ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "ZELENILO"("Sl. list grada Kragujevca", br. 27/2013 - prečišćen tekst) |
Javno komunalno preduzeće "Zelenilo" u Kragujevcu - sa potpunom odgovornošću, nastavlja sa radom kao Javno komunalno preduzeće "Zelenilo", Kragujevac (u daljem tekstu: Preduzeće).
Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode broj 3.
Preduzeće se osniva i posluje radi:
1. Obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti održavanja javnih zelenih površina koje obuhvata uređenje, tekuće i investiciono održavanje i sanaciju zelenih rekreativnih površina i priobalja, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca;
2. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
3. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;
4. sticanja dobiti;
5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Zelenilo", Kragujevac.
Skraćeni poslovno ime je: JKP "Zelenilo", Kragujevac.
Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.
Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Ulica Svetozara Markovića br. 109, Kragujevac.
O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Pretežna delatnost Preduzeća je: 81.30 - usluge uređenja i održavanja okoline.
Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
01.1- Gajenje jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka
01.2 - Gajenje višegodišnjih biljaka
01.13 - Gajenje povrća, bostana, korenastih i krtolastih biljaka
01.19 - Gajenje ostalih jednogodišnjih i višegodišnjih biljaka
01.28 - Gajenje začinskog, aromatičnog i lekovitog bilja
01.29 - Gajenje ostalih višegodišnjih biljaka
01.30 - Gajenje sadnog materijala
38.21 - Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan
46.22 - Trgovina na veliko cvećem i sadnicama
47.76 - Trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem, đubrivima, kućnim ljubimcima i hranom za kućne ljubimce u specijalizovanim prodavnicama
47.89 - Trgovina na malo ostalom robom na tezgama i pijacama.
O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u sudski registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.
Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.
Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.
Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.
Osnovni kapital Preduzeća na dan 31.12.1998. godine iznosi 7.663.000,00 novih dinara i isti je kao državni kapital iskazan u 12.770 obračunskih akcija.
Osnovni kapital Preduzeća iz stava 1. ovog člana je verifikovan Rešenjem Ministarstva za ekonomsku i vlasničku transformaciju - Direkcije za procenu vrednosti kapitala u postupku kontrole procenjene vrednosti kapitala i njegove strukture, kao i kontrole načina njegovog iskazivanja u akcijama, odnosno udelima, broj 1109/99-17 od 26.12.2000. godine.
Ukupna vrednost osnovnog kapitala iskazuje se u jednom obračunskom udelu.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom.
Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća, samo u slučajevima propisanim zakonom.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u isporuci komunalnih proizvoda ili pružanju komunalnih usluga, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća, na predlog nadležne gradske uprave na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju komunalne delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Kragujevca.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje komunalne delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se, u skladu sa zakonom, posebnom odlukom osnivača.
STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITKA
Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje privredne delatnosti, prodajom proizvoda i usluga na tržištu (iz cene komunalnih i drugih usluga) i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Prihod i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.
Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonski rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima iz Kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora.
Odluka o raspodeli dobiti Nadzornog odbora dostavlja se na saglasnost osnivaču.
Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima donosi odluku o pokriću gubitka i dostavlja je osnivaču na saglasnost.
U Preduzeću se može obrazovati interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na: upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.
Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.
Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.
Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.
Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda Preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda Preduzeća u prethodnoj godini.
Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Bliži uslovi za zaduživanje, iz stava 3. ovog člana, biće definisani Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.
PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor u skladu sa zakonom.
Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom.
Direktor preduzeća, uz saglasnost osnivača, može određenom licu dati prokuru, u skladu sa zakonom.
Upravljanje Preduzećem je jednodomno.
Organi Preduzeća su:
1. Nadzorni odbor;
2. Direktor.
Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Preduzeću.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen statutom Preduzeća.
Za Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;
4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;
6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u postupku imenovanja dostave dokaze (original dokumenta ili overene fotokopije) o ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana.
