PRAVILNIK

O RADU TREZORA GRADA SMEDEREVA

("Sl. list grada Smedereva", br. 7/2013)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o radu trezora grada Smedereva (u daljem tekstu: Pravilnik) bliže se reguliše način i postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, kontrola finansijskih transakcija trezora grada Smedereva i sadržina i forma obrazaca za glavnu knjigu trezora, u skladu sa Uredbom o budžetskom računovodstvu.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:

1. Gradonačelnik grada Smedereva - naredbodavac budžeta,

2. Načelnik Gradske uprave,

3. Načelnik Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju i

4. Načelnik Odeljenja za javne službe.

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog i indirektnog korisnika su:

1. rukovodilac direktnog - indirektnog korisnika,

2. lice u finansijskoj službi direktnog - indirektnog korisnika,

3. lice koje vrši po sistematizaciji funkciju kontrole i overavanja tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnosi zahtev za plaćanje,

4. lice ovlašćeno za pripremu predloga zahteva za plaćanje.

Član 3

Za izvršenje budžeta grada Smedereva, odgovoran je Gradonačelnik grada Smedereva, kao naredbodavac za izvršenje budžeta u skladu sa Zakonom.

1.1. DEFINICIJE

Član 4

Pojedine definicije koje se upotrebljavaju u ovom Pravilniku imaju sledeće značenje:

- Konsolidovani račun trezora grada Smedereva je objedinjeni račun dinarskih i deviznih sredstava pripadajućih korisnika sredstava budžeta grada Smedereva i drugih korisnika javnih sredstava koji su uključeni u konsolidovani račun trezora, koji je otvoren i koji se vodi u Upravi za trezor.

- Glavna knjiga trezora je glavna knjiga dvojnog knjigovodstva u kojoj se evidentiraju sve promene na računima, transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke, stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja, u skladu sa kontnim planom i na nivoima budžetske klasifikacije propisane zakonom, direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava, koju vodi Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju - Odsek za trezor.

- Aproprijacija predstavlja ovlašćenje koje je Skupština grada Smedereva dala nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene, za tekuću budžetsku godinu.

- Podračun je evidencioni račun korisnika budžetskih sredstava, odnosno transakcioni račun drugih korisnika javnih sredstava, i to dinarskih i deviznih sredstava, koji se otvara u okviru pripadajućeg konsolidovanog računa trezora, a vodi se u Upravi za trezor.

- Korisnici javnih sredstava su direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, javna preduzeća osnovana od strane lokalne vlasti, pravna lica osnovana od strane tih javnih preduzeća nad kojima lokalna vlast ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i druga pravna lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda ostvarenih u prethodnoj poslovnoj godini.

- Direktni korisnici budžetskih sredstava su organi i službe grada Smedereva, utvrđeni Odlukom o budžetu grada Smedereva, u skladu sa Zakonom.

- Indirektni korisnici budžetskih sredstava su: mesne zajednice, javna preduzeća, Direkcija, budžetski fondovi i ustanove osnovane od strane grada Smedereva, nad kojima osnivač preko direktnih korisnika budžetskih sredstava vrši zakonom ili odlukom utvrđena prava u pogledu upravljanja i finansiranja.

- Finansijski plan je akt direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava koji sadrži procenu primanja i izdataka (uključujući primanja i izdatke iz sopstvenih izvora i iz drugih izvora) korisnika u bruto iznosu za budžetsku godinu.

- Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.

- Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju, direktan korisnik budžetskih sredstava može da vrši plaćanja.

- Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane korisnika budžetskih sredstava po osnovu pravnog akta za plaćanje u toku budžetske godine za rashode i izdatke utvrđene Odlukom o budžetu grada Smedereva za tekuću budžetsku godinu.

- Plaćanja označavaju sve transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje stanja finansijskih sredstava na računima.

1.2. SVRHA

Član 5

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu stvarati obaveze i koristiti budžetske aproprijacije do iznosa utvrđenih za pojedinu namenu Odlukom o budžetu za tekuću budžetsku godinu.

Član 6

U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Odluke o budžetu, direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika.

