UPUTSTVO

O RADU TREZORA GRADA JAGODINA

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 15/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Uputstvom o radu trezora grada Jagodina (u daljem tekstu: Uputstvo) bliže se reguliše način i postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija trezora grada Jagodina i sadržina i forma obrazaca za glavnu knjigu trezora, u skladu sa Uredbom o budžetskom računovodstvu.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:

1. Gradonačelnik grada Jagodina - naredbodavac budžeta,

2. Načelnici Gradskih uprava,

3. šef Odseka za budžet i finansije i

4. lica koje vrše kontrolu, overavanje tačnosti knjigovodstvenih isprava i koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog i indirektnog korisnika su:

1. rukovodilac   direktnog - indirektnog korisnika

2. lice u finansijskoj službi direktnog - indirektnog korisnika, ovlašćeno da radi kao izvršilac budžeta i da daje opštu saglasnost za plaćanje i

3. lice koje vrši po sistematizaciji funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje

4. lice ovlašćeno za pripremu predloga zahteva za plaćanje.

Član 3

Za izvršenje budžeta grada Jagodina, odgovoran je Gradonačelnik grada Jagodina, kao naredbodavac za izvršenje budžeta u skladu sa Zakonom.

1.1. Definicije

Član 4

Pojedine definicije koje se upotrebljavaju u ovom Uputstvu imaju sledeće značenje:

- Konsolidovani račun trezora grada Jagodina je objedinjeni račun sredstava pripadajućih korisnika budžeta grada Jagodina, koji je otvoren i koji se vodi u Upravi za trezor.

- Glavna knjiga trezora je glavna knjiga dvojnog knjigovodstva u kojoj se evidentiraju sve promene na računima, transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke, stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja, u skladu sa kontnim planom i na nivoima budžetske klasifikacije propisane zakonom, direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, koju vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije.

- Aproprijacija predstavlja ovlašćenje koje je Skupština grada Jagodina dala nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene, za tekuću budžetsku godinu.

- Podračun je evidencioni račun korisnika budžetskih sredstava, koji se otvara u okviru pripadajućeg konsolidovanog računa trezora, a vodi se u Upravi za trezor.

- Direktni korisnici budžetskih sredstava su organi i organizacije grada Jagodina, utvrđenih Odlukom o budžetu grada Jagodina, u skladu sa Zakonom.

- Indirektni korisnici budžetskih sredstava su mesne zajednice, javna preduzeća, Direkcije, budžetski fondovi i ustanove osnovane od strane grada Jagodina, nad kojima osnivač preko direktnih korisnika budžetskih sredstava vrši zakonom ili odlukom utvrđena prava u pogledu upravljanja i finansiranja.

- Finansijski plan je akt direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava koji sadrži procenu primanja i izdataka (uključujući primanja i izdatke iz sopstvenih izvora i iz drugih izvora) korisnika u bruto iznosu za budžetsku godinu.

- Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.

- Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, direktan korisnik budžetskih sredstava može da vrši plaćanja.

- Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava za plaćanje u toku budžetske godine za izdatke utvrđene Odlukom o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu.

- Plaćanja podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.

1.2. Svrha

Član 5

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu stvarati obaveze i koristiti budžetske aproprijacije do iznosa utvrđenih za pojedinu namenu Odlukom o budžetu za tekuću budžetsku godinu.

Član 6

U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o budžetu, direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika.

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje odredi načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili lice koje on ovlasti.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa budžeta grada Jagodina.

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja ne postoji pravni osnov, korisnik budžetskih sredstava obavezan je da izvrši povraćaj sredstava u budžet.

Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.

1.3. Evidentiranje aproprijacija i promene aproprijacija

Član 7

Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:

1. Godišnju aproprijaciju Skupština grada donosi budžet do 20. decembra za narednu budžetsku godinu.

2. Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu najduže prva tri meseca fiskalne godine.

3. Rebalans budžeta - Skupština grada, na predlog Gradskog veća, usvaja rebalans budžeta kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta.

4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu: Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe koje nisu predviđene aproprijacijom ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da nisu bile dovoljne, a na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve koje donosi Gradonačelnik grada Jagodina.

5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi Gradonačelnik grada Jagodina na predlog Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti.

6. Promene u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, izuzev aproprijacija za sredstva za realizaciju Nacionalnog investicionog plana (NIP) može vršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.

Postupak evidentiranja promene aproprijacija vrše budžetski izvršioci i to:

1. Za evidentiranje aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije.

2. Zahtev za promenu aproprijacija indirektni korisnik podnosi nadležnom direktnom korisniku.

3. Za odobravanje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik.

4. Osnovanost za promene u aproprijaciji utvrđuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, u skladu sa zakonom.

5. Za unos promena u aproprijaciji i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

Član 8

Registar promena aproprijacija vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, koji sadrži:

- broj dokumenta aproprijacije,

- datum unete promene u aproprijaciji,

- osnov za promenu,

- razdeo, poziciju i ekonomsku klasifikaciju,

- ukupan iznos po aproprijaciji.

