ODLUKA
O NAČINU I POSTUPKU IMENOVANJA DIREKTORA JAVNIH I JAVNO KOMUNALNIH PREDUZEĆA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD PANČEVO

("Sl. list grada Pančeva", br. 8/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o načinu i postupku imenovanja direktora javnih i javno-komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Pančevo (u daljem tekstu: Odluka) propisuje se način i postupak sprovođenja javnog konkursa za imenovanje direktora javnih i javno komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Pančevo (u daljem tekstu: preduzeće), sastav, organizacija i rad Komisije za imenovanja direktora javnih i javno-komunalnih preduzeća čiji je osnivač grad Pančevo (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za sprovođenje postupka imenovanja direktora.

II NAČIN I POSTUPAK SPROVOĐENJA JAVNOG KONKURSA

Član 2

Postupak za imenovanje direktora preduzeća (u daljem tekstu: Izborni postupak) sprovodi se u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima i ovom Odlukom.

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština grada) po sprovedenom javnom konkursu.

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora javnih i javno komunalnih preduzeća (u daljem tekstu: Odluka o sprovođenju javnog konkursa).

Odluku iz stava 3. ovog člana donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća grada Pančeva.

Predlog iz stava 4. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor preduzeća, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima.

Član 3

Odluka o sprovođenju javnog konkursa sadrži:

- poslovno ime i sedište preduzeća u kojima se raspisuje javni konkurs za imenovanje direktora,

- rokove u izbornom postupku,

- informacije o načinu podnošenja prijave, načinu provere stručne osposobljenosti, znanja i veština koje se ocenjuju u izbornom postupku,

- podatke o licu zaduženom za davanje informacija,

- kao i druge elemente potrebne za postupak imenovanja.

Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se u "Službenom listu grada Pančeva".

Član 4

Oglas o javnom konkursu, koji je sastavni deo Odluke o sprovođenju javnog konkursa, obavezno sadrži podatke o:

- javnom preduzeću (poslovno ime i sedište),

- radnom mestu,

- uslovima za imenovanje direktora (opšte i posebne),

- stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere,

- roku u kome se podnose prijave, način podnošenja prijave, organ kome se prijave podnose, kao i adresa na koju se prijave podnose,

- dokazima koji se prilažu uz prijavu na konkurs,

- licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu.

Oglas o javnom konkursu može sadržati i druge elemente potrebne za imenovanje, odnosno preciznije razumevanje oglasa.

Član 5

U roku od 8 dana od donošenja Odluke o sprovođenju javnog konkursa, oglas o javnom konkursu koji je sastavni deo Odluke, dostavlja se na objavljivanje "Službenom glasniku Republike Srbije" i jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije.

Oglas o javnom konkursu, nakon objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije" objaviće se na zvaničnoj internet prezentaciji grada Pančeva, s naznačenjem datuma kada je oglas objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 6

Rok za podnošenje prijava na javni konkurs počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije" i ne može biti kraći od 15 dana, što će biti utvrđeno Odlukom o sprovođenju javnog konkursa.

III SASTAV KOMISIJE

Član 7

Javni konkurs sprovodi Komisija koju obrazuje Skupština grada, posebnim rešenjem, na predlog Komisije za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose Skupštine grada.

Komisija ima predsednika i četiri člana od kojih:

- predsednika i tri člana imenuje Skupština grada,

- jedan član se imenuje na predlog Stalne konferencije gradova i opština.

Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.

Sekretar Komisije imenuje se iz reda diplomiranih pravnika zaposlenih u organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradska uprava) nadležnoj za skupštinske poslove.

Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom.

Stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja osnovna organizaciona jedinice Gradske uprave nadležna za skupštinske poslove u saradnji sa osnovnom organizacionom jedinicom Gradske uprave za stambeno komunalne poslove.

Član 8

Komisija se obrazuje na period od tri godine.

