STATUTPREDŠKOLSKE USTANOVE "DEČJA RADOST" PANČEVO("Sl. list grada Pančeva", br. 13/2010, 34/2011, 5/2012 i 12/2013) |
Ovim Statutom uređuje se organizacija i način rada, upravljanje i rukovođenje, ostvarivanje delatnosti u Predškolskoj ustanovi "Dečja radost" Pančevo (u daljem tekstu: Ustanova), kao i druga pitanja u skladu sa zakonom.
Ustanova je pravno lice koje obavlja delatnost predškolskog vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta sa teritorije grada Pančeva.
Ustanova ostvaruje vaspitno-obrazovni rad na srpskom jeziku.
Za pripadnike nacionalne manjine vaspitno-obrazovni rad se ostvaruje na maternjem jeziku, a može i dvojezično ili na srpskom, ako se za to opredeli najmanje 50% roditelja, odnosno staratelja dece.
Ustanova je osnovana Rešenjem Skupštine opštine Pančevo, broj: 02-11450/1-1964 od 23. decembra 1964. godine.
Ustanova je upisana u sudski registar kod Privrednog suda u Pančevu, registarski uložak broj 5-28.
Osnivač Ustanove je grad Pančevo (u daljem tekstu: Osnivač).
Naziv Ustanove je: Predškolska ustanova "Dečja radost" Pančevo.
Skraćeni naziv Ustanove je: PU "Dečja radost" Pančevo.
Sedište Ustanove je u Pančevu, ulica Žarka Zrenjanina broj 25.
Ustanova može da vrši statusne promene, promenu naziva ili sedišta.
Odluku o statusnoj promeni, promeni naziva i sedišta Ustanove donosi Upravni odbor, u skladu sa zakonom.
Ustanova ima pečat i štambilj.
Pečat Ustanove je okruglog oblika prečnika 32 mm.
Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije na sledeći način:
- spoljni krug: Republika Srbija
- prvi sledeći krug: Autonomna pokrajina Vojvodina
- sledeći unutrašnji krug: Predškolska ustanova "Dečja radost"
- u dnu pečata ispisuje se sedište Ustanove: Pančevo.
Pečatom se potvrđuje autentičnost javne isprave i drugog akta kojim Ustanova odlučuje ili opšti sa državnim i drugim organima, pravnim licima i građanima.
Ustanova ima jedan pečat za otisak hemijskom bojom.
Štambilj Ustanove je pravougaonog oblika sa vodoravno ispisanim istovetnim tekstom kao na pečatu sa dodatkom prostora za upisivanje potrebnih podataka.
Tekst pečata i štambilja ispisuje se velikim slovima na srpskom jeziku ćiriličkim pismom.
Direktor je odgovoran za izdavanje, rukovanje i čuvanje pečata.
Direktor, u skladu sa važećim propisima, odlučuje:
- o posedovanju pečata za otisak u pečatnom vosku i za suvi otisak
- o posedovanju malog pečata prečnika od 20 - 28 mm
- o broju primeraka pečata i obeležavanju
- o poslovanju pečatom
- i o drugim pitanjima u vezi sa pečatom i štambiljom Ustanove.
Direktor može ovlašćenjem poveriti rukovanje pečatima sekretaru ili drugom licu.
Lice kome je poveren pečat na čuvanje i upotrebu dužno je da čuva pečat na način koji onemogućava neovlašćeno korišćenje pečata i njegovu zloupotrebu.
Pečat i štambilj čuvaju se posle upotrebe zaključani.
Ustanova vodi propisanu evidenciju i izdaje javne isprave u skladu sa zakonom.
Ustanova je dužna da vodi bazu podataka u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete.
Prilikom prikupljanja, obrade, objavljivanja i korišćenja podataka Ustanova je dužna da postupa u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.
Ustanova je dužna da donese opšti akt o pravilima ponašanja kojima se regulišu međusobni odnosi dece, zaposlenih i roditelja.
Ustanova je dužna da donese opšti akt kojim propisuje mere, način i postupak zaštite i bezbednosti dece za vreme boravka u Ustanovi i dok traju druge aktivnosti koje se organizuju van Ustanove, kao i zaposlenih.
Ustanova je dužna da sprovodi mere zaštite i bezbednosti dece i zaposlenih.
U Ustanovi su zabranjene aktivnosti koje se odnose na kršenje zabrane diskriminacije, zabrane nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, kao i na zabrane stranačkog organizovanja i delovanja, u skladu sa zakonom.
Upis dece u Ustanovu vrši se u redovnom upisnom roku i tokom godine prema potrebama roditelja i mogućnostima Ustanove, u skladu za zakonom.
U Ustanovu se upisuju sva deca pred polazak u školu u cilju ostvarivanja pripremnog predškolskog programa.
Međusobna prava, obaveze i odgovornosti Ustanove i roditelja, odnosno staratelja deteta, u vezi sa boravkom deteta u Ustanovi uređuju se ugovorom.
Upis dece predškolskog uzrasta od šest meseci do šest i po godina vrši se u periodu od 01. aprila do 31. maja za narednu radnu godinu, kao i tokom godine, na zahtev roditelja, u skladu sa iskazanim potrebama porodica za različitim programima predškolskog vaspitanja i obrazovanja, mogućnostima Ustanove i propisanim standardima za formiranje vaspitnih grupa.
Prioritet pri upisu imaju deca iz društveno osetljivih grupa i to:
1. deca žrtve nasilja u porodici;
2. deca iz porodica koje koriste neki oblik socijalne zaštite i deca bez roditeljskog staranja;
3. deca samohranih roditelja;
4. deca ih socijalno nestimulativnih sredina;
5. deca sa smetnjama u psihofizičkom razvoju;
6. deca iz porodice u kojoj je dete teško obolelo ili imaju smetnje u psihofizičkom razvoju;
7. deca teško obolelih roditelja;
8. deca čiji su roditelji ratni vojni invalidi ili imaju status raseljenog ili prognanog lica;
9. deca predložena od strane centra za socijalni rad;
10. deca iz sredina u kojima je usled porodičnih i drugih životnih okolnosti ugroženo zdravlje, bezbednost i razvoj.
