UPUTSTVOO RADU TREZORA GRADA JAGODINA("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 15/2013) |
Uputstvom o radu trezora grada Jagodina (u daljem tekstu: Uputstvo) bliže se reguliše način i postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija trezora grada Jagodina i sadržina i forma obrazaca za glavnu knjigu trezora, u skladu sa Uredbom o budžetskom računovodstvu.
Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:
1. Gradonačelnik grada Jagodina - naredbodavac budžeta,
2. Načelnici Gradskih uprava,
3. šef Odseka za budžet i finansije i
4. lica koje vrše kontrolu, overavanje tačnosti knjigovodstvenih isprava i koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.
Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog i indirektnog korisnika su:
1. rukovodilac direktnog - indirektnog korisnika
2. lice u finansijskoj službi direktnog - indirektnog korisnika, ovlašćeno da radi kao izvršilac budžeta i da daje opštu saglasnost za plaćanje i
3. lice koje vrši po sistematizaciji funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje
4. lice ovlašćeno za pripremu predloga zahteva za plaćanje.
Za izvršenje budžeta grada Jagodina, odgovoran je Gradonačelnik grada Jagodina, kao naredbodavac za izvršenje budžeta u skladu sa Zakonom.
Pojedine definicije koje se upotrebljavaju u ovom Uputstvu imaju sledeće značenje:
- Konsolidovani račun trezora grada Jagodina je objedinjeni račun sredstava pripadajućih korisnika budžeta grada Jagodina, koji je otvoren i koji se vodi u Upravi za trezor.
- Glavna knjiga trezora je glavna knjiga dvojnog knjigovodstva u kojoj se evidentiraju sve promene na računima, transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke, stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja, u skladu sa kontnim planom i na nivoima budžetske klasifikacije propisane zakonom, direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, koju vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije.
- Aproprijacija predstavlja ovlašćenje koje je Skupština grada Jagodina dala nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene, za tekuću budžetsku godinu.
- Podračun je evidencioni račun korisnika budžetskih sredstava, koji se otvara u okviru pripadajućeg konsolidovanog računa trezora, a vodi se u Upravi za trezor.
- Direktni korisnici budžetskih sredstava su organi i organizacije grada Jagodina, utvrđenih Odlukom o budžetu grada Jagodina, u skladu sa Zakonom.
- Indirektni korisnici budžetskih sredstava su mesne zajednice, javna preduzeća, Direkcije, budžetski fondovi i ustanove osnovane od strane grada Jagodina, nad kojima osnivač preko direktnih korisnika budžetskih sredstava vrši zakonom ili odlukom utvrđena prava u pogledu upravljanja i finansiranja.
- Finansijski plan je akt direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava koji sadrži procenu primanja i izdataka (uključujući primanja i izdatke iz sopstvenih izvora i iz drugih izvora) korisnika u bruto iznosu za budžetsku godinu.
- Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.
- Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, direktan korisnik budžetskih sredstava može da vrši plaćanja.
- Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava za plaćanje u toku budžetske godine za izdatke utvrđene Odlukom o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu.
- Plaćanja podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu stvarati obaveze i koristiti budžetske aproprijacije do iznosa utvrđenih za pojedinu namenu Odlukom o budžetu za tekuću budžetsku godinu.
U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o budžetu, direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika.
Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje odredi načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili lice koje on ovlasti.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.
Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa budžeta grada Jagodina.
Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja ne postoji pravni osnov, korisnik budžetskih sredstava obavezan je da izvrši povraćaj sredstava u budžet.
Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.
1.3. Evidentiranje aproprijacija i promene aproprijacija
Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:
1. Godišnju aproprijaciju Skupština grada donosi budžet do 20. decembra za narednu budžetsku godinu.
2. Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu najduže prva tri meseca fiskalne godine.
3. Rebalans budžeta - Skupština grada, na predlog Gradskog veća, usvaja rebalans budžeta kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta.
4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu: Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe koje nisu predviđene aproprijacijom ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da nisu bile dovoljne, a na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve koje donosi Gradonačelnik grada Jagodina.
5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi Gradonačelnik grada Jagodina na predlog Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti.
6. Promene u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, izuzev aproprijacija za sredstva za realizaciju Nacionalnog investicionog plana (NIP) može vršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.
Postupak evidentiranja promene aproprijacija vrše budžetski izvršioci i to:
1. Za evidentiranje aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije.
2. Zahtev za promenu aproprijacija indirektni korisnik podnosi nadležnom direktnom korisniku.
3. Za odobravanje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik.
4. Osnovanost za promene u aproprijaciji utvrđuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, u skladu sa zakonom.
5. Za unos promena u aproprijaciji i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.
Registar promena aproprijacija vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, koji sadrži:
- broj dokumenta aproprijacije,
- datum unete promene u aproprijaciji,
- osnov za promenu,
- razdeo, poziciju i ekonomsku klasifikaciju,
- ukupan iznos po aproprijaciji.
