POSLOVNIK
GRADSKOG VEĆA GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 33/2013)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Zaječara (u daljem tekstu: Veće), prava, dužnosti i odgovornosti članova Veća i druga pitanja od značaja za rad Veća.

Član 2

Veće ima 11 (jedanaest) članova koje bira Skupština grada Zaječara na predlog Gradonačelnika.

Gradonačelnik je predsednik Veća.

Zamenik Gradonačelnika je član Veća po funkciji.

Član 3

Veće odgovara za svoj rad na principima kolektivne i individualne odgovornosti Veća i svakog njegovog člana.

Član 4

Pečat Veća je okruglog oblika, sa grbom Republike Srbije u sredini i sa tekstom, koji je ćiriličnim pismom ispisan u koncentričnim krugovima oko grba: "Republika Srbija - Grad Zaječar - Gradsko veće - Zaječar".

II - PRAVA, DUŽNOSTI I ODGOVORNOSTI ČLANA VEĆA

Član 5

Član Veća ima pravo i dužnost da učestvuje u radu Veća i redovno prisustvuje sednicama ovog organa.

Član 6

Ako je član Veća sprečen da prisustvuje sednici ili iz određenih razloga treba da napusti sednicu, dužan je da o tome obavesti predsednika Veća, odnosno predsedavajućeg.

Član 7

Član Veća je odgovoran za izvršavanje poslova i zadataka koje mu gradonačelnik i Veće poveri, za zastupanje stavova Veća i blagovremeno pokretanje inicijative za rešavanje pitanja iz nadležnosti Veća u oblasti za koju je zadužen.

Član 8

U vršenju svojih prava i dužnosti, Veće kolektivno radi i odlučuje, izuzev u slučaju pomaganja gradonačelniku u vršenju poslova iz njegove nadležnosti.

Veće odgovara za svoj rad na principima kolektivne i individualne odgovornosti Veća i svakog njegovog člana.

III - SEDNICE VEĆA

1. Pripremanje i sazivanje sednica

Član 9

Sednice Veća održavaju se po potrebi, a najmanje jednom mesečno.

Predsednik Veća saziva i stara se o pripremanju sednice, uz pomoć sekretara Gradskog veća.

Član 10

Sednicu Veća predsednik saziva po sopstvenoj inicijativi, na predlog predsednika Skupštine grada ili najmanje 3 (tri) člana Veća.

Predsednik Veća obavezno saziva sednicu Veća ako to pisanim putem zatraži predsednik Skupštine grada Zaječara ili najmanje 3 (tri) člana Veća, ako se radi o poslovima iz člana 2. stav 1. tačka 1, 2, 3. i 4. Odluke o Gradskom veću grada Zaječara.

Član 11

Predsednik Veća saziva sednice Veća, po pravilu, pisanim putem, predlaže dnevni red, predsedava sednicom i učestvuje u odlučivanju.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Veća da obavlja svoju funkciju u Veću, zamenjuje ga zamenik gradonačelnika.

Član 12

Sednica Veća saziva se, po pravilu, najkasnije 3 (tri) dana, pre dana određenog za održavanje.

Uz poziv za sednicu, članovima Veća dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i potreban materijal za razmatranje, po pravilu, najkasnije 24 časa pre održavanja sednice.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kao i telefonskim putem, kada predsednik Veća proceni da za to postoje posebni razlozi, i u tom slučaju materijal za sednicu se dostavlja neposredno pred samu sednicu ili na samoj sednici (sednica po hitnom postupku).

U naročito opravdanim i u hitnim slučajevima, predsednik Veća može odlučiti da se sednica sazove i održi telefonskim putem.

Član 13

U radu Veća mogu učestvovati bez prava odlučivanja, predsednik, zamenik predsednika i sekretar Skupštine grada, načelnik i zamenik načelnika Gradske uprave, rukovodeći radnici organizacionih jedinica Gradske uprave, čiji se predlozi akata i materijala razmatraju i gradski javni pravobranilac.

Za sednicu Veća mogu se pozvati i predstavnici drugih organa grada i organizacija, predstavnici javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad, kao i stručnjaci za određena pitanja kada je to potrebno i od interesa je za ostvarivanje poslova grada.

Član 14

Akte i druge materijale koji se razmatraju na sednicama Veća priprema nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave.

Akte koja Veće donosi u okviru svoje nadležnosti, nadležni organ formira u predlogu tog akta.