Prioritet za upis dece, koja ne pripadaju društveno osetljivim grupama iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se primenom sledećih kriterijuma:
1. zaposlenost oba roditelja |
60 bodova |
2. jedan roditelj zaposlen, a drugi redovan student |
50 bodova |
3. oba roditelja redovni studenti |
45 bodova |
4. jedan roditelj zaposlen |
40 bodova |
5. jedan roditelj redovan student |
30 bodova |
6. treće i svako naredno dete u primarnoj porodici |
20 bodova |
7. dete čiji su sestra ili brat već upisani u Ustanovu |
10 bodova |
Uz prijavu za upis roditelj podnosi dokaz nadležnog organa o ispunjavanju uslova za utvrđivanje prioriteta iz člana 13b. ovog Statuta, kao i dokaz o zdravstvenom pregledu deteta.
Ukoliko pri utvrđivanju prioriteta dvoje ili više dece ima isti ukupan broj bodova prednost za upis ima dete koje je ostvarilo veći broj bodova po kriterijumima i redosledu iz člana 13b. stav 2.
Ukoliko se ni na način iz prethodnog stava ovog člana ne može utvrditi prednost prioritet za upis deteta se utvrđuje prema dužini čekanja na upis.
Direktor Ustanove donosi odluku o pokretanju postupka za upis dece i imenuje komisiju za upis dece, koja ima predsednika i najmanje dva člana.
Direktor Ustanove utvrđuje tekst javnog poziva za upis dece, koji se objavljuje na oglasnim tablama u svim objektima Ustanove, kao i tekst informacije o upisu dece koja se objavljuje u lokalnim javnim glasilima.
Komisija za upis dece, u skladu sa zakonom, drugim propisima i ovim Statutom, vrši prijem zahteva za upis dece, predlaže formiranje vaspitnih grupa i sačinjava spiskove primljene dece, kao i dece na listi čekanja za upis, koji se objavljuju na oglasnim tablama u svim objektima Ustanove.
Komisija za upis dece odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.
Roditelj, koji smatra da je u postupku prijema dece načinjen propust u vezi sa njegovom prijavom, može, u roku od 15 dana od dana objavljivanja liste čekanja za upis dece iz člana 13đ, podneti prigovor direktoru Ustanove.
Direktor Ustanove je dužan da, u roku od 15 dana od dana isteka roka za prigovor, odluči po prigovoru.
Odluka direktora iz stava 2. ovog člana dostavlja se podnosiocu prigovora, lično ili poštom preporučeno.
Roditelj nezadovoljan odlukom direktora može, u roku od osam dana od dana prijema odluke, podneti žalbu Upravnom odboru.
Upravni odbor je dužan da, u roku od 30 dana od dana isteka roka iz stava 2. ovog člana, odluči po žalbi.
Odluka Upravnog odbora dostavlja se podnosiocu žalbe, lično ili poštom preporučeno.
Odluka Upravnog odbora je konačna.
U Ustanovu se, na zahtev roditelja, obavezno upisuju deca radi pohađanja pripremnog predškolskog programa, u skladu sa zakonom, drugim propisima i ovim Statutom.
Ustanova ima pravo da se povezuje sa drugim ustanovama obrazovanja u strukovna udruženja, a radi unapređivanja vaspitanja i obrazovanja.
Vaspitači i stručni saradnici mogu da se povezuju u stručna društva.
U Ustanovi se stvaraju jednake mogućnosti za ostvarivanje prava i obaveza zasnovanih na polu i rodu u svim oblastima delovanja, u skladu sa zakonom.
Ovlašćeni predlagač iz reda roditelja i zaposlenih predlaže najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola u postupku imenovanja Upravnog odbora.
Upravni odbor za svaku kalendarsku godinu donosi plan mera za otklanjanje ili ublažavanje neravnomerne zastupljenosti polova, najkasnije do 31. januara.
Upravni odbor usvaja izveštaj o sprovođenju plana mera iz prethodnog stava, najkasnije do 31. januara.
Plan mera iz prethodne godine i izveštaj o njegovom sprovođenju dostavlja se državnom organu nadležnom za poslove ravnopravnosti polova, najkasnije do 31. marta tekuće godine.
II ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Ustanovu zastupa i predstavlja direktor.
Direktor može punomoćjem preneti određena ovlašćenja za zastupanje Ustanove na druga lica.
Punomoćje se izdaje u pisanom obliku i može se u svako doba opozvati.
Ustanova u pravnom prometu sa trećim licima istupa u svoje ime i za svoj račun i za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom i sredstvima.
Ustanova ima podračune, u skladu sa zakonom, koji se vode kod uprave za trezor.
Sredstva za obavljanje delatnosti Ustanove obezbeđuju se u budžetu.
Ustanova može, iz budžeta, učešćem roditelja dece, donatora ili sponzora, da obezbedi sredstva za viši kvalitet u oblasti vaspitno-obrazovnog rada.
Ustanova ostvaruje sopstvene prihode po osnovu pravnih poslova, u skladu sa zakonom.
Ostvarivanje prihoda, evidentiranje i korišćenje sredstava iz prethodnog stava ovog člana vrši se u skladu sa zakonom.
Sredstva za rad Ustanove i plate zaposlenih obezbeđuju se u skladu sa zakonom i finansijskim planom Ustanove.
Broj i strukturu vaspitnih grupa utvrđuje direktor, na predlog stručnih organa, na osnovu broja dece, uslova rada i programa koji se ostvaruje.
Ustanova posluje bez organizacionih celina vršenjem poslova koji su utvrđeni opštim aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova.
Ustanova svoju delatnost i poslovanje realizuje kroz organizovanje celodnevnog i poludnevnog boravka dece predškolskog uzrasta, u vaspitnim grupama jaslenog uzrasta ili uzrasta vrtića.
