POSLOVNIK
PRIVREMENOG ORGANA GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 52/2013)

 

OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se organizacija i način rada Privremenog organa grada Beograda (u daljem tekstu: Privremeni organ), kao i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.

Član 2

Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada Beograda.

Sekretar Privremenog organa odgovoran je za upotrebu pečata.

Član 3

U vršenju svojih prava i dužnosti, Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 4

Rad Privremenog organa je dostupan javnosti.

Javnost se može ograničiti i isključiti u slučajevima predviđenim zakonom ili kada to odluči Privremeni organ na predlog predsednika Privremenog organa (u daljem tekstu: predsednik).

SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Član 5

Privremeni organ ima predsednika i četiri člana, koje je imenovala Vlada Republike Srbije.

Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa, koji organizuje rad Privremenog organa, predsedava njegovim sednicama, stara se o pravilnoj primeni odredaba ovog poslovnika i obavlja druge poslove koje mu Privremeni organ poveri.

Član 6

Privremeni organ imenuje sekretara Privremenog organa.

Za sekretara Privremenog organa može biti imenovano lice koje ima završen pravni fakultet i najmanje pet godine radnog iskustva.

Sekretar privremenog organa stara se o obavljanju stručnih i tehničkih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa.

Pored poslova iz stava 3. ovog člana, sekretar Privremenog organa koordinira rad u vezi sa pitanjima vezanim za kadrovsku strukturu Gradske uprave grada Beograda, uprava gradskih opština i javnih službi čiji je osnivač grad Beograd i odgovoran je za dostavljanje podataka, odgovora, spisa i isprava vezanih za donošenje akata i rad organa grada Beograda, na zahtev državnih organa.

Član 7

Predsednik, članovi i sekretar Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u gradu Beogradu.

RADNA TELA

Član 8

Za razmatranje pojedinih pitanja iz svog delokruga, Privremeni organ može obrazovati radna tela.

Radno telo čine predsednik i najviše 10 članova.

Predsednika i članove radnih tela imenuje Privremeni organ.

Predsednik radnog tela imenuje se iz reda članova Privremenog organa.

Članovi radnih tela Privremenog organa mogu biti i građani.

Predsednik i članovi radnog tela nemaju pravo na naknadu za rad u radnom telu.

Član 9

Radna tela razmatraju materijale dostavljene Privremenom organu na odlučivanje, pre njihovog razmatranja na sednici Privremenog organa, ocenjuju celishodnost predloženih rešenja i daju mišljenje o dostavljenom materijalu.

Sastav i nadležnost radnih tela utvrđuje se aktom o njihovom obrazovanju u skladu sa zakonom.

Na način rada radnih tela Privremenog organa shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika.

PRIPREMANJE SEDNICA PRIVREMENOG ORGANA

Član 10

Pripremanje materijala za sednicu Privremenog organa vrši Gradska uprava grada Beograda (u daljem tekstu: Gradska uprava) u okviru svoje nadležnosti odnosno drugi obrađivač za pitanja iz svoje nadležnosti.

Materijali za sednicu Privremenog organa pripremaju se na način utvrđen aktima organa grada Beograda.

Član 11

Nacrt akata iz člana 10. ovog poslovnika Gradska uprava dostavlja predsedniku Privremenog organa, a u cilju sačinjavanja predloga dnevnog reda za sednice Privremenog organa.

SAZIVANJE I TOK SEDNICE

Član 12

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama.

Sednice Privremenog organa saziva predsednik, po potrebi, a najmanje jednom u 15 dana.

Sednicama Privremenog organa predsedava predsednik.

U slučaju odsustva ili sprečenosti predsednika, sednice saziva i njima predsedava član Privremenog organa kojeg on ovlasti (predsedavajući).

Sednica se može održati i telefonskim putem ukoliko za to postoje opravdani razlozi i to samo za razmatranje pitanja iz nadležnosti gradonačelnika grada Beograda i Gradskog veća grada Beograda.

O pripremi sednica Privremenog organa stara se predsednik uz pomoć sekretara Privremenog organa.

Član 13

Predsednik je dužan da sazove sednicu na pismeni zahtev najmanje tri člana Privremenog organa uz predloženi dnevni red u roku od pet dana od dana podnošenja zahteva, tako da održavanje sednice bude najkasnije u roku od sedam dana od dana podnošenja zahteva.

Ako predsednik ne sazove sednicu, u slučajevima iz prethodnog stava, sednicu može sazvati prvopotpisani član Privremenog organa u predlogu za sazivanje sednice, na način utvrđen ovim poslovnikom.

Član 14

Predlog dnevnog reda sednice Privremenog organa utvrđuje predsednik, na osnovu pripremljenih predloga akata za sednicu Privremenog organa.

