ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA POŽAREVCA("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 10/2013) |
OSNOVNE ODREDBE
Ovom odlukom uređuju se pitanja organizacije, delokruga i načina rada Gradske uprave grada Požarevca i druga pitanja od značaja za njen rad.
Poslovi Gradske uprave su:
- priprema nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
- izvršavanje propisa i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
- rešavanje u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
- obavljanje poslova upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine Grada;
- izvršavanje zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu;
- obavljanje stručnih i drugih poslova koje utvrdi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
- dostavljanje izveštaja o svom radu na izvršenju poslova Grada iz izvornog delokruga i poverenih poslova Skupštini Grada i Gradskom veću, najmanje jednom godišnje.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu i u okviru ustava, zakona, statuta Grada i drugih akata Grada.
Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ.
U okviru Gradske uprave obrazuju se odeljenja, kao osnovne organizacione jedinice, za vršenje srodnih poslova, na kojima radi najmanje osam zaposlenih.
Odeljenja obavljaju poslove u skladu sa zakonom, statutom Grada i ovom odlukom.
U Gradskoj upravi obrazuju se sledeća odeljenja:
1. Odeljenje za opštu upravu i skupštinske poslove;
2. Odeljenje za finansije i javne nabavke;
3. Odeljenje za privredu, lokalni ekonomski razvoj i zaštitu životne sredine;
4. Odeljenje za društvene delatnosti;
5. Odeljenje za urbanizam i građevinske poslove;
6. Odeljenje za imovinsko-pravne, komunalne poslove i saobraćaj;
7. Odeljenje lokalne poreske administracije;
8. Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije.
Odeljenje za opštu upravu i skupštinske poslove obavlja poslove koji se odnose na: vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana, prvostepeni upravni postupak u oblasti ličnih stanja građana, vođenje biračkih spiskova i obazbeđivanje opštih uslova za sprovođenje izbora i referenduma, overu potpisa, rukopisa i prepisa, popis stvari i imovine umrlih lica, izdavanje uverenja i propisanih potvrda, obavljanje poslova uslužnog centra u ul. Moše Pijade br. 1 u Požarevcu, radne odnose zaposlenih u Gradskoj upravi, Skupštini grada i Gradskom veću, pružanje pravne pomoći građanima u ul. Sinđelićevoj br. 7 u Požarevcu, kancelarijsko poslovanje preko pisarnice, dostavu i uručenje akata, poslove projektovanja i razvoja informacionog sistema, održavanja računarske mreže, održavanja programa, instaliranja računarskih komponenti, instaliranje programa i drugog softvera, izrada i održavanje WEB prezentacija, daktilografske poslove, umnožavanje i fotokopiranje materijala, čuvanje i održavanje zgrada i službenih prostorija, čišćenje i održavanje higijene, obavljanje poslova bifea, protivpožarnu zaštitu u zgradama i službenim prostorijama, mesne kancelarije, pomoćne i tehničke poslove za Skupštinu, Gradsko veće, radna tela Skupštine i Gradskog veća, pripremanje i organizovanje sednica Skupštine grada, Gradskog veća i radnih tela, stručnu i tehničku pripremu materijala za sednice, obezbeđivanje i pripremanje dokumentacije, informativnih i drugih materijala i podataka potrebnih za rad Skupštine, Gradskog veća, Gradonačelnika i radnih tela, stručnu izradu i dostavljanje akata sa sednica, prikupljanje, obradu i čuvanje dokumentacionog materijala sa sednica Skupštine, Gradskog veća i radnih tela, uređivanje i izdavanje "Službenog glasnika grada Požarevca", rukovanje stručnom bibliotekom, obradu predmeta za rešavanje u drugostepenom postupku, vršenje stručnog nadzora akata Gradske uprave, prijem i obradu pisanih i usmenih predstavki i predloga građana, obradu predmeta izbora, imenovanja, razrešenja, priznanja i nagrada koje vrši Skupština, stenodaktilografske i zapisničarske poslove za sednice i druge stručne i administrativno-tehničke poslove za Skupštinu, Gradsko veće, Gradonačelnika, radna tela i funkcionere, kao i odbornike, poslove protokola, upravljanja motornim vozilima za potrebe funkcionera i odbornike Skupštine, servisiranja i garažiranja vozila Skupštine Grada i druge poslove određene zakonom i drugim propisom.
