ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "VODOVOD" ZAJEČAR

("Sl. list grada Zaječara", br. 29/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

U cilju usklađivanja osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za vodovod i kanalizaciju, stavlja se van snage Odluka o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar ("Službeni list opštine Zaječar", broj 19/2000) kojim je organizovano kao Javno komunalno preduzeće "Vodovod" Zaječar upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD 69115 od 14.07.2005. godine, i donosi se novi osnivački akt (Odluka o osnivanju).

Cilj osnivanja

Član 2

Javno komunalno preduzeće osniva se radi obezbeđivanja uslova za snabdevanje vodom za piće krajnjih korisnika, kao i pružanje usluga prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda.

Predmet odluke

Član 3

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište javnog komunalnog preduzeća;

- pretežna delatnost javnog komunalnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema javnom komunalnom preduzeću i javnog komunalnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja javnog komunalnog preduzeća;

- zastupanje javnog komunalnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi javnog komunalnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog komunalnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva javno komunalno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog komunalnog preduzeća

Član 4

Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar je:

Grad Zaječar, ulica Trg oslobođenja broj 1.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Zaječara.

Pravni status javnog komunalnog preduzeća

Član 5

Javno komunalno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno komunalno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog komunalnog preduzeća

Član 6

Javno komunalno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze javnog komunalnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog komunalnog preduzeća

Član 7

Javno komunalno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog komunalnog preduzeća

Član 8

Javno komunalno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Vodovod" Zaječar.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Vodovod" Zaječar.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor javnog komunalnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog komunalnog preduzeća

Član 9

Sedište Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar je u Zaječaru, ulica Bulevar dr Zorana Đinđića broj 5.

O promeni sedišta javnog komunalnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 10

Javno komunalno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar i mesto za datum i broj.

Javno komunalno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog komunalnog preduzeća, koji se definiše Statutom Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar.

Upis javnog komunalnog preduzeća u registar

Član 11

Javno komunalno preduzeće "Vodovod" Zaječar za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje se u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog komunalnog preduzeća

Član 12

Javno komunalno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora javnog komunalnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 13

Pretežna delatnost javnog komunalnog preduzeća je:

- 36.00 Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode

Osim navedene pretežne delatnosti, javno komunalno preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:

- 37.00 Uklanjanje otpadnih voda

- 42.21 Izgradnja cevovoda

- 42.91 Izgradnja hidrotehničkih objekata

- 43.22 Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema

- 70.10 Upravljanje ekonomskim subjektom

- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize

- 46.76 Trgovina na veliko i malo ostalim poluproizvodima;

- 46.77 Trgovina na veliko otpacima i ostacima

- 49.41 Drumski prevoz tereta

- 52.10 Skladištenje

Javno komunalno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti javnog komunalnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 14

Javno komunalno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

Javno komunalno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno komunalno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad, kao osnivač prema javnom komunalnom preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada Zaječara.

V IMOVINA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni kapital Javnog komunalnog preduzeća iznosi 640.669.800,00 dinara.

Imovina javnog komunalnog preduzeća

Član 17

Imovinu javnog komunalnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu javnog komunalnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Zaječara.

Javno komunalno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze javnog komunalnog preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital javnog komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada Zaječara.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u javnom komunalnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u javnom komunalnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala javnog komunalnog preduzeća odlučuje Skupština grada Zaječara, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog komunalnog preduzeća

Član 20

Javno komunalno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Raspodela dobiti

Član 21

Dobit javnog komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.

Načela za određivanje cene usluga

Član 22

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga javnog komunalnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, po uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Visina naknade za isporuku vode formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:

1. načelom "potrošač plaća";

2. načelom "zagađivač plaća";

3. načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;

4. načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;

5. načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 23

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 24

Javno komunalno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 26. ove Odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, javno komunalno preduzeće može da tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju se Skupštini grada.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 25

Unapređenje rada i razvoja javnog komunalnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj javnog komunalnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada javnog komunalnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi javno komunalno preduzeće, Strategiji upravljanja vodom i Vodoprivrednom osnovom Republike Srbije.

Planovi i programi

Član 26

Planovi i programi javnog komunalnog preduzeća su:

- plan i program razvoja Javnog preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi.

Planovi i programi javnog komunalnog preduzeća dostavljaju se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 27

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu javnog komunalnog preduzeća, grad Zaječar, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja javnim komunalnim preduzećem na način utvrđen Statutom javnog komunalnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti javnog komunalnog preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju javnog komunalnog preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka javnog komunalnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 28

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je javno komunalno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut javnog komunalnog preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog komunalnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Član 29

Gradsko veće daje saglasnost na:

1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 30

Javno komunalno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 31

Javno komunalno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 32

U slučaju poremećaja u poslovanju javnog komunalnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,

- ograničenje prava ogranka javnog komunalnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 33

U slučaju poremećaja u poslovanju javnog komunalnog preduzeća Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije javnog komunalnog preduzeća.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 34

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 35

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, javno komunalno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Zaječara.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana javno komunalno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti

Član 36

Dobit javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada Zaječara.

Poslovni rezultat javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada Zaječara.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog komunalnog preduzeća

Član 37

Upravljanje u javnom komunalnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 38

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom javnog komunalnog preduzeća.

Nadzorni odbor ima tri člana, od ta tri člana osnivač jednog imenuje za predsednika.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 39

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 40

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 41

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 42

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja javnog komunalnog preduzeća.

2) Direktor

Član 43

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", broj 24/05, 61/05 i 64/09).

Direktor javnog komunalnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 44

Direktor Javnog preduzeća "Vodovod" Zaječar

1. predstavlja i zastupa preduzeća;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6. predlaže finansijske izveštaje;

7. izvršava odluke nadzornog odbora;

8. vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 45

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština opštine/grada.

Mandat direktora

Član 46

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 47

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 48

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 49

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 50

Skupština opštine/grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 51

U slučaju poremećaja u poslovanju javnog komunalnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje javnog komunalnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije javnog komunalnog preduzeća;

2. razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa javnog komunalnog preduzeća;

3. ograničenje prava pojedinih delova javnog komunalnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

4. ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 52

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U javnom komunalnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika javnog komunalnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 53

Statutom, opštim aktima i drugim aktima javnog komunalnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Radni odnosi

Član 54

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća "Vodovod" Zaječar u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor javnog komunalnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 55

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima javnog komunalnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 56

Javno komunalno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom javnog komunalnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 57

Rad javnog komunalnog preduzeća je javan.

Za javnost rada javnog komunalnog preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 58

Dostupnost informacija od javnog značaja javno komunalno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 59

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora javnog komunalnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju javnog komunalnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 60

Opšti akti javnog komunalnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt javnog komunalnog preduzeća.

Drugi opšti akti javnog komunalnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom javnog komunalnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima javnog komunalnog preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 61

Javno preduzeće je dužno da uskladi svoje opšte akte sa odredbama ove Odluke u roku od 30 dana od dana njenog stupanja na snagu.

Član 62

Na sva pitanja koja nisu posebno uređena ovom Odlukom, shodno se primenjuju odredbe Zakona o javnim preduzećima.

Član 63

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju (osnivanju) Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Zaječar III/01 broj 011-51/00 od 26.12.2000 ("Službeni list opštine Zaječar", br. 19/2000).

Član 64

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".