Član 15

Pismeni poziv za sednicu, sa predlogom dnevnog reda dostavlja se svim članovima Privremenog organa najkasnije 24 sata pre održavanja sednice.

Izuzetno, kad postoje opravdani razlozi koji moraju biti obrazloženi, ovaj rok može da bude kraći, a sednica se može sazvati i telefonskim putem.

U pismenom pozivu za sednicu određuje se vreme i mesto održavanja sednice Privremenog organa.

Uz poziv se dostavlja predlog dnevnog reda, izvod iz zapisnika sa prethodne sednice i materijal za sve tačke dnevnog reda, u formi koju je pripremio obrađivač akta sa obrazloženjem, kao i druga dokumentacija.

Ako se sednica saziva telefonskim putem, materijal iz prethodnog stava ovog člana dostavlja se neposredno pre održavanja sednice.

Član 16

Na sednicu Privremenog organa mogu se pozvati načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica - obrađivača akata koja se razmatraju na sednici.

Na sednicu Privremenog organa mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, ustanova, službi i drugih organa i organizacija za određena pitanja.

Licima iz stava 2. ovog člana dostavljaju se materijali samo za tačke predloženog dnevnog reda za koje su pozvani.

Član 17

Predsednik otvara sednicu i utvrđuje da li postoji kvorum potreban za rad.

Član Privremenog organa koji je sprečen da prisustvuje sednici Privremenog organa ili iz određenih razloga treba da napusti sednicu, dužan je da o tome obavesti predsednika, o čemu predsednik obaveštava Privremeni organ.

Dnevni red se utvrđuje na početku svake sednice Privremenog organa.

Prilikom utvrđivanja dnevnog reda sednice članovi Privremenog organa mogu davati predloge za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, koje moraju obrazložiti.

O predlozima za izmene i dopune predloženog dnevnog reda ne vodi se pretres.

Privremeni organ se izjašnjava o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, kao i predlogu dnevnog reda u celini.

Član 18

Nakon utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.

Član 19

Nakon usvajanja zapisnika prelazi se na tačke dnevnog reda po utvrđenom redosledu.

Otvara se pretres po svakoj tački dnevnog reda o kojoj se raspravlja i odlučuje.

Član 20

Predlagač akta odnosno njegov obrađivač, može na početku pretresa da dâ dopunsko obrazloženje predloga.

Predlagač akta ima pravo da učestvuje u pretresu sve do zaključenja pretresa predloga akta, da daje objašnjenja i iznosi svoje mišljenje.

Predlagač akta ima pravo da povuče predlog akta sve do završetka pretresa na sednici.

Član 21

Predsednik određuje pauzu kad utvrdi nedostatak kvoruma na sednici dok se kvorum ne obezbedi, s tim da pauza može trajati najduže 30 minuta. Predsednik prekida sednicu Privremenog organa kada to, na njegov predlog, Privremeni organ odluči.

U slučaju prekida sednice, predsednik će pismenim ili telefonskim putem obavestiti članove Privremenog organa o vremenu održavanja nastavka sednice.

Član 22

Pretres zaključuje predsednik, kad utvrdi da više nema prijavljenih za učešće u pretresu.

Po završenom pretresu Privremeni organ odlučuje o predloženom aktu.

ODLUČIVANJE NA SEDNICI

Član 23

Privremeni organ odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

Privremeni organ odlučuje, po pravilu, javnim glasanjem, ukoliko poslovnikom ili posebnom odlukom Privremenog organa, o tome kako će se glasati po određenom pitanju, nije određeno da se glasa tajno.

Ukoliko je na predlog opšteg akta podnet amandman, prvo se glasa o amandmanu a potom o predlogu akta u celini.

Po izvršenom glasanju, predsednik glasno konstatuje:

- da je odluka doneta jednoglasno;

- da je odluka doneta većinom glasova, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani";

- da odluka nije doneta, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani".

Ukoliko bilo koji član Privremenog organa izrazi sumnju u rezultat glasanja, glasanje će se ponoviti pojedinačnim izjašnjavanjem.

Član Privremenog organa koji je glasao protiv ili se uzdržao od glasanja ima pravo da zahteva da se to konstatuje u zapisniku.

ZAPISNIK

Član 24

O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik a sednice se tonski snimaju.

Zapisnik sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena prisutnih i imena odsutnih članova Privremenog organa, imena prisutnih i odsutnih pozvanih lica, dnevni red sednice, rezultate glasanja po pojedinim tačkama dnevnog reda, nazive akata donetih odnosno usvojenih na sednici, mere izrečene u vezi održavanja reda na sednici, imena učesnika u pretresu i vreme završetka sednice.

Na zahtev člana Privremenog organa koji je na sednici izdvojio mišljenje, bitni delovi njegove diskusije unose se u zapisnik.

Za svaku sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se zapisnik sa prethodne sednice.