Mandat Predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice u Preduzeću deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog Predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1. utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji, donošenjem dugoročnog i srednjeročnog plana rada i razvoja;
2. usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3. donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4. odlučuje o povećanju i smanjenju kapitala, uz saglasnost osnivača;
5. vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;
6. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7. utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8. donosi Statut, uz saglasnost osnivača;
9. donosi druge opšte akte Preduzeća, u skladu sa ovom odlukom i Statutom;
10. odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
11. donosi odluku o cenama i tarifni sistem za prodaju usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
12. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima koja su preneta u svojinu Preduzeća veće vrednosti, koja su u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
13. donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;
14. odlučuje o ulaganju kapitala, uz saglasnost osnivača;
15. donosi akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama ili udelima, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji uz saglasnost osnivača;
16. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost osnivača;
17. daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i ovom Odlukom;
18. zaključuje ugovor o radu sa direktorom Preduzeća;
19. nadzire rad direktora;
20. donosi poslovnik o svom radu;
21. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira pretežne delatnosti Preduzeća uz saglasnost osnivača;
22. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na akte Nadzornog odbora Preduzeća iz člana 35. saglasnost daje:
1. Skupština grada na akte iz tačaka 3, 4, 7, 8, 10, 14, 15, 16 i 21;
2. Gradsko veće na akte iz tačaka 11. i 13.
Na tačku 12. saglasnost daju:
- Gradsko veće kada se odlučuje o raspolaganju imovinom preduzeća vrednosti od 500.000,00 dinara do iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;
- Skupština grada Kragujevca preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Merila i kriterijumi za utvrđivanje visine naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se posebnom odlukom Skupštine grada.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se rešenjem Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća i odluke iz stava 2. ovog člana.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;
3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili na poslovima za koje je osnovano Preduzeće i najmanje jednu godinu na rukovodećim položajima;
5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
6. da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
7. da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Preduzeća;
Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi mogao biti imenovan za direktora preduzeća.
Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada;
3. vodi poslovanje Preduzeća;
4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;
5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6. predlaže finansijske izveštaje;
7. izvršava odluke Nadzornog odbora i učestvuje u njegovom radu;
8. donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Preduzeća i sistematizaciji radnih mesta;
9. vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.
Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.
Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.
Izborni postupak sprovodi se u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.
Direktor ima pravo na naknadu za rad koja ima karakter zarade.
Direktor ima pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Uslove i kriterijume za utvrđivanje visine stimulacije i odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.
Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.
U Preduzeću se može imenovati vršilac dužnosti direktora, u slučajevima i po postupku predviđenim zakonom, kao i u slučaju da Skupština grada, nakon sprovedenog javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća u skladu sa zakonom, ne prihvati predlog Komisije.
Vršilac dužnosti direktora, iz stava 1. ovog člana, može se imenovati na period koji nije duži od 6 meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, može biti imenovan na još jedan period od 6 meseci.
Vršioca dužnosti direktora imenuje Skupština grada.
PROGRAM POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.
Program sadrži: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u Preduzeću, koji se utvrđuje u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.
Usvojeni Program iz stava 1. ovog člana dostavlja se ministarstvu nadležnom za komunalne delatnosti, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.
Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 48. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 48. ove Odluke.
Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.
Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 48. ove Odluke.
Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu nadležnom za komunalne delatnosti, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji Programa.
Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima, utvrđenih zakonom kojim se određuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.
Izveštaji iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se i nadležnoj gradskoj upravi.
Javnost u radu Preduzeća obezbeđuje se redovnim obaveštavanjem javnosti o programu rada Preduzeća i realizaciji programa, o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj i posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenima direktora, o organizacionoj strukturi Preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.
Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja, tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja od značaja za javnost, objavi na svojoj internet stranici.
ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.
Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.
Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.
Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.
Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća. Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom."
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu regiona Šumadije i Pomoravlja".
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 19/13 - prečišćen tekst),
2. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ne sadrži:
1. Odredbe Odluke o izmeni Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13) i to: člana 2. kojim se obavezuje Preduzeće da usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost; člana 3. kojim se ovlašćuje direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre; člana 4. kojim se ovlašćuje Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" i člana 5. kojim je određeno da se ova Odluka objavljuje u "Službenom listu grada Kragujevca", a stupa na snagu danom donošenja.