PRAVILNIK
O UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA U ZAVODU ZA ZAŠTITU SPOMENIKA KULTURE U PANČEVU

("Sl. list grada Pančeva", br. 3/2009 i 17/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Zavodu za zaštitu spomenika kulture u Pančevu (u daljem tekstu: Zavod).

Član 2

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta utvrđuje se na način koji omogućava potpuno, efikasno i racionalno obavljanje utvrđenih poslova iz delatnosti Zavoda, predviđenih zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 3

Odredbama o organizaciji utvrđuje se unutrašnja organizacija Zavoda, način rukovođenja Zavodom, odvijanje procesa rada, kao i prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u obavljanju poslova iz delatnosti Zavoda.

Član 4

Odredbama o sistematizaciji radnih mesta utvrđuju se radna mesta (broj radnih mesta i izvršilaca), delokrug, odnosno opis poslova radnih mesta i posebni uslovi za njihovo vršenje (zasnivanje radnog odnosa).

II ORGANIZACIJA

1. Unutrašnja organizacija

Član 5

Zavod je ustanova koja obavlja delatnost zaštite spomenika kulture, prostorno kulturno-istorijskih celina, arheoloških nalazišta i znamenitih mesta.

Delatnost Zavoda je od posebnog društvenog interesa.

Član 6

Zavod je organizovan kao jedinstvena organizacija bez organizacionih jedinica u svom sastavu.

Radom Zavoda rukovodi direktor.

2. Odvijanje procesa rada

a) Plan rada

Član 7

Zavod obavlja poslove iz svoje delatnosti na osnovu godišnjeg programa rada.

Na osnovu predloga smernica za program rada Zavoda, koji donosi direktor, svaki zaposleni sačinjava pismeni predlog rada za poslove na koje je raspoređen i predaje ga direktoru (do roka koji odredi direktor, ili do 1. novembra tekuće godine), radi objedinjavanja u predlog programa rada Zavoda kao celine.

Stručno veće razmatra predlog programa rada (najkasnije do 15. novembra tekuće godine).

Konačan tekst predloga programa rada sačinjava direktor.

Upravni odbor usvaja program rada za narednu godinu najkasnije do 1. decembra tekuće godine.

Član 8

Planom rada za tekuću godinu utvrđuju se poslovi koje će Zavod obavljati u odnosnoj godini, vreme za izvršavanje najvažnijih zadataka, raspored poslova po vrsti, približan broj i struktura izvršilaca, kao i sredstva za izvršenje tih poslova.

Direktor i izvršioci poslova neposredno se dogovaraju o realizaciji planskih zadataka za razdoblje od nedelju i mesec dana.

Član 9

Zaposlenima se poslovi raspoređuju odlukom direktora, i to: usmenim nalogom, pismenim nalogom ili rešenjem i signiranjem pošte.

Predmeti koji se primaju poštom dostavljaju se direktoru radi upoznavanja i signiranja na izvršioce poslova.

b) Unutrašnja kontrola i tehnička kontrola

Član 10

Projekti i elaborati o zaštiti kulturnih dobara podležu unutrašnjoj kontroli.

Unutrašnju kontrolu vrši zaposleni koji ispunjava uslove za izradu odgovarajuće vrste projekata i elaborata na osnovu ovog pravilnika, određen rešenjem direktora.

O izvršenoj unutrašnjoj kontroli sačinjava se izveštaj koji je sastavni deo tehničke dokumentacije.

Član 11

Projekti i elaborati za zaštitu spomenika kulture od velikog i izuzetnog značaja, kojima se predviđa njihova rekonstrukcija, podležu obaveznoj tehničkoj kontroli.

Tehnička kontrola se poverava preduzeću koje je upisano u sudski registar za izradu odgovarajuće vrste tehničke dokumentacije, koju odredi investitor.

v) Ocena i usvajanje elaborata

Član 12

Projekti i elaborati o zaštiti kulturnih dobara koji se finansira iz budžeta moraju biti završeni i podvrgnuti unutrašnjoj kontroli najkasnije do 15. marta tekuće godine i predati pisarnici na zavođenje. Svi ostali projekti i elaborati moraju se podvrgnuti unutrašnjoj kontroli i predati pisarnici za zavođenje 7 dana pre isteka roka predviđenog ugovorom za njihovo predavanje.