Odsek za budžet i finansije sačinjava tromesečni izveštaj o odobrenim promenama aproprijacija, kod direktnih i indirektnih korisnika, koji je sastavni deo tromesečnih izveštaja o izvršenju budžeta.

1.4. Raspoloživa aproprijacija

Član 9

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA (Obračun raspoložive aproprijacije) na sledeći način:

RA = A ± PA - NPO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

- RA - raspoloživa aproprijacija

- A - aproprijacija

- PA - promene u aproprijaciji

- NPO - neizmirene preuzete obaveze

- R - rashodi

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se u Odseku za budžet i finansije na osnovu zahteva koji podnosi direktni i indirektni korisnik budžetskih sredstava.

1.5. Zahtev za promenu aproprijacije

Član 10

Zahtev za promenu u aproprijaciji indirektan korisnik budžetskih sredstava podnosi direktnom korisniku kada se menja aproprijacija, koja je evidentirana u budžetu. Zahtev se podnosi na propisanom Obrascu PA-1 (Promena aproprijacije), u 2 primerka.

Uz zahtev za promenu u aproprijaciji, budžetski korisnik dostavlja i sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu,

- obrazloženje za promenu aproprijacije,

- na teret koje aproprijacije.

Direktan korisnik budžetskih sredstava podnosi na propisanom Obrascu PA-2 (Promena aproprijacije) zahtev za promenu aproprijacije.

Odsek za budžet i finansije Gradske uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, vrši kontrolu dostavljenog zahteva proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijacijama i svojim potpisom overava, a Gradonačelnik odobrava zahtev.

Odobreni zahtev se zavodi u evidenciju primljenih zahteva, posebno za svakog budžetskog korisnika i jedan primerak zahteva vraća se podnosiocu zahteva.

Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija i evidenciju odobrenih zahteva.

II IZVRŠENJE BUDŽETA

2.1. Svrha

Član 11

Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:

1. Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluka koje na osnovu zakona donose nadležni izvršni organi grada Jagodine,

2. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima,

3. Kontrolu prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.

Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.

2.2. Plan izvršenja budžeta

Član 12

Direktni i indirektni korisnici podnose svoje predloge planova izvršenja budžeta Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije u 2 primerka, najkasnije do 5. u tekućem mesecu koji prethodi narednom kvartalu, na obrascu PPI (predlog plana izvršenja). Tekstualni deo koji se prilaže uz plan, a čini sastavni deo predloga plana izvršenja, bliže objašnjava kako su izrađeni tromesečni iznosi u planu, obrazloženje za veće promene iz kvartala u kvartal i obrazloženje potrebnih iznosa.

Član 13

Direktni i indirektni korisnici budžeta grada Jagodina mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta, određenim od strane Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: kvota), a po dobijenoj saglasnosti Gradonačelnika.

Prilikom određivanja kvote za direktne korisnike, Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu polazi od sredstava planiranih u budžetu za direktnog korisnika, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 14

Tromesečni planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote prema ekonomskoj klasifikaciji izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta i u skladu sa budžetom za tekuću godinu.

Član 15

Tromesečni plan izvršenja budžeta po donošenju od strane Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, i dobijenoj saglasnosti od Gradonačelnika, dostavlja se svakom direktnom budžetskom korisniku.

2.3. Interna kontrola

Član 16

Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora:

1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora indirektnog i direktnog korisnika budžetskih sredstava,

2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava - Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradske uprave za društvene delatnosti, na koje Gradonačelnik daje saglasnost,

3. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota u trezoru i čuvanje zvaničnih podataka o kvotama nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

2.4. Promena kvote

Član 17

Direktni korisnik budžetskih sredstava može da podnese zahtev za promenu tromesečne kvote. Tromesečne kvote mogu biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.

Član 18

Zahtev za promenu kvote podnosi se na propisanom Obrascu PK (Promena kvota), Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije, u 2 primerka. Odsek za budžet i finansije evidentira zahtev po korisnicima i jedan primerak vraća podnosiocu zahteva.

Član 19

Direktni korisnik zajedno sa zahtevom za promenu kvote na obrascu PK, dostavlja sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu kvote,

- razlog zašto je promena neophodna,

- obračun kako je izračunat iznos promene.

Promenu visine kvote odobrava načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, po izvršenoj oceni opravdanosti zahteva direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 20

Evidenciju o promeni kvota vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije.

Član 21

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu kvota, kao i evidenciju odobrenih zahteva.

