STRATEŠKI PLAN
KOMUNALNE POLICIJE GRADA LESKOVCA ZA PERIOD 2012-2017. GODINE

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 13/2013)

 

I SVRHA KOMUNALNE POLICIJE

Komunalna policija grada Leskovca osnovana je u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj: 51/09) za obavljanje zakonom i drugim propisima i opštim aktima utvrđenih komunalno-policijskih i drugih poslova, čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje poslova iz nadležnosti Grada Leskovca (u daljem tekstu: Grad) u oblastima i to: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; protiv-požarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata. Takođe, komunalna policija osnovana je i za obavljanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada, preduzimanje zakonom utvrđenih mera zaštite životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad, kao i za davanje podrške u sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada.

Saglasno Zakonu o komunalnoj policiji, komunalna policija pruža pomoć nadležnim organima grada, kao i ovlašćenim organizacijama, kada po njihovoj oceni (organa ili organizacije) postoje pretpostavke da sprovođenje odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih policajaca ili upotrebe sredstava prinude.

Komunalna policija preduzima i hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada u slučajevima kada te mere ne mogu ili nisu u mogućnosti pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada ili ovlašćene organizacije.

U slučajevima postojanja opasnosti izazvanih elementarnim ili drugim nepogodama, komunalna policija vrši i spasilačke funkcije, i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica nepogoda.

1. Unutrašnje uređenje komunalne policije

Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi za inspekcijske poslove, a saglasno odredbama Zakona o komunalnoj policiji, Komunalna policija grada Leskovca je obrazovana kao unutrašnja organizaciona jedinica - Odeljenje, u sastavu Gradske uprave za inspekcijske poslove.

2. Saradnja komunalne policije

Prilikom obavljanja poslova iz svoje nadležnosti, Komunalna policija u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti grada, sarađuje sa:

- građanima

- gradskim inspekcijskim službama

- policijom.

2.1. Saradnja sa građanima

Prilikom obavljanja svojih poslova, Komunalna policija se posebno oslanja na saradnju sa građanima, tako da svojim radom u lokalnoj zajednici promoviše ravnopravan partnerski odnos između sebe i građana.

Saradnja sa građanima podrazumeva da će Komunalna policija od građana primati i evidentirati sve njihove prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom, bez obzira da li to građani čine pismenim putem, elektronskom poštom, telefonom ili neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu Komunalna policija pravi službenu zabelešku.

Ovaj model (rad u lokalnoj zajednici) ne isključuje i samoinicijativno delovanje Komunalne policije, kao ni reaktivno delovanje na već izvršena kažnjiva dela.

Samoinicijativno delovanje komunalnih policajaca podrazumeva da se pri organizovanom prisustvu na terenu, patrolnom delatnošću, uočavaju, predupređuju i preventivnim merama otklanjaju novonastali ili budući problemi, odnosno kršenja komunalnog reda.

Reaktivno delovanje podrazumeva represivno delovanje komunalnih policajaca, na već učinjene prekršaje, primenom zakonom i odlukama grada predviđenih mera, radi sprečavanja ponavljanja određenih prekršaja u budućem periodu.

Najbitniji segment u ovom procesu je identifikacija problema i načini njihovog rešavanja, kao i međusobno poverenje građana i Komunalne policije.

2.2. Saradnja sa inspekcijskim službama

Komunalna policija sarađuje sa inspekcijskim službama grada Leskovca saglasno Zakonu o komunalnoj policiji ("Službeni glasnik Republike Srbije" broj: 51/09) i na osnovu Odluke o oblicima i načinu ostvarivanja saradnje Odeljenja komunalne policije i Gradske uprave za inspekcijske poslove ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 18/09).

Saradnja sa gradskim inspekcijskim službama podrazumeva naročito:

1. planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti

2. pružanje neposredne pomoći

3. međusobno obaveštavanje

4. razmena informacija.

2.3. Saradnja sa policijom

Saradnja sa policijom je od izuzetnog značaja za uspešno obavljanje poslova i primenu ovlašćenja iz nadležnosti Komunalne policije i ista pored saradnje na terenu i međusobnog obaveštavanja obuhvata i tehničku saradnju.

Navedena saradnja se ogleda u zakonskoj obavezi policije da na obrazložen zahtev Komunalne policije istoj dostavi podatke o građanima, vozilima kao i druge podatke o kojima vodi evidenciju.

Kako bi se podigao nivo saradnje, Komunalna policija planira da uvede praksu zajedničkih sastanaka sa policijom i intezivira međusobnu razmenu potrebnih informacija.