Jaslicama se obuhvataju deca uzrasta od šest meseci do tri godine.
Vrtićem se obuhvataju deca uzrasta od tri godine do polaska u školu.
Vaspitne grupe mogu biti formirane za decu istog ili različitog uzrasta.
Broj dece koja se upisuju u vaspitnu grupu istog uzrasta je:
- od šest meseci do jedne godine |
7 |
- od jedne do dve godine |
12 |
- od dve do tri godine |
16 |
- od tri do četiri godine |
20 |
- od četiri godine do polaska u školu |
24. |
Broj dece u grupi pripremnog predškolskog programa je 26.
Izuzetno od stava 2. ovog člana broj dece koji se upisuje je:
- na bolničkom lečenju |
do 15 |
- sa smetnjama u razvoju - razvojna grupa |
od 4-6. |
Ako ne postoji mogućnost za formiranje vaspitnih grupa u skladu sa stavom 2. ovog člana Osnivač može utvrditi manje, odnosno 20% veći broj dece od broja koji se upisuje u vaspitnu grupu.
Broj dece koja se upisuju u mešovitu vaspitnu grupu je:
- od jedne do tri godine |
12 |
- od dve godine do polaska u školu |
15 |
- od tri godine do polaska u školu |
20. |
Mešovite vaspitne grupe mogu se formirati i sa drugačijim uzrastima, u zavisnosti od okolnosti i zainteresovanosti korisnika usluga.
Vaspitno-obrazovni rad u dvojezičnim vaspitnim grupama ostvaruje se sa 10% manjim brojem dece od propisanog broja.
Deca sa smetnjama u razvoju ostvaruju pravo na predškolsko vaspitanje i obrazovanje u vaspitnoj grupi, u vaspitnoj grupi uz dodatnu podršku i individualni vaspitno-obrazovni plan i u razvojnoj grupi, na osnovu individualnog vaspitno-obrazovnog plana, u skladu sa zakonom.
U vaspitnoj grupi ne može biti više od dva deteta sa smetnjama u razvoju.
Broj dece u vaspitnoj grupi, u koju je upisano jedno dete sa smetnjama u razvoju, umanjuje se za tri deteta u odnosu na propisan broj dece.
Deca sa smetnjama u razvoju mogu da se uključe u vaspitnu grupu prilikom upisa.
U toku pohađanja predškolskog programa prati se razvoj deteta, te se dete sa smetnjama u razvoju može prebaciti iz razvojne u vaspitnu grupu, u skladu sa zakonom.
(Brisan)
Delatnost Ustanove je predškolsko vaspitanje i obrazovanje, kao i delatnost kojom se obezbeđuje preventivno-zdravstvena i socijalna zaštita, nega i ishrana dece predškolskog uzrasta, u skladu sa zakonom.
Šifra delatnosti Ustanove je 8891 Delatnost dnevne brige o deci.
Ustanova može da obavlja i proširenu delatnost, u skladu sa zakonom.
Odluku o proširenju delatnosti donosi Upravni odbor, uz saglasnost pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove obrazovanja.
Ustanova je dužna da donese razvojni plan.
Razvojni plan sadrži prioritete u ostvarivanju vaspitno-obrazovnog rada, plan i nosioce aktivnosti, kriterijume i merila za vrednovanje planiranih aktivnosti i druga pitanja od značaja za rad i razvoj Ustanove.
Razvojni plan donosi Upravni odbor, na predlog aktiva za razvojno planiranje, a na osnovu izveštaja o samovrednovanju i izveštaja o ostvarenosti standarda postignuća, kao i drugih indikatora kvaliteta rada Ustanove.
Razvojni plan donosi se na period od tri do pet godina.
Predškolsko vaspitanje i obrazovanje dece uzrasta od šest meseci do polaska u školu Ustanova ostvaruje na osnovu predškolskog programa, koji se donosi u skladu sa zakonom i osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
U okviru predškolskog programa Ustanova može da ostvaruje posebne, specijalizovane i druge programe u skladu sa zakonom, prema svojim mogućnostima, a u skladu sa potrebama i interesima dece i roditelja i jedinice lokalne samouprave.
Predlog predškolskog programa priprema Vaspitno-obrazovno veće i dostavlja ga na mišljenje Savetu roditelja i na saglasnost Osnivaču u pogledu planiranih materijalnih sredstava za ostvarivanje programa.
Po dobijanju saglasnosti iz prethodnog stava ovog člana predškolski program donosi Upravni odbor.
Predškolski program sadrži opšte podatke o Ustanovi i njenom okruženju, vrste i trajanje programa vaspitno-obrazovnog rada i vrste i trajanje programa drugih oblika rada i pružanja usluga.
Predškolski program se ostvaruje u različitom trajanju i to:
- u celodnevnom trajanju |
od 9 - 12 sati dnevno |
- u poludnevnom trajanju - pripremni predškolski program |
4 sata dnevno |
- u poludnevnom trajanju |
do 6 sati dnevno |
- u poludnevnom trajanju |
do 6 sati dnevno, do tri puta nedeljno |
- u višednevnom trajanju |
dužem od 24 sata. |
Predškolski program ostvaruje se u toku radne godine, od 01. septembra tekuće godine do 31. avgusta naredne godine.
Pripremni predškolski program je deo redovnog programa predškolske ustanove u celodnevnom ili poludnevnom trajanju, koji se ostvaruje sa decom u godini pred polazak u školu.
Godišnji plan rada Ustanove donosi Upravni odbor u skladu sa kalendarom, razvojnim planom i predškolskim programom najkasnije do 15. septembra.
Godišnjim planom rada utvrđuje se vreme, mesto, način i nosioci svih aktivnosti ostvarivanju programa vaspitanja i obrazovanja.
Ustanova donosi individualni obrazovni plan za dete kome je usled socijalne uskraćenosti, smetnji u razvoju, invaliditeta i drugih razloga potrebna dodatna podrška u vaspitanju i obrazovanju, a u cilju postizanja optimalnog uključivanja deteta u vaspitno-obrazovni rad i njegovo osamostaljivanje u vršnjačkom kolektivu.