Odsek za budžet i finansije sačinjava tromesečni izveštaj o odobrenim promenama aproprijacija, kod direktnih i indirektnih korisnika, koji je sastavni deo tromesečnih izveštaja o izvršenju budžeta.
1.4. Raspoloživa aproprijacija
Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA (Obračun raspoložive aproprijacije) na sledeći način:
RA = A ± PA - NPO - R
Slovne oznake imaju sledeće značenje:
- RA - raspoloživa aproprijacija
- A - aproprijacija
- PA - promene u aproprijaciji
- NPO - neizmirene preuzete obaveze
- R - rashodi
Obračun raspoložive aproprijacije vrši se u Odseku za budžet i finansije na osnovu zahteva koji podnosi direktni i indirektni korisnik budžetskih sredstava.
1.5. Zahtev za promenu aproprijacije
Zahtev za promenu u aproprijaciji indirektan korisnik budžetskih sredstava podnosi direktnom korisniku kada se menja aproprijacija, koja je evidentirana u budžetu. Zahtev se podnosi na propisanom Obrascu PA-1 (Promena aproprijacije), u 2 primerka.
Uz zahtev za promenu u aproprijaciji, budžetski korisnik dostavlja i sledeće podatke:
- iznos zahteva za promenu,
- obrazloženje za promenu aproprijacije,
- na teret koje aproprijacije.
Direktan korisnik budžetskih sredstava podnosi na propisanom Obrascu PA-2 (Promena aproprijacije) zahtev za promenu aproprijacije.
Odsek za budžet i finansije Gradske uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, vrši kontrolu dostavljenog zahteva proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijacijama i svojim potpisom overava, a Gradonačelnik odobrava zahtev.
Odobreni zahtev se zavodi u evidenciju primljenih zahteva, posebno za svakog budžetskog korisnika i jedan primerak zahteva vraća se podnosiocu zahteva.
Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija i evidenciju odobrenih zahteva.
Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:
1. Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluka koje na osnovu zakona donose nadležni izvršni organi grada Jagodine,
2. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima,
3. Kontrolu prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.
Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.
Direktni i indirektni korisnici podnose svoje predloge planova izvršenja budžeta Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije u 2 primerka, najkasnije do 5. u tekućem mesecu koji prethodi narednom kvartalu, na obrascu PPI (predlog plana izvršenja). Tekstualni deo koji se prilaže uz plan, a čini sastavni deo predloga plana izvršenja, bliže objašnjava kako su izrađeni tromesečni iznosi u planu, obrazloženje za veće promene iz kvartala u kvartal i obrazloženje potrebnih iznosa.
Direktni i indirektni korisnici budžeta grada Jagodina mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta, određenim od strane Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: kvota), a po dobijenoj saglasnosti Gradonačelnika.
Prilikom određivanja kvote za direktne korisnike, Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu polazi od sredstava planiranih u budžetu za direktnog korisnika, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.
Tromesečni planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote prema ekonomskoj klasifikaciji izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta i u skladu sa budžetom za tekuću godinu.
Tromesečni plan izvršenja budžeta po donošenju od strane Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, i dobijenoj saglasnosti od Gradonačelnika, dostavlja se svakom direktnom budžetskom korisniku.
Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora:
1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora indirektnog i direktnog korisnika budžetskih sredstava,
2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava - Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradske uprave za društvene delatnosti, na koje Gradonačelnik daje saglasnost,
3. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota u trezoru i čuvanje zvaničnih podataka o kvotama nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.
Direktni korisnik budžetskih sredstava može da podnese zahtev za promenu tromesečne kvote. Tromesečne kvote mogu biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.
Zahtev za promenu kvote podnosi se na propisanom Obrascu PK (Promena kvota), Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije, u 2 primerka. Odsek za budžet i finansije evidentira zahtev po korisnicima i jedan primerak vraća podnosiocu zahteva.
Direktni korisnik zajedno sa zahtevom za promenu kvote na obrascu PK, dostavlja sledeće podatke:
- iznos zahteva za promenu kvote,
- razlog zašto je promena neophodna,
- obračun kako je izračunat iznos promene.
Promenu visine kvote odobrava načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, po izvršenoj oceni opravdanosti zahteva direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Evidenciju o promeni kvota vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije.
Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu kvota, kao i evidenciju odobrenih zahteva.
Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.
Raspoloživa tromesečna kvota izračunava se na Obrascu ORK (Obračun raspoložive kvote) na sledeći način:
RK - TK + NK ± PK - PO - R
Slovne oznake imaju sledeće značenje:
- RK - raspoloživa kvota
- TK - tekuća kvota
- NK - neutrošena kvota
- PK - promena kvote
- PO - preuzete neplaćene obaveze
- R - rashodi
Neutrošena kvota predstavlja odobrenu, a neizvršenu preuzetu obavezu iz prethodnih perioda kojom se uvećava tekuća kvota (TK) perioda u kome se takva obaveza izvršava. Obračun raspoložive kvote vrši Odsek za budžet i finansije.
Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:
1. Obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;
2. Uvođenje boljeg planiranja nabavke;
3. Rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;
4. Kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovina roba, usluga i izvođenja radova i pre dospeća računa;
5. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;
6. Pružanje garancije dobavljačima da će sredstva za plaćanje računa biti obezbeđena.
U cilju kontrole preuzimanja obaveza, utvrđuju se nadležnosti u postupku za proveru opravdanosti i rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota koje će biti angažovane na izvršenju, i to:
- za pripremu obrasca zahteva za preuzimanje obaveza nadležan je budžetski izvršilac konsolidovanog računa budžeta kod indirektnog korisnika;
- za pripremu i overavanje zahteva za preuzimanje obaveza nadležan je budžetski izvršilac konsolidovanog računa kod direktnog korisnika;
- za odobravanje zahteva za preuzimanje obaveza odgovoran je budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora - Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradska uprava za društvene delatnosti.
Pre odobravanja zahteva za preuzimanje obaveza (obrazac PO, obrazac PO-1) od strane direktnog budžetskog korisnika, direktni korisnik mora pribaviti mišljenje Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradske uprave za društvene delatnosti za uslove plaćanja utvrđene nacrtom ugovora u postupku sprovođenja javne nabavke. Kada Gradska uprava za društvene delatnosti izda mišljenje u obavezi je da u roku od 2 dana pismeno obavesti Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu o izdatom mišljenju.
Ukoliko Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradska uprava za društvene delatnosti ne prihvati podatke, vraća obrazac podnosiocu zahteva, sa objašnjenjem zašto je zahtev odbijen.
Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradska uprava za društvene delatnosti, vode evidenciju o odbijenim i vraćenim zahtevima.
Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se sledeća dokumentacija:
1. Dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama;
2. Mišljenje Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradska uprava za društvene delatnosti o nacrtu ugovora ili dokumenta o dodeljivanju.
Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da zahtev za preuzimanje obaveza podnesu pre početka izvršavanja ugovora, a najmanje 5 radnih dana pre podnošenja zahteva za plaćanje.
Zahtevi za preuzimanje obaveza u budžetskoj godini mogu da se podnose do 01. decembra kalendarske godine.
Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za preuzimanje obaveza, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.
Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za tekuću budžetsku godinu.
Preuzete obaveze, čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog Odlukom o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu, ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret budžeta grada Jagodina.
IV PLAĆANJA I TRANSFER SREDSTAVA
Proces plaćanja ima za cilj:
1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava,
2. Kontrolu prekomernog trošenja,
3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.
Izdatak iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji.
Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza, koje proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pisanoj formi pre plaćanja obaveze.
U cilju kontrole plaćanja obaveza, utvrđuju se nadležnosti u postupku kontrole plaćanja obaveza:
1. Za pripremu obrazaca za plaćanje nadležan je indirektni korisnik.
2. Za pripremu i overavanje obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik.
3. Za odobravanje svih obrazaca za plaćanje nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradska uprava za društvene delatnosti u okviru svoje nadležnosti.
4. Prijem odobrenih zahteva vrši Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradska uprava za društvene delatnosti.
Zahtev za plaćanje, direktni i indirektni korisnik podnosi u 2 primerka, Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije i Gradskoj upravi za društvene delatnosti u okviru svoje nadležnosti, sa propisanom dokumentacijom.
Nakon plaćanja po zahtevu, 1 primerak potpisanog zahteva se vraća podnosiocu, po podnetom dokazu o utrošku sredstava (izvod).
Za evidenciju realizovanih zahteva i izveštavanje, nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odsek za budžet i finansije.
Plaćanje se vrši na osnovu podnošenja sledećih zahteva za plaćanje u 2 primerka na propisanim obrascima:
1. Zahtev za plaćanje (Obrazac ZP),
2. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava bez preuzete obaveze (Obrazac ZPT-1),
3. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzetom obavezom (Obrazac ZPT-2),
4. Zahtev za isplatu zarada, dodataka i naknada zaposlenih (Obrazac ZPTP).
Direktni korisnik podnosi zahtev za plaćanje na obrascu propisanom ovim uputstvom, uz prateću originalnu dokumentaciju za direktne korisnike, odnosno kopiju dokumentacije za indirektne korisnike (ugovor, faktura, račun, rešenje ili drugo).
Uz zahtev direktni - indirektni korisnik podnosi obavezno, kao dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama:
- Odluku naručioca o raspisivanju javne nabavke (narudžbenica, nabavka male vrednosti i javni oglas) sa definisanjem izvora sredstava (budžet, sopstvena sredstva ili ostalo);
- Zapisnik Komisije i Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača;
- Ugovor između naručioca i dobavljača;
- Ispostavljene situacije ili fakture.