Kako je Zakonom o komunalnoj policiji propisano da gradonačelnik može sporazumno sa ministrom unutrašnjih poslova doneti odgovarajuće akte o saradnji i osnivanju koordinacionih tela od značaja za ostvarivanje zajedničkih ciljeva, ovu zakonsku mogućnost treba iskoristiti radi unapređenja saradnje sa policijom, što je u interesu kako grada tako i građana koji u njemu žive.

II ANALIZA SADAŠNJEG STANJA

Osnivanjem i radom Komunalne policije u lokalnoj zajednici promoviše se novo partnerstvo između komunalnih policajaca i građana. Ono je bazirano na premisi da i policija i zajednica moraju da rade zajedno kao ravnopravni partneri da bi identifikovali i odredili prioritete i rešili aktuelne probleme sa ciljem poboljšanja sveukupnog kvaliteta života u gradu koji podrazumeva čistiji i uredniji grad, sigurnije i mirnije okruženje za život i prijatniji boravak u gradu kako njegovih sugrađana tako i svih gostiju.

Rad Komunalne policije u izvršavanju zadataka je usklađen sa načelima i principima postupanja Komunalne policije. Komunalna policija se u svom radu upravlja načelom proaktivnog pristupa prema zajednici i očuvanju vrednosti moderne civilizacije.

U dosadašnjem radu postignuti su zadovoljavajući rezultati. Ipak da bi se ostvario strateški cilj, potreban je duži period, kako bi rezultati rada bili više vidljivi. Realizacijom Strateškog plana kroz izvršavanje zadataka utvrđenih u godišnjim planovima etapno će se ostvarivati ciljevi i zadaci iz Strateškog plana rada Komunalne policije i primenom raznovrsnih metoda rada izgradiće se reputacija i autoritet Komunalne policije kao ozbiljne institucije sa najvišim integritetom.

III VIZIJA

Grad Leskovac kao privredni, kulturni, prosvetni, zdravstveni i politički centar Jablaničkog upravnog okruga predstavlja najveću lokalnu zajednicu u svom okruženju i sa najvećim brojem stanovnika zauzima važan strateški položaj.

Međutim, grad Leskovac ima i svoje komunalne probleme.

Komunalna policija grada Leskovca kao savremena, moderna jedinica treba da bude idealni partner građana u rešavanju zajedničkih problema narušavanja izgleda našega grada. Ona treba pre svega da bude lider u regionu u kvalitetu izvršavanja poslova iz oblasti Komunalne delatnosti. Ovo će se postići stručnošću, idejama i kvalitetnim pristupom pripadnika Komunalne policije u obavljanju Zakonom određenih poslova, čime se obezbeđuje zaštita životne sredine, ljudi i dobara, zaštita i održavanje reda u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i nesmetano obavljanje Zakonom određenih poslova iz nadležnosti Grada.

Karakteristike rada Komunalne policije u lokalnoj zajednici u ostvarivanju postavljene vizije su sledeće:

- znatno veća otvorenost prema zajednici (razmena informacija i saradnja);

- jasan naglasak na rešavanje problema (problemski orijentisan rad);

- poboljšanje međusobnih odnosa unutar kolektiva (vrednovanje rada);

- podela odgovornosti između Komunalne policije i zajednice;

- edukacija Komunalne policije i zajednice;

- poverenje i fleksibilnost;

- prevencija.

IV MISIJA

Komunalna policija zauzima posebno mesto u organizaciji lokalne samouprave i u skladu sa svojim nadležnostima izvršava komunalno-policijske poslove na teritoriji grada organizovanim prisustvom komunalnih policajaca na mestima održavanja reda preduzimanjem preventivnih mera i primenom zakonom i odlukama grada predviđenih ovlašćenja.

Misija komunalne policije u ostvarivanju postavljene vizije je sledeća:

- povećanje efikasnosti u suzbijanju svih vidova negativnog ispoljavanja koji narušavaju komunalni red u gradu;

- razvoj i povećanje stepena svih propisanih vidova prevencije;

- povećanje poverenja u rad Komunalne policije;

- veća briga za zdrav socijalni razvoj dece i omladine;

- smanjenje straha od negativnih pojava kod građana;

- povećanje stepena javnosti rada Komunalne policije kao i razvoj pozitivnih odnosa Komunalne policije s javnošću;

- veća uključenost i zadovoljstvo pripadnika manjinskih zajednica;

- bezbednije zajednice, i drugi.