Individualni obrazovni plan donosi pedagoški kolegijum na predlog stručnog tima za inkluzivno obrazovanje, koji čine vaspitač, stručni saradnici, saradnici, roditelj - staratelj, a po potrebi i na predlog roditelja pedagoški asistent i stručnjak van Ustanove.
Individualni obrazovni plan se sprovodi uz prethodno pribavljenu saglasnost roditelja, odnosno staratelja deteta.
Organi Ustanove su: Upravni odbor, direktor, Savet roditelja i stručni organi.
Upravni odbor je organ upravljanja u Ustanovi.
Mandat Upravnog odbora traje četiri godine, a novo izabranom članu mandat traje do isteka mandata Upravnog odbora.
Postupak za imenovanje članova Upravnog odbora pokreće se najmanje dva meseca pre isteka mandata.
Upravni odbor ima devet članova uključujući i predsednika.
Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština Osnivača.
Predsednika Upravnog odbora biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave.
Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih predlaže Vaspitno-obrazovno veće, a iz reda roditelja Savet roditelja, tajnim izjašnjavanjem.
Za člana Upravnog odbora ne može biti predloženo ni imenovano lice koje bi moglo da zastupa interese više struktura osim članova sindikata, lice čiji su poslovi, dužnosti, ili funkcije nespojivi sa obavljanjem poslova člana Upravnog odbora, lice koje je već imenovano za člana upravljanja druge ustanove ili za direktora druge ustanove i lice koje je osuđeno za krivično delo za koje je izrečena bezuslovna kazna zatvora u trajanju od najmanje tri meseca ili koje je osuđeno za krivično delo nasilja u porodici, oduzimanje maloletnog lica, zapuštanje i zlostavljanje maloletnog lica ili rodoskrvnjenje, za krivično delo primanja ili davanja mita, za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv polne slobode, protiv pravnog saobraćaja i protiv čovečnosti i drugih dobara zaštićenih međunarodnim pravom bez obzira na izrečenu krivičnu sankciju, kao i lice za koje je u skladu sa zakonom utvrđeno diskriminatorsko ponašanje.
Upravni odbor:
- donosi statut, pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
- donosi predškolski program, razvojni plan, godišnji plan rada i usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju;
- učestvuje u samovrednovanju Ustanove po pojedinim oblastima vrednovanjem svake godine, a svake četvrte ili pete godine u celini;
- razmatra izveštaj o samovrednovanju kvaliteta rada Ustanove koji podnosi direktor;
- utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Osnivača;
- donosi finansijski plan Ustanove u skladu sa zakonom;
- usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija, odnosno nastave u prirodi;
- raspisuje konkurs i bira direktora;
- razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva vaspitanja i obrazovanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje vaspitno-obrazovnog rada;
- donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;
- odlučuje po žalbi, odnosno prigovoru na rešenje direktora;
- daje saglasnost na plan nabavke;
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i ovim Statutom.
Članovi Upravnog odbora odgovorni su Osnivaču za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom i za blagovremeno donošenje i sprovođenje odluka iz svoje nadležnosti.
Upravni odbor radi i odlučuje u sednicama.
Sednicu Upravnog odbora saziva i njome rukovodi predsednik.
U odsustvu predsednika njegove poslove obavlja zamenik predsednika.
Na sednicu Upravnog odbora pozivaju se predstavnici sindikata u Ustanovi, koji prisustvuju i učestvuju u radu, bez prava odlučivanja.
Upravni odbor donosi odluke većinom glasova ukupnog broja članova.
Upravni odbor može da počne sa radom ako postoji kvorum, odnosno ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova.
Način rada Upravnog odbora bliže se uređuje poslovnikom o radu u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
O radu Upravnog odbora vodi se zapisnik koji sadrži mesto i vreme održavanja sednice, imena prisutnih i odsutnih članova, kratak rezime rasprave po pojedinim pitanjima, odluke, zaključke i druge akte donete na sednici.
Zapisnik potpisuju predsednik i zapisničar.
Na prvoj narednoj sednici verifikuje se zapisnik sa prethodne sednice i direktor podnosi izveštaj o izvršavanju odluka Upravnog odbora.
Direktor rukovodi radom Ustanove.
Direktor se bira na period od četiri godine.
Mandat direktora teče od dana stupanja na dužnost.
Direktoru miruje radni odnos za vreme prvog izbornog perioda na radnom mestu sa koga je izabran.
O pravima, obavezama i odgovornostima direktora odlučuje Upravni odbor.
Za direktora može da bude izabrano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. ima odgovarajuće obrazovanje
- vaspitač ili stručni saradnik sa obrazovanjem stečenim na studijama II stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije) počev od 10. septembra 2005. godine, dozvola za rad, obuka i položen ispit za direktora ustanove i najmanje pet godina rada u ustanovi nakon stečenog odgovarajućeg obrazovanja;
- vaspitač ili stručni saradnik sa obrazovanjem stečenim na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine do 10. septembra 2005. godine, dozvola za rad, obuka i ispit za direktora Ustanove i najmanje pet godina rada u ustanovi nakon stečenog odgovarajućeg obrazovanja;
- vaspitač sa stečenim odgovarajućim visokim obrazovanjem na studijama prvog stepena (osnovne akademske, odnosno strukovne studije) na studijama u trajanju od tri godine ili sa višim obrazovanjem, dozvola za rad, obuka i ispit za direktora ustanove i najmanje deset godina rada u predškolskoj ustanovi na poslovima vaspitanja i obrazovanja nakon stečenog odgovarajućeg obrazovanja.
