ODLUKAO OSNIVANJU INFORMATIVNOG CENTRA ZA POSLOVNU STANDARDIZACIJU I SERTIFIKACIJU("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2009 i 39/2013) |
Autonomna Pokrajina Vojvodina osniva: Informativni centar za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju (u daljem tekstu: Centar).
Centar posluje kao ustanova sa svojstvom pravnog lica.
Na osnivanje, rad i organizaciju Centra, primenjuju se propisi o javnim službama.
Osnivač Centra je Autonomna Pokrajina Vojvodina.
Prava i obaveze u ime Osnivača vrši Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Osnivač).
Osnivač će obezbediti Centru prostorije potrebne za rad, sredstva za osnivanje i opremu, u skladu sa zakonom.
Osnivač daje saglasnost na statut, program rada, finansijski plan i Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Centru, kao i na promenu naziva, sedišta, delatnosti, na statusne promene i završni račun Centra.
Osnivač ima pravo da direktoru i Upravnom odboru Centra predlaže mere u cilju nesmetanog rada Centra i obavljanja delatnosti za koje je Centar osnovan, traži podnošenje drugih izveštaja koji se odnose na rad i poslovanje Centra, a koji nisu predviđeni ovim aktom i da preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za obavljanje delatnosti Centra.
Naziv centra je: Informativni centar za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju.
Skraćeni naziv Centra je: BSC Informativni centar.
Sedište centra je u Novom Sadu, Bulevar oslobođenja 81.
Delatnost centra:
- 85.60 Pomoćne obrazovne delatnosti
- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem
- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize
- 58.19 Ostala izdavačka delatnost.
Delatnost centra je pružanje savetodavnih usluga i organizovanje obuka u oblasti primene međunarodnih, evropskih i nacionalnih standarda sa ciljem povećanja konkurentnosti sektora malih i srednjih preduzeća.
Centar će obavljati poslove iz delokruga svoje delatnosti za potrebe Osnivača, po utvrđenom planu i programu.
Sredstva za rad Centar obezbeđuju se:
- iz budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine,
- neposredno od korisnika,
- prodajom usluga na tržištu,
- iz donacija i drugih izvora, u skladu sa zakonom.
U slučaju prestanka rada Centra, preostala sredstva pripadaju Osnivaču.
Sredstva iz stava 1. ovog člana, koriste se u skladu sa zakonom, ovom odlukom, statutom centra, programom rada i finansijskim planom Centra.
Organi Centra su: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor.
Centrom rukovodi direktor.
Direktor ima prava i obaveze u skladu sa zakonom.
Direktora imenuje i razrešava Osnivač, na period od četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Uslovi koje mora ispunjavati kandidat za direktora utvrđuju se statutom.
Direktor:
- zastupa i predstavlja Centar, u unutrašnjem i spoljnotrgovinskom prometu,
- donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- stara se o zakonitosti rada Centra,
- odlučuje o pravima i obavezama zaposlenih u Centru,
- organizuje i rukovodi radom Centra,
- izvršava odluke Upravnog odbora Centra i
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Upravni odbor imenuje i razrešava Osnivač.
Upravni odbor ima pet članova i to: tri člana predstavnika osnivača i dva člana iz reda zaposlenih u centru.
Mandat članova Upravnog odbora je četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Upravni odbor:
- donosi statut,
- donosi finansijski plan,
- usvaja godišnji finansijski izveštaj sa izveštajem o poslovanju,
- donosi program rada,
- odlučuje o korišćenju sredstava, u skladu sa zakonom,
- donosi odluke o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i statutom.
Nadzorni odbor imenuje i razrešava Osnivač.
Nadzorni odbor ima tri člana i to: dva člana predstavnika Osnivača i jednog člana iz reda zaposlenih u centru.
Mandat članova Nadzornog odbora je četiri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.
Nadzorni odbor:
- vrši nadzor nad zakonitošću rada,
- razmatra godišnji finansijski izveštaj sa izveštajem o poslovanju i druga akta,
- vrši i druge poslove utvrđene statutom.
O rezultatima nadzora, Nadzorni odbor obaveštava Osnivača.
Za potrebe efektivne i efikasne realizacije ciljeva centra koji se odnose na edukacije i konsalting u oblasti implementacije nacionalnih, evropskih i međunarodnih standarda i realizaciju aktivnosti u oblasti privrede, koje se odnose na usaglašavanje proizvoda, usluga, sistema i stručnih lica sa odgovarajućim međunarodnim, evropskim i nacionalnim standardima, centar može da angažuje specijalizovane organizacije i institucije kao i domaće i strane stručnjake.
Uslovi za angažovanje iz stava 1. ovog člana, bliže se određuju Statutom.
VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI CENTRA U PRAVNOM PROMETU
U pravnom prometu sa trećim licima Centar odgovara celokupnom svojom imovinom.
Centar je dužan da Osnivaču podnosi godišnji izveštaj o radu i poslovanju.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Do imenovanja direktora u svojstvu vršioca dužnosti direktora imenuje se menadžer programa BSC Marija Vujaković, kao lice ovlašćeno za zastupanje bez ograničenja.
Osnivač će imenovati direktora, članove upravnog odbora i nadzornog odbora, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Upravni odbor doneće statut u roku od 30 dana od dana imenovanja Upravnog odbora.
Opšta akta Centra, doneće se u roku od 30 dana od dana donošenja statuta Centra.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".
Samostalni članovi Odluke
o izmenama
Odluke o osnivanju Informativnog centra za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju
("Sl. list AP Vojvodine", br. 39/2013)
Član 9
Upravni odbor će usaglasiti statut sa odredbama ove odluke, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 10
Upravni i Nadzorni odbor nastavljaju sa radom do isteka mandata.
Član 11
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".