ODLUKA

O POSTUPANJU SA PRINUDNO UKLONJENIM VOZILIMA, STVARIMA I DRUGIM PREDMETIMA

("Sl. list grada Pančeva", br. 18/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se bliže uređuje postupanje sa prinudno uklonjenim vozilima, stvarima i drugim predmetima (u daljem tekstu: pokretne stvari) sa površina javne namene, po nalogu osnovne organizacione jedinice nadležne za inspekcijske poslove - Odeljenja komunalne inspekcije (u daljem tekstu: Komunalna inspekcija), u vršenju inspekcijskog nadzora, kao i uslovi i način na koji vršilac komunalne delatnosti može ostvariti pravo da prinudno uklonjena vozila, stvari i druge predmete proda, da bi se namirili troškovi postupka, odnošenja, ležarine kao i drugi troškovi.

Član 2

Javno komunalno preduzeće "Higijena" Pančevo (u daljem tekstu: Preduzeće) uklanja pokretne stvari sa površina javne namene i odlaže na odgovarajući prostor za smeštaj i čuvanje (u daljem tekstu: skladišni prostor), u skladu sa zakonom i odlukama grada Pančeva.

Skladišni prostor na koji se odlažu pokretne stvari je nenatkriveni prostor Stare gradske deponije.

Član 3

Prijem i evidentiranje uklonjenih pokretnih stvari u skladišni prostor vrše ovlašćena lica Preduzeća.

Član 4

Preduzeće ne snosi odgovornost za eventualna oštećenja na uskladištenim pokretnim stvarima, prouzrokovana višom silom.

II TROŠKOVI POSTUPKA ODNOŠENJA POKRETNIH STVARI, LEŽARINE I DRUGI DOSPELI TROŠKOVI

Član 5

Troškovi postupka odnošenja pokretnih stvari, ležarine i drugi dospeli troškovi, na predlog Preduzeća, utvrdiće se posebnom aktom nadležnog organa grada Pančeva, u roku od 30 dana, od dana stupanja na snagu ove odluke.

III POSTUPANJE SA POKRETNIM STVARIMA

Član 6

Preduzeće u roku od 15 dana od dana prijema pokretnih stvari, obaveštava vlasnika pokretnih stvari o troškovima postupka odnošenja, ležarine i drugim dospelim troškovima, kao i da preduzeće čuva uklonjene pokretne stvari 120 dana od dana uklanjanja.

Ukoliko se vlasniku pokretnih stvari nije moglo dostaviti obaveštenje iz stava 1. ovog člana, isto će se staviti na oglasu tablu Preduzeća.

Po isteku osmog dana od dana stavljanja obaveštenja iz stava 1. ovog člana, na oglasnu tablu Preduzeća, smatra se da je vlasnik pokretnih stvari uredno obavešten.

Ukoliko je vlasnik pokretnih stvari, nepoznato lice, Preduzeće stavlja obaveštenje iz stava 1. ovog člana na oglasnu tablu Preduzeća.

Po isteku osmog dana od dana stavljanja obaveštenja iz stava 1. ovog člana, na oglasnu tablu Preduzeća, smatra se da je nepoznato lice uredno obavešteno.

Preduzeće počinje da računa troškove postupka nakon isteka 24 sata od momenta uklanjanja pokretnih stvari.

Član 7

Vlasnici pokretnih stvari dužni su da ispune uslove za vraćanje pokretnih stvari i ista preuzmu u roku od stodvadeset (120) kalendarskih dana, računajući od dana uklanjanja pokretnih stvari.

Vlasnici pokretnih stvari mogu da izvrše preuzimanje istih, nakon što postupe po rešenju komunalnog inspektora i plate troškove postupka odnošenja, ležarine i druge dospele troškove.

Ukoliko vlasnici pokretnih stvari ne ispune uslove za vraćanje i ne izvrše preuzimanje u navedenom roku, Preduzeće stiče pravo da izvrši prodaju istih u cilju namirenja troškova postupka, odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova.

IV KOMISIJA ZA POPIS I PROCENU POKRETNIH STVARI

Član 8

Procenu vrednosti pokretnih stvari, vrši Komisija za popis i procenu vrednosti pokretnih stvari (u daljem tekstu: Komisija za procenu vrednosti).

Gradonačelnik grada Pančeva, na predlog Gradske uprave grada Pančeva i Preduzeća, donosi rešenje o imenovanju Komisije za procenu vrednosti.

Članovi Komisije za procenu vrednosti imenuju se iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva i iz reda zaposlenih u Preduzeću na period od dve (2) godine.

Komisije za procenu vrednosti čine predsednika, zamenika predsednika i tri (3) člana.

Komisiju za procenu vrednosti čine tri (3) člana iz reda zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva, od kojih je jedan zamenik predsednika i dva (2) člana iz Preduzeća, od kojih je jedan predsednik Komisije za procenu vrednosti.

Član 9

Komisija za procenu vrednost vrši procenu vrednosti pokretnih stvari, po isteku roka od stodvadeset (120) kalendarskih dana, od dana uklanjanja pokretnih stvari, u viđenom stanju.

Komisija za procenu vrednosti, o izvršenoj proceni vrednosti pokretnih stvari, sačinjava Zapisnik.

U Zapisniku se navode popisane pokretne stvari sa njihovom procenjenom vrednošću, koja predstavlja utvrđenu početnu vrednost pokretnih stvari.