Odeljenje za finansije i javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na: izradu nacrta budžeta Grada, izradu stručnih uputstava koja sadrže smernice kao osnov za izradu finansijskih planova direktnih budžetskih korisnika, pripremu i analizu tromesečnih i mesečnih planova za izvršenje budžeta direktnih budžetskih korisnika, analizu zahteva za finansiranje direktnih korisnika i predlaganje visine aproprijacije, kao i postupak izmene aproprijacije direktnih budžetskih korisnika, pripremu dopunskog budžeta, izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju, izradu rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće budžetske rezerve, praćenje i bilansiranje sredstava neophodnih za isplatu plata, dodataka i naknada izabranih, imenovanih, postavljenih i zaposlenih lica u organima, izradu projekcije i praćenje priliva prihoda i ostvarenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta, definisanje tromesečne, mesečne i dnevne kvote preuzetih obaveza, upravljanje gotovinom i dugom, kontrolu zahteva za praćenje, upravljanje informacionim sistemom, vođenje glavne knjige i pomoćnih knjiga, izradu periodičnih i završnog konsolidovanog računa trezora, usaglašavanje poslovnih knjiga sa direktnim korisnicima i Upravom za javna plaćanja, izvršavanje naloga za plaćanje, vođenje poslovnih knjiga za direktne i indirektne budžetske korisnike, sastavljanje periodičnih i godišnjih konsolidovanih izveštaja računa direktnih budžetskih korisnika, izveštavanje direktnih i indirektnih budžetskih korisnika, pripremu i izradu predloga finansijskih planova usaglašenih sa indirektnim budžetskim korisnicima, pripremu i kompletiranje dokumentacije za izradu planova i realizaciju rashoda, upravljanje imovinom (vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru), kontrolu rashoda direktnih budžetskih korisnika; istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki; pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama; obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom za Gradsku upravu grada Požarevca, Gradonačelnika i Gradsko veće grada Požarevca i Skupštinu grada Požarevca; sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki; pružanje konsultantskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; određivanje zaposlenih koji će predstavljati grad Požarevac u postupcima javnih nabavki koje sprovode drugi naručioci; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama, vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti, sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama velike i male vrednosti i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; praćenje realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki; obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskim propisima koji regulišu oblast javnih nabavki, poslove vezane za javne nabavke, druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom Grada.
Odeljenje za privredu, lokalni ekonomski razvoj i zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na: praćenje, analiziranje i predlaganje mera nadležnim organima u oblasti privrede, industrije, komunalnih delatnosti, poljoprivrede, saobraćaja, trgovine i ugostiteljstva; praćenje primene i promene cena iz nadležnosti Grada; učestvovanje u projektima istraživanja, na izradi elaborata, analiza i studija; izrada i realizacija godišnjih planova i programa iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, zaštite i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i Fonda za razvoj poljoprivrede grada Požarevca; praćenje, analiziranje i sačinjavanje izveštaja kao i prosleđivanje istih nadležnim organima radi zaštite poljoprivrednog zemljišta od grada, i drugih elementarnih nepogoda, kao i stručni i administrativni poslovi iz ove oblasti; praćenje propisa i izrada nacrta odluka, pravilnika i drugih akata iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede i Fonda za razvoj poljoprivrede; praćenje rada Fonda za razvoj poljoprivrede grada Požarevca, kao i praćenje i realizacija naplate potraživanja po osnovu kreditnih sredstava i sve aktivnosti u vezi sa sredstvima obezbeđenja plaćanja navedenih sredstava i realizacija istih iz oblasti Fonda za razvoj