Član 13

U periodu od 15. marta do 15. aprila tekuće godine na osnovu izveštaja projektanta i unutrašnje kontrole na stručnom veću vrši se ocena projekta i elaborata koji se finansiraju iz budžeta.

Projekat, odnosno elaborat koji se ne usvoji na način iz stava 1. ovog člana, vraća se rukovodiocu projekta na doradu i ne smatra se da je urađen u roku.

Ostali projekti i elaborati ocenjuju se na stručnom veću u roku od 15 dana od dana predavanja pisarnici na zavođenje.

g) Ustupanje radova

Član 14

Ustupanje izvođenja radova na konzervaciji kulturnih dobara ili izrada projekata za radove na konzervaciji kulturnih dobara vrši se u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji objekata i posebnim pravilnikom.

d) Prijem radova

Član 15

Po podnošenju izveštaja o završenim radovima, Komisija od najmanje tri člana odgovarajuće struke, koju imenuje direktor, vrši stručni i tehnički prijem obavljenih radova, na osnovu koga se odobrava isplata okončane situacije izvođaču.

đ) Praćenje izvršenja poslova

Član 16

Na kraju svakog meseca zaposleni je dužan da direktoru podnese izveštaj o svom radu za dati period.

Član 17

Direktor ima pravo i dužnost da putem ličnog uvida u proces rada i rezultate rada prati rad svakog zaposlenog.

Ukoliko zaposleni odbije da omogući uvid direktoru u njegov rad, direktor može odbiti da svojim potpisom potvrdi da je zaposleni obavio navedeni posao.

e) Rad u timovima i ekipama

Član 18

Nakon usvajanja plana rada, odnosno zaključivanja ugovora za obavljanje pojedinih poslova koji zahtevaju učešće stručnjaka različitih specijalnosti, obrazuju se stručni timovi.

Član 19

Pod timom se podrazumeva grupa stručnjaka različitih specijalnosti koja ima zadatak da na osnovu plana rada usaglasi izvršenje određenog zajedničkog posla ili da usaglasi rad na jednom određenom objektu, odnosno celini.

Član 20

Stručne timove obrazuje direktor na predlog Stručnog veća ili samostalno.

Koordinatore tima određuje direktor.

Član 21

O obrazovanju tima donosi se rešenje koje sadrži: sastav tima, poslove koje svaki član tima treba da obavi i u kom roku, ko je koordinator, i dr.

Član 22

Koordinator tima je dužan da: saziva sednice tima po ukazanoj potrebi, da usaglašava radne programe pojedinih članova tima, a po obavljenom poslu da usaglasi izveštaje o radu pojedinačnih članova i podnese izveštaj o radu tima organu koji je tim obrazovao.

Član 23

Pod ekipom se podrazumeva grupa stručnjaka i saradnika koja ima zadatak da prema elaboratu i radnom nalogu izvrši jedan određeni posao, odnosno zadatak ili da zajednički radi na jednom određenom objektu, odnosno celini.

Član 24

Lice kome je poverena izrada projekta ili elaborata je rukovodilac projekta.

Rukovodilac projekta koordinira poslove ekipe i odgovoran je za njihovo uspešno organizovanje.

Rukovodilac projekta ima sledeća prava: da predlaže elemente za utvrđivanje zadataka, da predlaže sastav ekipe i njene eventualne izmene, da se u ime ekipe konsultuje sa direktorom, da ocenjuje stepen angažovanja svih uslova ekipe, a posebno poštovanje rokova, da daje uputstva članovima ekipe.

