iznos |
Isplata za mesec |
Isplata za godinu |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|