ODLUKA

O DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

("Sl. list Grada Sombora", br. 6/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuju se uslovi za davanje u zakup poslovnog prostora i garaža u svojini Republike Srbije na kojima je nosilac prava korišćenja Grad Sombor (u daljem tekstu: Grad), a koji je od strane Grada poveren na upravljanje i održavanje Javnom komunalnom preduzeću "Prostor" Sombor (u daljem tekstu: Preduzeće ili Zakupodavac), postupak davanja u zakup, određivanje i naplata zakupnine, uslovi za zaključenje ugovora o zakupu i druga pitanja od značaja za upravljanje poslovnim prostorom.

Član 2

Pod poslovnim prostorom, u smislu ove odluke, smatraju se poslovne zgrade i prostorije (u daljem tekstu: poslovni prostor) i garaže.

Poslovnim prostorom, bez obzira da li se nalazi u poslovnoj ili stambeno-poslovnoj zgradi u smislu ove odluke smatra se jedna ili više prostorija namenjenih vršenju poslovnih delatnosti, odnosno skladištenju robe, koje po pravilu čine građevinsku celinu i imaju poseban ulaz.

Deo podruma u zgradi Skupštine Grada ne smatra se poslovnim prostorom u smislu ove odluke.

Uslove dodele i korišćenja prostora, za svaki pojedinačni predmet posebno utvrđuje Nadzorni odbor Preduzeća (u daljem tekstu: Nadzorni odbor), a na predlog Komisije za poslovni prostor (u daljem tekstu: Komisija).

Predsednika i dva člana Komisije iz reda zaposlenih lica rešenjem imenuje direktor Preduzeća.

II IZDAVANJE POSLOVNOG PROSTORA U ZAKUP

Član 3

Davanje poslovnog prostora u zakup vrši se u skladu sa zakonom, pod uslovima, na način i u postupku utvrđenom ovom odlukom.

Član 4

Poslovni prostor daje se u zakup u postupku:

- prikupljanja ponuda javnim oglasom,

- javnim nadmetanjem,

- neposrednom pogodbom.

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija, a na osnovu odluke Nadzornog odbora.

Najkasnije 45 dana pre isteka ugovorenog roka zakupa, nadležni organ zakupodavca započeće postupak izdavanja poslovnog prostora u zakup.

Zakupac poslovnog prostora za koji se sprovodi postupak izdavanja, ako prihvata uslove iz ponude najpovoljnijeg ponuđača ima preče pravo zakupa.

Ako zakupac ne učestvuje u postupku, odnosno ne prihvati uslove iz ponude najpovoljnijeg ponuđača, ili odbije da se izjasni, smatraće se da je odustao od daljeg zakupa, a pravo na zaključenje ugovora o zakupu stiče najpovoljniji ponuđač.

Zakupac koji je odustao od daljeg zakupa, dužan je da poslovni prostor slobodan od lica i stvari preda u posed zakupcu u roku od 15 dana od dana otvaranja pisanih ponuda, odnosno održavanja javne licitacije.

a) Javni oglas

Član 5

Javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Član 6

Javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup sadrži:

- naziv zakupodavca,

- adresu i površinu poslovnog prostora,

- vrstu delatnosti koja se može obavljati,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- rok i način podnošenja ponude,

- iznos kaucije i broj tekućeg računa na koje se uplaćuje kaucija,

- način saopštavanja rezultata oglasa i kriterijume za izbor zakupca,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti uz ponudu i podatke o obaveznoj sadržini ponude,

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu poslovnog prostora, i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Nadzornog odbora, u zavisnosti od stepena opremljenosti poslovnog prostora, zone u kojoj se nalazi i dr.

Član 7

Vrstu delatnosti koja će se obavljati u poslovnom prostoru određuje Nadzorni odbor, zavisno od lokacije na kojoj se poslovni prostor nalazi, stepena opremljenosti poslovnog prostora, potreba građana, urbanističkih i drugih uslova.

Član 8

Početni iznos zakupnine utvrđuje Nadzorni odbor u skladu sa ovom odlukom.