Član 22

Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 23

Raspoloživa tromesečna kvota izračunava se na Obrascu ORK (Obračun raspoložive kvote) na sledeći način:

RK - TK + NK ± PK - PO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

- RK - raspoloživa kvota

- TK - tekuća kvota

- NK - neutrošena kvota

- PK - promena kvote

- PO - preuzete neplaćene obaveze

- R - rashodi

Neutrošena kvota predstavlja odobrenu, a neizvršenu preuzetu obavezu iz prethodnih perioda kojom se uvećava tekuća kvota (TK) perioda u kome se takva obaveza izvršava. Obračun raspoložive kvote vrši Odsek za budžet i finansije.

III PREUZIMANJE OBAVEZA

3.1. Svrha

Član 24

Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:

1. Obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;

2. Uvođenje boljeg planiranja nabavke;

3. Rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;

4. Kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovina roba, usluga i izvođenja radova i pre dospeća računa;

5. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

6. Pružanje garancije dobavljačima da će sredstva za plaćanje računa biti obezbeđena.

3.2. Interna kontrola

Član 25

U cilju kontrole preuzimanja obaveza, utvrđuju se nadležnosti u postupku za proveru opravdanosti i rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota koje će biti angažovane na izvršenju, i to:

- za pripremu obrasca zahteva za preuzimanje obaveza nadležan je budžetski izvršilac konsolidovanog računa budžeta kod indirektnog korisnika;

- za pripremu i overavanje zahteva za preuzimanje obaveza nadležan je budžetski izvršilac konsolidovanog računa kod direktnog korisnika;

- za odobravanje zahteva za preuzimanje obaveza odgovoran je budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora - Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradska uprava za društvene delatnosti.

Član 26

Pre odobravanja zahteva za preuzimanje obaveza (obrazac PO, obrazac PO-1) od strane direktnog budžetskog korisnika, direktni korisnik mora pribaviti mišljenje Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradske uprave za društvene delatnosti za uslove plaćanja utvrđene nacrtom ugovora u postupku sprovođenja javne nabavke. Kada Gradska uprava za društvene delatnosti izda mišljenje u obavezi je da u roku od 2 dana pismeno obavesti Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu o izdatom mišljenju.

Ukoliko Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradska uprava za društvene delatnosti ne prihvati podatke, vraća obrazac podnosiocu zahteva, sa objašnjenjem zašto je zahtev odbijen.

Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradska uprava za društvene delatnosti, vode evidenciju o odbijenim i vraćenim zahtevima.

Član 27

Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se sledeća dokumentacija:

1. Dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama;

2. Mišljenje Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradska uprava za društvene delatnosti o nacrtu ugovora ili dokumenta o dodeljivanju.

Član 28

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da zahtev za preuzimanje obaveza podnesu pre početka izvršavanja ugovora, a najmanje 5 radnih dana pre podnošenja zahteva za plaćanje.

Zahtevi za preuzimanje obaveza u budžetskoj godini mogu da se podnose do 01. decembra kalendarske godine.

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za preuzimanje obaveza, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 29

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za tekuću budžetsku godinu.

Preuzete obaveze, čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog Odlukom o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu, ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret budžeta grada Jagodina.

IV PLAĆANJA I TRANSFER SREDSTAVA

4.1. Svrha

Član 30

Proces plaćanja ima za cilj:

1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava,

2. Kontrolu prekomernog trošenja,

3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.

Član 31

Izdatak iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji.

Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza, koje proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pisanoj formi pre plaćanja obaveze.

4.2. Interna kontrola

Član 32

U cilju kontrole plaćanja obaveza, utvrđuju se nadležnosti u postupku kontrole plaćanja obaveza:

1. Za pripremu obrazaca za plaćanje nadležan je indirektni korisnik.

2. Za pripremu i overavanje obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik.

3. Za odobravanje svih obrazaca za plaćanje nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije i Gradska uprava za društvene delatnosti u okviru svoje nadležnosti.

4. Prijem odobrenih zahteva vrši Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu ili Gradska uprava za društvene delatnosti.

Član 33

Zahtev za plaćanje, direktni i indirektni korisnik podnosi u 2 primerka, Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije i Gradskoj upravi za društvene delatnosti u okviru svoje nadležnosti, sa propisanom dokumentacijom.

Nakon plaćanja po zahtevu, 1 primerak potpisanog zahteva se vraća podnosiocu, po podnetom dokazu o utrošku sredstava (izvod).

Za evidenciju realizovanih zahteva i izveštavanje, nadležna je Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odsek za budžet i finansije.

Član 34

Plaćanje se vrši na osnovu podnošenja sledećih zahteva za plaćanje u 2 primerka na propisanim obrascima:

1. Zahtev za plaćanje (Obrazac ZP),

2. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava bez preuzete obaveze (Obrazac ZPT-1),

3. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzetom obavezom (Obrazac ZPT-2),

4. Zahtev za isplatu zarada, dodataka i naknada zaposlenih (Obrazac ZPTP).

Član 35

Direktni korisnik podnosi zahtev za plaćanje na obrascu propisanom ovim uputstvom, uz prateću originalnu dokumentaciju za direktne korisnike, odnosno kopiju dokumentacije za indirektne korisnike (ugovor, faktura, račun, rešenje ili drugo).

