ODLUKA

O SAVETNIKU ZA ZAŠTITU PRAVA PACIJENATA NA TERITORIJI GRADA SREMSKA MITROVICA

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 12/2013)

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se organizovanje, finansiranje i uslovi rada savetnika za zaštitu prava pacijenata (u daljem tekstu: savetnik pacijenata), u skladu sa potrebama pacijenata i kapacitetima zdravstvene službe na teritoriji grada Sremska Mitrovica.

Član 2

Savetnik pacijenata obavlja poslove zaštite prava pacijenata po podnetim prigovorima, i pruža potrebne informacije i savete u vezi sa pravima pacijenata.

Član 3

Poslove savetnika pacijenata obavlja diplomirani pravnik sa položenim stručnim ispitom za rad u organima državne uprave, sa najmanje tri godine radnog iskustva u struci i poznavanjem propisa u oblasti zdravstva.

Član 4

Savetnik pacijenata ima službenu legitimaciju kojom se identifikuje prilikom dolaska u zdravstvenu ustanovu, privatnu praksu odnosno drugo pravno lice koje obavlja određene poslove iz zdravstvene delatnosti.

Obrazac i sadržinu službene legitimacije, propisuje ministar nadležan za poslove zdravlja.

Član 5

Zdravstvena ustanova, privatna praksa, odnosno drugo pravno lice iz čl. 4. stav 1. ove Odluke, dužni su da na vidnom mestu istaknu ime i prezime i radno vreme savetnika pacijenata, kao i adresu i broj telefona, na koje se pacijent može obratiti radi zaštite svojih prava.

Član 6

Pacijent, odnosno njegov zakonski zastupnik, može podneti prigovor savetniku pacijenata, pismeno ili usmeno na zapisnik.

Savetnik pacijenata odmah po podnetom prigovoru, a najkasnije u roku od pet radnih dana od dana njegovog podnošenja, utvrđuje sve bitne okolnosti i činjenice u vezi sa navodima iznetim u prigovoru.

Član 7

U cilju efikasnijeg rada savetnika pacijenata, Zdravstvena ustanova, privatna praksa i drugo pravno lice koje obavlja određene poslove zdravstvene delatnosti, dužni su da savetniku pacijenata, u prisustvu zdravstvenog radnika, omoguće uvid u medicinsku dokumentaciju pacijenta, koja je u vezi sa navodima iznetim u prigovoru.

U postupku po prigovoru, Zdravstvena ustanova, privatna praksa i drugo pravno lice iz prethodnog stava, obavezni su da bez odlaganja, a najkasnije u roku od pet radnih dana, dostave savetniku pacijenata sve tražene informacije, podatke i mišljenja.

Nakon utvrđivanja svih relevantnih činjenica i okolnosti, savetnik pacijenata sačinjava izveštaj, koji odmah, a najkasnije u roku od tri radna dana, dostavlja podnosiocu prigovora i rukovodiocu organizacione jedinice i direktoru zdravstvene ustanove, odnosno osnivaču privatne prakse.

Direktor zdravstvene ustanove, odnosno osnivač privatne prakse, dužan je da u roku od pet radnih dana, od dobijanja izveštaja savetnika pacijenata, dostavi savetniku pacijenata obaveštenje o postupanju i preduzetim merama u vezi sa prigovorom.

Član 8

Podnosilac prigovora, koji je nezadovoljan izveštajem savetnika pacijenta, može se obratiti Savetu za zdravlje, zdravstvenoj inspekciji, odnosno nadležnom organu organizacije zdravstvenog osiguranja kod koje je pacijent zdravstveno osiguran.

Član 9

Savetnik pacijenta dostavlja mesečni izveštaj o podnetim prigovorima direktoru zdravstvene ustanove, radi njegovog informisanja i preduzimanja određenih mera u okviru njegove nadležnosti.

Savetnik pacijenta dostavlja tromesečni, šestomesečni i godišnji izveštaj Savetu za zdravlje.

Ministar nadležan za poslove zdravlja, propisuje način postupanja po prigovoru, obrasce i sadržaj zapisnika i izveštaja savetnika za zaštitu prava pacijenata.

Član 10

Rad savetnika pacijenata, finansiraće se iz budžeta Grada.

Član 11

Novčanom kaznom od 20.000 do 50.000 dinara, kazniće se za prekršaj savetnik pacijenata, ako ne dostavlja mesečni izveštaj direktoru zdravstvene ustanove, odnosno tromesečni, šestomesečni i godišnji izveštaj Savetu za zdravlje.

Član 12

Nadzor nad radom savetnika pacijenata, obavljaće Savet za zdravlje i Ministarstvo nadležno za poslove zdravlja.

Član 13

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sremska Mitrovica".