SMERNICE I ROKOVIZA IZRADU NACRTA ODLUKE O REBALANSU BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA 2013. GODINU("Sl. list grada Kragujevca", br. 23/2013) |
Gradsko veće propisuje Smernice za izradu Nacrta odluke o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2013. godinu na osnovu Programa mera za reformu javnog sektora koji je objavljen 19.6.2013. godine na sajtu Ministarstva finansija i privrede Republike Srbije www.mfp.gov.rs. i izmene poreskih zakona ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 47/13) koji se odnose prvenstveno na smanjenje stope poreza na zarade sa 12% na 10%.
I Imajući u vidu napred navedeno kao i da ostvareni prihodi i primanja budžeta (izvor 01) u periodu I - VI 2013. godine iznose 2.770.599.964 dinara odnosno 30,84% u odnosu na planirane, potrebno je da Gradska uprava za budžet i poreske prihode pripremi Nacrt Odluke o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2013. godinu.
Prilikom izrade finansijskih planova za 2013. godinu u cilju izrade Nacrta Odluke o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2013. godinu, korisnici budžetskih sredstava neophodno je da rashode i izdatke (izvor 01) na mesečnom nivou do kraja godine planiraju u nivou prosečnog mesečnog izvršenja u periodu 1.1 - 30.6.2013. godine.
Predlaže se smanjenje diskrecionih rashoda izvor 01 - rashodi iz budžeta i to prvenstveno smanjenje subvencija, dotacija nevladinim organizacijama, usluga po ugovoru, specijalizovanih usluga, troškova za službena putovanja, troškova reprezentacije, rashoda za vozni park i pratećih troškova.
Rashode iz ostalih izvora finansiranja (04-16) treba planirati samo u nivou izvesnih priliva iz tih izvora do kraja godine. Za sve rashode iz drugih izvora treba dostaviti pisano obrazloženje koji je pravni osnov za očekivane prihode iz kojih će se finansirati planirani rashodi.
Raspored sredstava iz izvora 10,13 i 15 uradiće Odeljenje za trezor.
Ostali izvori prihoda iskazuju se na petom nivou i to po ekonomskim klasifikacijama i izvorima prihoda, pri čemu mora postojati ravnoteža između planiranih prihoda i rashoda i izdataka koji se finansiraju iz ovih prihoda. Posebno treba naglasiti koji se rashodi finansiraju iz sredstava drugih izvora budžetskih korisnika (preko računa budžetskih korisnika: podračuna za redovno poslovanje, podračuna za posebne namene i podračuna sopstvenih prihoda korisnika).
U okviru ekonomske klasifikacije 414 - bolovanje preko 30 dana i porodiljsko bolovanje planirati sa izvorom 07.
U skladu sa principom fiskalne odgovornosti indeksacija plata u javnom sektoru je ograničena, tako da je dozvoljeno povećanje plata od isplate za oktobar u iznosu od 0,5%, što je već planirano Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2013. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 47/12).
Finansijske planove je potrebno uraditi na trećem nivou po funkcijama, ekonomskim klasifikacijama i izvorima finansiranja - tabelarno u formi Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2013. godinu.
Tabele (koje treba da popunite) u elektronskoj formi možete preuzeti u Odeljenju za budžet. Planirane iznose u tabelama treba dostaviti zaokružene bez decimala u dva primerka. Tabele i obrazloženja treba da budu potpisane od strane funkcionera direktnog korisnika budžetskih sredstava.
II Smernice i rokove, Gradska uprava budžet i poreske prihode dostaviće najkasnije do 31.8.2013. godine budžetskim korisnicima, koji se obavezuju da najkasnije u roku od 10 dana, izrade finansijske planove za izradu Nacrta Odluke o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2013. godinu i dostave ih nadležnoj gradskoj upravi.
III Ove smernice i rokove objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".