2. ima psihičku, fizičku i zdravstvenu sposobnost za rad sa decom i učenicima;
3. nije osuđivano za krivično delo za koje je izrečena bezuslovna kazna zatvora u trajanju od najmanje tri meseca ili koje je osuđeno za krivično delo nasilja u porodici, oduzimanje maloletnog lica, zapuštanje i zlostavljanje maloletnog lica ili rodoskrvnjenje, za krivično delo primanja ili davanja mita, za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv polne slobode, protiv pravnog saobraćaja i protiv čovečnosti i drugih dobara zaštićenih međunarodnim pravom bez obzira na izrečenu krivičnu sankciju i za koje nije u skladu sa zakonom utvrđeno diskriminatorsko ponašanje.
4. ima državljanstvo Republike Srbije.
Konkurs za izbor direktora raspisuje i objavljuje Upravni odbor najkasnije tri meseca pre isteka mandata direktora.
Konkurs naročito sadrži posebne uslove za izbor direktora, rok za podnošenje prijave, dokumentaciju koju kandidat podnosi uz prijavu i obaveštenje o roku u kome će kandidat biti obavešten o rezultatima konkursa.
Konkurs za izbor direktora objavljuje se u dnevnom ili službenom glasilu.
Upravni odbor imenuje konkursnu komisiju koja sprovodi postupak po konkursu za izbor direktora, utvrđuje listu kandidata i dostavlja je Vaspitno-obrazovnom veću na mišljenje.
Rad konkursne komisije iz prethodnog stava ovog člana bliže se uređuje poslovnikom o radu Upravnog odbora.
Direktora bira Upravni odbor na osnovu konkursa i po pribavljenom mišljenju Vaspitno-obrazovnog veća.
Mišljenje iz prethodnog stava ovog člana se daje na posebnoj sednici Vaspitno-obrazovnog veća kojoj prisustvuju svi zaposleni i koji se izjašnjavaju o svim kandidatima tajnim izjašnjavanjem.
Odluka Upravnog odbora sa dokumentacijom o izabranom kandidatu dostavlja se nadležnom pokrajinskom organu na saglasnost.
Odluka Upravnog odbora o izboru direktora doneta je, odnosno nadležni pokrajinski organ je dao na nju saglasnost ako u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke ne donese akt kojim odbija saglasnost.
Upravni odbor posle proteka roka iz prethodnog stava ovog člana donosi rešenje o izboru direktora i dostavlja ga učesnicima konkursa.
Rešenjem o izboru direktora se utvrđuje i vreme stupanja direktora na dužnost i obaveza polaganja ispita za direktora.
Učesnik konkursa nezadovoljan rešenjem o izboru direktora ima pravo na sudsku zaštitu u upravnom sporu.
Ako nadležni pokrajinski organ donese akt kojim se odbija davanje saglasnosti na odluku o izboru direktora raspisuje se novi konkurs.
Izabrani direktor, koji nema položen ispit za direktora, dužan je da ga položi u roku od godinu dana od dana stupanja na dužnost.
Direktor koji položi ispit za direktora stiče dozvolu za rad direktora - licenca za direktora.
Direktoru, koji ne položi ispit za direktora u roku od godinu dana od dana stupanja na dužnost, prestaje dužnost direktora.
Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.
Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i nadležnom pokrajinskom organu.
Osim poslova utvrđenih zakonom i ovim Statutom direktor obavlja i sledeće poslove:
- planira i organizuje ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja i svih aktivnosti Ustanove;
- stara se o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju, ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju vaspitno-obrazovnog rada;
- stara se o ostvarivanju razvojnog plana Ustanove;
- organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalitet vaspitno-obrazovnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitno-obrazovnog osoblja;
- planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnog saradnika;
- preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika;
- preduzima mere u slučajevima povreda zakonskih zabrana i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu;
- stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka o Ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;
- stara se o blagovremenom objavljivanju i obaveštavanju zaposlenih, roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i Upravnog odbora o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove i ovih organa;
- saziva i rukovodi sednicama Vaspitno-obrazovnog veća, bez prava odlučivanja;
- obrazuje komisije, stručna tela i timove i usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;
- sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima dece, organima Osnivača, organizacijama i udruženjima;
- podnosi izveštaj o svom radu i radu Ustanove Upravnom odboru, najmanje dva puta godišnje;
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih, u skladu sa zakonskim i drugim propisima;
- saziva prvu sednicu Upravnog odbora, Saveta roditelja i stručnih i drugih organa na kojoj se ovi organi konstituišu;
- odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;
- obezbeđuje uslove za osnivanje i početak rada Ustanove, kao i za dobijanje rešenja o verifikaciji Ustanove;
- priprema elaborat za ostvarivanje proširene delatnosti Ustanove;
- donosi odluku o pokretanju postupka javne nabavke, bira ponuđače i zaključuje ugovor o javnoj nabavci;
- odlučuje o prijemu lica u radni odnos u skladu sa važećim propisima i sa izabranim kandidatom zaključuje ugovor o radu;
- donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova kao i druga opšta akta ukoliko nisu u nadležnosti Upravnog odbora;
- obavlja i druge poslove i odgovoran je za njihovo izvršavanje, u skladu sa zakonom i opštim aktima Ustanove.
Dužnost direktora prestaje istekom mandata, na lični zahtev, sticanjem uslova za mirovanje radnog odnosa, prestankom radnog odnosa i razrešenjem.
Odluku o prestanku dužnosti direktora donosi Upravni odbor.
Upravni odbor razrešava direktora u skladu sa zakonom.
Odluka Upravnog odbora o razrešenju direktora je doneta, odnosno nadležni pokrajinski organ je dao na nju saglasnost ako u roku od 15 dana od dana njenog dostavljanja ne donese akt kojim odbija saglasnost.
Ako Upravni odbor ne donese odluku o razrešenju direktora po naloženoj meri prosvetnog inspektora u roku od osam dana od dana prijema naloga, direktora razrešava nadležni pokrajinski organ u roku od 15 dana od dana prijema zapisnika o neizvršenom nalogu.
Direktor kome prestane dužnost zbog isteka drugog i svakog narednog mandata ili na lični zahtev raspoređuje se na poslove koji odgovaraju stepenu i vrsti njegovog obrazovanja.