poljoprivrede grada Požarevca; poslovi vezani za protivgradnu zaštitu i procenu štete od elementarnih nepogoda na poljoprivrednim kulturama; poslovi vezani za uređenje, zaštitu i korišćenje poljoprivrednog zemljišta - zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; vođenje upravnog postupka u oblasti korišćenja poljoprivrednog zemljišta i vodoprivrede, odnosno izdavanje odgovarajućih rešenja, saglasnosti i uslova; izdavanje vodnih uslova; realizacija projekata iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede; utvrđivanje dugoročnih i kratkoročnih ciljeva razvoja turizma; izradu posebnih projekata po nalogu Gradonačelnika; objedinjava aktivnosti na izradi projekata od interesa za Grad i obezbeđuje učesnike u njihovoj realizaciji, kroz sve vidove konkursa, donacija i slično na svim nivoima; sarađuje sa nosiocima projekata i prati njihovu realizaciju, inicira javna preduzeća i korisnike budžeta za izradu novih atraktivnih projekata; učestvuje u izradi gradskih i pojedinačnih akata koji mogu imati uticaja na razvoj, a čije je donošenje u nadležnosti organa Grada i pruža tehničku podršku investitorima zainteresovanim za obavljanje delatnosti u Industrijskoj zoni; prati razvoj preduzetništva u Gradu, predlaže mere za efikasnije privređivanje imovinom Grada; učestvuje u izradi budžeta Grada, u definisanju i finansiranju iz budžeta investicionih projekata svih budžetskih korisnika; izrađuje analitičke izveštaje za potrebe nadležnog republičkog ministarstva, Gradskog veća i Skupštine Grada; obavlja upravno-nadzorne i studijsko-analitičke poslove u oblasti zaštite životne sredine, kao i poverene poslove Grada iz okvira prava i dužnosti Republike u izradi lokalnih akcionih planova, programa monitoringa (kontinualne kontrole i praćenja stanja životne sredine); izveštava o stanju životne sredine u Gradu; priprema podatke za objavljivanje preko informacionih sistema; uspostavlja monitoring korišćenja prirodnih resursa i dobara u Gradu i vrši poslove vezane za zaštitu, korišćenje i razvoj prirodnih vrednosti; vrši upravni postupak za procenu uticaja projekata koji mogu imati značajne uticaje na životnu sredinu, stratešku procenu uticaja određenih planova i programa na životnu sredinu i integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja životne sredine za postrojenja i aktivnosti koje mogu imati negativne uticaje na zdravlje ljudi i životnu sredinu.
Odeljenje za društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: funkcionisanje i finansiranje ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja, nauke i kulture, fizičke kulture i sporta, zdravstva, socijalne, dečije, invalidske i boračke zaštite, zaštitu i pomoć izbeglicama u ul. Sinđelićevoj br. 7 u Požarevcu, ustanova javnog informisanja i društvene statistike.
Za pomenute oblasti Odeljenje za društvene delatnosti na bazi dela celine budžeta grada utvrđuje raspodelu i obezbeđuje funkcionisanje svih ustanova iz svoje nadležnosti, prati izvršenje budžeta, realizaciju finansijskih planova i brine o realizaciji zahteva za ustanove iz svoje nadležnosti i obavlja poslove prosvetnog inspekcijskog nadzora.
Odeljenje za urbanizam i građevinske poslove obavlja poslove koji se odnose na sprovođenje postupka pripreme odluka, javnog uvida i druge administrativno-tehničke i stručne poslove za donošenje planskih dokumenata u skladu sa zakonom; organizovanje javne prezentacije, administrativno tehničke i stručne poslove za potrebe komisije za planove, sprovođenje donetih planskih dokumenata; usklađivanje urbanističko-tehničkih dokumenata sa urbanističkim planovima i zakonom; izdavanje informacija, lokacijskih dozvola, građevinskih dozvola i odgovarajućih odobrenja za izgradnju objekata i izvođenje radova; proveru ispravnosti tehničke dokumentacije; izdavanje upotrebnih dozvola; naknadno izdavanje građevinskih i upotrebnih dozvola u postupku legalizacije; statistiku i računsku obradu podataka iz oblasti urbanizma i izgradnje objekata; obavlja stručne poslove na utvrđivanju uslova za uređenje i održavanje javnih površina; izradu nacrta odluka i obavljanje drugih stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe radnih tela Skupštine Grada i Gradskog veća.