Rukovodilac projekta je obavezan da: organizuje rad ekipe tako da kvalitetno i blagovremeno obavi preuzete poslove, organizuje konsultativne sastanke ekipe, vrši sintezu poslova svih članova ekipe, izradi planove rada ekipe, obaveštava tela i organe Zavoda o toku poslova kao i o eventualnim problemima o radu ekipe, po završenom poslu preda celokupnu dokumentaciju, overava izveštaje o radu članovima ekipe, podnosi izveštaj o radu ekipe, stara se o sintetizovanju rezultata rada ekipe u konsultaciji sa članovima ekipe.

Član 25

Prava i obaveza članova tima, odnosno ekipe su: da kvalitetno i u roku obavlja svoje poslove u okviru tima, odnosno ekipe, da predlaže izmenu koordinatora tima, da sprovede odluke tima, odnosno rukovodioca ekipe.

Član 26

Za rad u stručnom timu ili ekipi mogu se angažovati saradnici samo u slučaju ako u Zavodu ne postoje odgovarajući stručnjaci potrebne struke, ili ako su odgovarajući stručnjaci Zavoda zauzeti na drugim poslovima te se ne mogu uključiti u rad stručnog tima, odnosno ekipe, o čemu odlučuje direktor.

Član 27

Izmene u sastavu stručnog tima se vrše na način i po postupku na koji je tim izabran.

ž) Rad na terenu

Član 28

Zaposleni se upućuje na rad na terenu na osnovu odobrenog predloga za službeno putovanje i putnog naloga.

Predlog za službeno putovanje potpisuje zaposleni - nosilac posla, odnosno rukovodilac poslova koji se obavljaju na terenu.

Cilj putovanja, odnosno vrsta posla koji treba obaviti moraju se navesti jasno i nedvosmisleno, kao i imena, zanimanja i zadaci članova ekipe koji se upućuju na teren, način prevoza i dr.

O potrebi upućivanja zaposlenog na rad na terenu odlučuje direktor, izdavanjem putnog naloga.

Član 29

Radovima na terenu rukovodi zaposleni određen rešenjem direktora.

Rukovodilac radova može imati svog zamenika iz redova zaposlenih Zavoda.

Zamenik rukovodioca radova obavlja sve poslove predviđene ovim Pravilnikom za rukovodioca radova, uz prethodan dogovor i pismena uputstva rukovodioca radova.

U slučaju nepredviđenih izmena situacija na terenu zamenik je dužan da obavesti rukovodioca radova i sa njim obavi potrebne konsultacije.

Član 30

Rukovodilac radova na terenu organizuje i koordinira rad na terenu, stara se o sprovođenju mera zaštite na terenu, odgovoran je za bezbednost objekta i eventualna oštećenja koja prouzrokuju članovi ekipe, stara se da sav materijal za rad bude nabavljen pre početka radova, a ako je potrebno naknadno nabaviti neki materijal, trebuje ga blagovremeno, stara se o racionalnom utrošku sredstava i vodi ukupan obračun istih, dužan je da po završetku radova ostavi radilište u urednom stanju, da inventar bude spakovan i zaštićen od propadanja, i obezbeđen od krađe, po završetku radova dužan je da popiše inventar i neutrošeni potrošni materijal vrati, vodi računa o disciplini u ekipi i očuvanju ugleda Zavoda, podnosi izveštaj o izvršenom poslu.

Član 31

Zavodska vozila se mogu koristiti za prevoz zaposlenih i materijala na teren na način i pod uslovima predviđenim Pravilnikom o korišćenju zavodskih vozila.

z) Predaja dokumentacije

Član 32

Po završetku radova na terenu, rukovodilac radova je dužan da u roku od tri meseca po završenim radovima dostavi dokumentaristi izveštaj koji sadrži osnovne podatke o izvršenim radovima.

Po završetku radova na terenu, rukovodilac radova je dužan da obezbedi završnu obradu i predaju dokumentacije dokumentaristi, u skladu sa Poslovnikom o vođenju i čuvanju dokumentacije, najkasnije u roku od jedne godine po završetku radova.

Član 33

Foto-negativi koje nije snimila foto-služba se dostavljaju foto-službi u roku od 30 dana od dana završetka terenskih radova na razvijanje i izradu kontakt-kopije, odnosno povećanja.

