ODLUKA
O OSTVARIVANJU PRAVA NA UMANJENJE ILI PRIVREMENO OSLOBAĐANJE PLAĆANJA USLUGE SAKUPLJANJA, UKLANJANJA, ODVOŽENJA I ODLAGANJA KUĆNOG OTPADA

("Sl. list grada Pančeva", br. 12/2013)

Član 1

Ovom Odlukom definiše se način, visina, uslovi i potrebna dokumentacija za ostvarivanje prava na umanjenje ili privremeno oslobađanje plaćanja mesečne obaveze za uslugu sakupljanja, uklanjanja, odvoženja i odlaganja kućnog otpada.

I Umanjenje mesečnog iznosa računa od 5%

Član 2

Pravo na umanjenje mesečnog iznosa računa u visini od 5% ostvaruju vlasnici odnosno zakupci stambenog prostora ukoliko mesečnu obavezu plate u roku naznačenom na računu ili ukoliko je plate avansno.

Popust se iskazuje na prvom narednom računu.

II Umanjenje mesečnog iznosa računa od 90%

Član 3

1. Fizička lica - vlasnici poslovnog prostora u kojem se ne vrši delatnost odnosno koji nije u funkciji, ostvaruju privremeno umanjenje 90% od mesečnog iznosa računa pod uslovom da podnesu pismeni zahtev da u poslovnom prostoru, za koji se traži umanjenje računa, nemaju mesečnu potrošnju električne energije veću od 50 KW.

Uz pismeni zahtev obavezno prilažu poslednji mesečni račun za utrošenu električnu energiju.

2. Privredna društva koja ne koriste poslovni prostor ili isti nije u funkciji, ostvaruju umanjenje 90% od mesečnog iznosa računa pod uslovom da podnesu pismeni zahtev i da uz zahtev prilože jedan od sledećih dokumenata u zavisnosti iz kojih razloga se traži umanjenje:

• Poslednji mesečni račun za utrošenu električnu energiju do 100 KW,

• Rešenje o privremenom prestanku obavljanja privredne delatnosti iz Agencije za privredne registre (APR),

• Rešenje o zatvaranju ogranka iz APR-a,

• Rešenje o ostvarenju stečaja ili likvidacije,

• Rešenje Sekretarijata za građevinarstvo i urbanizam Grada Pančeva o rekonstrukciji, adaptaciji, rušenju poslovnog prostora i sl.

3. Preduzetnici - fizička lica koja obavljaju registrovanu delatnost (vlasnici samostalnih trgovinskih, zanatskih i ugostiteljskih radnji) ostvaruju umanjenje 90% od mesečnog iznosa računa pod uslovom da podnesu pismeni zahtev i da uz zahtev prilože:

• Poslednji mesečni račun za utrošenu električnu energiju, kojim dokazuju da u poslovnom prostoru, za koji se traži umanjenje računa, nemaju potrošnju električne energije veću od 50 KW - ili

• Jedno od rešenja iz tačke 2. ovog člana.

U slučaju da se u poslovnom objektu i prostoru ne obavlja delatnost i u istom ne postoji posebno električno brojilo, JKP "Higijena" može da odobri privremeno umanjenje od 90% mesečnog iznosa računa na osnovu zapisnika i fotografija komisije JKP "Higijena" i Rešenja iz APR-a.

Član 4

Pravo na umanjenje iznosa mesečnog računa za sve korisnike usluge navedene u članu 3. ove Odluke ostvaruje se od dana podnošenja pismenog zahteva i ne može se priznati retroaktivno.

Privremeno umanjenje računa može trajati najduže 6 meseci. Nakon isteka roka od 6 meseci, mora se obnoviti zahtev za umanjenje računa.

Ukoliko se ne obnovi zahtev, račun se ispostavlja u punom iznosu.

III Oslobađanje od plaćanja mesečne obaveze za uslugu iznošenja i deponovanja kućnog otpada

Član 5

Vlasnik stambenog prostora ili objekta, koji se koristi za stanovanje, a u kojem se ne stanuje određeno vreme, ima pravo na oslobađanje od plaćanja komunalnih usluga.

Oslobađanje se vrši na osnovu podnetog pismenog zahteva uz koji se prilaže poslednji mesečni račun za utrošak električne energije do 50 KW.

U slučaju kada u stambenom objektu niko ne živi, isključena je struja odnosno ne postoji posebno električno brojilo za taj prostor i ne može se utvrditi vlasnik odnosno korisnik, JKP "Higijena" može obustaviti privremeno izdavanje računa na osnovu zapisnika i fotografija komisije.

Pravo na oslobađanje priznaje se od dana podnošenja pismenog zahteva, može da traje, najduže, šest meseci, u kom periodu se obustavlja izdavanje računa i ne može se priznati retroaktivno.

Ukoliko nije došlo do promene činjeničnog stanja vlasnik stambenog prostora ili objekta može podneti pismeni zahtev za oslobađanje plaćanja komunalnih usluga.

IV Ostale odredbe

Član 6

Korisnici prava na oslobađanje ili umanjenje mesečnih obaveza dužni su da odmah prijave svaku promenu, koja je vezana za ostvarivanje prava na oslobađanje ili umanjenje.

Član 7

JKP "Higijena" Pančevo zadržava pravo da vrši proveru stambenog odnosno poslovnog objekta i prostora za koje je odobreno privremeno oslobađanje odnosno umanjenje plaćanja mesečne obaveze i ukoliko ustanovi da nema uslova za privremeno oslobađanje odnosno umanjenje računa nastaviće izdavanje računa u punom iznosu.

Član 8

U slučaju kada ne mogu da se utvrde podaci bitni za fakturisanje, JKP "Higijena" Pančevo može na osnovu zapisnika i fotografija, načinjenih na terenu, da privremeno obustavi fakturisanje komunalnih usluga za objekat iz zapisnika, najduže do šest meseci.

Član 9

Ova odluka stupa na snagu i primenjuje se osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu Grada Pančeva.

Član 10

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka UO broj 2230/46 od 24.05.2011. godine, objavljena u "Službenom listu grada Pančeva", br. 18/2011.