ODLUKA
O ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 21/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom reguliše se organizacija i funkcionisanje civilne zaštite na teritoriji grada Kraljeva; nadležnosti gradskih organa u zaštiti, spasavanju i otklanjanju posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća; izrada Procene ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća (u daljem tekstu: Procena ugroženosti); izrada Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama (u daljem tekstu: Plan zaštite i spasavanja); obrazovanje Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradski štab); određivanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima; organizacija, razvijanje i vođenje lične i kolektivne zaštite; formiranje, organizovanje i opremanje jedinica civilne zaštite opšte namene; određivanje osposobljenih pravnih lica za zaštitu i spasavanje; finansiranje i druga pitanja od značaja za organizovanje i funkcionisanje civilne zaštite.

Član 2

1. Subjekti zaštite i spasavanja na teritoriji grada su:

- Skupština grada Kraljeva (u daljem tekstu: Skupština grada);

- gradonačelnik grada Kraljeva (u daljem tekstu: gradonačelnik);

- Gradsko veće grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradsko veće);

- Gradska uprava grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradska uprava);

- Gradski štab;

- osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada, ostala privredna društva i preduzetnici;

- građani, grupe građana, udruženja građana, profesionalne i druge organizacije.

Subjekti iz prethodnog stava obezbeđuju izgradnju jedinstvenog sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada u okviru svojih nadležnosti i u skladu sa Zakonom o vanrednim situacijama (u daljem tekstu: zakon) i drugim propisima, Statutom grada Kraljeva, svojim internim aktima i ovom odlukom.

II NADLEŽNOSTI ORGANA GRADA KRALJEVA

1. Skupština grada

Član 3

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i dobara na teritoriji grada Kraljeva, Skupština grada vrši sledeće poslove:

- donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada i obezbeđuje njeno sprovođenje u skladu sa jedinstvenim sistemom zaštite i spasavanja u Republici Srbiji;

- donosi planove i programe razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kraljeva;

- planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i razvoj civilne zaštite i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite na teritoriji grada Kraljeva:

- utvrđuje štete nastale od posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća i dostavlja zahteve za pomoć i izveštaje Vladi Republike Srbije;

- obrazuje Gradski štab;

- razmatra i usvaja izveštaje gradonačelnika o pitanjima bitnim za zaštitu i spasavanje, godišnji izveštaj o radu i godišnji plan rada Gradskog štaba;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

2. Gradsko veće

Član 4

U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i dobara na teritoriji grada Kraljeva, Gradsko veće vrši sledeće poslove:

- donosi Procenu ugroženosti, Plan zaštite i spasavanja, Plan zaštite od udesa (kao sastavni deo Plana zaštite i spasavanja) i Plan zaštite i spasavanja od poplava;

- obrazuje Komisiju za procenu štete nastale od elementarnih nepogoda;

- donosi odluku o naknadi štete nastale od posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

- prati realizaciju preventivnih mera zaštite;

- određuje osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje i obezbeđuje im naknadu stvarnih troškova za sprovođenje priprema i angažovanje u izvršavanju mera i zadataka civilne zaštite;

- stara se o popuni, opremanju i obuci jedinica civilne zaštite opšte namene u naseljenim mestima;

- odlučuje o merama subvencionisanja nabavke propisanog minimuma potrebnih sredstava i opreme za ličnu i kolektivnu zaštitu;

- stara se o nabavci i održavanju sredstava za uzbunjivanje i učestvuje u izradi Studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju grada;

- donosi rešenja o postavljanju sirena, uređaja i sredstava za javno uzbunjivanje;

- stara se o režimu rada protivgradnih stanica;

- utvrđuje kriterijume za dodelu priznanja i nagrada u oblasti vanrednih situacija;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

3. Gradonačelnik

Član 5

Gradonačelnik je komandant Gradskog štaba po položaju, rukovodi njegovim radom i vrši i sledeće poslove:

- predlaže Skupštini grada zamenika komandanta, načelnika i članove Gradskog štaba;

- na predlog Gradskog štaba donosi odluku o proglašenju vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva;

- stara se o organizaciji i sprovođenju mobilizacije građana, pravnih lica i materijalnih sredstava za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja;

- na predlog Gradskog štaba aktivira osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kraljeva;

- usmerava i usklađuje rad gradskih organa i pravnih lica čiji je grad Kraljevo osnivač u sprovođenju mera zaštite i spasavanja;

- odlučuje o uvođenju dežurstava u gradskim organima i drugim pravnim licima u vanrednoj situaciji;

- odlučuje o organizovanju prevoza, smeštaja i ishrane pripadnika jedinica civilne zaštite opšte namene i građana koji učestvuju u zaštiti i spasavanju stanovništva i materijalnih dobara na teritoriji grada;

- stara se o obezbeđenju sredstava za vanredne situacije u budžetu grada;

- ostvaruje saradnju sa susednim lokalnim samoupravama, Upravnim okrugom, MUP-om i Vojskom Srbije u cilju usklađivanja aktivnosti u vanrednim situacijama;

- izveštava Skupštinu grada o pitanjima bitnim za zaštitu i spasavanje;

- stara se o sprovođenju zakona i drugih propisa iz oblasti zaštite i spasavanja;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

4. Gradska uprava

Član 6

Gradska uprava u okviru svojih nadležnosti u sistemu zaštite i spasavanja vrši sledeće poslove:

- prati stanje u vezi sa zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama i preduzima mere za zaštitu i spasavanje;

- učestvuje u izradi Procene ugroženosti;

- učestvuje u izradi Plana zaštite i spasavanja;

- učestvuje u izvođenju privremenog pomeranja ili evakuacije stanovništva i zbrinjavanju nastradalog stanovništva;

- stara se oko obezbeđenja neophodnih sredstava za rad Gradskog štaba;

- vrši poslove urbanističkih mera zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti;

- nabavlja i održava sredstva za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji, učestvuje u izradi studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju grada Kraljeva;

- obezbeđuje telekomunikacionu i informacionu podršku za potrebe zaštite i spasavanja;

- organizuje, razvija i vodi ličnu i kolektivnu zaštitu;

- učestvuje u organizaciji, formiranju i opremanju jedinica civilne zaštite opšte namene;

- ostvaruje saradnju sa organizacionim jedinicama Sektora za vanredne situacije - Odeljenjem za vanredne situacije u Kraljevu;

- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 7

Stručni, operativni, planski i organizacioni poslovi u vezi zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju grada Kraljeva obavljaju se u Odeljenju za poslove odbrane i vanredne situacije i inženjersko-geološke i seizmičke poslove.

Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije i inženjersko-geološke i seizmičke poslove u neposrednoj saradnji sa organizacionom jedinicom Sektora za vanredne situacije - Odeljenjem za vanredne situacije u Kraljevu, vrši sledeće poslove:

- u saradnji sa Gradskim štabom i drugim stručnim organima izrađuje predlog Procene ugroženosti i Gradskom veću predlaže njegovo donošenje;

- u saradnji sa Gradskim štabom i drugim stručnim organima izrađuje predlog Plana zaštite i spasavanja i Plana zaštite od udesa, kao njegovog sastavnog dela, i Gradskom veću predlaže njegovo donošenje;

- u saradnji sa Gradskim štabom i drugim stručnim organima izrađuje predlog Plana zaštite i spasavanja od poplava i Gradskom veću predlaže njegovo donošenje;

- nosilac je aktivnosti na izradi Plana funkcionisanja civilne zaštite i sistema osmatranja i obaveštavanja, (kao dela Plana odbrane grada Kraljeva);

- nosilac je aktivnosti na formiranju, popuni i evidencijama, opremanju i obučavanju jedinica civilne zaštite opšte namene u naseljenim mestima;