Član 9

Rok za podnošenje ponude na javni oglas o davanju poslovnog prostora u zakup (u daljem tekstu: ponuda) ne može biti kraći od osam dana od dana objavljivanja javnog oglasa.

Član 10

Ponuda se podnosi u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom: "Za javni oglas".

Ponuda sadrži:

- ime, prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu fizičkog lica, a za preduzetnike i izvod iz registra Agencije za privredne registre, odnosno poslovno ime i sedište pravnog lica i izvod iz registra Agencije za privredne registre i podatke o licu ovlašćenom za zastupanje,

- naznaku poslovnog prostora za koji se ponuda podnosi,

- delatnost koja će se obavljati, iznos ponuđene zakupnine, izjavu da će poslovni prostor preuzeti u viđenom stanju,

- dokaz o uplaćenoj kauciji.

Uz ponudu se dostavljaju prilozi u skladu sa posebnim zahtevima iz javnog oglasa.

Član 11

Kaucija iz člana 6. alineja 6. se uplaćuje u iznosu od tri početne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup.

Dokaz o uplaćenoj kauciji dostavlja se najkasnije do roka određenog u oglasu.

Učesniku na javnom oglasu čija ponuda nije prihvaćena, kaucija se vraća kada odluka Nadzornog odbora o dodeli poslovnog prostora u zakup postane konačna.

Izuzetno, kaucija iz stava 3. ovog člana može se vratiti i pre konačnosti odluke Nadzornog odbora, a najranije u roku od tri dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup, ukoliko se učesnik na javnom oglasu pismenim putem odrekne prava na prigovor.

Učesnik na javnom oglasu čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj kaucije ako u roku od tri dana od dana prijema poziva zakupodavca ne uplati razliku iznosa kaucije i iznosa postignutog na javnom oglasu i u dodatnom roku od pet dana ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Član 12

Kriterijumi za ocenjivanje najpovoljnije ponude i izbor zakupca su:

- visina zakupnine po m2,

- visina sredstava koja budući zakupac ima nameru da uloži u adaptaciju poslovnog prostora,

- kvalitet sredstava za obezbeđenje plaćanja buduće zakupnine,

- broj lica koje će zaposliti u poslovnom prostoru, i

- drugi elementi.

Nadzorni odbor, prilikom donošenja odluke o dodeli u zakup poslovnog prostora u zakup javnim oglasom, odrediće način izbora najpovoljnije ponude, ceneći kriterijume iz stava 1. ovog člana u odnosu na karakteristike poslovnog prostora koji se izdaje (zona u kojoj se nalazi, građevinsko stanje objekta, delatnost koja će se obavljati u poslovnom prostoru i dr.).

Član 13

Blagovremenost i urednost pristiglih ponuda utvrđuje Komisija, odmah nakon otvaranja ponuda.

Neblagovremena ponuda je ponuda predata nakon proteka roka za podnošenje ponude.

Neuredna ponuda je:

- ponuda predata u otvorenoj koverti i

- ponuda koja ne sadrži podatke i dokumentaciju iz člana 10. ove odluke.

Neuredne i neblagovremene ponude se odbacuju.

Komisija neće razmatrati ponudu onog učesnika na javnom oglasu koji ima dug po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na neki drugi način, kao zakupac, prekršio odredbe ugovora o zakupu.

Član 14

Ukoliko na javni oglas ne stigne nijedna blagovremena ponuda, odnosno ako nijedan od učesnika na javnom oglasu ne ispunjava uslove iz javnog oglasa, Nadzorni odbor će odlučiti da li će raspisati novi javni oglas.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, kada Nadzorni odbor odluči da raspiše novi javni oglas može da odluči da zakupnina bude manja u odnosu na najmanje utvrđenu zakupninu iz člana 35. ove odluke, odnosno može da promeni namenu poslovnog prostora.

U slučaju da Nadzorni odbor ne donese odluku o raspisivanju javnog oglasa iz stava 1. ovog člana, poslovni prostor se može izdati u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz javnog oglasa.

Član 15

Na osnovu sprovedenog postupka Nadzorni odbor donosi odluku o dodeli poslovnog prostora u zakup najpovoljnijem učesniku na javnom oglasu.