Zapisnik sa prethodne sednice usvaja se pre prelaska na dnevni red.

O primedbama na zapisnik odlučuje se bez pretresa.

Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Privremenog organa.

Originali zapisnika i tonski zapisi sa sednica Privremenog organa čuvaju se u arhivi Službe za skupštinske poslove i propise.

RED GOVORA

Član 25

Na sednici Privremenog organa svaki član ima pravo da govori.

Niko ne može da govori na sednici Privremenog organa pre nego što dobije reč od predsednika.

Predsednik daje reč članovima po redu prijavljivanja.

Vreme izlaganja pojedinog člana traje najduže 10 minuta.

Članu Privremenog organa koji želi da govori o povredi poslovnika ili o povredi utvrđenog dnevnog reda, predsednik daje reč čim je zatraži, a po završenom izlaganju prethodnog govornika.

Član Privremenog organa je dužan da navede koja odredba poslovnika odnosno utvrđenog dnevnog reda je povređena, da je citira i obrazloži u čemu se sastoji povreda.

Predsednik Privremenog organa je dužan da nakon toga da objašnjenje.

Ako i posle objašnjenja predsednika, član Privremenog organa ostaje pri tome da su poslovnik ili dnevni red povređeni, Privremeni organ će bez pretresa odlučiti o tome glasanjem.

Ako član Privremenog organa zatraži reč da bi ispravio navod, koji je po njegovom mišljenju netačan ili uvredljiv i zatraži lično objašnjenje, predsednik mu može dati reč - repliku, čim govor završi lice koje je repliku izazvalo. Replika može trajati najduže tri minuta.

Govornik na čiju izjavu ili govor je data replika ima pravo odgovora na repliku, u trajanju od dva minuta.

POŠTOVANJE DNEVNOG REDA

Član 26

Govornik može da govori samo o pitanju koje je na dnevnom redu.

Ako se govornik udalji od dnevnog reda, predsedavajući će ga na to opomenuti i pozvati da se drži dnevnog reda.

Ako se govornik posle drugog poziva ne bude držao dnevnog reda, predsedavajući će mu oduzeti reč.

ODRŽAVANJE REDA NA SEDNICI

Član 27

O redu na sednici Privremenog organa stara se predsednik.

Za povredu reda na sednici predsednik može izreći meru upozorenja ili meru oduzimanja reči.

Privremeni organ može, na predlog predsednika, da izrekne meru udaljenja sa sednice.

Predsednik u toku sednice, po vlastitoj proceni, određuje pauzu radi odmora i konsultacija.

Član 28

Mera upozorenja izriče se članu Privremenog organa, koji svojim ponašanjem narušava red na sednici (prekidanjem govornika, uzimanjem reči kad mu nije data i sl.), ili postupa suprotno odredbama ovog poslovnika.

Mera oduzimanja reči izriče se članu Privremenog organa koji narušava red na sednici, a već je dva puta upozoren na obavezu pridržavanja reda i odredaba poslovnika.

Mera udaljenja sa sednice izriče se članu Privremenog organa koji i pored izrečene mere upozorenja odnosno mere oduzimanja reči, ometa ili sprečava rad na sednici.

Ako se izrečenim merama ne može održati red na sednici, predsednik će odrediti kraću pauzu.

Odredbe o održavanju reda na sednici primenjuju se i na sva druga lica, koja prisustvuju sednici Privremenog organa.

AKTA KOJE DONOSI PRIVREMENI ORGAN

Član 29

Privremeni organ, iz nadležnosti Skupštine grada Beograda, gradonačelnika i Gradskog veća grada Beograda donosi: odluke, rešenja, zaključke, naredbe, uputstva, preporuke i druga akta i daje autentična tumačenja akata koje donosi.

Akte Privremenog organa potpisuje predsednik odnosno član Privremenog organa koji je predsedavao sednici.

Akti Privremenog organa objavljuju se u "Službenom listu grada Beograda", u skladu sa posebnom odlukom Skupštine grada Beograda.

O objavljivanju akata Privremenog organa stara se sekretar Privremenog organa.

Akti Privremenog organa čuvaju se u arhivi organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za skupštinske poslove.

POSTUPAK ZA DONOŠENJE AKATA

Član 30

Pravo predlaganja odluka ili drugog akta (u daljem tekstu: akt) ima predsednik i članovi Privremenog organa.

Predlog akta podnosi se u obliku u kome se akt donosi i mora biti obrazložen.

Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta.

Ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet, obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje sa pribavljenim mišljenjem organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za finansije.

Član 31

Nacrt akta koji je dostavljen Privremenom organu predsednik dostavlja svim članovima.

Ako nacrt akta nije pripremljen u skladu sa poslovnikom, predsednik će naložiti obrađivaču da ga u određenom roku uskladi sa odredbama ovog poslovnika.