Foto-služba u roku od 30 dana od dana prijema negativa, odnosno u skladu sa radnim nalogom, razvijene negative, kontakt-kopije i povećanja obeležene na odgovarajući način predaje organizatoru snimanja ili nosiocu posla na legendiranje. Obeležene i legendirane kontakt-kopije i povećanja nosilac posla je dužan da u roku od 30 dana preda fototeci na obradu i razvrstavanje.

Dokumentarist zavodi primljene negative u inventarsku knjigu, a kontakt kopije i povećanja razvrstava po objektima. Snimljeni dijapozitivi odmah po snimanju, a najkasnije do 30 dana nakon snimanja se predaju fotografu radi slanja na razvijanje. Nakon dospeća sa razvijanja dijapozitivi se dostavljaju dokumentaciji radi zavođenja u inventarske knjige i razvrstavaju po objektima.

Član 34

Planovi koji su tehnički završeni i iskorišćeni za izradu elaborata i projekata predaju se planoteci u roku od 30 dana od završetka elaborata.

Dokumentarista primljene planove inventariše i odlaže po objektima.

Planovi iz planoteke se izdaju radnicima na revers.

Član 35

Arhitektonska dokumentacija, arheološka tehnička dokumentacija, dnevnici, inventar i dr. tehnički crteži, slikarska dokumentacija, istoriografska dokumentacija i sl. predaju se u dokumentaciju u roku od 30 dana od dana završetka obrade i proučavanja, odnosno objavljivanja u skladu sa propisima o autorskom pravu.

III SISTEMATIZACIJA RADNIH MESTA

Član 36

Sistematizacija radnih mesta utvrđuje se tako da se obezbedi najcelishodnije izvršavanje delatnosti Zavoda na principima savremene organizacije rada i poslovanja, ekonomski celishodno i odgovorno korišćenje sredstava i ostvarivanje zakonom utvrđenih funkcija.

Član 37

Svi poslovi koji se vrše u Zavodu sistematizuju se u radna mesta prema srodnosti, međusobnoj uslovljenosti, tehnološkoj povezanosti u procesu rada i istovetnosti zahteva za njihovo izvršenje.

Radna mesta imaju svoj naziv.

Naziv radnog mesta određuje se prema sadržaju poslova koje zaposleni pretežno obavlja.

Član 38

U slučaju promene zakonom utvrđenih zadataka Zavoda, promene u organizaciji rada, tehnologiji, uslova i zahteva rada, kao i radi celishodnijeg i racionalnijeg izvršavanja delatnosti Zavoda, izvršiće se promene u strukturi i delokrugu radnih mesta.

Promene u smislu stava 1. ovog člana mogu se vršiti uvođenjem (otvaranjem) novih radnih mesta, ukidanjem (zatvaranjem) postojećih radnih mesta i promenom delokruga (sadržaja) radnih mesta, i to izmenama odnosno dopunama ovog pravilnika.

Član 39

Poslove radnog mesta može vršiti jedan ili više izvršilaca u zavisnosti od prirode poslova, potrebe Zavoda i obima rada.

Broj izvršilaca planira se i utvrđuje programom rada Zavoda, u skladu sa potrebama stalnog i uspešnog obavljanja poslova iz delatnosti Zavoda i potrebama razvoja te delatnosti, a uz primenu normativa i standarda koje donosi organ koji obezbeđuje sredstva, za rad Zavoda.

Član 40

Radni odnos u Zavodu može da zasnuje svako lice koje ispunjava opšte uslove utvrđene zakonom i posebne uslove utvrđene Zakonom o kulturnim dobrima, drugim propisima, opštim aktima Zavoda i ovim pravilnikom.

Član 41

Posebni uslovi za vršenje poslova radnog mesta utvrđuju se prema potrebama procesa rada, uslovima rada i složenosti poslova, u skladu sa zakonom i opštim aktima.