Uz zahtev direktni - indirektni korisnik podnosi obavezno, kao dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama:

- Odluku naručioca o raspisivanju javne nabavke (narudžbenica, nabavka male vrednosti i javni oglas) sa definisanjem izvora sredstava (budžet, sopstvena sredstva ili ostalo);

- Zapisnik Komisije i Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača;

- Ugovor između naručioca i dobavljača;

- Ispostavljene situacije ili fakture.

Ukoliko je zbog hitnosti, potrebno izvršiti odmah plaćanje, odobrenje daje Gradonačelnik grada Jagodina ili lice koje on ovlasti.

Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje, podnosilac zahteva u roku od 15 dana po izvršenom plaćanju mora dostaviti račun Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije.

Član 36

Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu i Gradskoj upravi za društvene delatnosti po izvršenom prijemu zahteva vrši proveru zahteva za plaćanje i transfer sredstava i overava zahtev.

Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, kao i da su iznad sredstava odobrenih tromesečnim planom za izvršenje budžeta, zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.

U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava, može obavestiti Gradonačelnika.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 37

Pre podnošenja zahteva korisnik budžetskih sredstava koji za određene rashode ili izdatke ostvaruje i prihode iz drugih izvora, obavezan je da izmirenje tih rashoda vrši prvo iz drugih izvora. Nakon što utroši sredstva iz drugih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši se prenos sredstava iz budžeta.

Za izvršeno plaćanje iz prihoda iz drugih izvora ne može se tražiti refundacija sredstava iz budžeta.

Indirektni korisnik budžetskih sredstava je u obavezi da mesečno, a najkasnije do 10. u mesecu dostavi direktnom korisniku budžetskih sredstava izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP-1.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da mesečno, a najkasnije do 15. u mesecu po isteku tromesečja dostavi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika budžetskih sredstava i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP-2.

Član 38

U postupku izvršenja budžeta, po zahtevima direktnih i indirektnih budžetskih korisnika za promenu aproprijacija, predloga planova izvršenja, promenu kvota, plaćanje i ispravku knjiženja, propisanim na obrascima ovog Uputstva, popunjavaju se unosom podataka u odgovarajuće kolone koje imaju sledeće značenje:

- razdeo predstavlja organizacionu oznaku - klasifikaciju budžetskog korisnika u okviru Odluke o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu

- pozicija predstavlja redni broj aproprijacije iz Odluke o budžetu grada za tekuću budžetsku godinu

- ekonomska klasifikacija iskazuje rashode i izdatke pojedinačnih dobara i usluga i transfernih plaćanja propisanih Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem

- funkcionalna klasifikacija iskazuje izdatke po funkcionalnoj nameni za određenu oblast propisanih Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem

- šifra direktnog, odnosno indirektnog korisnika je propisana Naredbom o spisku direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Republike, odnosno lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora Ministarstva finansija Republike Srbije

- šifra izvora finansiranja predstavlja oznaku izvora sredstava iz Odluke o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu

- podšifra ekonomske klasifikacije (podekonomska klasifikacija) predstavlja organizaciono mesto propisano u odgovarajućoj glavi, pripadajućeg razdela Odluke o budžetu grada Jagodina za tekuću budžetsku godinu.

V BUDŽETSKO RAČUNOVODSTVO I IZVEŠTAVANJE

Član 39

Odsek za budžet i finansije sačinjava najmanje jednom mesečno izveštaj o primanjima i izvršenim plaćanjima sa računa izvršenja budžeta i dostavlja ga načelniku Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina.

Član 40

Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina, u cilju izrade izveštaja za potrebe Gradskog veća i Skupštine grada, ukoliko je to potrebno, može zatražiti dodatne podatke od direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, koji je dužan da u određenom roku iste dostavi.

Član 41

Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odsek za budžet i finansije, priprema i dostavlja Gradonačelniku, a po pismenom zahtevu i nadležnom izvršnom organu, u skladu sa zakonom, sledeće izveštaje:

1. Predlog - nacrt Odluke o budžetu grada Jagodina

2. Predlog - nacrt završnog računa budžeta grada Jagodina

3. Kvartalne izveštaje o izvršenju budžeta

4. Ostale finansijske izveštaje u skladu sa važećim zakonskim propisima.

VI GLAVNA KNJIGA TREZORA

Član 42

Glavnu knjigu trezora vodi Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina.

Član 43

U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 44

Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Član 45

Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvenih isprava.

Član 46

Usaglašavanje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.

Član 47

Zahtev za ispravku knjiženja podnosi indirektni korisnik budžetskih sredstava, uz saglasnost direktnog budžetskog korisnika, Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odseku za budžet i finansije na propisanom obrascu IK (ispravka knjiženja) u 2 primerka.

Zahtev iz stava 1. ovog člana se podnosi pre sastavljanja tromesečnog izveštaja o izvršenju budžeta, najkasnije u roku od 5 dana po isteku prethodnog tromesečja.