Ako nema odgovarajućih poslova u ovoj ili drugoj ustanovi lice iz prethodnog stava ovog člana ostvaruje prava kao zaposleni za čijim radom prestane potreba, u skladu sa zakonom.
Direktoru, koji je razrešen iz razloga što mu je u disciplinskom postupku izrečena mera prestanka radnog odnosa zbog utvrđene odgovornosti za težu povredu radne obaveze, ili su se stekli uslovi za otkaz ugovora o radu u skladu sa opštim propisima o radu, odnosno ako je konačnim aktom nadležnog organa utvrđeno da je Ustanova odnosno direktor odgovoran za prekršaj iz oblasti vaspitanja i obrazovanja, privredni prestup ili krivično delo u vršenju dužnosti, prestaje radni odnos bez prava na otpremninu.
Direktoru kome u drugom i svakom narednom mandatu prestane dužnost razrešenjem, bez prestanka radnog odnosa, a koji ne može da se rasporedi na poslove koji odgovaraju stepenu i vrsti njegovog obrazovanja, prestaje radni odnos, uz isplatu otpremnine, u skladu sa zakonom.
Vršioca dužnosti direktora postavlja Upravni odbor do izbora direktora ako direktoru prestane dužnost, a nije raspisan konkurs ili Upravni odbor nije doneo odluku o izboru ili je nadležan pokrajinski organ doneo akt kojim je odbijeno davanje saglasnosti na odluku o izboru direktora.
Vršioca dužnosti direktora postavlja nadležni pokrajinski organ ako Upravni odbor ne postavi vršioca dužnosti direktora u slučajevima iz prethodnog stava ovog člana ili ne donese odluku po ponovljenom konkursu, odnosno nadležni pokrajinski organ ne da saglasnost na odluku po ponovljenom konkursu, u roku do sedam dana od dana saznanja za nastupanje razloga za postavljenje.
Za vršioca dužnosti direktora ne može biti postavljeno lice koje u postupku izbora za direktora nije dobilo saglasnost.
Za vršioca dužnosti direktora može da bude postavljen vaspitač ili stručni saradnik, najduže šest meseci.
Vršiocu dužnosti direktora miruje radni odnos na poslovima sa kojih je postavljen, za vreme dok obavlja tu dužnost.
Prava, obaveze i odgovornosti direktora odnose se i na vršioca dužnosti direktora.
Ustanova ima pomoćnika direktora u skladu sa normativom kojim se utvrđuju kriterijumi i standardi za finansiranje.
Rešenjem direktora na poslove pomoćnika direktora raspoređuje se vaspitač ili stručni saradnik, koji ima profesionalni ugled i iskustvo u Ustanovi, za svaku radnu godinu.
Pomoćnik direktora organizuje, rukovodi i odgovoran je za pedagoški rad u Ustanovi, koordinira rad stručnih aktiva i drugih stručnih organa Ustanove, zamenjuje direktora, sa svim pravima i odgovornostima u slučaju njegove privremene odsutnosti ili sprečenosti i vrši druge poslove predviđene ovim Statutom i opštim aktima Ustanove.
Pomoćnik direktora dužan je da obavlja i poslove vaspitača ili stručnog saradnika, u skladu sa rešenjem direktora.
U slučaju privremene odsutnosti ili sprečenosti direktora, odnosno pomoćnika direktora da vrši svoje poslove, direktora zamenjuje vaspitač ili stručni saradnik na osnovu ovlašćenja direktora, odnosno Upravnog odbora.
Savetodavni organ Ustanove je Savet roditelja.
Savet roditelja:
- predlaže predstavnike roditelja dece u Upravni odbor;
- predlaže svog predstavnika u stručni aktiv za razvojno planiranje i u druge timove Ustanove;
- predlaže mere za osiguranje kvaliteta i unapređivanje vaspitno-obrazovnog rada;
- učestvuje u samovrednovanju kvaliteta rada Ustanove svake godine po pojedinim oblastima, a svake četvrte ili pete godine u celini;
- razmatra predlog predškolskog programa, razvojnog plana, godišnjeg plana rada, izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;
- razmatra uslove za rad dece, uslove za rad Ustanove, uslove za odrastanje i učenje;
- učestvuje u postupku propisivanja mera zaštite i bezbednosti dece za vreme boravka u Ustanovi i svih aktivnosti koje organizuje Ustanova;
- daje saglasnost na program i organizovanje ekskurzija i drugih vannastavnih aktivnosti i razmatra izveštaj o njihovom ostvarivanju;
- razmatra i druga pitanja u skladu sa zakonom i opštim aktima.
Savet roditelja ima pravo da svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru, direktoru i stručnim organima Ustanove.
Savet roditelja ima predsednika i zamenika predsednika.
Predsednika i zamenika predsednika Saveta roditelja biraju članovi Saveta roditelja većinom glasova od ukupnog broja članova.
Savet roditelja bira se na period od četiri godine.
U slučaju prestanka svojstva člana Saveta roditelja zbog prelaska dece u drugu ustanovu odnosno zbog prestanka trajanja predškolskog vaspitanja i obrazovanja, bira se novi član Saveta roditelja na period do isteka mandata Saveta roditelja.
Savet roditelja radi na sednicama.
Rad Saveta roditelja uređuje se poslovnikom o radu.
Savet roditelja čini po jedan predstavnik roditelja iz svakog vrtića. Predstavnike roditelja u Savet roditelja bira Veće roditelja vrtića. Svaki vrtić ima Veće roditelja vrtića.
Veće roditelja vrtića čini po jedan roditelj iz svake vaspitne grupe u vrtiću, a biraju se i razrešavaju na roditeljskom sastanku vaspitne grupe.
Izuzetno od prethodnog stava Veće roditelja vrtića čine po dva roditelja iz svake vaspitne grupe u vrtiću koji ima do tri vaspitne grupe, s tim što Veće roditelja vrtića sa jednom vaspitnom grupom ima tri člana.
Prvu sednicu Veća roditelja vrtića saziva glavni vaspitač.