- izrađuje plan mobilizacije i organizuje izvršenje mobilizacije jedinica civilne zaštite opšte namene;

- organizuje, razvija i vodi ličnu i kolektivnu zaštitu na teritoriji grada Kraljeva;

- u saradnji sa Gradskim štabom planira zbrinjavanje ugroženih, postradalih, izbeglih i evakuisanih lica u vanrednim situacijama;

- nosilac je aktivnosti u vezi sa nabavljanjem i održavanjem sredstava za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji i učestvuje u izradi Studije pokrivenosti sistema javnog uzbunjivanja za teritoriju grada Kraljeva;

- obavlja stručne i administrativno tehničke poslove potrebne za rad Gradskog štaba;

- obavlja i druge poslove iz oblasti zaštite i spasavanja u skladu sa zakonom i drugim propisima.

5. Gradski štab za vanredne situacije

Član 8

Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama, kao operativno-stručno telo, Skupština grada obrazuje Gradski štab.

Gradski štab za vanredne situacije čine komandant, zamenik komandanta, načelnik i članovi.

Komandant Gradskog štaba je gradonačelnik, a zamenik komandanta je zamenik gradonačelnika.

Načelnik Gradskog štaba je načelnik Odeljenja za vanredne situacije u Kraljevu.

Članovi Gradskog štaba su:

- članovi Gradskog veća u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: zdravlja, poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, rada i socijalne politike, zaštite životne sredine;

- predstavnici Gradske uprave u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: saobraćaja, građevine, privrede i finansija i informisanja;

- rukovodioci javnih preduzeća, privrednih društava, rukovodioci organizacionih jedinica odbrane, policije, humanitarnih organizacija, udruženja građana, drugih pravnih lica i ustanova u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Načelnika, zamenika komandanta i članove Gradskog štaba postavlja i razrešava Skupština grada, na predlog gradonačelnika.

Gradski štab za vanredne situacije obrazuje, po potrebi, pomoćne stručno-operativne timove za specifične zadatke zaštite i spasavanja.

Član 9

Gradski štab vrši sledeće poslove:

- rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

- rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

- koordinira akcijama i operacijama zaštite i spasavanja na području grada;

- razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti, predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama i Plana zaštite i spasavanja od poplava;

- prati stanje i organizaciju zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

- naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

- stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama;

- razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite opšte namene i osposobljenih pravnih lica;

- naređuje pripravnost-spremnost za vanredne situacije;

- procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

- sarađuje sa Okružnim štabom i štabovima za vanredne situacije susednih lokalnih samouprava;

- imenuje poverenike i zamenike poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima;

- razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji grada;

- naređuje evakuaciju stanovništva i donosi odluku o obimu evakuacije i kategorijama stanovništva koje se evakuiše;

- sa poverenicima civilne zaštite, odnosno zamenicima poverenika, neposredno rukovodi zbrinjavanjem ugroženih, postradalih, izbeglih i evakuisanih lica u vanrednim situacijama;

- angažuje osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada;

- naređuje vlasnicima i korisnicima objekata u javnoj upotrebi, kao privatnih objekata pogodnih za smeštaj, prijem i privremeni smeštaj građana sa ugroženih područja;

- predlaže gradonačelniku donošenje odluke o poveravanju određenih poslova zbrinjavanja Crvenom krstu Srbije;

- u slučaju narušenog redovnog snabdevanja vodom zbog elementarnih nepogoda i drugih nesreća angažuje raspoložive kapacitete i koordinira distribuciju vode;

- u slučaju ugroženosti stočnog fonda na teritoriji zahvaćenoj elementarnim nepogodama i drugim nesrećama organizuje evakuaciju i zbrinjavanje stočnog fonda;

- izrađuje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

- sprovodi godišnji plan rada;

- podnosi Skupštini grada na usvajanje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

- donosi naredbe, zaključke i preporuke;

- obavlja i druge poslove i u skladu sa zakonom i drugim propisima.