U zavisnosti od vrste i složenosti poslova radnog mesta iz stava 1. ovog člana, za svako radno mesto utvrđuju se posebni uslovi u pogledu vrste i stepena stručne spreme određene vrste zanimanja, znanja i sposobnosti, a za određena radna mesta stručni ispit, radno iskustvo, znanje stranog jezika, stručno zvanje i drugi posebni uslovi potrebni za vršenje poslova radnog mesta.

Poslove zaštite kulturnih dobara mogu obavljati lica koja ispunjavaju uslove utvrđene zakonom.

Član 42

Pod stručnom spremom, u smislu prethodnog člana ovog pravilnika, podrazumeva se stručna sprema utvrđena zakonom, drugim propisima ili opštim aktom, u skladu sa zakonom.

Najniži stepen stručne spreme koji se može utvrditi kao uslov za vršenje poslova radnog mesta i zasnivanje radnog odnosa je prvi stepen stručne spreme.

Pod stručnom spremom KV i VKV radnika, u smislu odredaba ovog pravilnika, podrazumevaju se samo one kvalifikacije kojima je, pod određenim uslovima, zakon priznao srednje obrazovanje, odnosno koje je zakon izjednačio sa srednjom stručnom spremom (treći, četvrti i peti stepen stručne spreme).

Za vršenje poslova radnog mesta može se, kao uslov, utvrditi samo jedan stepen stručne spreme. Izuzetno za određeno radno mesto može se utvrditi ovim pravilnikom, najviše dva stepena stručne spreme, ako zakonom nije utvrđeno drugačije.

Član 43

Pod radnim iskustvom, u smislu odredaba ovog pravilnika, podrazumeva se vreme koje je zaposleni proveo na radu izvršavajući poslove, koji su isti ili pretežno isti poslovima za čije izvršenje zaposleni treba da zasnuje radni odnos, odnosno da bude raspoređen.

Posedovanje traženog radnog iskustva se dokazuje prikazivanjem odgovarajućeg dokumenta (izvoda iz radne knjižice i sl.) ili na osnovu neposrednog uvida u odgovarajuće radne isprave.

Član 44

Pod stručnim ispitom podrazumeva se položen stručni ispit na način propisan Zakonom o kulturnim dobrima za zaposlene koji obavljaju poslove iz delatnosti zaštite kulturnih dobara, odnosno odgovarajućim propisima za zaposlene koji obavljaju ostale poslove u Zavodu.

Za radna mesta za koja je u opisu poslova predviđena izrada (odnosno razrada) projekata, pod stručnim ispitom podrazumeva se i položen stručni ispit sa ovlašćenjem za projektovanje prema propisima o investiciono-tehničkoj izgradnji.

Član 45

Objavljenim ili javnosti dostupnim radovima iz zaštite kulturnih dobara, u smislu odredaba ovog pravilnika, smatraju se:

- teorijski radovi u kojima se samostalno izlažu i objašnjavaju određene pojave u obliku monografskih publikacija ili dela tih publikacija, sa recenzijama; članci u naučnim i stručnim časopisima, recenzirani priručnici za stručni rad i obrazovanje kadrova u delatnosti zaštite kulturnih dobara;

- istraživački radovi u kojima se primenom naučnih metoda utvrđuje priroda i poreklo određenih pojava u delatnosti zaštite kulturnih dobara;

- stručni radovi - bibliografije i katalozi (izrada koncepcije i njeno sprovođenje i prezentiranje javnosti u svojstvu nosioca projekta), metodska uputstva, prikazi i kritike u naučnim ili stručnim časopisima, referati na stručnim seminarima i savetovanjima, elaborati, projekti i drugi stručni radovi koji su verifikovani od odgovarajućih stručnih tela i koji se primenjuju u praksi, javna stručna predavanja, neposredan rad na obrazovanju stručnih kadrova (predavači na stručnim seminarima, kursevima, ispitivači na stručnim ispitima) i sl.