Odeljenje za imovinsko-pravne, komunalne poslove i saobraćaj obavlja poslove koji se odnose na: sprovođenje mera za zaštitu gradskih nepokretnosti preko Gradskog javnog pravobranilaštva i unapređenje zemljišta - uzurpacija, komasacija, arondacija i dr.; preduzimanje pravnih sredstava za sticanje i korišćenje gradske imovine; poslove utvrđivanja uslova za korišćenje i raspolaganje građevinskim zemljištem; poslove konverzije prava korišćenja u pravo svojine; prestanka prava korišćenja i druge poslove određene zakonom i drugim propisima, poslove iz stambene oblasti i poslovnog prostora; sprovodi postupak dodele lokacija i odobrenja iz oblasti komunalnog uređenja; izrađuje nacrte odluka iz oblasti komunalnog uređenja; obavlja poslove iz oblasti tehničkog regulisanja saobraćaja; upravljanja i organizacije saobraćaja; saglasnosti za privremenu izmenu režima saobraćaja; poslove javnog gradskog, prigradskog i auto-taksi prevoza i druge poslove iz oblasti upravljanja saobraćajem; priprema nacrte odluka i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe radnih tela Skupštine i Gradskog veća.
Odeljenje lokalne poreske administracije obavlja poslove koji se odnose na: izvorne prihode Grada i to: prijem, obrada, kontrola i unos podataka iz poreskih prijava, utvrđivanje rešenjem obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje (samooporezivanje), evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu gradske poreske administracije u skladu sa propisima, knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda, poslovi kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem gradske poreske administracije, poslovi obezbeđenja naplate poreske obaveze, poslovi redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga, pokretanja postupka stečaja, podnošenja zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka, dostavljanja izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji, kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, poslovi prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika, vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima, poslovi pružanja pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim poreskim odeljenjima lokalne poreske administracije, poslovi vođenja jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode, primene jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura, kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode, poslovi pripreme metodoloških uputstava za jednobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda, poslovi čuvanja službene tajne u poreskom postupku, poslovi u vezi povraćaja više ili pogrešno naplaćenih lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja, poslovi davanja besplatnih informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda (servis poreskih obveznika), poslovi u vezi produženja rokova za podnošenje poreskih prijava, poslovi izdavanja uverenja i potvrda u vezi lokalnih javnih prihoda, poslovi izveštavanja lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi lokalnih javnih prihoda i drugi poslovi iz delokruga lokalne poreske administracije.
Odeljenje za poslove lokalne poreske administracije obavljaće svoje poslove u ul. Porečkoj br. 4 u Požarevcu.
Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije obavlja poslove koji se odnose na inspekcijski nadzor nad izvršavanjem zakona i gradskih propisa, koji se odnose na:
- obavljanje komunalnih delatnosti, održavanje i čišćenje javnih površina, opšte uređenje grada, uslove i način postavljanja privremenih objekata, gradske pijace, držanje domaćih životinja, radno vreme, održavanje javnih zelenih površina, gradsku kanalizaciju i gradski vodovod;
- inspekcijski nadzor građevinske inspekcije nad sprovođenjem odredaba Zakona o planiranju i izgradnji, donošenje rešenja za rušenje objekata koji su izgrađeni bez odobrenja za izgradnju i naloga za obustavu radova, ako se objekat ne gradi prema odobrenju za izgradnju, vršenje nadzora nad korišćenjem objekata;
- vođenje upravnog postupka u predmetima građevinske i komunalne inspekcije;
- inspekcijski nadzor nad primenom propisa čije je izvršenje povereno organu lokalne samouprave pored napred navedenog i iz oblasti saobraćaja i zaštite životne sredine;
- sprovođenje postupka izvršenja rešenja Gradske uprave.
Odeljenje obavlja, u skladu sa zakonom, i poslove komunalne policije čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti Grada u oblasti, odnosno pitanjima komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštita i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti grada.
Komunalna policija na teritoriji grada Požarevca, pored poslova iz stava 2. ovog člana, obavlja i određene poslove komunalne policije kojima se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti utvrđenih Statutom grada Požarevca i Odlukom o komunalnoj policiji.
Inspekcijski poslovi, poslovi komunalne policije i poslovi prinudnog izvršenja preko trećeg lica obavljaće se u ul. Dr Voje Dulića br. 28 u Požarevcu.
U Gradskoj upravi može se postaviti pet pomoćnika Gradonačelnika, izvan unutrašnjih organizacionih jedinica, za pojedine oblasti (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda i dr.). Ove stručnjake postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblasti za koje su postavljeni.
UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno povezani, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga odeljenja, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, mogu se, u okviru odeljenja, obrazovati i unutrašnje organizacione jedinice: odseci, službe i grupe.
Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost na kojima radi najmanje pet zaposlenih.
Služba se obrazuje radi obavljanja manje grupe srodnih poslova koji predstavljaju posebno područje rada i koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.
Grupa se obrazuje za međusobno povezane poslove koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.
Služba se obrazuje u sastavu odseka ili izvan njega.
Grupa se obrazuje u sastavu odseka.
Pojedine poslove obavljaju samostalni izvršioci izvan osnovnih organizacionih jedinica, kada to nalažu priroda i obim poslova ili ako to proizilazi iz saradnje s organima opština, gradova ili saradnje s preduzećima i drugim pravnim subjektima (pomoćnici Gradonačelnika, pravna pomoć, budžetska inspekcija, vanredne situacije i dr.).
Unutrašnje uređenje i sistematizacija Gradske uprave uređuje se aktom koji donosi načelnik Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća.
RUKOVOĐENJE
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti, ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.
Načelnik organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad i odgovoran je za zakonitost rada Gradske uprave.
Načelnik za svoj rad i rad uprave odgovara Skupštini Grada i Gradskom veću.
Načelnik ne može vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njegovom funkcijom.
Načelniku Gradske uprave prestaje mandat pre isteka vremena na koje je postavljen razrešenjem, na lični zahtev, ako ispuni uslove za starosnu penziju utvrđene zakonom i gubljenjem poslovne sposobnosti.
Načelnik Gradske uprave može biti razrešen i pre isteka vremena na koje je postavljen, na obrazložen predlog Gradskog veća.
Zameniku načelnika Gradske uprave prestaje mandat pre isteka vremena na koje je postavljen na isti način i pod istim uslovima kao načelniku.
Radom odeljenja rukovode načelnici.
Načelnike odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave i oni imaju pravni položaj zaposlenih.
Načelnici odeljenja organizuju i obezbeđuju zakonit i efikasan rad odeljenja, staraju se o pravilnom rasporedu poslova na pojedine unutrašnje organizacione jedinice i o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih.
Načelnik je u izvršavanju poslova iz prethodnog stava dužan da se pridržava naloga i uputstva načelnika Gradske uprave.
Načelnik odeljenja lično je odgovoran načelniku Gradske uprave za svoj rad i za zakonit i blagovremen rad odeljenja kojim rukovodi.
Radom odseka rukovodi šef odseka.
Radom službe rukovodi šef službe.
Radom grupe rukovodi rukovodilac grupe.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica odseka, službi i grupa, raspoređuje načelnik Gradske uprave, na predlog načelnika odeljenja.
ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnos prema Skupštini Grada i Gradskom veću
Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga, koji su neophodni za rad Skupštine i Gradskog veća.
Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom Grada, ili odlukom Skupštine Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, uz nalaganje da se donese novi akt u skladu sa zakonom.
Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese novi akt može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta ili odgovarajućih rukovodećih lica.
2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje odgovarajućih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.
Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa Grada.
3. Međusobni odnosi odeljenja Gradske uprave
Međusobni odnosi odeljenja zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.
Odeljenja su dužna da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.
JAVNOST RADA
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i dr.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.
O radu odeljenja informacije daju načelnici odeljenja, uz prethodnu saglasnost načelnika Gradske uprave.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.
PRAVNI AKTI
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove Gradske uprave, kojima se obezbeđuje uspešno izvršavanje poslova.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje organizacionih jedinica Gradske uprave i za stručan rad zaposlenih u Gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Akta Gradske uprave donosi načelnik, odnosno lice koje on ovlasti u postupku rešavanja u upravnim stvarima i postupku inspekcijskog nadzora.
SUKOB NADLEŽNOSTI
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih organa kada, na osnovu odluke Skupštine Grada, odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica, ili drugih stranaka.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica, ili drugih stranaka.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između odeljenja, kao osnovnih organizacionih jedinica.
ODLUČIVANJE PO ŽALBI
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti Grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja preduzeća i ustanova, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.
IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
KANCELARIJSKO POSLOVANJE
Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu, kao i na druge organizacije kada vrše javna ovlašćenja.
RADNI ODNOS
U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih u zakonu, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.