Po izvršenom usaglašavanju, Odsek za budžet i finansije odobrava zahtev i dostavlja Obrazac IK korisniku i Upravi za trezor.

Član 48

Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac br. 5) indirektni korisnici dostavljaju Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu za svaki mesec do 10 u tekućem mesecu za prethodni mesec. Takođe Izveštaj o izvršenju budžeta (Obrazac br. 5) se dostavlja kvartalno do 15 u tekućem mesecu za prethodni kvartal.

Član 49

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava sačinjavaju godišnji pregled svih neizmirenih obaveza koje će se izmiriti u sledećoj fiskalnoj godini.

Pregled neizmirenih obaveza dostavlja se najkasnije do 20. decembra tekuće godine Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodina - Odseku za budžet i finansije radi evidentiranja prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 50

Propisani obrasci: Obračun raspoložive aproprijacije (Obrazac ORA), Zahtev za promenu u aproprijaciji (Obrazac PA-1, obrazac PA-2), Predlog plana izvršenja (Obrazac PPI), Zahtev za promenu kvote (Obrazac PK), Obračun raspoložive kvote (Obrazac ORK), Zahtev za preuzimanje obaveza (Obrazac PO, Obrazac PO-1), Zahtev za plaćanje (Obrazac ZP), Zahtev za plaćanje i transfer sredstava bez preuzete obaveze (Obrazac ZPT-1), Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzetom obavezom (Obrazac ZPT-2), Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzetom obavezom (Obrazac ZPT-4), Zahtev za isplatu zarada, dodataka i naknada zaposlenih (Obrazac ZPTP), Obrazac SP-1, Obrazac SP-2, i Zahtev za ispravku knjiženja (Obrazac IK), dati u prilogu uputstva, su sastavni deo ovog uputstva.

Član 51

Ukoliko direktni i indirektni korisnik budžetskih sredstava ne dostavi izveštaje i akte propisane ovim Uputstvom Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odseku za budžet i finansije, mogu se privremeno obustaviti plaćanja i prenos sredstava iz budžeta, do momenta dostavljanja traženih izveštaja i akata.

Član 52

Stupanjem na snagu ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora grada Jagodina broj 400-27/01-11 od 24.11.2011. god. ("Službeni glasnik grada Jagodina", broj 9/11).

Član 53

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".

Obrazac ORA

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ODSEK ZA BUDŽET I FINANSIJE

OBRAČUN
RASPOLOŽIVE APROPRIJACIJE

Direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________________________
Šifra korisnika
Broj zahteva iz Obrasca PA-1 ili PA-2 ______________
Datum _________________

Iznos aproprijacije (A)

Promene u aproprijaciji ± (PA)

Neizmirene preuzete obaveze (NPO)

Rashodi (R)

Raspoloživa aproprijacija* 1±2-3-4=5

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

* RA = A ± PA - NPO - R

Obračunao

 

Datum

 

Odobrava

_____________________

 

__________________

 

_______________

 

Obrazac PA-1

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV
ZA PROMENU U APROPRIJACIJI

 

A.1.

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava ________________________

2.

Šifra ______________________

3.

Šifra promene aproprijacije ______________

4.

Broj zahteva ______________

5.

Datum ___________________

OPIS PROMENE APROPRIJACIJE

Red. broj

OPIS

Šifra funkc. klasif.

Šifra ekonom. klasif.

Šifra izvora fin.

Iznos aproprijacije

Promena u aproprijaciji

Promenjeni iznos
aproprijacije

+

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. (popunjava budžetski izvršilac trezora indirektnog korisnika budžetskih sredstava)

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime i prezima)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

V. (popunjava ovlašćeno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava)

Overava (ime i prezime) ______________

 

Potpis ______________

 

Datum ___________

G. Odobrenje za promenu u aproprijaciji
(popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije)

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Overava - Odsek za budžet i finansije (ime i prezime) ____________

 

Potpis _______

 

Datum ______

 

Zahtev odobren

-

Zahtev odbijen

 

Razlog za odbijanje zahteva _______________________

 

Overava - načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu

____________________

 

__________

 

___________

 

(ime i prezime)

 

Potpis

 

Datum

 

Odobrava - Gradonačelnik grada Jagodina (ime i prezime) ______________

 

Potpis ___________

 

Datum ___________

 

Obrazac PA-2

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PROMENU U APROPRIJACIJI

A.1.

Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava ________________________

2.

Šifra ______________________

3.

Šifra promene aproprijacije ______________

4.

Broj zahteva ______________

5.

Datum ___________________

OPIS PROMENE APROPRIJACIJE

Red. broj

OPIS

Šifra funkc. klasif.

Šifra ekonom. klasif.

Šifra izvora fin.