Ukoliko je zbog hitnosti, potrebno izvršiti odmah plaćanje, odobrenje daje Gradonačelnik grada Jagodina ili lice koje on ovlasti.
Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje, podnosilac zahteva u roku od 15 dana po izvršenom plaćanju mora dostaviti račun Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije.
Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu i Gradskoj upravi za društvene delatnosti po izvršenom prijemu zahteva vrši proveru zahteva za plaćanje i transfer sredstava i overava zahtev.
Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, kao i da su iznad sredstava odobrenih tromesečnim planom za izvršenje budžeta, zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.
U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava, može obavestiti Gradonačelnika.
Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.
Pre podnošenja zahteva korisnik budžetskih sredstava koji za određene rashode ili izdatke ostvaruje i prihode iz drugih izvora, obavezan je da izmirenje tih rashoda vrši prvo iz drugih izvora. Nakon što utroši sredstva iz drugih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši se prenos sredstava iz budžeta.
Za izvršeno plaćanje iz prihoda iz drugih izvora ne može se tražiti refundacija sredstava iz budžeta.
Indirektni korisnik budžetskih sredstava je u obavezi da mesečno, a najkasnije do 10. u mesecu dostavi direktnom korisniku budžetskih sredstava izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP-1.
Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da mesečno, a najkasnije do 15. u mesecu po isteku tromesečja dostavi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika budžetskih sredstava i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP-2.
U postupku izvršenja budžeta, po zahtevima direktnih i indirektnih budžetskih korisnika za promenu aproprijacija, predloga planova izvršenja, promenu kvota, plaćanje i ispravku knjiženja, propisanim na obrascima ovog Uputstva, popunjavaju se unosom podataka u odgovarajuće kolone koje imaju sledeće značenje:
- razdeo predstavlja organizacionu oznaku - klasifikaciju budžetskog korisnika u okviru Odluke o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu
- pozicija predstavlja redni broj aproprijacije iz Odluke o budžetu grada za tekuću budžetsku godinu
- ekonomska klasifikacija iskazuje rashode i izdatke pojedinačnih dobara i usluga i transfernih plaćanja propisanih Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem
- funkcionalna klasifikacija iskazuje izdatke po funkcionalnoj nameni za određenu oblast propisanih Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem
- šifra direktnog, odnosno indirektnog korisnika je propisana Naredbom o spisku direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Republike, odnosno lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora Ministarstva finansija Republike Srbije
- šifra izvora finansiranja predstavlja oznaku izvora sredstava iz Odluke o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu
- podšifra ekonomske klasifikacije (podekonomska klasifikacija) predstavlja organizaciono mesto propisano u odgovarajućoj glavi, pripadajućeg razdela Odluke o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu.
V BUDŽETSKO RAČUNOVODSTVO I IZVEŠTAVANJE
Odsek za budžet i finansije sačinjava najmanje jednom mesečno izveštaj o primanjima i izvršenim plaćanjima sa računa izvršenja budžeta i dostavlja ga načelniku Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina.
Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina, u cilju izrade izveštaja za potrebe Gradskog veća i Skupštine grada, ukoliko je to potrebno, može zatražiti dodatne podatke od direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, koji je dužan da u određenom roku iste dostavi.
Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odsek za budžet i finansije, priprema i dostavlja Gradonačelniku, a po pismenom zahtevu i nadležnom izvršnom organu, u skladu sa zakonom, sledeće izveštaje:
1. Predlog - nacrt Odluke o budžetu grada Jagodina
2. Predlog - nacrt završnog računa budžeta grada Jagodina
3. Kvartalne izveštaje o izvršenju budžeta
4. Ostale finansijske izveštaje u skladu sa važećim zakonskim propisima.
Glavnu knjigu trezora vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina.
U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.
Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.
Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvenih isprava.
Usaglašavanje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.
Zahtev za ispravku knjiženja podnosi indirektni korisnik budžetskih sredstava, uz saglasnost direktnog budžetskog korisnika, Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odseku za budžet i finansije na propisanom obrascu IK (ispravka knjiženja) u 2 primerka.
Zahtev iz stava 1. ovog člana se podnosi pre sastavljanja tromesečnog izveštaja o izvršenju budžeta, najkasnije u roku od 5 dana po isteku prethodnog tromesečja.
Po izvršenom usaglašavanju, Odsek za budžet i finansije odobrava zahtev i dostavlja Obrazac IK korisniku i Upravi za trezor.
Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac br. 5) indirektni korisnici dostavljaju Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu za svaki mesec do 10 u tekućem mesecu za prethodni mesec. Takođe Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac br. 5) se dostavlja kvartalno do 15 u tekućem mesecu za prethodni kvartal.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava sačinjavaju godišnji pregled svih neizmirenih obaveza koje će se izmiriti u sledećoj fiskalnoj godini.