O rezultatima postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom Komisija obaveštava učesnike na javnom oglasu u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli poslovnog prostora u zakup.

Učesnik na javnom oglasu ima pravo da podnese prigovor Nadzornom odboru u roku od tri dana od dana dostavljanja odluke iz stava 1. ovog člana.

Odluka Nadzornog odbora po prigovoru je konačna.

Član 16

Na osnovu konačne odluke o davanju poslovnog prostora u zakup, Komisija poziva izabranog učesnika na javnom oglasu da zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku od osam dana od dana dostavljanja konačne odluke.

Izabrani učesnik je dužan da u roku od osam dana od dana dostavljanja poziva iz stava 1. ovog člana zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Ukoliko izabrani učesnik na javnom oglasu ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora u roku iz stava 2. ovog člana, smatraće se da je odustao od ponude.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, poslovni prostor se može izdati u zakup neposrednom pogodbom pod uslovima iz javnog oglasa.

Član 17

Nadzorni odbor može odlučiti da se ugovor o zakupu ne zaključi sa najpovoljnijim učesnikom na javnom oglasu, ukoliko do zaključenja ugovora o zakupu poslovnog prostora utvrdi da je tekući račun najpovoljnijeg učesnika na javni oglas blokiran, ili da je bio blokiran u prethodnih šest meseci, ili na drugi način sazna da najpovoljniji ponuđač na javnom oglasu ne može ispunjavati obaveze iz ugovora o zakupu.

b) Javno nadmetanje

Član 18

Odluka o javnom nadmetanju za davanje poslovnog prostora u zakup se objavljuje u sredstvima javnog informisanja.

Javno nadmetanje će se održati najranije osam dana od dana objavljivanja oglasa o javnom nadmetanju.

Član 19

Odluka o javnom nadmetanju za davanje poslovnog prostora u zakup sadrži:

- naziv zakupodavca,

- adresu i površinu poslovnog prostora,

- vrstu delatnosti koja se može obavljati,

- dužinu trajanja zakupa,

- početni iznos zakupnine,

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,

- iznos kaucije i broj tekućeg računa na koje se uplaćuje kaucija,

- obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti,

- naznaku da se neće razmatrati ponuda učesnika na javnom nadmetanju koji ima dug po osnovu korišćenja poslovnog prostora ili je na drugi način kao zakupac prekršio odredbe ugovora o zakupu poslovnog prostora, i

- po potrebi, i druge posebne uslove utvrđene odlukom Nadzornog odbora, u zavisnosti od stepena opremljenosti poslovnog prostora, zone u kojoj se nalazi i dr.

Član 20

Na javnom nadmetanju imaju pravo da učestvuju sva fizička i pravna lica koja:

- uplate kauciju, i

- prilože punomoć za zastupanje.

Kaucija iz stava 1. alineja 1. ovog člana iznosi tri početne mesečne zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup.

Član 21

Javno nadmetanje sprovodi Komisija.

Javno nadmetanje otvara predsednik Komisije koji čita tekst javnog oglasa i poziva prisutne da prilože dokaz o uplati kaucije i punomoć za zastupanje pravnih lica.

Komisija utvrđuje koja lica ispunjavaju uslove za učestvovanje na javnom nadmetanju.

Nakon utvrđivanja uslova iz prethodnog stava ovog člana, pristupa se javnom nadmetanju tako što učesnici daju svoje ponude.

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji iznos nudi i u ime kog ponuđača.

Komisija se stara o toku javnog nadmetanja i dužna je da isključi iz javnog nadmetanja učesnika koji i posle opomene ometa i onemogućava javno nadmetanje.

Predsednik Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i posle trećeg poziva utvrđuje koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.

O javnom nadmetanju vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Član 22

Komisija donosi odluku o najpovoljnijem ponuđaču i usmeno je objavljuje nakon završenog javnog nadmetanja.

Učesnik javnog nadmetanja ima pravo da podnese prigovor Nadzornom odboru na rezultat javnog nadmetanja.