III CIVILNA ZAŠTITA NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

1. Vrste zaštite, mere i zadaci

Član 10

Civilnu zaštitu čine lična, uzajamna i kolektivna zaštita, mere i zadaci, poverenici civilne zaštite, zamenici poverenika i jedinice civilne zaštite opšte namene, sistem osmatranja, obaveštavanja i uzbunjivanja, osposobljena pravna lica, humanitarne i druge organizacije opremljene i osposobljene za zaštitu i spasavanje i, s tim u vezi, skup aktivnosti koje se odnose na popunu, materijalno opremanje, obučavanje, osposobljavanje, mobilizaciju i aktiviranje civilne zaštite.

Član 11

U ostvarivanju zakonom utvrđenih zadataka civilne zaštite subjekti sistema zaštite i spasavanja na teritoriji grada Kraljeva u skladu sa zakonom i drugim propisima pripremaju i sprovode mere civilne zaštite, a naročito:

- preventivne mere;

- mere zaštite u slučaju neposredne opasnosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

- mere zaštite kada nastupe elementarne nepogode i druge nesreće;

- mere ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica od elementarnih nepogoda i drugih nesreća.

2. Poverenici civilne zaštite

Član 12

Radi obavljanja poslova zaštite i spasavanja u naseljenim mestima, delu naselja, stambenim zgradama i selima,(daljem tekstu: naselja), postavljaju se poverenici civilne zaštite i zamenici poverenika.

Poverenici civilne zaštite i zamenici poverenika se u mesnim zajednicama postavljaju prema sledećem rasporedu:

1. U MZ Adrani (za MZ Adrani i MZ Popovići) postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

2. U MZ Bogutovac (za MZ Bogutovac, MZ Bresnik i MZ Lopatnica) postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

3. U MZ Vitanovac (za MZ Vitanovac, MZ Milavčići i MZ Šumarice) postaviće se 3 poverenika i 3 zamenika poverenika,

4. U MZ Vitkovac (za MZ Vitkovac, MZ Milakovac i MZ Pečenog) postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

5. U MZ Vrba postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

6. U MZ Vrdila (za MZ Vrdila i MZ Drakčići) postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

7. U MZ Godačica (za MZ Godačica, MZ Gledić, MZ Leševo i MZ Ravanica) postaviće se 3 poverenika i 3 zamenika poverenika,

8. U MZ Gokčanica postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

9. U MZ Grdica postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

10. U MZ Žiča postaviće se 4 poverenika i 4 zamenika poverenika,

11. U MZ Zakuta (za MZ Zakuta, MZ Petropolje i MZ Sibnica) postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

12. U MZ Zelengora postaviće se 7 poverenika i 7 zamenika poverenika,

13. U MZ Jarčujak postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

14. U MZ Kovanluk (za MZ Kovanluk, MZ Beranovac i MZ Kamenica) postaviće se 3 poverenika i 3 zamenika poverenika,

15. U MZ Kovači postaviće se 4 poverenika i 4 zamenika poverenika,

16. U MZ Konarevo (za MZ Konarevo i MZ Progorelica) postaviće se 4 poverenika i 4 zamenika poverenika,

17. U MZ Lađevci (za MZ Lađevci, MZ Tavnik i MZ Cvetke) postaviće se 3 poverenika i 3 zamenika poverenika,

18. U MZ Mataruška Banja postaviće se 3 poverenika i 3 zamenika poverenika,

19. U MZ Miločaj (za MZ Miločaj i MZ Obrva) postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

20. U MZ Mlanča postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

21. U MZ Mrsać postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

22. U MZ Ratina (za MZ Ratina, MZ Dragosinjci i MZ Metikoš) postaviće se 4 poverenika i 4 zamenika poverenika,

23. U MZ Ribnica postaviće se 7 poverenika i 7 zamenika poverenika,

24. U MZ Roćevići postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

25. U MZ Rudno postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

26. U MZ Samaila (za MZ Samaila, MZ Bapsko Polje, MZ Bukovica, MZ Musina Reka i MZ Lazac) postaviće se 4 poverenika i 4 zamenika poverenika,