Zapisnik mora biti potpisan od strane predsednika ili zamenika predsednika Komisije za procenu vrednosti i najmanje dva člana Komisije za procenu vrednosti.

V POSTUPAK PRODAJE POKRETNIH STVARI

Član 10

Preduzeće pristupa postupku prodaje pokretnih stvari putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom.

Odluku o prodaji pokretnih stvari i obrazovanju Komisije za sprovođenje postupka prodaje pokretnih stvari (u daljem tekstu: Komisija Preduzeća), donosi Nadzorni odbor Preduzeća, na predlog direktora Preduzeća.

Komisija Preduzeća ima predsednika i dva člana.

Član 11

Prodaja putem javnog nadmetanja sprovodi se kada je utvrđena početna vrednost pokretnih stvari, veća od troškova odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova.

Član 12

Prodaja putem javnog nadmetanja vrši se objavljivanjem javnog oglasa, u postupku koji sprovodi Komisija Preduzeća.

Član 13

Javno nadmetanje će se održati i kada mu pristupi samo jedan učesnik, pod uslovom da prihvati utvrđenu početnu vrednost pokretnih stvari.

Član 14

Javni oglas objavljuje se na oglasnoj tabli Preduzeća, kao i u lokalnom listu. Javni oglas sadrži:

- podatke o pokretnim stvarima koje se prodaju;

- utvrđenu početna vrednost pokretnih stvari;

- iznos depozita u visini od 10% od utvrđene početne vrednost pokretnih stvari, koji polažu učesnici javnog nadmetanja;

- vreme i mesto gde se mogu pregledati pokretne stvari koje se prodaju;

- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja;

- rok za podnošenje prijava;

- naznaku da se učesniku u postupku javnog nadmetanja vraća depozit ako nisu pobedili na javnom nadmetanju;

- rok za isplatu cene i zaključivanje ugovora;

- rok za preuzimanje pokretnih stvari.

Član 15

Postupak javnog nadmetanja sprovodi Komisija Preduzeća.

Komisija Preduzeća vodi zapisnik o javnom nadmetanju, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije Preduzeća.

Postupak otvara predsednik Komisije Preduzeća, nakon što utvrdi da li su ispunjeni uslovi iz člana 14. odluke.

Javno nadmetanje se sprovodi tako što učesnici javnog nadmetanja na poziv predsednika Komisije Preduzeća daju svoje ponude.

Učesnik javnog nadmetanja je dužan da jasno i glasno kaže svoju ponudu.

Postupak javnog nadmetanja je završen kada posle trećeg poziva predsednika Komisije Preduzeća, niko od učesnika ne podnese ponudu višu od prethodne.

Predsednik Komisije Preduzeća objavljuje najbolju ponudu i ime učesnika, na osnovu koje Komisija Preduzeća donosi odluku.

Na poziv predsednika Komisije Preduzeća, učesnik koji je dao najbolju ponudu, potpisuje izjavu da je ponudio najveću cenu, sa naznakom visine cene.

Nakon toga predsednik Komisije Preduzeća objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen.

Odluka o dodeli pokretnih stvari, koje su prodate u postupku javnog nadmetanja, objavljuje se na oglasnoj tabli Preduzeća u roku od 3 dana od dana završetka postupka javnog nadmetanja.

Na odluku, učesnici u postupku javnog nadmetanja imaju pravo prigovora u roku od 3 dana od dana objavljivanja odluke na oglasnoj tabli.

O prigovoru odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća.

Odluka doneta po prigovoru je konačna i objavljuje se na oglasnoj tabli Preduzeća.

Član 16

Učesnik koji je dao najbolju ponudu, dužan je da uplati iznos naveden u odluci Komisije Preduzeća, u roku od 8 (osam) dana, od dana kada je odluka postala konačna. Ako ne postupi u navedenom roku, gubi pravo na zaključenje ugovora i povraćaj uplaćenog depozita.

U slučaju odustanka učesnika koji je dao najbolju ponudu, poziva se drugi učesnik, koji je dao drugu najbolju ponudu.

Ako se ne može izvršiti izbor najpovoljnije ponude, ponavlja se postupak.

Nakon uplate učesnik iz stava 1., odnosno stava 2. ovo člana i Preduzeće potpisuju Ugovor u roku od 8 (osam) dana.

Član 17

Ako pokretna stvar ne bude prodata na javnom nadmetanju, Komisija Preduzeća konstatuje da prodaja nije uspela i donosi zaključak da se prodaja pokretnih stvari nastavlja putem neposredne pogodbe, no ceni koja može biti niža od utvrđene početne vrednosti pokretnih stvari.

Član 18

Komisije Preduzeća donosi zaključak o prodaji pokretnih stvari putem neposredne pogodbe, kada su troškovi odnošenja, ležarine i drugi dospeli troškovi pokretnih stvari, veći od utvrđene početne vrednosti pokretnih stvari.

Član 19

Ukoliko je postignuta vrednost prodatih pokretnih stvari veća od kumulativnih troškova postupka, odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova, Preduzeće ima obavezu da višak vrednosti isplati vlasniku pokretnih stvari.

U slučaju kada je vlasnik nepoznato lice ova obaveza ne postoji.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Pravilnik o postupanju sa uklonjenim stvarima i drugim predmetima sa javnih površina ("Službeni list opštine Pančevo", broj 17/07).

Član 21

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".