Pregled neizmirenih obaveza dostavlja se najkasnije do 20. decembra tekuće godine Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odseku za budžet i finansije radi evidentiranja prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.
Propisani obrasci: Obračun raspoložive aproprijacije (Obrazac ORA), Zahtev za promenu u aproprijaciji (Obrazac PA-1, obrazac PA-2), Predlog plana izvršenja (Obrazac PPI), Zahtev za promenu kvote (Obrazac PK), Obračun raspoložive kvote (Obrazac ORK), Zahtev za preuzimanje obaveza (Obrazac PO, Obrazac PO-1), Zahtev za plaćanje (Obrazac ZP), Zahtev za plaćanje i transfer sredstava bez preuzete obaveze (Obrazac ZPT-1), Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzetom obavezom (Obrazac ZPT-2), Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzetom obavezom (Obrazac ZPT-4), Zahtev za isplatu zarada, dodataka i naknada zaposlenih (Obrazac ZPTP), Obrazac SP-1, Obrazac SP-2, i Zahtev za ispravku knjiženja (Obrazac IK), dati u prilogu uputstva, su sastavni deo ovog uputstva.
Ukoliko direktni i indirektni korisnik budžetskih sredstava ne dostavi izveštaje i akte propisane ovim Uputstvom Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije, mogu se privremeno obustaviti plaćanja i prenos sredstava iz budžeta, do momenta dostavljanja traženih izveštaja i akata.
Stupanjem na snagu ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora grada Jagodina broj 400-27/01-11 od 24.11.2011. god. ("Službeni glasnik grada Jagodina", broj 9/11).
Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ODSEK ZA BUDŽET I FINANSIJE
OBRAČUN
RASPOLOŽIVE APROPRIJACIJE
Direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________________________
Šifra korisnika
Broj zahteva iz Obrasca PA-1 ili PA-2 ______________
Datum _________________
Iznos aproprijacije (A) |
Promene u aproprijaciji ± (PA) |
Neizmirene preuzete obaveze (NPO) |
Rashodi (R) |
Raspoloživa aproprijacija* 1±2-3-4=5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
* RA = A ± PA - NPO - R
Obračunao |
|
Datum |
|
Odobrava |
_____________________ |
|
__________________ |
|
_______________ |
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ZAHTEV
ZA PROMENU U APROPRIJACIJI
A.1. |
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava ________________________ |
2. |
Šifra ______________________ |
3. |
Šifra promene aproprijacije ______________ |
4. |
Broj zahteva ______________ |
5. |
Datum ___________________ |
OPIS PROMENE APROPRIJACIJE
Red. broj |
OPIS |
Šifra funkc. klasif. |
Šifra ekonom. klasif. |
Šifra izvora fin. |
Iznos aproprijacije |
Promena u aproprijaciji |
Promenjeni iznos |
|
+ |
- |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. (popunjava budžetski izvršilac trezora indirektnog korisnika budžetskih sredstava)
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime i prezima) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
V. (popunjava ovlašćeno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava)
Overava (ime i prezime) ______________ |
|
Potpis ______________ |
|
Datum ___________ |
G. Odobrenje za promenu u aproprijaciji
(popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije)
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Overava - Odsek za budžet i finansije (ime i prezime) ____________ |
|
Potpis _______ |
|
Datum ______ |
Zahtev odobren |
- |
Zahtev odbijen |
|
Razlog za odbijanje zahteva _______________________ |
Overava - načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu |
____________________ |
|
__________ |
|
___________ |
|
(ime i prezime) |
|
Potpis |
|
Datum |
Odobrava - Gradonačelnik grada Jagodina (ime i prezime) ______________ |
|
Potpis ___________ |
|
Datum ___________ |
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ZAHTEV ZA PROMENU U APROPRIJACIJI
A.1. |
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava ________________________ |
2. |
Šifra ______________________ |
3. |
Šifra promene aproprijacije ______________ |
4. |
Broj zahteva ______________ |
5. |
Datum ___________________ |
OPIS PROMENE APROPRIJACIJE
Red. broj |
OPIS |
Šifra funkc. klasif. |
Šifra ekonom. klasif. |
Šifra izvora fin. |
Iznos aproprijacije |
Promena u aproprijaciji |
Promenjeni iznos |
|
+ |
- |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. (popunjava budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava)
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime i prezima) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
V. Odobrenje za promenu u aproprijaciji
(popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije)
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Overava - Odsek za budžet i finansije (ime i prezime) ____________ |
|
Potpis _______ |
|
Datum ______ |
Zahtev odobren |
- |
Zahtev odbijen |
|
Razlog za odbijanje zahteva _______________________ |
Overava - načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu |
____________________ |
|
__________ |
|
___________ |
|
(ime i prezime) |
|
Potpis |
|
Datum |
Odobrava - Gradonačelnik grada Jagodina (ime i prezime) ______________ |
|
Potpis ___________ |
|
Datum ___________ |
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