Predsednik i članovi Komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u Skupštini grada, kao ni imenovana lica u organima državne uprave, autonomne pokrajine Vojvodine i grada Pančeva.

Komisija može imati naknadu za rad, koja se utvrđuje Rešenjem o obrazovanju Komisije.

IV NAČIN RADA I ODLUČIVANJA KOMISIJE

Član 9

Komisija radi i odlučuje na sednicama. Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Komisije, sednice Komisije saziva i njima predsedava najstariji član Komisije.

Član 10

Komisija može punovažno da radi i odlučuje ako sednicama prisustvuje većina od ukupnog broja članova Komisije.

Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije.

Na sednici Komisije vodi se zapisnik koji obavezno sadrži: datum i mesto održavanja sednice, dnevni red, imena prisutnih i odsutnih članova Komisije, sve faze izbornog postupka, predlozi i stavovi izneti na sednici, rezultati svakog glasanja, kao i svako izdvojeno mišljenje.

Zapisnik Komisije potpisuje predsednik odnosno predsedavajući Komisije.

V IZBORNI POSTUPAK

Član 11

Po isteku roka za podnošenje prijava na konkurs, predsednik Komisije, odnosno predsedavajući, zakazuje sednicu Komisije, na kojoj će se evidentirati i pregledati sve prispele prijave i podneti dokazi.

Na sednici iz stava 1. ovog člana Komisija obavezno proverava:

- da li su sve prijave dostavljene u roku koji je određen oglasom o javnom konkursu,

- da li su sve prijave razumljive, odnosno da li se iz prijave može jasno zaključiti da se radi o prijavi na predmetni konkurs i

- da li su uz prijavu dostavljeni svi dokazi koji su u konkursu traženi.

Član 12

U slučaju ako Komisija utvrdi da prijava ima neki od nedostataka bliže definisanih članom 11. ove Odluke, zaključkom će odbaciti prijavu kao neblagovremenu, nerazumljivu ili nepotpunu.

Protiv zaključka iz stava 1. ovog člana nije dopuštena posebna žalba.

Član 13

Nakon izvršene provere Komisija, posebnim aktom sastavlja spisak kandidata koji ispunjavaju uslove za imenovanje i sprovodi izborni postupak.

U izbornom postupku iz stava 1. ovog člana Komisija vrši ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata radi sastavljanja rang liste kandidata.

VI NAČIN PROVERE I MERILA

Član 14

U izbornom postupku, Komisija izvršava proveru i ocenjivanje stručne osposobljenosti, znanja i veština kandidata usmenom proverom.

Član 15

Usmena provera stručnosti kandidata vrši se razgovorom Komisije sa kandidatom.

Za usmenu proveru, Komisija unapred priprema pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima postavljaju se ista pitanja, po istom redosledu.

Komisija može u toku razgovora da postavi dodatna pitanja ako su neophodna dodatna objašnjenja.

Prilikom usmene provere, svaki član Komisije, bodovima od 1 do 5 boduje svakog kandidata ponaosob.

Nakon završene provere, utvrđuje se ukupan broj bodova koji je dobio svaki kandidat ponaosob, tako što se prvo saberu svi bodovi članova Komisije koje je osvojio jedan kandidat, a zatim se utvrdi prosečna ocena, podelom dobijenog zbira sa brojem članova Komisije.

Komisija blagovremeno, u pisanom obliku obaveštava kandidate o datumu, mestu i vremenu početka razgovora, a najkasnije 3 dana pre dana određenog za razgovor.

Član 16

Odlukom o sprovođenju javnog konkursa mogu biti određeni i drugi načini provere stručnosti kandidata, s tim što će se tom odlukom propisati merila, način bodova i sl.

VII RANG LISTA I LISTA ZA IMENOVANJE

Član 17

Nakon sprovedenog izbornog postupka, Komisija sastavlja rang listu svih kandidata koji su bodovani u izbornom postupku.

Rang lista se sastavlja na osnovu ukupnog broja bodova koje je osvojio svaki kandidat.