Za uspešnu realizaciju misije Komunalne policije, poslovi Komunalne policije su razvrstani u grupe:

- održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;

- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada;

- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa Zakonom i propisima grada;

- zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad;

- podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada (tj održavanje gradskog reda);

- preduzimanje hitnih mera i učestvovanje u vršenju spasilačke funkcije.

Za realizaciju postavljene misije Komunalna policija primenjuje sledeće mere i postupke:

a) Preventivne mere radi sprečavanja komunalnog nereda u gradu koje se saglasno odredbama Zakona o komunalnoj policiji, sastoje od sledećih ovlašćenja:

1) upozorenje,

2) usmeno naređenje,

3) provera identiteta,

4) dovođenje,

5) pregledanje lica i predmeta,

6) privremeno oduzimanje predmeta,

7) video nadzor, i

8) upotreba zakonom propisanih sredstava prinude.

b) Represivne mere radi suzbijanja komunalnog nereda, za koje je ovlašćena zakonom, drugim propisima i opštim aktima Grada:

1) izricanje mandatne kazne,

2) podnošenje prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo,

3) obaveštavanje drugog nadležnog organa da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Postavljenom misijom Komunalne policije obezbeđuje se obavljanje Zakonom definisanih poslova i podstiče saradnja sa građanima radi sticanja međusobnog poverenja.

Komunalna policija definisanjem misije u obavljanju poslova promoviše:

- opredeljenje da radi u interesu lokalne zajednice i njenih građana bez obzira na njihovo nacionalno, ideološko, kulturno ili društveno opredeljenje;

- svoje mogućnosti u dijalogu sa svim zainteresovanim stranama društvenog života;

- edukaciju građana vezanu za održavanje komunalnog reda koja će podstaći građane da razvijaju kritički pristup u razvoju i održavanju komunalne i bezbednosne kulture;

- svoje rezultate rada postavlja u funkciji društvenih potreba i okruženja;

- značaj u ostvarivanju kontakata sa drugim organizacijskim jedinicama Komunalne policije u Republici Srbiji i iz inostranstva.

V PLAN RAZVOJA I AKTIVNOSTI U NAREDNOM PERIODU

Planiranje je sistemski proces u kome se mogu identifikovati problemi i prioriteti gde se određuju operativni principi rada Komunalne policije. Na osnovu procene postojećeg stanja, postavljene vizije i misije Komunalne policije, utvrđeni su prioriteti u radu Komunalne policije u narednom periodu sa težištem na opremanju i osposobljavanju pripadnika Komunalne policije.

Plan razvoja podrazumeva:

1. unapređenje materijalno tehničkih sredstava,

2. edukaciju komunalnih policajaca,

3. stalno praćenje i izučavanje novih zakonskih propisa i

4. unapređenje fizičke spremnosti komunalnih policajaca.

U okviru budućeg rada Komunalne policije u gradu Leskovcu, a nakon prijema novih kadrova u službu na osnovu popisa stanovništva i Zakona o komunalnoj policiji (da na svakih 5.000 stanovnika ne može imati više od jednog komunalnog policajca), treba razmotriti mogućnost obrazovanja i područnih jedinica za pojedine delove grada.

Područne jedinice bi pokrivale manji broj mesnih zajednica, i njihovo sedište bi bilo izmešteno na teritorije tih mesnih zajednica, čime bi se Komunalna policija približila građanima, a samim tim i bila spremnija da reaguje u pojedinim slučajevima, gde je brzina od presudnog značaja, za rešavanje pojedinih problema.

Područnim jedinicima (po Zakonu o komunalnoj policiji) bi rukovodili šefovi područnih jedinica, koji bi bili u svakodnevnom kontaktu sa načelnikom Komunalne policije.

U narednom periodu Komunalna policija će razmotriti, uz prethodnu detaljnu analizu, mogućnost grupisanja komunalno-policijskih poslova po srodstvu i načinu obavljanja što bi imalo za posledicu specijalizaciju komunalnih policajaca za određene vrste poslova.

1. RAZVOJNI PRIORITETI:

1.1. Obrazovanje najmanje dve područne jedinice koje bi obavljale komunalno-policijske poslove u delu grada za koji su obrazovane

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013 - 2017. god.

Osnov: Zakon o komunalnoj delatnosti

Napomena: ukoliko budu obezbeđena finansijska sredstva

1.2. Prijem novih komunalnih policajaca

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: u toku 2012 - 2013. god.