Član 15

Akte koja Veće razmatra, nadležni organ priprema u formi nacrta tog akta.

Nacrte akata Gradska uprava grada Zaječara dostavlja predsedniku Veća, koji na osnovu pomenutih akata predlaže dnevni red pojedine sednice Veća.

Nacrti opštih i pojedinačnih akata treba da sadrže obrazloženje.

Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta. Ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet, obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje.

Predlozi izveštaja, analiza i drugih dokumenata treba pored objašnjenja da sadrže i zaključak koji se predlaže Veću.

Član 16

Ukoliko predlog akta koja Veće razmatra nije pripremljen na način određen ovim Poslovnikom, Veće će zatražiti od predlagača da predlog akta uskladi sa odredbama ovog Poslovnika.

2. Sekretar Veća

Član 17

Sekretar Veća pomaže predsedniku Veća u pripremanju sednica, stara se o zakonitosti pravnih akata koje Veće donosi ili predlaže Skupštini grada da ih usvoji, stara se o izradi zapisnika sa sednica Gradskog veća i vrši druge poslove koje mu odredi Gradsko veće.

Član 18

Sekretar Veća je dužan da blagovremeno obaveštava nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave o aktima koje Gradska uprava treba da pripremi za potrebe Veća.

Stručno-tehničke, organizacione i administrativne poslove za potrebe Veća organizuje i za njih odgovara sekretar Veća, a u slučaju njegove odsutnosti zamenik sekretara.

3. Radna tela

Član 19

Veće može obrazovati povremena radna tela za razmatranje, pripremanje i davanje predloga o pitanjima iz nadležnosti Veća.

Član 20

Aktom o obrazovanju radnog tela određuje se sastav, mandat, zadatak, način rada i rok u kome će se obaviti povereni poslovi.

4. Tok sednice

Član 21

Veće radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Veća.

Ako se na sednici konstatuje da ne postoji većina za odlučivanje, predsednik Veća odlaže sednicu za određeni dan i čas, sa tim dnevnim redom i o tome obaveštava samo odsutne članove Veća.

Kada se zbog obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da završi pretres po svim tačkama dnevnog reda, predsednik Veća može odlučiti da se sednica prekine i zakaže nastavak sednice za određeni dan i čas, o čemu se obaveštavaju samo odsutni članovi Veća.

Član 22

Kada se utvrdi da je prisutan potreban broj članova Veća za rad i odlučivanje, pristupa se utvrđivanju dnevnog reda.

Svaki član Veća ima pravo da predloži izmene i dopune dnevnog reda.

Dnevni red se utvrđuje bez pretresa, većinom glasova prisutnih članova Veća.

Član 23

Posle usvajanja dnevnog reda prelazi se na rad po pojedinim tačkama dnevnog reda po utvrđenom redosledu.

Član 24

Pretres se otvara po svakoj tački dnevnog reda.

Na početku pretresa predstavnik predlagača materijala daje potrebna objašnjenja, ukoliko za to postoji potreba.

Veće može pre, u toku i posle zaključenja pretresa, sve do donošenja odluke, da odluči da se pojedino pitanje skine sa dnevnog reda ili da se odlučivanje o tom pitanju odloži i vrati predlagaču radi izmene ili dopune.

Svako pitanje se pretresa dok o njemu ima prijavljenih govornika.

Kada se utvrdi da nema više prijavljenih govornika, predsednik Veća zaključuje pretres.

O primedbama na zapisnik odlučuje se bez pretresa.

Član 25

Predsednik može da odredi pauzu u toku sednice radi obavljanja potrebnih konsultacija ili pribavljanja mišljenja za sprovođenje pretresa i zaključivanje ili zbog drugog opravdanog razloga.

Kad usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da se završi pretres po svim tačkama dnevnog reda, Veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i čas o čemu se pisanim putem obaveštavaju samo odsutni članovi.

5. Odlučivanje

Član 26

Veće o svakom pitanju iz dnevnog reda odlučuje nakon zaključenog pretresa.

O predlozima za izmenu i dopunu akata i drugih materijala, datih na sednici Veća, pre odlučivanja, izjašnjava se predstavnik predlagača.

O predlozima za izmenu i dopunu akata i drugih materijala datih na sednici Veća odlučuje se posebno pre odlučivanja o predlogu u celini.