Ukoliko obrađivač ne postupi po nalogu, predsednik će odbaciti nacrt i o tome izvestiti Privremeni organ.

Član 32

Predlog za izmenu i dopunu predloženog opšteg akta podnosi se u obliku amandmana.

Amandman može da podnese predsednik i članovi Privremenog organa i skupština gradske opštine.

Amandman se može podneti sve do početka sednice.

Amandman se podnosi u pisanom obliku i sadrži: naziv predloga akta na koji se amandman odnosi, pun tekst izmena odnosno dopuna predloga koji se želi postići amandmanom, obrazloženje sa naznačenim razlozima za podnošenje amandmana i naziv odnosno potpis podnosioca amandmana.

Izuzetno, amandman se može predložiti i obrazložiti usmeno na sednici, a do zaključenja pretresa predloga akta, ukoliko je sednica sazvana telefonskim putem ili u slučaju da se akt donosi po hitnom postupku odnosno na telefonskoj sednici.

Član 33

Amandman koji podnosi predlagač akta, kao i amandman koji je prihvatio predlagač, postaje sastavni deo predloga akta i o njemu se ne glasa.

HITAN POSTUPAK

Član 34

Akt se može izuzetno doneti i po hitnom postupku.

Po hitnom postupku može da se donese akt kojim se uređuju samo pitanja i odnosi nastali usled okolnosti koje nisu mogle da se predvide, a nedonošenje akta po hitnom postupku, moglo bi da prouzrokuje štetne posledice kao i akti iz nadležnosti Gradskog veća o kojima se odlučuje u drugostepenom upravnom postupku.

Predlog da se akt donese po hitnom postupku mora biti obrazložen.

O predlogu da se akt donese po hitnom postupku, Privremeni organ odlučuje kao o prethodnom pitanju, pre utvrđivanja dnevnog reda.

Predlog akta koji se donosi po hitnom postupku, mora se dostaviti članovima Privremenog organa najkasnije do početka sednice.

Predsednik Privremenog organa, na početku sednice, određuje vreme neophodno za upoznavanje sa predlogom akta koji se donosi po hitnom postupku.

SKRAĆENI POSTUPAK

Član 35

Po skraćenom postupku Privremeni organ bez pretresa odlučuje o kadrovskim, upravnim predmetima i drugim pojedinačnim aktima na predlog predsednika.

Predlozi akata o kojima se odlučuje u skraćenom postupku moraju biti grupisani u predlogu dnevnog reda u posebnom odeljku označenom kao "Predlozi o kojima se odlučuje u skraćenom postupku".

Privremeni organ može, na predlog jednog člana Privremenog organa, odlučiti da se pojedini predlozi akata prebace iz dela predloga dnevnog reda o kojem se odlučuje u skraćenom postupku u deo predloga dnevnog reda o kojem se odlučuje u redovnom postupku.

O svim predlozima akata iz skraćenog postupka glasa se u celini - istovremeno.

PRAVA, DUŽNOSTI I ODGOVORNOSTI ČLANA PRIVREMENOG ORGANA

Član 36

Član Privremenog organa ima prava i dužnosti u Privremenom organu određene zakonom, Odlukom o raspuštanju Skupštine grada Beograda i obrazovanju Privremenog organa grada Beograda i ovim poslovnikom.

Član Privremenog organa stiče prava i dužnosti u Privremenom organu po stupanju na snagu Odluke o raspuštanju Skupštine grada Beograda i obrazovanju Privremenog organa grada Beograda.

Član Privremenog organa je dužan da prisustvuje sednicama Privremenog organa i učestvuje u njihovom radu i odlučivanju.

Član 37

Član Privremenog organa ima pravo da bude redovno, blagovremeno i tačno obaveštavan o pitanjima koja se razmatraju i o kojima se odlučuje na sednici Privremenog organa, kao i o drugim pitanjima čije mu je poznavanje potrebno radi vršenja dužnosti.

Član 38

Predsednik, član i sekretar Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u gradu.

Predsednik, član i sekretar Privremenog organa za obavljanje dužnosti u Privremenom organu imaju pravo na platu ili naknadu i druga prava za vreme obavljanja dužnosti, što će se regulisati posebnim aktom Privremenog organa.

OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH POSLOVA ZA POTREBE PRIVREMENOG ORGANA

Član 39

Stručne, administrativne i druge poslove za potrebe Privremenog organa vrši Gradska uprava.

Gradska uprava je dužna da Privremenom organu, na zahtev predsednika Privremenog organa, dostavi sve potrebne podatke i informacije neophodne za njegov rad.

ZAVRŠNA ODREDBA

Član 40

Ovaj poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se do konstituisanja novog saziva Skupštine grada Beograda i izbora izvršnih organa grada, nakon održanih izbora za odbornike Skupštine grada Beograda.