Prigovor se podnosi nakon objavljivanja odluke o najpovoljnijem ponuđaču na zapisnik iz člana 21. stav 8.

Odluka Nadzornog odbora po prigovoru je konačna.

Učesniku na javnom nadmetanju čija ponuda nije prihvaćena kaucija se vraća u roku od tri dana.

U slučaju prigovora iz stava 2. ovog člana, kaucija se vraća kada odluka Nadzornog odbora o dodeli poslovnog prostora u zakup postane konačna.

Član 23

Najpovoljniji ponuđač je dužan da u roku od tri dana od dana konačnosti odluke o dodeli u zakup poslovnog prostora uplati razliku iznosa kaucije i iznosa postignutog na javnom nadmetanju i u dodatnom roku od pet dana zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

Učesnik na javnom nadmetanju čija je ponuda prihvaćena gubi pravo na povraćaj kaucije ako u rokovima iz prethodnog stava ovog člana ne izvrši uplatu razlike i ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog prostora.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, Nadzorni odbor može, a na predlog Komisije, zaključiti ugovor o zakupu sa sledećim najpovoljnijim ponuđačem.

Ukoliko se ne donese odluka iz prethodnog stava, javno nadmetanje se ponavlja.

v) Neposredna pogodba

Član 24

Nadzorni odbor može, uz prethodnu saglasnost Gradskog Veća Grada Sombora (u daljem tekstu: Gradsko veće) izdati poslovni prostor u zakup neposrednom pogodbom u slučaju kada se daje u zakup poslovni prostor za kulturne, naučne, obrazovne, socijalne, zdravstvene i humanitarne namene, zatim političkim strankama i drugim političkim organizacijama, udruženjima, društvima i klubovima, pod uslovom da taj prostor ne koriste za obavljanje poslovne delatnosti, odnosno ostvarivanja dobiti.

Član 25

Nadzorni odbor može izdati poslovni prostor neposrednom pogodbom i u sledećim slučajevima:

- kada zakupac poslovnog prostora kome ističe, ili je istekao ugovor o zakupu, i koji je izmirio sve obaveze po osnovu ugovora o zakupu, traži produženje ugovora o zakupu, najranije tri meseca, a najkasnije mesec dana pre isteka ugovora o zakupu, s tim da se ova mogućnost može koristiti najviše dva puta na period od dve godine,

- ako zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled smrti, teške bolesti, odnosno odlaska u penziju, a zaključenje ugovora traži bračni drug, dete ili roditelj zakupaca (članovi porodičnog domaćinstva), a do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

- ako ugovor o zakupu prestane zbog rušenja poslovnog prostora radi privođenja zemljišta nameni,

- prilikom statusnih i organizacionih promena zakupca poslovnog prostora, a do isteka ugovorenog roka osnovnog ugovora,

- ako se ugovor o zakupu raskida pod uslovom da budući zakupac preuzme zaposlene, odnosno dugove po osnovu zakupa tog prostora, a radi zaštite interesa zakupodavca i zaposlenih kod dotadašnjeg zakupca, i

- kada se poslovni prostor daje za potrebe održavanja sportskih, kulturnih, sajamskih, naučnih i drugih sličnih potreba, a rok zakupa je kraći od 30 dana,

- kada se poslovni prostor ne izda u zakup posle sprovedenog postupka javnog oglašavanja, ali ne ispod visine zakupnine iz javnog oglasa za taj poslovni prostor,

- i ukoliko se poslovni prostor po zahtevu zakupca izdaje na period kraći od pet godina.

III UGOVOR O ZAKUPU

Član 26

Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se na određeno vreme, po pravilu na period od pet godina.

Izuzetno, može se ugovoriti i drugačiji period zakupa.

Nadzorni odbor određuje dužinu trajanja zakupa imajući u vidu oblik organizovanja zakupca, kvalitet i položaj poslovnog prostora i dr.

Ugovor o zakupu može da se zaključi i na duži vremenski period, na osnovu odluke Nadzornog odbora, a uz prethodnu saglasnost Gradskog Veća, sa zakupcima koji obavljaju delatnost od izuzetnog značaja za Grad, kada budući zakupac ulaže sopstvena sredstva u izgradnju ili adaptaciju poslovnog prostora, ili ukoliko uložena sredstva premašuju iznos uobičajenog tekućeg održavanja.

Zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora o zakupu dostavi blanko menicu kao instrument obezbeđenja plaćanja zakupnine.

Član 27

Zakupac je dužan da poslovni prostor redovno održava izvođenjem radova tekućeg održavanja.

Zakupac poslovnog prostora čiji se poslovni prostor nalazi u stambenoj zgradi, učestvuje u radu i odlučivanju Skupštine stanara, osim kada se donose odluke o sanaciji krova i pretvaranju zajedničkih prostorija u stambene.

Član 28

Troškove tekućeg i investicionog održavanja poslovnog prostora, kao i troškove za izvođenje neophodnih radova radi privođenja poslovnog prostora nameni snosi zakupac, bez prava potraživanja od zakupodavca.

Zakupac ne može vršiti adaptaciju poslovnog prostora bez prethodne saglasnosti zakupodavca.

Svi troškovi adaptacije zakupljene nepokretnosti izvršene u skladu sa stavom 2. ovog člana, padaju na teret zakupca.

Član 29

Nadzorni odbor može po zahtevu zakupca, a uz prethodnu saglasnost Gradskog Veća odobriti izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti, prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva.

Izveštaj o postojećem stanju poslovnog prostora, sa opisom, predmerom i predračunom planiranih radova, treba da izradi ovlašćeni sudski veštak odgovarajuće struke, odnosno ovlašćena organizacija, s tim da troškove izrade ove dokumentacije snosi zakupac.

Zakupac je u obavezi da se tokom izvođenja radova odobrenih od strane zakupodavca pridržava odobrenog opisa, predmera i predračuna, kao i da u slučaju odstupanja od odobrenih radova na investicionom održavanju poslovnog prostora u svakom pojedinačnom slučaju od zakupodavca traži odobrenje za izvođenje istih.

Troškovi radova na investiocionom održavanju izvršeni suprotno stavu 3. ovog člana, kao i troškovi radova čija visina prevazilazi uobičajene standarde za tu vrstu radova, neće se priznati zakupcu.

Nakon izvođenja radova uz saglasnost zakupodavca na način i u postupku opisanom u ovom članu, zakupac je u obavezi da zakupodavcu podnese zahtev za priznavanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora, uz koji se kao dokaz dostavljaju računi, s tim da iznos uloženih sredstava mora biti verifikovan od strane Komisije koja će proceniti vrednost, kvalitet i standard izvedenih radova i ukupnog stanja poslovnog prostora, u odnosu na izveštaj o postojećem stanju, opis, predmer i predračun planiranih radova odobrenih od strane zakupodavca.

Zakupac koji je uz saglasnost zakupodavca u investiciono održavanje u poslovni prostor, u smislu ovog člana, uložio sopstvena sredstva, ima pravo na umanjenje zakupnine u iznosu od 50% od mesečne zakupnine, za period koji odgovara visini uloženih sredstava, bez mogućnosti priznavanja svojinskih prava na poslovnom prostoru po osnovu ulaganja sredstava.

Izuzetno od stava 6. ovog člana, a na osnovu posebno obrazložene odluke, iznos zakupnine može biti umanjen i za veći procenat.

Član 30

Poslovni prostor ne može se izdati u podzakup.

Član 31

Ugovor o zakupu može da se otkaže u slučajevima:

- ako zakupac ne plati zakupninu, ni u roku od 15 dana od dana kada ga je zakupac pozvao na plaćanje,

- ako poslovni prostor izda u podzakup, i

- u drugim slučajevima predviđenim ugovorom o zakupu.

Član 32

Prilikom zaključenja ugovora o zakupu ugovara se otkazni rok koji ne može biti kraći od 30 dana.

Član 33

Nakon prestanka zakupa, zakupac je dužan da poslovni prostor slobodan od lica i stvari preda u ispravnom i funkcionalnom stanju u posed zakupodavcu u roku od 5 dana od prestanka zakupa.