Iznos aproprijacije

Promena u aproprijaciji

Promenjeni iznos
aproprijacije

+

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. (popunjava budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava)

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime i prezima)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

V. Odobrenje za promenu u aproprijaciji
(popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Odsek za budžet i finansije)

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Overava - Odsek za budžet i finansije (ime i prezime) ____________

 

Potpis _______

 

Datum ______

 

Zahtev odobren

-

Zahtev odbijen

 

Razlog za odbijanje zahteva _______________________

 

Overava - načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu

____________________

 

__________

 

___________

 

(ime i prezime)

 

Potpis

 

Datum

 

Odobrava - Gradonačelnik grada Jagodina (ime i prezime) ______________

 

Potpis ___________

 

Datum ___________

 

Obrazac PPI

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

PREDLOG PLANA IZVRŠENJA BUDŽETA

ZA PERIOD ______________ 20____. GODINE

A.1.

Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava __________________

Broj zahteva __________

 

Šifra korisnika ______________________

 

2.

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava ________________

Datum _______________

 

Šifra korisnika ______________

 

 

Funkcionalna klasifikacija

Ekonomska klasifikacija

Broj pozicije

Dodeljena aproprijacija

Ukupno raspoređena sredstva

Predlog izvršenja budžeta za period ______ 20_. god.

Izvor finansiranja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno iskazani i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime i prezima)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

B. Odobrenje za plan izvršenja budžeta
(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno iskazani i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Odobrava (ime i prezime) ________________

 

Potpis _______

 

Datum ______

(popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu)

Odobrava (ime i prezime) ________________

 

Potpis _______

 

Datum ______

 

Obrazac PK

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA - GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE

 

A.1.

Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava ________________________

2.

Šifra korisnika ______________________

3.

Broj zahteva ______________

4.

Datum ___________________

 

Red. broj

Šifra funkcionalne klasifikacije

Broj budžetske pozicije

Naziv aproprijacije

Šifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Iznos aproprijacije

Iznos kvote za kvartal
_________

Promene kvote

Promenjeni iznos kvote

+

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

V. Popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Overava (ime i prezime) ______________

 

Potpis

______________

 

Datum

___________

Odobrava (ime i prezime) ______________

 

Potpis

______________

 

Datum

___________

 

Zahtev odobren

-

Zahtev odbijen

 

Razlog za odbijanje zahteva _______________________

 

Obrazac ORK

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU
ODSEK ZA BUDŽET I FINANSIJE

OBRAČUN
RASPOLOŽIVE KVOTE

Direktni korisnik budžetskih sredstava
_______________________________________
Šifra korisnika ___________________________
Broj zahteva iz Obrasca PK_________________
Datum ____________

Tekuća kvota (TK)

Neutrošena kvota iz prethodnog perioda (NK)

Promene kvote (PK) ±

Preuzete neplaćene obaveze (PO)

Rashodi (R)

Raspoloživa kvota * 1+2±3-4-5=6

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

*RK = TK + NK ± PK - PO - R

Obračunao

 

Datum

 

Odobrava

_____________________

 

__________________

 

_______________

 

Obrazac PO

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA

GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PREUZIMANJE OBAVEZE

 

A.

Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava ________________________

 

Šifra korisnika ______________________

 

Broj zahteva ______________

 

Datum ___________________

 

Red. broj

Opis

Primalac sredstava

Šifra indirektnog korisnika

Broj budžetske pozicije

Šifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Očekivani datum plaćanja

Iznos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

V. Popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

 

Zahtev odobren

-

Zahtev odbijen

 

Razlog za odbijanje zahteva _______________________

 

Obrazac PO-1

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PREUZIMANJE OBAVEZE

 

A.

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava ________________________

 

Šifra korisnika ______________________

 

Broj zahteva ______________

 

Datum ___________________

 

Red. broj

Opis

Primalac sredstava

Šifra indirektnog korisnika

Broj budžetske pozicije

Šifra ekonomske klasifikacije

Šifra izvora finansiranja

Očekivani datum plaćanja

Iznos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

V. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

Overava (ime i prezime) _______________

 

Potpis ___________

 

Datum ____________

G. Popunjava Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, a transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Overava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

Odobrava (ime i prezime)

_______________

 

Potpis

___________

 

Datum

____________

 

Zahtev odobren __________

Zahtev odbijen ___________

Razlog za odbijanje zahteva ______________

 

Obrazac ZP

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PLAĆANJE

 

_______________________________________

 

šifra direktnog korisnika budžeta _______________

(naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava)

 

 

 

 

broj zahteva ______________

1.

Osnov plaćanja

Naziv pozicije

Šifra

IZNOS

Broj dokumenta

Korisnik

Ekonomska
klasifikacija

Izvor
finansiranja

Funkcionalna
klasifikacija

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO

 

 

 

Naziv primaoca

 

 

 

 

Broj računa

 

 

Poziv na broj (odobrenje)

 

 

 

 

 

 

Prateća dokumentacija

Predračun

Račun

Ostalo

Broj dokumenata  

 

 

2. Potvrđujem da je zahtev ispravan, a prateća dokumentacija koja je sastavni deo ovog zahteva je istinita, računski tačna i zakonito prikazana, trošak je na teret navedenih klasifikacija odgovarajući, nabavka i obaveza po osnovu plaćanja je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu, Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta.