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje odredi načelnik Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju ili lice koje on ovlasti.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa budžeta grada Smedereva.

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja ne postoji pravni osnov, korisnik budžetskih sredstava obavezan je da izvrši povraćaj sredstava u budžet.

Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.

1.3. EVIDENTIRANJE APROPRIJACIJA I PROMENE APROPRIJACIJE

Član 7

Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:

1. Godišnju aproprijaciju - Skupština grada Smedereva donosi budžet do 20. decembra za narednu budžetsku godinu;

2. Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada Smedereva ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu najduže prva tri meseca fiskalne godine. Izuzetno, period privremenog finansiranja može se produžiti za još tri meseca, tako da ukupno traje šest meseci, ako se budžet ne donese ni do 15. marta tekuće budžetske godine;

3. Rebalans budžeta - Skupština grada Smedereva, na predlog Gradskog veća grada Smedereva, usvaja rebalans budžeta kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta;

4. Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu - Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe koje nisu predviđene aproprijacijom ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da nisu bile dovoljne na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, koje na predlog Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju donosi Gradonačelnik grada Smedereva;

5. Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi Gradonačelnik grada Smedereva na predlog Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti;

6. Promene u aproprijaciji u okviru direktnog korisnika budžetskih sredstava - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju, izuzev aproprijacija za sredstva za realizaciju Nacionalnog investicionog plana (NIP) može vršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.

Postupak evidentiranja promene aproprijacija vrše budžetski izvršioci i to:

1. Za evidentiranje aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležno je Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju.

2. Zahtev za promenu aproprijacija indirektni korisnik podnosi nadležnom direktnom korisniku.

3. Za odobravanje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik.

4. Osnovanost za promene u aproprijaciji utvrđuje Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, u skladu sa zakonom.

5. Za unos promena u aproprijaciji i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležno je Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva.

Član 8

Registar promena aproprijacija vodi Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, koji sadrži:

- broj dokumenta aproprijacije,

- datum unete promene u aproprijaciji,

- osnov za promenu,

- razdeo, poziciju i ekonomsku klasifikaciju,

- ukupan iznos po aproprijaciji.

1.4. ZAHTEV ZA PROMENU APROPRIJACIJE

Član 9

Zahtev za promenu u aproprijaciji indirektan korisnik budžetskih sredstava podnosi direktnom korisniku kada se menja aproprijacija, koja je evidentirana u budžetu. Zahtev se podnosi na Obrascu promena aproprijacije, u 3 primerka.

Uz zahtev za promenu u aproprijaciji, budžetski korisnik dostavlja i sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu,

- obrazloženje za promenu aproprijacije,

- na teret koje aproprijacije.

Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, vrši kontrolu dostavljenog zahteva proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijacijama i svojim potpisom overava, a Gradonačelnik odobrava zahtev.

Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija i evidenciju odobrenih zahteva.

II IZVRŠENJE BUDŽETA

2.1. SVRHA

Član 10

Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:

1. Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluka koje na osnovu zakona donose nadležni izvršni organi grada Smedereva,

2. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima,

3. Kontrolu prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.

Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.

2.2. PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA

Član 11

Direktni i indirektni korisnici podnose svoje predloge planova izvršenja budžeta Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva u 2 primerka, najkasnije do 5. u tekućem mesecu koji prethodi narednom kvartalu. Tekstualni deo koji se prilaže uz plan, a čini sastavni deo predloga plana izvršenja, bliže objašnjava kako su izrađeni tromesečni iznosi u planu, obrazloženje za veće promene iz kvartala u kvartal i obrazloženje potrebnih iznosa.

Član 12

Direktni i indirektni korisnici budžeta grada Smedereva mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta, određenim od strane Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: kvota), a po dobijenoj saglasnosti Gradonačelnika.

Prilikom određivanja kvote za direktne korisnike. Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva polazi od sredstava planiranih u budžetu za direktnog korisnika, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 13

Tromesečni planovi izvršenja budžeta i odgovarajuće kvote prema ekonomskoj klasifikaciji izrađuju se samo za izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta i u skladu sa budžetom za tekuću godinu.