Za vreme posle isteka roka iz prethodnog stava ovog člana, obračunava se zakupnina u dvostrukom iznosu od ugovorene

Prilikom primopredaje poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana, zapisnikom se konstatuje stanje poslovnog prostora.

Član 34

U slučaju da zakupac ne plaća uredno ugovorenu zakupninu za zakupljeni poslovni prostor zakupodavac će naplatiti menicu na iznos dugovanih zakupnina i o tome će obavestiti zakupca, te će mu predočiti da ukoliko želi da nastavi korišćenje ugovora položi novu blanko menicu kao sredstvo obezbeđenja plaćanja zakupnine, a ukoliko zakupac ne postupi po obaveštenju zakupodavac će jednostrano raskinuti Ugovor o zakupu poslovnog prostora.

U slučaju kašnjenja plaćanja ugovorene obaveze po dospelosti, obračunava se zakonska zatezna kamata.

IV ZAKUPNINA

Član 35

Visina zakupnine zavisi od zone u kojoj se poslovni prostor nalazi, od delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, kao i od površine poslovnog prostora.

Visina zakupnine utvrđuje se u mesečnom iznosu, prema m2 poslovnog prostora, množenjem koeficijenta delatnosti i koeficijenta zone sa vrednošću boda.

Izuzetno, visina zakupnine može se odrediti i drugačije, u zavisnosti od specifičnosti lokacije, posebne opremljenosti poslovnog prostora i drugih faktora, o čemu odlučuje Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća. Zakupnina se plaća unapred u valutnom roku, a najkasnije do 5.-og u mesecu za prethodni mesec.

Vrednost boda utvrđuje Skupština Grada, i ista se mesečno usklađuje sa indeksom rasta potrošačkih cena iz prethodnog perioda, a na osnovu podataka republičkog organa nadležnog za poslove statistike.

Član 36

Na teritoriji Grada Sombora utvrđuju se sledeće zone:

Grad Sombor

I zona obuhvata poslovni prostor u Staroj Gradskoj kući, u ulicama Kralja Petra I, Zmaj Jovinoj, Pariskoj, Laze Kostića, Trg cara Lazara, Trg Svetog Đorđa, Trg Republike i na prostoru Pijace "U lancima" sa ulazom sa ulice.

Ia zona obuhvata poslovni prostor u ulicama I zone sa ulazom iz dvorišta.

II zona obuhvata poslovni prostor u okviru venaca koji nije obuhvaćen I zonom.

III zona obuhvata ostale ulice u Gradu Somboru.

Naseljena mesta

I i II zona utvrđene su gradskom Odlukom o građevinskom zemljištu.

Član 37

Klasifikacija delatnosti određena je prema klasifikaciji organa nadležnog za poslove statistike.

Zavisno od delatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja, ukoliko ovom odlukom nije drugačije određeno, određuje se sledeći broj bodova po m2.

Sektor

Delatnost

Broj bodova

G

PRERAĐIVAČKA DELATNOST

 

1. proizvodnja hleba i peciva

1,0

2. ostala prehrambena proizvodnja

0,9

3. ostale prerađivačke delatnosti

1,0

E

TRGOVINA NA VELIKO I MALO, OPRAVKA

 

1. trgovina na malo prehrambenom robom

1,0

2. trgovina na malo neprehrambenom robom

1,1

3. trgovina na malo knjigama, novinama, cvećem, i sl.

0,6

4. trgovina na malo farmaceutskim proizv.

1,2

Ž

HOTELI I RESTORANI

 

1. barovi i restorani

1,3

Z

SAOBRAĆAJ, SKLADIŠTENJE I VEZE

 

1. skladištenje raznovrsne robe

0,4

2. ostale aktivnosti

1,0

I

FINANSIJSKO POSREDOVANJE

 

1. finansijsko posredovanje, osiguranje

2,0

M

KOMUNALNE, DRUŠTVENE I LIČNE USLUGE

 

1. umetničko i književno stvaralaštvo

0,6

2. kockanje i klađenje

2,0

3. ostale zabavne aktivnosti

1,1

 

OSTALO NEPOMENUTO

1,0

Vrednost koeficijenta za I zonu u gradu Somboru iznosi 1,0, a u zavisnosti od zone poslovnog prostora, umanjuje za:

a) u Gradu Somboru:

 

- Ia zonu

20%

- II zonu

40%

- III zonu

70%

b) u naseljima:

 

- I zonu

60%

- II zonu

80%

umanjuje se za 25% ukoliko se poslovni prostor nalazi na spratu, a nije sastavni deo poslovnog prostora u prizemlju istog objekta. Odredbe iz prethodnog stava ne odnose se na poslovni prostora na spratu u uređenom poslovno-tehničkom centru.