_________

 

____________

 

_________________________

 

M.P.

 

________________________

Datum

 

Kontrolu izvršio

 

Odgovorno lice za overavanje

 

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

3. Da je zahtev ispravan i u skladu sa tromesečnim planom (kvotom), potvrđuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

Kontrolu izvršio __________________

M.P.

Overava ____________________

________________________
Naredbodavac budžeta

 

Obrazac ZPT-1

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA BEZ PREUZIMANJA OBAVEZA

1.

_______________________________________

 

________________________________

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava

 

Naziv direktnog korisnika budžetskih

Šifra indirektnog korisnika ________________

 

Šifra direktnog korisnika ____________

Broj zahteva _____________________

 

 

 

OSNOV PLAĆANJA

Tekući račun korisnika

Naziv pozicije

Opis

Ekon. klasif.

Podekonomska klasif.

Izvor finansiranja

Funkcionalna klasif.

Iznos

Broj

Korisnik

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Potvrđujem da je zahtev ispravan, a prateća dokumentacija koja je sastavni deo ovog zahteva je istinita, računski tačna i zakonito prikazana, trošak je na teret navedenih klasifikacija odgovarajući, nabavka i obaveza po osnovu plaćanja je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu i Odlukom o budžetu grada Jagodina.

Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava

 

 

Odgovorno lice za overavanje

 

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

_______________

 

__________________________

 

M.P.

 

____________________________

Datum

 

 

 

 

 

 

Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

_____________________

 

Kontrolu izvršio ______________________

Datum

 

 

 

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

 

 

_______________

 

__________________________

M.P.

Datum

 

 

 

 

3. O izvršenju ovog zahteva stara se Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu. Zahtev je ispravan i u skladu sa Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta.

Kontrolu izvršio _________________

M.P.

Naredbodavac budžeta ________________

 

Plaćeno

Iznos

 

Likvidator

Datum

 

 

 

Obrazac ZPT-2

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA SA PREUZIMANJEM OBAVEZA

1.

_______________________________________

 

________________________________

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava

 

Naziv direktnog korisnika budžetskih

Šifra indirektnog korisnika ________________

 

Šifra direktnog korisnika ____________

Broj zahteva _____________________

 

 

 

OSNOV PLAĆANJA

Tekući račun korisnika

Naziv pozicije

Opis

Ekon. klasif.

Podekonomska klasif.

Izvor finansiranja

Funkcionalna klasif.

Iznos

Broj

Korisnik

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Potvrđujem da je zahtev ispravan, a prateća dokumentacija koja je sastavni deo ovog zahteva je istinita, računski tačna i zakonito prikazana, trošak je na teret navedenih klasifikacija odgovarajući, nabavka i obaveza po osnovu plaćanja je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu i Odlukom o budžetu grada Jagodina.

Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava

 

 

Odgovorno lice za overavanje

 

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

_______________

 

__________________________

 

M.P.

 

____________________________

Datum

 

 

 

 

 

 

Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

____________

 

 

 

Kontrolu izvršio ___________________

Datum

 

Odgovorno lice za odobravanje

 

 

______________

 

___________________________

 

M.P.

Datum

 

 

 

 

3. O izvršenju ovog zahteva stara se Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu. Zahtev je ispravan i u skladu sa Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta.

Kontrolu izvršio _________________

M.P.

Naredbodavac budžeta ________________

 

Plaćeno

Iznos

 

Likvidator

Datum

 

 

 

Obrazac ZPTP

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA PRENOS SREDSTAVA ZA ISPLATU
PLATA I NAKNADA ZAPOSLENIH

ZA _______________ MESEC _________________ GODINE

Broj zahteva ___________

CENA RADA

Datum ________ 20___ godine

______________

 

Glava

Razdeo

Pozicija

Direktni korisnik budžetskih sredstava

Indirektni korisnik budžetskih sredstava

 

 

 

 

 

 

STEPEN STRUČNE SPREME

 

Klasifikaciona struktura

I-II

III

IV

V

VI

VII1

VII2

UKUPNO

Ukupan broj zaposlenih

 

 

 

 

 

 

 

 

Broj zaposlenih na određeno vreme

 

 

 

 

 

 

 

 

Koeficijent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pozicija

Konto

Naziv ekonomske klasifikacije

Iznos

1

2

3

4

 

411

PLATA I DODACI ZAPOSLENIH

 

 

411111

Plate na osnovu cene rada

 

 

411112

Dodatak za rad duži od punog radnog vremena

 

 

411113

Dodatak za rad na dan državnog i verskog praznika

 

 

411114

Dodatak za rad noću

 

 

411115

Dodatak za vreme provedeno na radu (minuli rad)

 

