PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA I SOPSTVENIH VOZILA U SLUŽBENE SVRHE

("Sl. list grada Smedereva", br. 7/2013)

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se uslovi i način korišćenja službenih vozila i sopstvenih vozila u službene svrhe, za potrebe Skupštine grada Smedereva, gradonačelnika grada Smedereva, Gradskog veća grada Smedereva i Gradske uprave grada Smedereva (u daljem tekstu: organi grada).

Organi grada dužni su da se staraju o racionalnom, namenskom i ekonomičnom korišćenju službenih vozila i da ista koriste samo kada priroda i uslovi rada to zahtevaju.

Član 2

Službena vozila koriste se za izvršavanje službenih poslova i zadataka.

Službeni poslovi i zadaci u smislu ovog Pravilnika su:

- poslovi koji se zbog hitnosti izvršenja ne mogu blagovremeno izvršiti korišćenjem sredstava javnog prevoza, neodložne inspekcijske kontrole, elementarne nepogode, hitne ekspedicije materijala za sednice i slično,

- poslovi koji se moraju obaviti u naseljenom mestu do koga nije organizovan javni prevoz ili je isti privremeno obustavljen,

- poslovi u oblasti informisanja i protokola (kao i za potrebe stranih delegacija i gostiju grada Smedereva i njihovih pratilaca),

- prevoz novčanih i drugih vrednosti, materijala potrebnog za rad, poštanskih pošiljki i dr.,

- prevoz izabranih, postavljenih i zaposlenih lica za potrebe obrazovanja i usavršavanja,

- drugi slični poslovi kada priroda i uslovi rada to zahtevaju, jer se ne mogu blagovremeno obaviti upotrebom sredstava javnog prevoza.

Član 3

Službeno vozilo na stalnom korišćenju imaju: gradonačelnik grada Smedereva, zamenik gradonačelnik grada Smedereva i predsednik Skupštine grada Smedereva.

Za potrebe kabineta gradonačelnika grada Smedereva određuje se za stalno korišćenje jedno vozilo.

Načelnik Gradske uprave grada Smedereva na stalnom korišćenju ima jedno vozilo.

Za potrebe Odeljenja za urbanističko-komunalne, imovinsko-pravne, poslovni prostor i inspekcijske poslove određuju se za stalno korišćenje četiri vozila.

Za potrebe službenog prevoza članova Gradskog veća grada Smedereva određuje se jedno vozilo sa vozačem.

Potrebe za korišćenjem službenih vozila za potrebe rukovodioca unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave i zaposlenih lica, kao i druge potrebe za službenim vozilom prijavljuju se Odeljenju za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove Gradske uprave grada Smedereva.

Vozilom upravlja profesionalni vozač, a izuzetno, ako potrebe obavljanja službenog posla to nalažu i drugi radnik, sa odgovarajućom vozačkom dozvolom.

Član 4

Prevoz na teritoriji i van teritorije grada Smedereva odobrava načelnik Gradske uprave grada Smedereva, a prevoz van teritorije Republike Srbije odobrava gradonačelnik grada Smedereva.

Radno vreme Odeljenju za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove prilagođava se radnom vremenu korisnika, a po ukazanoj potrebi može se uvesti i dežurstvo vozača van redovnog radnog vremena.

Službena vozila koriste se po pravilu samo u toku redovnog radnog vremena.

Van redovnog radnog vremena, službena vozila mogu se koristiti samo izuzetno, u neodložnim slučajevima, po odobrenju načelnika Gradske uprave, a u slučaju njegove sprečenosti po odobrenju načelnika Odeljenja za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove.

Član 5

Sopstvena vozila mogu se koristiti u službene svrhe samo u izuzetnim situacijama i kada nijedno službeno vozilo nije na raspolaganju korisniku. Korišćenje sopstvenih vozila u službene svrhe odobrava načelnik Gradske uprave Smederevo, uz prethodnu saglasnost gradonačelnika grada Smedereva.

Član 6

Potrebe za korišćenjem službenih vozila prijavljuju se Odeljenju za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove po pravilu jedan dan ranije, a samo izuzetno u hitnim slučajevima i neposredno pre nastanka potrebe za prevozom.

Prispeli nalozi za prevoz izvršavaju se po prioritetu korisnika. Ako se zahtevu za vršenje prevoza ne može udovoljiti zbog nedostatka vozila, vozača, goriva i dr. o tome se odmah obaveštava rukovodilac unutrašnje organizacione jedinice koji je prevoz naručio.

Samo izuzetno, u najhitnijim slučajevima, načelnik Gradske uprave grada Smedereva može angažovati taksi vozilo.

Član 7

Na osnovu primljenih zahteva za prevoz službenim vozilom, Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove sačinjava dnevni raspored prevoza koji se na početku radnog vremena saopštava vozačima. Zbog nastanka hitnih, nepredviđenih okolnosti, dnevni raspored prevoza može se menjati, o čemu se odmah obaveštavaju naručioci prevoza.