PREDLOG PLANA IZVRŠENJA BUDŽETA
ZA PERIOD ______________ 20____. GODINE
A.1. |
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava __________________ |
Broj zahteva __________ |
|
Šifra korisnika ______________________ |
|
2. |
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava ________________ |
Datum _______________ |
|
Šifra korisnika ______________ |
|
Funkcionalna klasifikacija |
Ekonomska klasifikacija |
Broj pozicije |
Dodeljena aproprijacija |
Ukupno raspoređena sredstva |
Predlog izvršenja budžeta za period ______ 20_. god. |
Izvor finansiranja |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno iskazani i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime i prezima) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
B. Odobrenje za plan izvršenja budžeta
(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno iskazani i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Odobrava (ime i prezime) ________________ |
|
Potpis _______ |
|
Datum ______ |
(popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu)
Odobrava (ime i prezime) ________________ |
|
Potpis _______ |
|
Datum ______ |
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
A.1. |
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava ________________________ |
2. |
Šifra korisnika ______________________ |
3. |
Broj zahteva ______________ |
4. |
Datum ___________________ |
Red. broj |
Šifra funkcionalne klasifikacije |
Broj budžetske pozicije |
Naziv aproprijacije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Iznos aproprijacije |
Iznos kvote za kvartal |
Promene kvote |
Promenjeni iznos kvote |
|
+ |
- |
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
V. Popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Overava (ime i prezime) ______________ |
|
Potpis |
______________ |
|
Datum |
___________ |
Odobrava (ime i prezime) ______________ |
|
Potpis |
______________ |
|
Datum |
___________ |
Zahtev odobren |
- |
Zahtev odbijen |
|
Razlog za odbijanje zahteva _______________________ |
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ODSEK ZA BUDŽET I FINANSIJE
Direktni korisnik budžetskih sredstava
_______________________________________
Šifra korisnika ___________________________
Broj zahteva iz Obrasca PK_________________
Datum ____________
Tekuća kvota (TK) |
Neutrošena kvota iz prethodnog perioda (NK) |
Promene kvote (PK) ± |
Preuzete neplaćene obaveze (PO) |
Rashodi (R) |
Raspoloživa kvota * 1+2±3-4-5=6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
*RK = TK + NK ± PK - PO - R
Obračunao |
|
Datum |
|
Odobrava |
_____________________ |
|
__________________ |
|
_______________ |
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
A. |
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava ________________________ |
|
Šifra korisnika ______________________ |
|
Broj zahteva ______________ |
|
Datum ___________________ |
Red. broj |
Opis |
Primalac sredstava |
Šifra indirektnog korisnika |
Broj budžetske pozicije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Očekivani datum plaćanja |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
V. Popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Zahtev odobren |
- |
Zahtev odbijen |
|
Razlog za odbijanje zahteva _______________________ |
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
A. |
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava ________________________ |
|
Šifra korisnika ______________________ |
|
Broj zahteva ______________ |
|
Datum ___________________ |
Red. broj |
Opis |
Primalac sredstava |
Šifra indirektnog korisnika |
Broj budžetske pozicije |
Šifra ekonomske klasifikacije |
Šifra izvora finansiranja |
Očekivani datum plaćanja |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
V. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
Overava (ime i prezime) _______________ |
|
Potpis ___________ |
|
Datum ____________ |
G. Popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Overava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Odobrava (ime i prezime) |
_______________ |
|
Potpis |
___________ |
|
Datum |
____________ |
Zahtev odobren __________ |
Zahtev odbijen ___________ |
Razlog za odbijanje zahteva ______________ |
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
_______________________________________ |
|
šifra direktnog korisnika budžeta _______________ |
(naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava) |
|
|
|
|
broj zahteva ______________ |
1.
Osnov plaćanja |
Naziv pozicije |
Šifra |
IZNOS |
|||
Broj dokumenta |
Korisnik |
Ekonomska |
Izvor |
Funkcionalna |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
|
|
Naziv primaoca |
|
|
|
Broj računa |
|
|
Poziv na broj (odobrenje) |
|
|
|
|
|
Prateća dokumentacija
Predračun |
Račun |
Ostalo |
Broj dokumenata |
|
2. Potvrđujem da je zahtev ispravan, a prateća dokumentacija koja je sastavni deo ovog zahteva je istinita, računski tačna i zakonito prikazana, trošak je na teret navedenih klasifikacija odgovarajući, nabavka i obaveza po osnovu plaćanja je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu, Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta.