Član 14

Tromesečni plan izvršenja budžeta po donošenju od strane Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, i dobijenoj saglasnosti od Gradonačelnika, dostavlja se svakom direktnom budžetskom korisniku.

2.3. INTERNA KONTROLA

Član 15

Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora:

1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora indirektnog i direktnog korisnika budžetskih sredstava.

2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležna su: Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju i Odeljenje za javne službe, na koje Gradonačelnik daje saglasnost.

2.4. PROMENA KVOTE

Član 16

Direktni korisnik budžetskih sredstava može da podnose zahtev za promenu tromesečne kvote. Tromesečne kvote mogu biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.

Član 17

Zahtev za promenu kvote podnosi se na propisanom Obrascu PK (Promena kvota), Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju i Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva, u 3 primerka. Nadležna odeljenja evidentiraju zahtev po korisnicima i jedan primerak vraćaju podnosiocu zahteva.

Član 18

Direktni korisnik zajedno sa zahtevom za promenu kvote na obrascu PK, dostavlja sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu kvote,

- razlog zašto je promena neophodna,

- obračun kako je izračunat iznos promene.

Promenu visine kvote odobrava načelnik Odeljenja za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, po izvršenoj oceni opravdanosti zahteva direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 19

Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

III PREUZIMANJE OBAVEZA

3.1. SVRHA

Član 20

Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:

1. Obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;

2. Uvođenje boljeg planiranja nabavke;

3. Rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;

4. Kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovina roba, usluga i izvođenja radova i pre dospeća računa;

5. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima.

3.2. INTERNA KONTROLA

Član 21

Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se sledeća dokumentacija:

1. Dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama;

2. Mišljenje Gradskog javnog pravobranioca grada Smedereva o nacrtu ugovora ili dokumenta o dodeljivanju sredstava.

Član 22

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava, moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za tekuću budžetsku godinu.

Preuzete obaveze, čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog Odlukom o budžetu grada Smedereva za tekuću budžetsku godinu, ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret budžeta grada Smedereva.

IV PLAĆANJA I TRANSFER SREDSTAVA

4.1. SVRHA

Član 23

Proces plaćanja ima za cilj:

1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava,

2. Kontrolu prekomernog trošenja,

3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.

Član 24

Izdatak iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji.

Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza, koje proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pisanoj formi pre plaćanja obaveze.

Član 25

Zahtev za plaćanje, direktni korisnik podnosi Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju i Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva u okviru svoje nadležnosti, sa propisanom dokumentacijom.

Za evidenciju realizovanih zahteva i izveštavanje, nadležno je Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju i Odeljenje za javne službe Gradske uprave grada Smedereva.

Član 26

Direktni korisnik podnosi zahtev za plaćanje, uz prateću originalnu dokumentaciju za direktne korisnike, odnosno kopiju dokumentacije za indirektne korisnike (ugovor, faktura, račun, rešenje ili drugo).

Uz zahtev direktni - indirektni korisnik podnosi obavezno kao dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama sledeća akta:

- Odluku naručioca o pokretanju postupka javne nabavke (narudžbenica, nabavka male vrednosti, oglas o javnoj nabavci) sa definisanjem izvora sredstava (budžet, sopstvena sredstva ili ostalo);

- Zapisnik Komisije i Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača;

- Ugovor između naručioca i dobavljača;

- Ispostavljene situacije ili fakture.

Ukoliko je zbog hitnosti, potrebno izvršiti plaćanje odmah, odobrenje daje gradonačelnik grada Smedereva, ili lice koje on ovlasti.

Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun, uz obrazloženje razloga za avansno plaćanje, podnosilac zahteva u roku od 15 dana po izvršenom plaćanju mora dostaviti račun Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju i Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva, u zavisnosti od nadležnosti.

Član 27

Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju i Odeljenju za javne službe po izvršenom prijemu zahteva vrši proveru zahteva za plaćanje i transfer sredstava i overava zahtev.

Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, kao i da su iznad sredstava odobrenih tromesečnim planom za izvršenje budžeta, zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.