Član 8

Nijedan službeni prevoz ne može se obaviti bez naloga za korišćenje službenog vozila za službene radnje (u daljem tekstu: nalog za prevoz). U hitnim slučajevima nalog za prevoz može se pribaviti i naknadno, a najkasnije do sledećeg radnog dana.

O svakom izvršenom prevozu popunjava se nalog za prevoz, koji izdaje načelnik Gradske uprave grada Smedereva ili lice koje ovlasti. U nalogu se označavaju: ime i prezime korisnika kome se prevoz odobrava, naziv poslova i zadataka koje korisnik obavlja, relacija prevoza, kratka sadržina službenog posla i datum prevoza. Svaki nalog za prevoz izdavalac mora potpisati i overiti.

Vozač je dužan da u nalogu iz prethodnog stava označi: vreme početka i završetka prevoza, početno i završno stanje kilometraže, vreme čekanja i da nalog potpiše, a neposredni korisnik usluge je dužan da svojim potpisom overi tačnost podataka unetih u nalog.

Nalog za prevoz korisnika u celini popunjava vozač službenog vozila, a overu tačnosti podataka unetih u nalog vrši neposredni korisnik.

U slučaju nepopunjavanja naloga, odmah se obaveštava naručilac prevoza i načelnik Gradske uprave grada Smedereva radi preduzimanja potrebnih mera protiv odgovornih radnika.

Član 9

Za obavljanje prevoza vozila bez korisnika, radi prebacivanja vozila u garažu ili drugo odredište, vozač popunjava nalog za prevoz u kome označava datum, vreme, relaciju, kilometražu i ime i funkciju radnika po čijem je nalogu taj prevoz obavljen.

Na kraju radnog vremena ili najkasnije prvog radnog dana, vozač je dužan da sve na propisan način popunjene i overene naloge za prevoz i putne naloge preda radniku ovlašćenom za vođenje evidencije.

Član 10

Zabranjen je ulaz svim privatnim vozilima u mehaničarsku radionicu bez izričitog odobrenja načelnika Odeljenja za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove.

Član 11

Za obavljanje službenih poslova na užoj teritoriji grada Smedereva, vozilo se u vremenu čekanja može zadržati najviše 30 minuta.

Izuzetno od odredbe prethodnog stava, može se odobriti i duže vreme čekanja vozila ako se oceni da je to ekonomičnije ili se radi o obavljanju specifičnih zadataka i poslova vezanih za rad na terenu.

Član 12

Za tehničku ispravnost vozila odgovorni su profesionalni vozači za vozila koja su im poverena na upravljanje i održavanje. Sva vozila upućuju se na tehnički pregled najmanje jednom godišnje, a po potrebi mogu se uputiti i na vanredan tehnički pregled.

Vozač službenog vozila je dužan da po okončanju prevoza vozilo vrati u garažu ili da postupi po nalogu ovlašćenog radnika u smislu nastavka obavljanja drugog službenog posla.

Na kraju radnog vremena vozač je dužan da vozilo vrati u garažu i preda ključeve vozila za to ovlašćenom licu.

Vozač može da izvrši nabavku goriva putem debitne kartice samo u iznosu odobrenih sredstava od strane načelnika Odeljenja za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove.

Vozači od zaposlenih na benzinskim stanicama dobavljača, dobijaju fiskalne isečke i račune koji služe kao dokumenta na osnovu kojih se evidentira nabavka (točenje goriva) i stvarni utrošak goriva.

Vozači su obavezni da u roku od tri dana dostave fiskalne isečke sa računima načelniku Odeljenja za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove. Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove obavezno je da sačini specifikaciju dnevne potrošnje goriva po vozilu i da izvrši sravnjenje sa konačnim računom dobavljača.

Član 13

Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove dužno je da prevozne usluge obavlja u skladu sa ovim Pravilnikom; da se stara o tehničkoj ispravnosti i urednosti vozila; da vozila opremi potrebnim rezervnim delovima, alatom i protivpožarnim aparatima; da uređuje i dosledno realizuje dnevni raspored prevoza i o istom blagovremeno obavesti korisnika; da vodi uredne evidencije o utrošku goriva, pređenoj kilometraži, ostvarenim efektivnim časovima rada i vremena čekanja za svako pojedinačno vozilo i svakog vozača; da jednom mesečno izveštava gradonačelnika grada Smedereva i načelnika Gradske uprave grada Smedereva o stanju voznog parka, ukupnom broju pređenih kilometara, vremenu čekanja i utrošku goriva po vozilu, kao i o drugim pitanjima od značaja za obavljanje prevoznih usluga u skladu sa ovim Pravilnikom; da razmotri sve primedbe i predloge korisnika usluga, a u slučaju potrebe preduzeće mere za utvrđivanje odgovornosti svojih radnika zbog povrede radnih obaveza i daje predloge za pripremu programa nabavke službenih vozila.

Član 14

Odeljenje za opštu upravu, mesne zajednice i zajedničke poslove obavezno je da do 5. u tekućem mesecu za prethodni mesec Odeljenju za finansije i lokalnu poresku administraciju (blagajni) dostavi mesečni izveštaj o ukupnom broju pređenih kilometara, utrošku goriva po vozilu i po vozaču.

Član 15

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".