_________ |
|
____________ |
|
_________________________ |
|
M.P. |
|
________________________ |
Datum |
|
Kontrolu izvršio |
|
Odgovorno lice za overavanje |
|
|
|
Odgovorno lice za odobravanje |
3. Da je zahtev ispravan i u skladu sa tromesečnim planom (kvotom), potvrđuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.
Kontrolu izvršio __________________ |
M.P. |
Overava ____________________ |
________________________
Naredbodavac budžeta
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA BEZ PREUZIMANJA OBAVEZA
1.
_______________________________________ |
|
________________________________ |
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava |
|
Naziv direktnog korisnika budžetskih |
Šifra indirektnog korisnika ________________ |
|
Šifra direktnog korisnika ____________ |
Broj zahteva _____________________ |
|
|
OSNOV PLAĆANJA |
Tekući račun korisnika |
Naziv pozicije |
Opis |
Ekon. klasif. |
Podekonomska klasif. |
Izvor finansiranja |
Funkcionalna klasif. |
Iznos |
|
Broj |
Korisnik |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je zahtev ispravan, a prateća dokumentacija koja je sastavni deo ovog zahteva je istinita, računski tačna i zakonito prikazana, trošak je na teret navedenih klasifikacija odgovarajući, nabavka i obaveza po osnovu plaćanja je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu i Odlukom o budžetu grada Jagodina.
Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava
|
|
Odgovorno lice za overavanje |
|
|
|
Odgovorno lice za odobravanje |
_______________ |
|
__________________________ |
|
M.P. |
|
____________________________ |
Datum |
|
|
|
|
|
|
Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________ |
|
Kontrolu izvršio ______________________ |
Datum |
|
|
|
|
Odgovorno lice za odobravanje |
|
|
_______________ |
|
__________________________ |
M.P. |
|
Datum |
|
|
|
|
3. O izvršenju ovog zahteva stara se Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu. Zahtev je ispravan i u skladu sa Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta.
Kontrolu izvršio _________________ |
M.P. |
Naredbodavac budžeta ________________ |
Plaćeno |
Iznos |
|
Likvidator |
Datum |
|
|
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA SA PREUZIMANJEM OBAVEZA
1.
_______________________________________ |
|
________________________________ |
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava |
|
Naziv direktnog korisnika budžetskih |
Šifra indirektnog korisnika ________________ |
|
Šifra direktnog korisnika ____________ |
Broj zahteva _____________________ |
|
|
OSNOV PLAĆANJA |
Tekući račun korisnika |
Naziv pozicije |
Opis |
Ekon. klasif. |
Podekonomska klasif. |
Izvor finansiranja |
Funkcionalna klasif. |
Iznos |
|
Broj |
Korisnik |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Potvrđujem da je zahtev ispravan, a prateća dokumentacija koja je sastavni deo ovog zahteva je istinita, računski tačna i zakonito prikazana, trošak je na teret navedenih klasifikacija odgovarajući, nabavka i obaveza po osnovu plaćanja je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu i Odlukom o budžetu grada Jagodina.
Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava
|
|
Odgovorno lice za overavanje |
|
|
|
Odgovorno lice za odobravanje |
_______________ |
|
__________________________ |
|
M.P. |
|
____________________________ |
Datum |
|
|
|
|
|
|
Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
____________ |
|
|
|
Kontrolu izvršio ___________________ |
Datum |
|
Odgovorno lice za odobravanje |
|
|
______________ |
|
___________________________ |
|
M.P. |
Datum |
|
|
|
|
3. O izvršenju ovog zahteva stara se Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu. Zahtev je ispravan i u skladu sa Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta.
Kontrolu izvršio _________________ |
M.P. |
Naredbodavac budžeta ________________ |
Plaćeno |
Iznos |
|
Likvidator |
Datum |
|
|
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ZAHTEV ZA PRENOS SREDSTAVA ZA ISPLATU
PLATA I NAKNADA ZAPOSLENIH
ZA _______________ MESEC _________________ GODINE
Broj zahteva ___________ |
CENA RADA |
Datum ________ 20___ godine |
______________ |
Glava |
Razdeo |
Pozicija |
Direktni korisnik budžetskih sredstava |
Indirektni korisnik budžetskih sredstava |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
STEPEN STRUČNE SPREME |
|
|||||||
Klasifikaciona struktura |
I-II |
III |
IV |
V |
VI |
VII1 |
VII2 |
UKUPNO |
|
Ukupan broj zaposlenih |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Broj zaposlenih na određeno vreme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Koeficijent |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pozicija |
Konto |
Naziv ekonomske klasifikacije |
Iznos |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
411 |
PLATA I DODACI ZAPOSLENIH |
|
|
411111 |
Plate na osnovu cene rada |
|
|
411112 |
Dodatak za rad duži od punog radnog vremena |
|
|
411113 |
Dodatak za rad na dan državnog i verskog praznika |
|
|
411114 |
Dodatak za rad noću |
|
|
411115 |
Dodatak za vreme provedeno na radu (minuli rad) |
|
|
411116 |
Terenski dodatak |
|
|
411117 |
Umanjenje zarada za prvih 30 dana odsustva radi bolesti |
|
|
411121 |
Plate pripravnika koje plaća poslodavac |
|
|
411122 |
Plate pripravnika koje plaća Republički Zavod za trž. rada |
|
|
411131 |
Plate privremeno zaposlenih |
|
|
411141 |
Plate po osnovu sudskih presuda |
|
|
411191 |
Ostale isplate zarada za spec. zadatke i projekte |
|
|
412 |
SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA |
|
|
412111 |
Doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje |
|
|
412211 |
Doprinos za zdravstveno osiguranje |
|
|
412311 |
Doprinos za nezaposlenost |
|
|
414 |
ISPLATA NAKNADA ZA VREME ODSUSTVA SA POSLA |
|
|
414111 |
Porodiljsko bolovanje |
|
|
414121 |
Bolovanje preko 30 dana |
|
|
414131 |
Invalidnost rada drugog stepena |
|
|
|
UKUPNO: |
|
(Obračun sačinio) ______________________
1. Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu u skladu sa Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta, a prateća dokumentacija je istinita, potpuna, računski tačna.
Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava
|
|
Odgovorno lice za overavanje |
|
|
|
Odgovorno lice za odobravanje |
______________ |
|
__________________________ |
|
M.P. |
|
____________________________ |
Datum |
|
|
|
|
|
|
Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
|
|
Kontrolu izvršio |
|
|
|
Odgovorno lice za odobravanje |
_______________ |
|
_______________________ |
|
M.P. |
|
____________________________ |
Datum |
|
|
|
|
|
|
2. O izvršenju ovog zahteva stara se Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.
_________________ |
|
_________________ |
|
M.P. |
|
______________________ |
Kontrolu izvršio |
|
Overava |
|
|
|
Naredbodavac budžeta |
Plaćeno |
Iznos |
|
Likvidator |
Datum |
|
|
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava
____________________________________
Šifra ____________________
Broj ____________________
Datum __________20_____ godine
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
IZVEŠTAJ
O OSTVARENIM SOPSTVENIM PRIHODIMA INDIREKTNOG KORISNIKA
________________ ZA PERIOD ___________________20_____. GODINE
Red. broj |
OSTVARENI PRIHODI |
Iznos |
1. |
Prihodi od naknada za izvršene usluge |
|
2. |
Prihodi od subvencija i dotacija |
|
3. |
Prihodi od donacija |
|
4. |
Transferi |
|
5. |
Ostali sopstveni prihodi |
|
|
UKUPNO: |
|
IZVEŠTAJ
O IZVRŠENIM RASHODIMA NA TERET SOPSTVENIH PRIHODA
______________ ZA PERIOD __________________20______. GODINE
Red. broj |
Ekonomska klasifikacija |
Iznos |
1. |
|
|
2 |
|
|
3. |
|
|
4 |
|
|
5. |
|
|
|
UKUPNO: |
|
Izveštaj sačinio |
|
Podnosilac izveštaja |
|
M.P. |
Odgovorno lice indirektnog korisnika |
___________________ |
|
_______________________________ |
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava
____________________________________
Šifra ____________________
Broj ____________________
Datum __________20_____ godine
REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
IZVEŠTAJ
O OSTVARENIM SOPSTVENIM PRIHODIMA DIREKTNOG KORISNIKA
__________________ ZA PERIOD _________________20_____. GODINE
Red. broj |
OSTVARENI PRIHODI |
Iznos |
1. |
Prihodi od naknada za izvršene usluge |
|
2. |
Prihodi od subvencija i dotacija |
|
3. |
Prihodi od donacija |
|
4. |
Transferi |
|
5. |
Ostali sopstveni prihodi |
|
|
UKUPNO: |
|
IZVEŠTAJ
O IZVRŠENIM RASHODIMA NA TERET SOPSTVENIH PRIHODA
______________ ZA PERIOD ________________20____. GODINE
Red. broj |
Ekonomska klasifikacija |
Iznos |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
|
UKUPNO: |
|
Izveštaj sačinio |
|
Podnosilac izveštaja |
|
M.P. |
Odgovorno lice direktnog korisnika |
_______________________ |
|
__________________________________ |
Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava
_______________________________________
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava
_______________________________________
REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
Glava |
Razdeo |
Pozicija |
Ekonomska klasifikacija |
Opis |
Vrednost dugovanja u glavnoj knjizi (+) |
Vrednost potraživanja u glavnoj knjizi (-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Potvrđuje se da su sa usaglašavanjem knjiženja saglasni:
Ovlašćeno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava |
|
Odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava |
|
Ovlašćeno lice Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu |
__________________ |
|
___________________________ |
|
____________________________ |