U radni odnos u Gradskoj upravi lice se prima na osnovu:
1. akta o postavljenju,
2. konačne odluke načelnika Gradske uprave o izboru između prijavljenih kandidata,
3. sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog organa u skladu sa zakonom.
Prijem u radni odnos u Gradskoj upravi obavlja načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik Gradske uprave.
O pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici, pod uslovima utvrđenim zakonom.
Aktom o sistematizaciji radnih mesta utvrđuje se broj pripravnika.
Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.
2. Raspoređivanje zaposlenih lica
Zaposleni u Gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na poslove u istom organu, odnosno Gradskoj upravi, ili privremeno rasporediti van sedišta organa, u skladu sa zakonom.
Rešenje o raspoređivanju zaposlenih iz prethodnog stava donosi načelnik Gradske uprave, na predlog načelnika odeljenja.
Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja pod uslovima utvrđenim zakonom.
Zvanja izražavaju stručna svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti u Gradskoj upravi.
Utvrđivanje plata i drugih primanja zaposlenih lica u Gradskoj upravi vrši se u skladu sa zakonom.
U skladu sa aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave, a na osnovu zakona, načelnik Gradske uprave, na predlog načelnika odeljenja, odlučuje o zvanjima zaposlenih i koeficijentima za utvrđivanje plata.
Zaposleni u Gradskoj upravi koji rade na poslovima u vezi sa ostvarivanjem prava i dužnosti građana mogu obavljati poslove iz delokruga Gradske uprave ako imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima uprave i odgovarajuće radno iskustvo, kad je to određeno propisom.
4. Odgovornost zaposlenih lica
Zaposlena i postavljena lica u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno na način i po postupku utvrđenim zakonom, kolektivnim ugovorom i podzakonskim aktima.
Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.
SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike za obavljanje zakonom poverenih poslova i posebno se evidentiraju u budžetu Grada.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:
- sredstva za isplatu plata i naknada zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica;
- sredstva za materijalne troškove;
- sredstva za posebne namene; i
- sredstva za nabavku i održavanje opreme.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada.
Finansijski plan za finansiranje Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave.
Raspolaganje sredstvima za finansiranje Gradske uprave vrši načelnik Gradske uprave.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz prethodnog stava unose se u budžet grada.
Sredstva za isplatu plata zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica obezbeđuju se za:
- plate i naknade zaposlenih;
- plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica; i
- naknade za neraspoređena lica za čijim je radom prestala potreba.
Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:
- nabavku potrošnog materijala, sitnog inventara, grejanja, utroška električne energije, zakupa i održavanja poslovnih prostorija i poštanskih usluga;
- nabavku stručnih publikacija, literature i štampanja materijala;
- osiguranje i održavanje sredstava opreme; i
- putne i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Gradske uprave.
Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:
- određene potrebe Gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrši (troškovi sudskih postupka i dr.);
- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih; i
- modernizaciju rada i ostale potrebe.
Sredstva opreme čine inventar i druge potrebne stvari koje Gradskoj upravi služe za njene potrebe, a čiji je vek trajanja duži od jedne godine, ako propisima nije drugačije određeno. Sredstva opreme čine i novčana sredstva namenjena za nabavku i održavanje opreme.
Sredstva za nabavku i održavanje opreme čine novčana sredstva u budžetu za tekuću godinu za nabavku opreme, izgradnju, rekonstrukciju i adaptaciju objekata i održavanje opreme i objekata.
Za zakonito korišćenje sredstava za plate zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica, materijalne i troškove posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstva za posebne namene odgovoran je načelnik Gradske uprave.
Zahteve i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz prethodnog stava potpisuje načelnik Gradske uprave.
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Pored poslova iz nadležnosti Grada Gradska uprava obavlja i poslove državne uprave u određenoj oblasti koje Republika poveri gradu zakonom ili drugim propisima.
Načelnik Gradske uprave doneće novi akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Načelnik Gradske uprave će u roku od 30 dana od dana donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta doneti rešenja kojima se vrši raspoređivanje zaposlenih na radna mesta.
Zaposleni u Gradskoj upravi koji ostanu neraspoređeni ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 1/10 - prečišćen tekst, 8/11 i 11/12).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasnika grada Požarevca".