 

411116

Terenski dodatak

 

 

411117

Umanjenje zarada za prvih 30 dana odsustva radi bolesti

 

 

411121

Plate pripravnika koje plaća poslodavac

 

 

411122

Plate pripravnika koje plaća Republički Zavod za trž. rada

 

 

411131

Plate privremeno zaposlenih

 

 

411141

Plate po osnovu sudskih presuda

 

 

411191

Ostale isplate zarada za spec. zadatke i projekte

 

 

412

SOCIJALNI DOPRINOSI NA TERET POSLODAVCA

 

 

412111

Doprinos za penzijsko i invalidsko osiguranje

 

 

412211

Doprinos za zdravstveno osiguranje

 

 

412311

Doprinos za nezaposlenost

 

 

414

ISPLATA NAKNADA ZA VREME ODSUSTVA SA POSLA

 

 

414111

Porodiljsko bolovanje

 

 

414121

Bolovanje preko 30 dana

 

 

414131

Invalidnost rada drugog stepena

 

 

 

UKUPNO:

 

(Obračun sačinio) ______________________

1. Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu u skladu sa Odlukom o budžetu grada Jagodina i tromesečnim planom izvršenja budžeta, a prateća dokumentacija je istinita, potpuna, računski tačna.

Popunjava indirektni korisnik budžetskih sredstava

 

 

Odgovorno lice za overavanje

 

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

______________

 

__________________________

 

M.P.

 

____________________________

Datum

 

 

 

 

 

 

Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

 

 

Kontrolu izvršio

 

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

_______________

 

_______________________

 

M.P.

 

____________________________

Datum

 

 

 

 

 

 

2. O izvršenju ovog zahteva stara se Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

_________________

 

_________________

 

M.P.

 

______________________

Kontrolu izvršio

 

Overava

 

 

 

Naredbodavac budžeta

 

Plaćeno

Iznos

 

Likvidator

Datum

 

 

 

Obrazac SP-1

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava
____________________________________
Šifra ____________________
Broj ____________________
Datum __________20_____ godine

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

IZVEŠTAJ
O OSTVARENIM SOPSTVENIM PRIHODIMA INDIREKTNOG KORISNIKA

________________ ZA PERIOD ___________________20_____. GODINE

Red. broj

OSTVARENI PRIHODI

Iznos

1.

Prihodi od naknada za izvršene usluge

 

2.

Prihodi od subvencija i dotacija

 

3.

Prihodi od donacija

 

4.

Transferi

 

5.

Ostali sopstveni prihodi

 

 

UKUPNO:

 

IZVEŠTAJ
O IZVRŠENIM RASHODIMA NA TERET SOPSTVENIH PRIHODA

______________ ZA PERIOD __________________20______. GODINE

Red. broj

Ekonomska klasifikacija

Iznos

1.

 

 

2

 

 

3.

 

 

4

 

 

5.

 

 

 

UKUPNO:

 

 

Izveštaj sačinio

 

Podnosilac izveštaja

 

M.P.

Odgovorno lice indirektnog korisnika

___________________

 

_______________________________

 

Obrazac SP-2

Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava
____________________________________
Šifra ____________________
Broj ____________________
Datum __________20_____ godine

REPUBLIKA SRBIJA
GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

IZVEŠTAJ
O OSTVARENIM SOPSTVENIM PRIHODIMA DIREKTNOG KORISNIKA

__________________ ZA PERIOD _________________20_____. GODINE

Red. broj

OSTVARENI PRIHODI

Iznos

1.

Prihodi od naknada za izvršene usluge

 

2.

Prihodi od subvencija i dotacija

 

3.

Prihodi od donacija

 

4.

Transferi

 

5.

Ostali sopstveni prihodi

 

 

UKUPNO:

 

IZVEŠTAJ
O IZVRŠENIM RASHODIMA NA TERET SOPSTVENIH PRIHODA

______________ ZA PERIOD ________________20____. GODINE

Red. broj

Ekonomska klasifikacija

Iznos

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

 

UKUPNO:

 

 

Izveštaj sačinio

 

Podnosilac izveštaja

 

M.P.

Odgovorno lice direktnog korisnika

_______________________

 

__________________________________

 

Obrazac IK

Naziv indirektnog korisnika budžetskih sredstava
_______________________________________
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava
_______________________________________

REPUBLIKA SRBIJA - GRAD JAGODINA
GRADSKA UPRAVA ZA BUDŽET, FINANSIJE, PRIVREDU I POLJOPRIVREDU

ZAHTEV ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA

 

Glava

Razdeo

Pozicija

Ekonomska klasifikacija

Opis

Vrednost dugovanja u glavnoj knjizi (+)

Vrednost potraživanja u glavnoj knjizi (-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potvrđuje se da su sa usaglašavanjem knjiženja saglasni:

Ovlašćeno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava

 

Odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava

 

Ovlašćeno lice Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu

__________________

 

___________________________

 

____________________________