27. U MZ Sirča (za MZ Sirča, MZ Oplanići i MZ Trgovište) postaviće se 3 poverenika i 3 zamenika poverenika,

28. U MZ Stara Čaršija postaviće se 7 poverenika i 7 zamenika poverenika,

29. U MZ Stubal postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

30. U MZ Studenica (za MZ Studenica i MZ Savovo) postaviće se 2 poverenika i 2 zamenika poverenika,

31. U MZ Tolišnica postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

32. U MZ Ušće (za MZ Ušće, MZ Bare, MZ Polumir i MZ Tepeči) postaviće se 4 poverenika i 4 zamenika poverenika,

33. U MZ Higijenski Zavod postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika,

34. U MZ Centar postaviće se 7 poverenika i 7 zamenika poverenika,

35. U MZ Čibukovac (za MZ Čibukovac i MZ 2. Čibukovačke čete) postaviće se 7 poverenika i 7 zamenika poverenika,

36. U MZ Čukojevac postaviće se 1 poverenik i 1 zamenik poverenika.

Poverenici i zamenici poverenika u naseljima preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične, uzajamne i kolektivne zaštite i rukovode jedinicama civilne zaštite opšte namene.

Građani na ugroženim i nastradalim područjima su dužni da postupaju u skladu sa uputstvima poverenika, odnosno zamenika poverenika.

Poverenike i zamenike poverenika postavlja Gradski štab na predlog Odeljenja za poslove odbrane i vanredne situacije i inženjersko-geološke i seizmičke poslove.

3. Osposobljena pravna lica za zaštitu i spasavanje

Član 13

Osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kraljeva su ona javna preduzeća i ustanove grada Kraljeva koje svojim aktom odredi Gradsko veće, kao i ostala pravna lica koja svojom odlukom odabere Gradsko veće posle upućenog javnog poziva svim zainteresovanim pravnim licima sa navedenim neophodnim kriterijumima i uslovima koje zainteresovana pravna lica treba da ispunjavaju.

Osposobljena pravna lica vrše zaštitu i spasavanje građana, materijalnih i drugih dobara u slučaju opasnosti i nesreća izazvanih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama u skladu sa svojom delatnošću, kao i naređenjima Gradskog štaba.

Aktiviranje osposobljenih pravnih lica nalaže gradonačelnik, na predlog Gradskog štaba.

Gradsko veće grada Kraljeva pravnim licima iz stava 1. ovog člana ugovorom obezbeđuje naknadu stvarnih troškova za sprovođenje priprema i angažovanje u izvršavanju mera i zadataka civilne zaštite.

Ugovor iz stava 4. ovog člana zaključuje gradonačelnik grada Kraljeva, ili lice koje on ovlasti.

4. Jedinice civilne zaštite opšte namene

Član 14

Za izvršavanje zadataka civilne zaštite, kao operativne snage, obrazuju se, opremaju i osposobljavaju jedinice civilne zaštite opšte namene.

Jedinice civilne zaštite opšte namene osposobljavaju se za izvršavanje obimnih i manje složenih zadataka, a naročito lokalizovanje i gašenje početnih i manjih požara i šumskih požara, učešće u zaštiti od poplava, ukazivanje prve pomoći, održavanje reda, učešće u zbrinjavanju ugroženog stanovništva, pomoć u asanaciji terena i obavljanje drugih aktivnosti po proceni Gradskog štaba.