Glavni vaspitač učestvuje u radu Veća roditelja vrtića bez prava odlučivanja.
Na prvoj sednici Veće roditelja vrtića se konstituiše izborom predsednika, zamenika predsednika i sekretara.
Veće roditelja vrtića može da zauzima stavove iz nadležnosti Saveta roditelja i dostavlja ih Savetu roditelja na razmatranje.
Veće roditelja vrtića odlučuje većinom od ukupnog broja članova na sednicama kojima prisustvuje više od polovine članova Veća roditelja vrtića.
Stručni organi Ustanove staraju se o osiguranju i unapređivanju kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada, prate ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja, staraju se o ostvarivanju ciljeva i standarda postignuća, učestvuju u samovrednovanju kvaliteta rada Ustanove, vrednuju rezultate rada vaspitača i stručnih saradnika, prate razvoj deteta, preduzimaju mere za jedinstven i usklađen rad sa decom u procesu vaspitanja i obrazovanja i rešavaju druga stručna pitanja vaspitno-obrazovnog rada u skladu sa zakonom i opštim aktima.
Stručni organi Ustanove su:
- Vaspitno-obrazovno veće
- stručni aktiv vaspitača
- stručni aktiv medicinskih sestara
- aktiv za razvojno planiranje
- pedagoški kolegijum
- drugi stručni aktivi i timovi.
Vaspitno-obrazovno veće čine vaspitači, medicinske sestre i stručni saradnici, a u radu učestvuje i pedagoški asistent bez prava odlučivanja.
Vaspitno-obrazovno veće ima predsednika, zamenika predsednika i sekretara, koje bira iz reda svojih članova, na period od četiri godine.
Vaspitno-obrazovno veće radi u sednicama, koje saziva direktor.
Direktor rukovodi sednicama Vaspitno-obrazovnog veća bez prava odlučivanja.
Vaspitno-obrazovno veće može punovažno da radi ako je prisutno više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
Vaspitno-obrazovno veće odlučuje javnim glasanjem, osim ukoliko je zakonom predviđeno da odlučuje tajnim izjašnjavanjem.
O radu Vaspitno-obrazovnog veća sekretar vodi zapisnik.
Zapisnik potpisuju sekretar i predsednik, odnosno zamenik predsednika.
Stručni aktiv vaspitača čine vaspitači.
Stručni aktiv vaspitača ima predsednika, zamenika predsednika i sekretara, koje bira iz reda svojih članova, na period od četiri godine.
Stručni aktiv vaspitača radi u sednicama i može punovažno da radi ako je prisutno više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
O radu stručnog aktiva vaspitača sekretar vodi zapisnik.
Zapisnik potpisuju sekretar i predsednik, odnosno zamenik predsednika.
Stručni aktiv medicinskih sestara
Stručni aktiv medicinskih sestara čine medicinske sestre vaspitači i vaspitači koji obavljaju poslove u vaspitnoj grupi dece uzrasta do tri godine.
Stručni aktiv medicinskih sestara ima predsednika, zamenika predsednika i sekretara, koje bira iz reda svojih članova, na period od četiri godine.
Stručni aktiv medicinskih sestara radi u sednicama i može punovažno da radi ako je prisutno više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
O radu stručnog aktiva medicinskih sestara sekretar vodi zapisnik.
Zapisnik potpisuju sekretar i predsednik, odnosno zamenik predsednika.
Aktiv za razvojno planiranje čine predstavnici vaspitača, stručnih saradnika, jedinice lokalne samouprave i Saveta roditelja, a imenuje ga Upravni odbor, na period od četiri godine.
Aktiv za razvojno planiranje ima predsednika, zamenika predsednika i sekretara, koje bira iz reda svojih članova, na period od četiri godine.
Aktiv za razvojno planiranje sačinjava predlog razvojnog plana koji sadrži prioritete u ostvarivanju vaspitno-obrazovnog rada, predlaže plan i nosioce aktivnosti, kriterijume i merila za vrednovanje planiranih aktivnosti i obavlja druge poslove od značaja za razvoj Ustanove.
Aktiv za razvojno planiranje radi u sednicama i može punovažno da radi ukoliko je prisutno više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.
O radu Aktiva za razvojno planiranje sekretar vodi zapisnik.
Zapisnik potpisuju sekretar i predsednik, odnosno zamenik predsednika.
Pedagoški kolegijum čine predsednici Vaspitno-obrazovnog veća i stručnih aktiva i predstavnik stručnih saradnika, a njime predsedava i rukovodi direktor, odnosno pomoćnik direktora.
Pedagoški kolegijum ima predsednika, zamenika predsednika i sekretara, koje bira iz reda svojih članova, na period od četiri godine.
Pedagoški kolegijum razmatra pitanja i daje mišljenje u vezi sa poslovima direktora u okviru planiranja i organizacije ostvarivanja predškolskog programa i svih aktivnosti Ustanove, osiguranja kvaliteta, samovrednovanja ostvarivanja standarda postignuća i unapređivanja vaspitno-obrazovnog rada, ostvarivanja razvojnog plana, saradnje sa lokalnom samoupravom, organizacijama i udruženjima, organizacije i vršenja pedagoško-instruktivnog uvida i praćenja kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada i pedagoške prakse i preduzimanja mera za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitno-obrazovnog osoblja, planiranja i praćenja stručnog usavršavanja i sprovođenja postupka za sticanje zvanja vaspitno-obrazovnog osoblja.
Pedagoški kolegijum radi u sednicama i može punovažno da radi ukoliko je prisutno više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.
O radu Pedagoškog kolegijuma sekretar vodi zapisnik.
Zapisnik potpisuju sekretar i predsednik, odnosno zamenik predsednika.
Direktor obrazuje druge stručne aktive i timove za ostvarivanje određenih zadataka, programa i projekata, koje mogu da čine predstavnici zaposlenih, roditelja, lokalne samouprave i stručnjaci za pojedina pitanja i određuje im nadležnost i način rada.