Osnov: Zakon o komunalnoj policiji

Napomena: ukoliko budu obezbeđena finansijska sredstva

2. KADROVSKI PRIORITETI:

2.1. Osposobljavanje novih komunalnih policajaca za samostalan rad

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: u toku 2012 - 2013. god.

2.2. Redovna i vanredna provera stručne osposobljenosti svih komunalnih policajaca

Planirani vremenski period: 2012- 2017. god.

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Osnov: Zakon o komunalnoj policiji

Napomena: proveru sprovodi nadležno ministarstvo na osnovu Pravilnika o programu, vremenu i načinu stručnog osposobljavanja i usavršavanja, sadržaju i načinu polaganja ispita i proveri stručne osposobljenosti, evidenciji i uverenjima o položenim ispitima i utvrđenoj osposobljenosti komunalnih policajaca

2.3. Usavršavanje komunalnih policajaca

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012- 2017. god.

Osnov: Zakon o komunalnoj policiji

Napomena: seminari, treninzi, vežbe i dr. u organizaciji Gradske uprave za inspekcijske poslove i nadležnog ministarstva

3. ORGANIZACIONI PRIORITETI:

3.1. Radni sastanci sa inspekcijskim službama

Nosilac: Gradska uprave za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: najmanje jednom mesečno u periodu 2012 - 2017. god.

Osnov: Odluka o saradnji Komunalne policije i inspekcijskih službi grada Leskovca

Napomena: ukoliko postoji potreba sa pojedinim inspekcijskim službama mogu se održavati i češći sastanci, a ukoliko nema potrebe mogu i ređe da se održavaju

3.2. Radni sastanci sa JKP, JP, ustanovama i dr. subjektima

Nosilac: Gradska uprave za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: najmanje jednom godišnje u periodu 2012-2017. god.

Napomena: na osnovu ukazane potrebe

3.3. Radni sastanci sa Policijskom upravom Leskovac

Nosilac: Gradska uprave za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: najmanje jednom godišnje u periodu 2012-2017. god.

Napomena: na osnovu ukazane potrebe

3.4. Radni sastanci u okviru Odeljenja komunalne policije

Nosilac: načelnik i šef Odeljenja komunalne policije

Planirani vremenski period: najmanje jednom mesečno u periodu 2012-2017. god.

3.5. Informisanje građana o aktivnostima i realizaciji poslova

Nosilac: načelnik Odeljenja komunalne policije

Planirani vremenski period: najmanje jednom u dva meseca u periodu 2012-2017. god.

3.6. Provera psihofizičke sposobnosti komunalnih policajaca

Nosilac: načelnik Odeljenja komunalne policije

Planirani vremenski period: po potrebi

Osnov: Zakon o komunalnoj policiji

3.7. Izrada reklamnog materijala, flajera i postera

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: u periodu 2012-2017. god.

Napomena: u skladu sa odobrenim finansijskim sredstvima

4. OPERATIVNO-FUNKCIONALNI PRIORITETI:

4.1. Suzbijanje nelegalne prodaje (vanpijačne) na javnim površinama

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o pijacama

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.2. Obezbeđenje poštovanja radnog vremena u ugostiteljskim i objektima zabavnog karaktera

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi

Osnov: Odluka o rasporedu radnog vremena ugostiteljskih objekata i objekata zabavnog karaktera

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.3. Zaštita javnih površina od bespravnog postavljanja manjih montažnih objekata

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o postavljanju manjih montažnih objekata na javnim površinama na teritoriji grada Leskovca

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.4. Sprečavanje radnji kojima se narušava čistoća grada

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o održavanju čistoće

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.5. Kontrola uklanjanja snega i leda

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno u zimskom periodu

Osnov: Odluka o održavanju čistoće

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.6. Kontrola korišćenja parkirališta u gradu

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o javnim parkiralištima

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.7. Obezbeđenje poštovanja načina sakupljanja, transporta, skladištenja i odlaganja komunalnog otpada i sprečavanje stvaranja divljih deponija

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o održavanju čistoće i Odluka o komunalnom uređenju

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.8. Preduzimanje radnji kojima se sprovode mere opšteg uređenja grada

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: gradske odluke

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.9. Preduzimanje radnji kojima se obezbeđuje zaštita javnih zelenih površina

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o uređenju i održavanju parkova, zelenih i rekreacionih površina

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.10. Sprečavanje ometanja komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata od prljanja, oštećenja i uništavanja

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Zakon o komunalnim delatnostima i gradske odluke

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.11. Održavanje reda u oblasti prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju - nesmetano odvijanje linijskog prevoza putnika, prijema i iskrcavanja putnika u javnom linijskom i vanlinijskom prevozu na stajalištima koja su za to određena i dr.