Član 15

Na teritoriji grada Kraljeva obrazuju se sledeće jedinice civilne zaštite opšte namene:

- Na teritoriji gradskih mesnih zajednica jedna jedinica jačine voda sa tri odeljenja i šest jedinica jačine odeljenja u sledećim mesnim zajednicama:

- Zelengora - 3 odeljenja (1 vod),

- Stara Čaršija - 2 odeljenja,

- Centar - 1 odeljenje,

- Čibukovac - 2 odeljenja,

- Higijenski Zavod - 1 odeljenje.

sa ukupno 90 obveznika civilne zaštite;

- Na teritoriji prigradskih i seoskih mesnih zajednica jedna jedinica jačine voda sa tri odeljenja i dvanaest jedinica jačine odeljenja u sledećim mesnim zajednicama:

- Ribnica - 3 odeljenja (1 vod),

- Mataruška Banja - 2 odeljenja,

- Lađevci - 2 odeljenje,

- Samaila - 1 odeljenja,

- Ratina - 1 odeljenje,

- Vitanovac - 1 odeljenje,

- Vitkovac - 1 odeljenje,

- Bogutovac - 1 odeljenje,

- Studenica - 1 odeljenje,

- Ušće - 2 odeljenja,

sa ukupno 150 obveznika civilne zaštite.

Poslove u vezi popune, opremanja i obuke jedinica civilne zaštite opšte namene vrši Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije i inženjersko-geološke i seizmičke poslove uz koordinaciju od strane Gradskog veća.

5. Lična i kolektivna zaštita

Član 16

Radi ostvarivanja lične, uzajamne i kolektivne zaštite organi grada, privredna društva i druga pravna lica obezbeđuju i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu i vrše obuku zaposlenih iz oblasti civilne zaštite.

Građani i vlasnici stambenih zgrada, odnosno kuća, dužni su da nabave i drže u ispravnom stanju potrebna sredstva i opremu za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije i inženjersko-geološke i seizmičke poslove u saradnji sa Odeljenjem za vanredne situacije u Kraljevu priprema uputstva i druge publikacije kojima će se vršiti edukacija stanovništva o postupcima u mogućoj ili nastaloj situaciji.

U realizaciju navedenih aktivnosti uključuju se i poverenici civilne zaštite.

IV FINANSIRANJE SISTEMA ZAŠTITE I SPASAVANJA

Član 17

Sistem zaštite i spasavanja finansira se iz budžeta grada i drugih izvora u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Iz budžeta grada finansira se:

- pripremanje, opremanje i obuka Gradskog štaba, jedinica civilne zaštite opšte namene, poverenika i zamenika poverenika i troškovi sprovođenja mera zaštite i spasavanja;

- troškovi angažovanja osposobljenih pravnih lica u skladu sa ugovorom za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja;

- izgradnja sistema za uzbunjivanje na teritoriji grada;

- prilagođavanje podzemnih objekata (podzemni prolazi, tuneli i drugi) za sklanjanje i njihovo održavanje, kao i održavanje drugih zaštitnih objekata u skladu sa zakonom;

- obuka stanovništva iz oblasti zaštite i spasavanja;

- saniranje šteta nastalih prirodnom i drugom nezgodom, u skladu sa materijalnim mogućnostima;

- druge potrebe zaštite i spasavanja, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

V PRIZNANJA I NAGRADE

Član 18

Za naročite uspehe u organizovanju i sprovođenju zadataka civilne zaštite i drugih poslova zaštite i spasavanja, u privrednim društvima i drugim pravnim licima, službama i organima Gradske uprave, Gradskog štaba, jedinicama civilne zaštite, poverenicima civilne zaštite, zamenicima poverenika i drugim pripadnicima i zaslužnim pojedincima na teritoriji grada Kraljeva dodeljuju se priznanja i nagrade.

Priznanja i nagrade se uručuju na dan grada Kraljeva i na Svetski dan civilne zaštite 1. mart.

Gradsko veće bliže uređuje vrstu nagrada i priznanja kao i kriterijume za njihovu dodelu.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Postavljenje poverenika i zamenika poverenika izvršiće Gradski štab u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Gradsko veće grada Kraljeva će doneti akt o određivanju osposobljenih pravnih lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Kraljeva u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 20

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".