Visina zakupnine umanjuje se za 50% za poslovni prostor u tavanskom ili podrumskom prostoru, koji nije posebno adaptiran.

Član 38

Visina zakupnine umanjuje se za 5% za poslovni prostor površine od 20 do 50 m2, 10% za poslovni prostor površine od 50 do 100 m2, i 15% za poslovni prostor površine preko 100 m2.

Za svakog zaposlenog radnika odobrava se dodatni popust od 2%, najviše do 10%.

Dodatni popust iz stava 2. ovog člana odobrava se na osnovu pismenog zahteva zakupca, dokaza o broju zaposlenih radnika za svaki tekući mesec, kao i izmirenih obaveza po osnovu zakupa poslovnog prostora, s tim da se umanjenje zakupnine po ovom osnovu ne može ostvariti za protekli period zakupa.

U slučaju da je zakupac uredno izmirivao tokom godine obaveze po osnovu zakupa poslovnog prostora i svih lokalnih javnih prihoda, može mu se odobriti dodatni popust od 5%.

Član 39

Za poslovni prostor u kome se obavljaju određene delatnosti, u skladu sa propisima koji određuju poslove koji se smatraju umetničkim i starim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, visina zakupnine umanjuje se za 20% u odnosu na utvrđenu.

Član 40

Za garaže, bez obzira na zonu u kojoj se nalaze, vrednost boda se umanjuje za 80%.

V ORGANI ZA SPROVOĐENJE OVE ODLUKE

Član 41

Gradsko veće daje prethodnu saglasnost u slučajevima iz članova 24, 26, 29. i 35.

Nadzorni odbor vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o održavanju javnog nadmetanja ili prikupljanju ponuda za dodelu poslovnog prostora u zakup,

- odlučuje o dodeli poslovnog prostora u zakup neposrednom pogodbom,

- odlučuje o prigovoru učesnika na prvostepenu odluku na javnom nadmetanju, ili po prikupljenim ponudama,

- donosi odluku o dodeli poslovnog prostora u postupku prikupljanja ponuda,

- odlučuje po zahtevu zakupca za promenu ili proširenje ugovorene delatnosti u poslovnom prostoru,

- odlučuje po zahtevu zakupca za izvođenje investicionih i drugih radova u poslovnom prostoru,

- odlučuje o otkazu ugovora o zakupu,

- odlučuje o produženju ugovorenog roka zakupa,

- odlučuje o drugim pitanjima vezanim za poslovni prostor.

Komisija za poslovni prostor vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o dodeli u zakup poslovnog prostora po sprovedenom postupku javnog nadmetanja,

- po javnom oglasu, predlaže Nadzornom odboru najpovoljnijeg ponuđača po sprovedenom postupku prikupljanja ponuda.

Preduzeće vrši sledeće poslove:

- tehničke i administrativne poslove oko sprovođenja postupaka za izdavanje poslovnog prostora u zakup, zaključenja Ugovora o zakupu, kao i u pogledu naplate zakupnine;

- predlaže Gradskom veću Odluku u dodeli poslovnog prostora u zakup neposrednom pogodbom.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 42

Vrednost boda na dan stupanja na snagu ove odluke iznosi 770,00 dinara bez uračunatog poreza na dodatu vrednost.

Član 43

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora ("Sl. list Grada Sombora", br. 14/10, 6/11 i 4/12), s tim da svi ugovori zaključeni na osnovu prethodnih Odluka o zakupu poslovnog prostora važe do isteka ugovorenog roka zakupa.

Član 44

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".