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o obavljanju komunalne delatnosti - linijski prevoz putnika

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.12. Zaštita ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o putevima

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.13. Održavanje reda u oblasti taksi prevoza

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o bližim uslovima o auto-taksi prevozu putnika

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

4.14. Zaštita grobalja

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2012-2017. god., po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o sahranjivanju i grobljima

Napomena: u saradnji sa nadležnom inspekcijskom službom

5. LOGISTIČKI PRIORITETI:

5.1. Nabavka i ugradnja uređaja za TNG (tečni naftni gas) u automobile Komunalne Policije

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013. godina

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Leskovca za 2013. godinu.

5.2. Nabavka službenih motornih vozila

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013 - 2017. godina

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Leskovca.

5.3. Nabavka fonometra - uređaja za merenje nivoa buke

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013 - 2014. godina

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Leskovca

5.4. Nabavka i ugradnja video nadzora

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013 - 2014. godina

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Leskovca

5.5. Nabavka informatičko - telekomunikacione opreme (tetra sistema - sistem koristi infrastrukturu MUP RS, ima odlike mobilnih telefona)

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013 - 2017. godina

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Leskovca

5.6. Nabavka opreme po Odluci o uniformi i oznakama komunalnih policajaca

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013 - 2017. godina

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Leskovca

5.7. Adaptacija radnog prostora

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013. - 2017. godina

Napomena: u skladu sa odobrenim finansijskim sredstvima

5.8. Obezbeđenje magacinskog prostora za smeštaj oduzete robe

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: tokom 2013-e godine

Napomena: u skladu sa odobrenim finansijskim sredstvima

5.9. Podrška svojim prisustvom i učešćem u raznim gradskim i državnim manifestacijama

Nosilac: Gradska uprava za inspekcijske poslove - Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: 2013. - 2017. godina

Napomena: u saradnji sa organizatorom

5.10. Dostavljanje godišnjeg izveštaja o radu Komunalne policije

Nosilac: Odeljenje komunalne policije

Planirani vremenski period: u skladu sa smernicama načelnika Gradske uprave za inspekcijske poslove.

VI IMPLEMENTACIJA

Formiranjem Komunalne policije stvoreni su uslovi da se uz aktivno učešće građana efikasnije reše komunalni problemi u gradu. Pristup Komunalne policije u rešavanju komunalnih problema je liderski, odnosno isti će svojim preventivnim delovanjem u velikoj meri smanjiti komunalni nered u gradu i sprečiti njegovo ponovno nastajanje. Zajedno sa nadležnim inspekcijskim službama i u saradnji sa građanima stvoriće čistiji i uredniji grad, bolji i kvalitetniji život u gradu, sigurnije i mirnije okruženje za život i prijatniji boravak u gradu.

VII ZAKLJUČAK

Da bi se ciljevi ostvarili potrebno je prikupljati informacije od svih subjekata koji učestvuju u ostvarivanju Strateškog plana komunalne policije. Na osnovu prikupljenih podataka i izvršene analize, Komunalna policija će komparativnom metodom klasifikovati kvalitativne i kvantitativne pokazatelje realizacije Strateškog plana i time unaprediti svoj rad u zajednici i steći autoritet i odgovornost za rešavanje komunalnih i drugih problema.

Za realizaciju predloženog Strateškog plana komunalne policije potrebno je imati multidisciplinarni pristup, jer su zadaci komunalne policije raznovrsni i različiti i time je odgovornost veća. Potreban je timski rad, gde će svoje učešće uzeti sve nadležne organizacije u gradu u saradnji sa Ministarstvom regionalnog razvoja i lokalne samouprave Vlade Republike Srbije. U predlogu su postavljeni realni i racionalni ciljevi koji omogućavaju stvaranje efikasnije Komunalne policije i stvaranje partnerskih odnosa sa svim odgovornim institucijama grada. Predloženom realizacijom misije Komunalne policije može se sagledati da se Komunalna policija oslanja na sopstvene snage uz korišćenje kapaciteta grada, čijom podrškom se može realizovati vizija komunalne policije 21 veka.

VIII Strateški plan Komunalne policije grada Leskovca za period 2012 - 2017. godine objaviti u "Službenom glasniku grada Leskovca", po dobijanju saglasnosti Skupštine grada Leskovca.