U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava, može obavestiti gradonačelnika.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 28

Pre podnošenja zahteva korisnik budžetskih sredstava koji za određene rashode ili izdatke ostvaruje i prihode iz drugih izvora, obavezan je da izmirenje tih rashoda vrši prvo iz drugih izvora. Nakon što utroši sredstva iz drugih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši se prenos sredstava iz budžeta.

Za izvršeno plaćanje iz prihoda iz drugih izvora ne može se tražiti refundacija sredstava iz budžeta.

Indirektni korisnik budžetskih sredstava je u obavezi da mesečno, a najkasnije do 5. u mesecu dostavi direktnom korisniku budžetskih sredstava izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima na Obrascu broj 1 - Prihodi i primanja budžeta grada, kao i o izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na Obrascu broj 2 - Rashodi i izdaci grada po ekonomskoj i funkcionalnoj klasifikaciji.

Član 29

U postupku izvršenja budžeta, po zahtevima direktnih i indirektnih budžetskih korisnika za promenu aproprijacija, predloga planova izvršenja, promenu kvota, plaćanje i ispravku knjiženja, popunjavaju se unosom podataka u odgovarajuće kolone koje imaju sledeće značenje:

- razdeo predstavlja organizacionu oznaku - klasifikaciju budžetskog korisnika u okviru Odluke o budžetu grada Smedereva za tekuću budžetsku godinu;

- pozicija predstavlja redni broj aproprijacije iz Odluke o budžetu grada Smedereva za tekuću budžetsku godinu;

- ekonomska klasifikacija iskazuje rashode i izdatke pojedinačnih dobara i usluga i transfernih plaćanja propisanih Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem;

- funkcionalna klasifikacija iskazuje izdatke po funkcionalnoj nameni za određenu oblast propisanu Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i Kontnom planu za budžetski sistem;

- šifra direktnog odnosno indirektnog korisnika je propisana Naredbom o spisku direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Republike, odnosno lokalne vlasti i organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora;

- šifra izvora finansiranja predstavlja oznaku izvora sredstava iz Odluke o budžetu grada Smedereva za tekuću budžetsku godinu i

- podšifra ekonomske klasifikacije (podekonomska klasifikacija) predstavlja organizaciono mesto propisano u odgovarajućoj glavi, pripadajućeg razdela Odluke o budžetu grada Smedereva za tekuću budžetsku godinu.

V BUDŽETSKO RAČUNOVODSTVO I IZVEŠTAVANJE

Član 30

Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju sačinjava najmanje jednom mesečno izveštaj o primanjima i izvršenim plaćanjima sa računa izvršenja budžeta i dostavlja ga gradonačelniku grada Smedereva.

Član 31

Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, u cilju izrade izveštaja za potrebe Gradskog veća i Skupštine grada, ukoliko je to potrebno, može zatražiti dodatne podatke od direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, koji je dužan da u određenom roku iste dostavi.

Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, priprema i dostavlja gradonačelniku, a po pismenom zahtevu i nadležnom izvršnom organu, u skladu sa zakonom, sledeće izveštaje:

1. Kvartalne izveštaje o izvršenju budžeta

2. Predlog - nacrt završnog računa budžeta grada Smedereva

3. Ostale finansijske izveštaje u skladu sa važećim zakonskim propisima.

VI GLAVNA KNJIGA TREZORA

Član 33

Glavnu knjigu trezora vodi Odeljenje za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva.

Član 34

U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 35

Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Član 36

Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvenih isprava.

Član 37

Usaglašavanje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.

Član 38

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava sačinjavaju godišnji pregled svih neizmirenih obaveza koje će se izmiriti u sledećoj fiskalnoj godini.

Pregled neizmirenih obaveza dostavlja se najkasnije do 20. januara tekuće godine za prethodnu godinu, Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, radi evidentiranja prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Ukoliko direktni i indirektni korisnik budžetskih sredstava ne dostavi izveštaje i akta propisana ovim Pravilnikom. Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju Gradske uprave grada Smedereva, mogu se privremeno obustaviti plaćanja i prenos sredstava iz budžeta, do momenta dostavljanja traženih izveštaja i akata.

Član 40

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".