ODLUKAO PROMENI ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "GRDELICA" - GRDELICA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 1/2013 i 13/2013) |
Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Grdelica" Grdelica ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 12/94, 1/95, 5/95, 9/03 i "Službeni glasnik grada Leskovca", br. 28/08 i 8/09), upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD. 24822/2005 od 24.06.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.
Osnivanje javnog komunalnog preduzeća
Radi obezbeđivanja uslova za snabdevanje vodom za piće krajnjih korisnika, kao i pružanje usluga prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, osniva se Javno komunalno preduzeće "Grdelica" (u daljem tekstu: Javno komunalno preduzeće).
Javno komunalno preduzeće osniva se i posluje radi obezbeđivanja trajnog snabdevanja vodom za piće i prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga.
Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog komunalnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća;
- pretežna delatnost Javnog komunalnog preduzeća;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom komunalnom preduzeću i Javnog komunalnog preduzeća prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja Javnog komunalnog preduzeća;
- zastupanje Javnog komunalnog preduzeća;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi Javnog komunalnog preduzeća;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno komunalno preduzeće.
Osnivač javnog komunalnog preduzeća
Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Grdelica" Grdelica je:
Grad Leskovac, ulica Pana Đukića, broj 9-11, matični broj 06856535.
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Leskovca.
Pravni status javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće "Grdelica" ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno komunalno preduzeće "Grdelica" u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog komunalnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Zastupanje i predstavljanje javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Poslovno ime javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Grdelica" Grdelica.
Skraćeno poslovno ime je JKP "Grdelica".
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Sedište javnog komunalnog preduzeća
Sedište Javnog komunalnog preduzeća je u Grdelici, ulica Rečica, broj 5. O promeni sedišta Javnog komunalnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog komunalnog preduzeća.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog komunalnog preduzeća i mesto za datum i broj.
Javno komunalno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog komunalnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javnog komunalnog preduzeća.
Upis javnog komunalnog preduzeća u registar
Javno komunalno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina. Aktom direktora Javnog komunalnog preduzeća uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
IV DELATNOST JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Pretežna delatnost Javnog komunalnog preduzeća je:
- 36.00 Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode
Osim navedene pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće "Grdelica" će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:
- 37.00 Uklanjanje otpadnih voda
- 43.22 Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema
- 43.39 Ostali završni radovi u građevinarstvu
- 46.76 Trgovina na veliko i malo ostalim poluproizvodima;
Uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina; Ostale poljoprivredne usluge;
- 47.80 Trgovina na malo na tezgama i pijacama;
- 47.78 Ostala trgovina na malo u specijalizovanim prodavnicama
- 81.22 Usluge ostalog čišćenja zgrade i opreme
- 38.11 Skupljanje otpada koji nije opasan
- 38.21 Odlaganje otpada koji nije opasan
- 96.03 Pogrebne i srodne delatnosti
- 011 Gajenje jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
- 46.73 Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom;
- 46.74 Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima, opremom i priborom za grejanje;
- 471 Trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama;
- 45.20 Održavanje i popravka motornih vozila
- Delatnost proizvodnje metalnih i drvenih mobilijara (klupe, ljuljaške, klackalice, tobogani i dr.) i proizvoda od drveta
- Reciklaža PET ambalaže
- Dimničarske usluge
- Zimsko održavanje ulica i trotoara
Javno komunalno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Javnog komunalnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno komunalno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Javno komunalno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno komunalno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Leskovac, kao osnivač prema Javnom komunalnom preduzeću.
Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada Leskovca.
V IMOVINA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Osnovni kapital Javnog preduzeća je novčana vrednost u iznosu od 100 dinara.
Imovina javnog komunalnog preduzeća
Imovinu Javnog komunalnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Leskovca.
Javno komunalno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog komunalnog preduzeća sa jedne i Grada, kao osnivača, sa druge strane.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine Grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana Grad stiče udele u Javnom komunalnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom komunalnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog komunalnog preduzeća odlučuje Skupština Grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.
Sredstva javnog komunalnog preduzeća
Javno komunalno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije, budžeta autonomne pokrajine i
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Dobit Javnog komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.
Načela za određivanje cene usluga
Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog komunalnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Visina naknade za usluge preduzeća formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:
1) načelom "potrošač plaća";
2) načelom "zagađivač plaća";
3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;
4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;
5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima obezbeđivanja komunalne usluge.
Cene proizvoda i usluga preduzeća
Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:
1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;
2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;
3) dobit vršioca komunalne delatnosti.
Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.
Usvajanje zahteva za izmenu cena
Javno komunalno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove Odluke.
Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno komunalno preduzeće može da tokom poslovne godine podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju Skupštini Grada.
Unapređenje rada i razvoja preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog komunalnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog komunalnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog komunalnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno komunalno preduzeće, Strategiji upravljanja vodom i Vodoprivrednom osnovom Republike Srbije.
Planovi i programi Javnog komunalnog preduzeća su:
- plan i program razvoja Javnog komunalnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi.
Planovi i programi Javnog komunalnog preduzeća dostavljaju se Skupštini Grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština Grada.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog komunalnog preduzeća, Grad, kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim komunalnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog komunalnog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog komunalnog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog komunalnog preduzeća;
- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog komunalnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno komunalno preduzeće osnovano, Skupština Grada daje saglasnost na:
- Statut Javnog komunalnog preduzeća;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog komunalnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Gradonačelnik daje saglasnost na:
1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.
Gradsko veće grada Leskovca daje saglasnost na odluku o cenama.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno komunalno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Javno komunalno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje prava ogranka Javnog komunalnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog komunalnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno komunalno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Leskovca.
Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno komunalno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Dobit Javnog komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada Leskovca.
Poslovni rezultat Javnog komunalnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.
VIII ORGANI JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA
Organi javnog komunalnog preduzeća
Upravljanje u Javnom komunalnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.
Organi preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) direktor
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog komunalnog preduzeća.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora;
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača;
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.
Naknada za rad
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog komunalnog preduzeća.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.
Direktor Javnog komunalnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Nadležnosti direktora
Direktor Javnog komunalnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa preduzeća;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.
Zarada direktora
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Mandat direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Razrešenje direktora
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci. U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog komunalnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog komunalnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog komunalnog preduzeća;
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog komunalnog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog komunalnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom komunalnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Javnog komunalnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog komunalnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog komunalnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog komunalnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Javnog komunalnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog komunalnog preduzeća ili ugovorom o radu.
Javno komunalno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine. Statutom Javnog komunalnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Javnog komunalnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javnog komunalnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno komunalno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog komunalnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog komunalnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog komunalnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog komunalnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog komunalnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog komunalnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom komunalnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog komunalnog preduzeća.
Javno komunalno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostali opšti akti nadležni organi Javnog komunalnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog komunalnog preduzeća.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Grdelica" Grdelica ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 12/94, 1/95, 5/95, 9/03 i "Službeni glasnik grada Leskovca", br. 28/08 i 8/09).
Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, odnosno od 25.12.2012. godine, Nadzorni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Grdelica" Grdelica prestaje da radi, a njegovim članovima prestaje mandat.
Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, Upravni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Grdelica" Grdelica nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora propisanim ovim zakonom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom.
Danom imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom, prestaje sa radom Upravni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Grdelica" Grdelica, a njegovom predsedniku i članovima prestaje mandat.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".