Na osnovu rang liste iz stava 1. ovog člana, Komisija sastavlja Listu za imenovanje (u daljem tekstu: Lista) sa najviše tri najbolje rangirana kandidata sa brojčano iskazanim i utvrđenim rezultatima i dostavlja je nadležnoj organizacionoj jedinici Gradske uprave.

Istovremeno sa dostavljanjem Liste iz stava 3. ovog člana, Komisija dostavlja i Zapisnik o izbornom postupku.

Član 18

U slučaju da dva ili više kandidata imaju jednak broj bodova, tako da nije moguće odrediti listu za imenovanje sa tri najbolje rangirana kandidata, Komisija će odrediti dodatnu usmenu proveru kandidata sa istim brojem bodova.

Za dodatnu usmenu proveru Komisija unapred priprema pitanja koja će biti postavljena kandidatima. Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.

U pogledu načina bodovanja i utvrđivanja ukupnog rezultata svakog kandidata u dodatnoj usmenoj proveri primenjuju se odredbe člana 15. ove odluke.

VIII POSTUPAK IMENOVANJA DIREKTORA

Član 19

Nadležne organizacione jedinice Gradske uprave na osnovu Liste i zapisnika o izbornom postupku, pripremaju nacrt akta o imenovanju direktora i dostavljaju ga Gradskom veću grada Pančeva koje utvrđuje predlog akta i dostavljaju ga Skupštini grada na razmatranje i odlučivanje.

Član 20

Skupština grada, nakon razmatranja dostavljene Liste i predloga akta iz člana 19. ove odluke, donosi Rešenje o imenovanju predloženog kandidata ili nekog drugog kandidata sa Liste.

Rešenje o imenovanju direktora je konačno.

Član 21

Rešenje o imenovanju direktora sa obrazloženjem:

- dostavlja se licu koje je imenovano, kao i svim kandidatima koji su učestvovali u izbornom postupku,

- objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada Pančeva, objavljuje se i u "Službenom glasniku Republike Srbije" i "Službenom listu grada Pančeva".

Član 22

Kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku, ima pravo da podnese zahtev za uvid u dokumentaciju javnog konkursa, u roku ne dužem od 15 dana od dana objavljivanja Rešenja iz člana 21. ove odluke u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Komisija je dužna da u roku od dva dana od dana prijema zahteva, kandidatu iz stava 1. ovog člana, omogući uvid u dokumentaciju javnog konkursa pod nadzorom sekretara Komisije.

Član 23

Rešenje o imenovanju direktora, u skladu sa zakonom sadrži odredbe o stupanju na rad direktora, s tim što se u obrazloženju rešenja navode razlozi koji opravdavaju eventualno produženje roka.

Član 24

Ako imenovani direktor ne stupi na rad u roku određenom za stupanje na rad, Skupština grada može da imenuje nekog drugog kandidata sa Liste.

Nadzorni odbor svojim aktom utvrđuje ili konstatuje dan početka rada imenovanog direktora, odnosno dan prestanka funkcije direktora koji je razrešen.

Nadzorni odbor dužan je da Skupštinu grada pisanim putem obavesti o datumu stupanja, odnosno nestupanju na rad imenovanog direktora.

Rok za dostavljanje obaveštenja iz stava 3. ovog člana, ne može biti duži od 3 dana od dana stupanja na rad direktora, odnosno 3 dana od dana isteka roka za stupanje na rad.

Član 25

Ako ni posle sprovedenog javnog konkursa:

- Skupštini grada ne bude predložen kandidat za imenovanje zbog toga što je Komisija utvrdila da nijedan kandidat koji je učestvovao u izbornom postupku ne ispunjava uslove za imenovanja ili

- Ako Skupština grada ne imenuje predloženog kandidata ili drugog kandidata sa liste,

sprovodi se novi javni konkurs na način i po postupku propisanom ovom odlukom.

IX ZAVRŠNE ODREDBE

Član 26

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".