Pod zapaženim rezultatima u radu i unapređenju zaštite kulturnih dobara, u smislu odredaba ovog pravilnika, podrazumevaju se: unapređivanje rada Zavoda, izgradnja informacionih sistema u delatnosti zaštite kulturnih dobara, unapređivanje organizacije rada uvođenjem novih, originalnih rešenja i novih tehnologija, doprinos zaštiti kulturnih dobara (utvrđivanje kulturnih dobara, predlaganje utvrđivanja kulturnih dobara od velikog i izuzetnog značaja, sprovođenje mera pravne i tehničke zaštite), stručni doprinos izradi propisa koji uređuju delatnost zaštite kulturnih dobara.

Član 46

Za radna mesta za koja je ovim pravilnikom predviđeno posedovanje posebnih radnih sposobnosti i znanja, ista se dokazuju uverenjima nadležnih institucija.

Član 47

Zaposleni stiče stručno zvanje ispunjenjem uslova iz ovog pravilnika, koje utvrđuje direktor Zavoda.

Član 48

Za radna mesta za koja je ovim pravilnikom kao poseban uslov utvrđen probni rad isti se određuje u trajanju od 3 meseca.

Direktor obrazuje komisiju za praćenje probnog rada odnosno određuje stručnog zaposlenog koji će pratiti i ocenjivati rad zaposlenog za vreme trajanja probnog rada.

Organ iz prethodnog stava ovog člana dužan je da u roku od 3 dana od isteka roka određenog za probni rad podnese izveštaj o rezultatima probnog rada sa ocenom.

Član 49

Ako zaposleni bude opravdano sprečen (bolest, vojna vežba i dr.) da probni rad obavi u propisanom vremenu, vreme trajanja probnog rada produžava se za onoliko vremena koliko je bio sprečen da u celosti obavi probni rad.

Član 50

Probnim radom može se utvrđivati samo da li radne sposobnosti zaposlenog zadovoljavaju zahteve radnog mesta na koje je izabran, odnosno da li može uspešno da izvršava poslove radnog mesta.

Za vreme trajanja probnog rada, zaposlenom se mogu odrediti samo oni poslovi koji se redovno vrše na određenom radnom mestu i pod normalnim uslovima rada i samo u obimu i za vreme za koje je neophodno da zaposleni ispolji svoje radne sposobnosti.

Član 51

Ako je ocena komisije, odnosno stručnog zaposlenog za praćenje probnog rada pozitivna, direktor donosi rešenje da je zaposleni pokazao zadovoljavajuće rezultate na probnom radu i da nastavlja da radi i dalje na određenom radnom mestu u svojstvu zaposlenog na neodređeno vreme.

Ako je ocena komisije, odnosno stručnog zaposlenog negativna, direktor donosi rešenje da zaposleni nije pokazao zadovoljavajuće rezultate na probnom radu i da mu zbog toga prestaje radni odnos.

Rešenja iz stava 1. i 2. ovog člana donosi direktor i zaposlenom dostavlja u roku od 8 dana od isteka roka određenog za probni rad.

Član 52

Za poslove pod rednim brojevima 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, radni odnos se može zasnivati sa pripravnicima. Za lica sa III, IV i V stepenom stručne spreme pripravnički staž traje šest meseci, sa VI stepenom 9 meseci, a za lica sa VII stepenom stručne spreme pripravnički staž traje 12 meseci.

TABELA RADNIH MESTA

Napomena:

Tabela radnih mesta koja je sastavni deo ovog pravilnika, objavljena je u "Sl. listu grada Pančeva", br. 3/2009, str. 12-20, a njena izmena u "Sl. listu grada Pančeva", br. 17/2013, strana 6.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 53

Ovaj pravilnik, po dobijanju saglasnosti od strane gradonačelnice grada Pančeva, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

Član 54

Izmene i dopune ovog pravilnika vrše se na način kako je i donet.

Član 55

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta od 18.03.1996., 05.03.1997., 21.12.2005., 06.03.2007. i 12.11.2007. godine.

 

Samostalni član Pravilnika o dopunama
Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Zavodu za zaštitu spomenika kulture u Pančevu

("Sl. list grada Pančeva", br. 17/2013)

Član 3

Ovaj Pravilnik, po dobijanju saglasnosti od strane Gradonačelnika grada Pančeva, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".