REŠENJE

O SPROVOĐENJU PROJEKTA "UNAPREĐENJE POSLOVNOG OKRUŽENJA NA LOKALNOM NIVOU KROZ REGULATORNU REFORMU" U GRADU SOMBORU

("Sl. list Grada Sombora", br. 6/2013)

I

U skladu sa obavezama preuzetim potpisivanjem Ugovora o realizaciji projekta "Unapređenje poslovnog okruženja na lokalnom nivou kroz regulatornu reformu" (dalje u tekstu; Projekat) SKGO broj 333/1, Grad Sombor br. 3-25/2013-II i OPTIMUS broj 210-11/5, zaključenog dana 30. aprila 2013. godine, između Stalne konferencije gradova i opština - Saveza gradova i opština Srbije (dalje u tekstu: SKGO), Grada Sombora (dalje u tekstu: Grad) i OPTIMUSA - Centra za dobro upravljanje (dalje u tekstu: OPTIMUS), Grad će sprovođenjem projekta regulatorne reforme unaprediti i pojednostaviti administrativne postupke koji se odnose na poslovne subjekte, a koje u svom radu primenjuje, u cilju unapređenja poslovnog okruženja i investicione klime.

II

Radna grupa, koju čine predstavnici Grada i OPTIMUS-a sprovodi Projekat, čije su osnovne faze:

(1) Priprema inventara administrativnih postupaka, koji se sastoji u detaljnom popisivanju svih administrativnih postupaka koji se sprovode u Gradu, na zahtev stranaka.

(2) Konsultacije sa poslovnim i civilnim sektorom kroz organizovanje fokus grupa i radionica za preduzetnike, preduzeća, poslovna udruženja, privredne komore, lokalnu zajednicu i građansko društvo, radi identifikacije prepreka i pripreme preporuka za pojednostavljenje na lokalnom i republičkom nivou.

(3) Analiza, priprema i usvajanje preporuka za pojednostavljivanje i unapređenje administrativnih postupaka na lokalnom i republičkom nivou.

(4) Uvođenje preporuka u pravni sistem Grada, njihovo sprovođenje i uspostavljanje elektronskog Registra svih administrativnih postupaka - nadležni gradski organi usvajaju nove/izmenjene propise na nivou lokalne samouprave; uspostavlja se Internet registar administrativnih postupaka i uvodi se sistem kontrole kvaliteta uz uvođenje principa procene uticaja propisa (RIA) pri donošenju novih lokalnih propisa i primeni republičkih ubuduće.

III

Administrativni postupak, u smislu ove odluke, predstavlja postupak rešavanja predmeta od momenta podnošenja zahteva/informacije trećeg lica do momenta odlučivanja, tj. odgovora gradske organizacione jedinice (uprava, odeljenje, odsek i sl.), a u cilju sprovođenja gradskog propisa ili propisa višeg organa vlasti.

Administrativni postupak takođe može biti procedura prijavljivanja za izdavanje licence, dozvole, saglasnosti, odobrenja, rešenja, autorizacije, ovlašćenja, sertifikacije, obaveštenja, statističko istraživanje i sl.

U širem smislu, administrativni postupak predstavlja proces koji podrazumeva: podnošenje zahteva/informacije od strane fizičkog/pravnog lica nadležnoj gradskoj organizacionoj jedinici; sprovođenje procedure po podnetom zahtevu i dobijanje odgovora gradske organizacione jedinice po predatom zahtevu.

IV

Ovo rešenje stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".