Član 27

Veće odlučuje javnim glasanjem, većinom prisutnih članova, osim kada utvrđuje Predlog statuta grada ili odluke o budžetu grada o čemu Veće odlučuje većinom od ukupnog broja članova.

Glasanje se vrši podizanjem ruke nakon poziva predsednika Veća za izjašnjavanje.

Predsednik Veća najpre poziva da se izjasne članovi koji glasaju "za", a zatim oni koji glasaju "protiv" i na kraju članovi koji su uzdržani od glasanja.

Nakon obavljenog glasanja, predsednik utvrđuje rezultate glasanja i na osnovu rezultata glasanja objavljuje da li je predlog o kome se glasa usvojen ili odbijen.

6. Zapisnik i druga akta

Član 28

O radu na sednici Veća vodi se zapisnik.

Na sednici Veća vrši se tonsko snimanje. Tonski zapis koriste predsednik i članovi Veća, kao i službe u cilju izrade zapisnika sa sednice organa.

U zapisnik se unosi vreme i mesto održavanja sednice, ime predsednika, odnosno predsedavajućeg i zapisničara, imena prisutnih članova, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova, imena lica koja su na sednici prisutna, kratak tok sednice sa sadržajem dnevnog reda i pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo, imena svih učesnika u pretresu, rezultat glasanja i odluke donete na sednici Veća.

Predsednik formuliše zaključke koji se unose u zapisnik. Isto to pravo ima i svaki govornik u pogledu formulacije svojih predloga i mišljenja.

Na zahtev pojedinih članova Veća, koji su na sednici izdvojili svoja mišljenja, u zapisnik se unose bitni delovi njihove izjave.

Zapisnik sa prethodne sednice usvaja se, po pravilu, kao prva tačka dnevnog reda naredne sednice.

Član 29

Zapisnik sa sednice potpisuje predsednik odnosno predsedavajući Veća i zapisničar.

Zapisnici sa sednica čuvaju se kao trajni dokumenti.

Član 30

Veće donosi odluke, poslovnik, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Akte iz stava 1. ovog člana, potpisuje predsednik, odnosno predsedavajući Veća.

Član 31

Akti koje donosi Veće objavljuju se u "Službenom listu grada Zaječara".

Pojedini akti koje donosi Veće, objavljuju se i na oglasnoj tabli, kada je to tim aktom predviđeno.

7. Održavanje reda na sednici

Član 32

O redu na sednici Veća stara se predsednik Veća.

Predsednik Veća može da izrekne meru upozorenja i oduzme reč, kada je povređen red na sednici.

Veće, na predlog predsednika Veća može da izrekne meru udaljenja sa sednice.

Član 33

Mera upozorenja izriče se članu Veća koji svojim ponašanjem narušava red na sednici (prekidanjem govornika, uzimanjem reči kada mu nije data, uvredljivim izražavanjem i slično) ili postupa protivno odredbama ovog Poslovnika.

Član 34

Mera oduzimanja reči izriče se članu Veća koji narušava red na sednici, a već je dva puta upozoren na obavezu pridržavanja reda i odredbe Poslovnika.

Član 35

Mera udaljenja sa sednice izriče se članu Veća koji i pored izrečene mere upozorenja, odnosno mere oduzimanja reči, ometa ili sprečava rad na sednici.

U slučaju da predsednik Veća navedenim merama ne može održati red na sednici, odrediće kratak prekid sednice.

Odredbe o održavanju reda na sednici primenjuju se i na sva druga lica koja prisustvuju sednici Veća.

IV - JAVNOST RADA

Član 36

Rad Veća je dostupan javnosti.

Veće odlučuje o načinu ostarivanja javnosti rada.

Javnost sednica Veća ne podrazumeva direktne prenose sednica.

O svom radu Veće obaveštava javnost davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu ili na drugi način upoznaje građane sa svojim radom i aktima koje donosi.

Član 37

Veće odlučuje posebnom odlukom koji se podaci i materijali, primljeni radi razmatranja na sednicama Veća i njegovih radnih tela, moraju čuvati kao tajna, odnosno koji se podaci i materijali mogu objavljivati ili na drugi način stavljati na raspolaganje javnosti, po isteku određenog roka.

V - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 38

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika, prestaje da važi Poslovnik Gradskog veća grada Zaječara ("Sl. list grada Zaječara", broj 2/08, 4/10, 4/12 i 26/12).

Član 39

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".