Ustanova i svi zaposleni dužni su da preduzimaju mere za stvaranje uslova za ostvarivanje prava i bezbednosti dece, kao i da ostvaruju prava deteta u skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima i zakonima, a naročito pravo na:
- kvalitetan vaspitno-obrazovni rad koji obezbeđuje ostvarivanje principa i ciljeva propisanih zakonom;
- uvažavanje ličnosti;
- podršku za svestran razvoj ličnosti, podršku za posebno iskazane talente i njihovu afirmaciju;
- zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
- blagovremenu i potpunu informaciju o pitanjima od značaja za njegovo vaspitanje i obrazovanje;
- informacije o njegovim pravima i obavezama;
- ostvarivanje svih prava deteta, prava na zaštitu i na pravično postupanje i kada pokaže neprimereno ponašanje.
Roditelj, odnosno staratelj deteta može da podnese prijavu u slučaju povrede prava deteta ili neprimerenog ponašanja zaposlenih prema detetu.
Prijava se podnosi direktoru, u roku od 15 dana od dana nastupanja slučaja.
Direktor je dužan da prijavu razmotri i da, uz prethodnu konsultaciju sa roditeljem odnosno starateljem deteta i zaposlenim, odluči o njoj i preduzme odgovarajuće mere, u roku od 15 dana od dana prijema prijave.
Zaposleni u Ustanovi dužan je da prijavi direktoru, odnosno Upravnom odboru, kršenje prava deteta.
Statut je osnovni opšti akt Ustanove.
Upravni odbor Ustanove donosi Statut većinom glasova od ukupnog broja članova.
Predlog za izmenu i dopunu Statuta mogu podneti Upravni odbor, direktor ili organizacija sindikata.
Izmene i dopune Statuta vrše se na način i po postupku za njegovo donošenje.
Drugi opšti akti Ustanove su pravilnici, odluke i poslovnici.
Pravilnike i odluke donose Upravni odbor i direktor, u skladu sa zakonom i ovim Statutom.
Poslovnik donosi organ Ustanove čiji se rad uređuje ovim opštim aktom.
Drugi opšti akti moraju biti u saglasnosti sa ovim Statutom.
Pojedinačni akti koje donose organi Ustanove moraju biti u skladu sa opštim aktima Ustanove.
Opšti akti objavljuju se na oglasnoj tabli Ustanove ili u javnom glasilu ako je to predviđeno, a stupaju na snagu osmog dana od dana njihovog objavljivanja.
Poslovnu tajnu predstavljaju one isprave i podaci utvrđeni zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktima Ustanove, čije bi saopštenje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju i koje bi štetilo interesima i poslovnom ugledu Ustanove, ako zakonom nije drukčije određeno.
Isprave i podatke koji su utvrđeni kao poslovna tajna mogu drugim ovlašćenim licima saopštiti jedino direktor i sekretar Ustanove.
Poslovnu tajnu dužni su da čuvaju svi zaposleni koji na bilo koji način saznaju za ispravu ili podatak koji se smatra poslovnom tajnom.
Dužnost čuvanja poslovne tajne traje i po prestanku radnog odnosa.
Zaposleni su dužni da čuvaju poslovnu tajnu koju saznaju u vršenju poslova sa drugim ustanovama, organima i preduzećima.
Pored podataka koji su zakonom proglašeni za poslovnu tajnu, poslovnom tajnom smatraju se:
- podaci o merama i načinu postupanja za slučaj vanrednih okolnosti;
- plan fizičkog i tehničkog obezbeđenja imovine i objekata;
- podaci koji se dostavljaju na zahtev nadležnih organa jedinice lokalne samouprave i drugih nadležnih organa;
- ugovori, ponude, finansijsko poslovanje i plate zaposlenih;
- drugi podaci i isprave koje službenom, odnosno poslovnom tajnom proglasi Upravni odbor.
Profesionalnom tajnom smatraju se i intimni i lični podaci iz života zaposlenih i dece i podaci iz molbi građana i roditelja dece čije bi saopštavanje i objavljivanje moglo naneti moralnu i materijalnu štetu zaposlenom, detetu, odnosno roditelju deteta i trećim licima.
Zaposleni koji koristi isprave i dokumenta koji predstavljaju poslovnu i profesionalnu tajnu dužan je da ih koristi samo u prostorijama Ustanove i da ih čuva na način koji onemogućava njihovo korišćenje od strane neovlašćenih lica.
Opštim aktom Ustanove može se detaljnije urediti čuvanje, obezbeđivanje i promet dokumenata i podataka koji predstavljaju poslovnu ili profesionalnu tajnu.
Zaposleni i druga zainteresovana lica imaju pravo da budu obavešteni o odlukama organa Ustanove i o drugim pitanjima, u skladu sa zakonom, ovim Statutom i drugim opštim aktom.
Obaveštavanje zaposlenih i drugih lica se ostvaruje objavljivanjem odluka organa Ustanove na oglasnoj tabli Ustanove.
Svako zainteresovano lice ima pravo uvida u dokumentaciju Ustanove, osim ako su podaci iz dokumentacije proglašeni za poslovnu ili drugu tajnu, u skladu sa važećim propisima i opštim aktima.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Predškolske ustanove "Dečja radost" Pančevo, od 12.04.1993. godine, 19.11.1997. godine, 26.11.2003. godine i 18.09.2008. godine.
Ovaj Statut se objavljuje u "Službenom listu grada Pančeva" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.
Samostalni član Odluke o dopunama
Statuta Predškolske ustanove "Dečja radost" Pančevo
("Sl. list grada Pančeva", br. 5/2012)
Član 2
Ova Odluka, po dobijanju saglasnosti od strane Skupštine grada Pančeva, objavljuje se u Službenom listu grada Pančeva i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Statuta Predškolske ustanove "Dečja radost" Pančevo
("Sl. list grada Pančeva", br. 12/2013)
Član 2
Ova Odluka se objavljuje u Službenom listu grada Pančeva i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.