ODLUKA

O SLUŽBI IZVRŠNIH ORGANA GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 48/2008, 5/2012 i 67/2013)

Član 1

Ovom odlukom obrazuje se Služba izvršnih organa Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba izvršnih organa) i uređuje njena organizacija, zadaci i rad.

Član 2

Služba izvršnih organa obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradonačelnika Grada Novog Sada, (u daljem tekstu: Gradonačelnik), Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), stručnih radnih tela i druge poslove od značaja za obavljanje izvršne funkcije koju vrše Gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 3

Služba izvršnih organa se organizuje i obavlja poslove kao jedinstvena služba.

Član 4

Službom izvršnih organa rukovodi šef Službe izvršnih organa (u daljem tekstu: šef Službe).

Šefa Službe postavlja Gradonačelnik.

Za šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i pet godina radnog iskustva u struci.

Šef Službe donosi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.

Za rad Službe izvršnih organa i svoj rad šef Službe odgovara Gradonačelniku.

Član 5

Šef Službe ima zamenika, koji se postavlja pod uslovima i na način utvrđen za šefa Službe.

Zamenik šefa Službe pomaže šefu Službe u obavljanju poslova iz njegovog delokruga i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili privremene sprečenosti da obavlja svoje poslove.

Član 6

Osnovna unutrašnja jedinica u Službi izvršnih organa je sektor.

U Službi izvršnih organa obrazuju se:

1. Kabinet Gradonačelnika sa položajem sektora,

2. Sektor za pravne i opšte poslove,

3. Sektor za upravni postupak,

4. Sektor za javne nabavke,

5. Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj sa položajem sektora.

Član 7

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa mogu se u osnovnim unutrašnjim jedinicama iz člana 6. stav 2. ove odluke, obrazovati odeljenja, odseci i grupe, kao uže unutrašnje jedinice.

Kabinetom Gradonačelnika rukovodi šef Kabineta, sektorom šef Sektora, a kancelarijom šef Kancelarije (u daljem tekstu: Starešina).

Starešinu postavlja Gradonačelnik.

Starešina ima zamenika koji se postavlja pod uslovima i na način utvrđen za starešinu.

Starešina može da ima jednog ili više pomoćnika koje postavlja Gradonačelnik na predlog šefa Službe.

Član 8

U okviru sektora, odnosno druge osnovne unutrašnje jedinice sa položajem sektora, mogu da se obrazuju odeljenja, odseci i grupe.

Odeljenje se obrazuje za međusobno povezane poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje osmoro zaposlenih.

Odsek se obrazuje za međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje petoro zaposlenih.

Grupa se obrazuje za međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.

Član 9

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se savetodavni, organizacioni, administrativno-tehnički poslovi za potrebe Gradonačelnika i Gradskog veća, pripremanje programa rada Gradonačelnika i Gradskog veća, poslovi komunikacije sa javnošću Gradonačelnika i Gradskog veća, koji se odnose na obaveštavanje javnosti o radu Gradonačelnika i Gradskog veća, interno informisanje, strateško upravljanje brendom, nadzor nad operativnim planiranjem, pripremu izveštaja i procenu uspešnosti rada, praćenje analiza i vrednovanje medijskih rezultata, organizaciju konferencija za štampu, koordinaciju komunikacije gradske uprave sa javnošću, poslove protokola Gradonačelnika i Gradskog veća, međugradske i međunarodne saradnje, realizacije aktivnosti u oblasti međugradske i međunarodne saradnje, usmeno i pismeno prevođenje prema potrebi, organizacije i koordinacije događaja, pružanje opštih informacija o radu gradskih uprava, posebnih organizacija i službi, prijem, obradu i klasifikaciju zahteva građana i prosleđivanje poziva na nadležnog sistem administratora u gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama i pružanje povratne informacije o statusu zahteva, pružanje usluga, prenošenje upita građana u elektronski oblik i distribucije tog upita nadležnoj gradskoj upravi, posebnoj organizaciji i službi, uz mogućnost praćenja rešavanja upita na bazi jedinstvene šifre zahteva koju poseduju građani i operater za saradnju sa građanima, kao i nadležna gradska uprava, posebna organizacija i služba i druge poslove za potrebe Gradonačelnika.

U Kabinetu Gradonačelnika obavljaju se poslovi koji se odnose na saradnju sa Evropskim gradovima i regionima kroz koje protiče reka Dunav, stvaranjem ekonomske i kulturne povezanosti i poslovi na pripremi projekata za apliciranje Grada za sredstva dostupnih fondova EU iz oblasti unapređenja kvaliteta vode, životne sredine, transporta i ekonomskog razvoja i drugi poslovi u vezi sa ostvarivanjem saradnje sa Savetom dunavskih gradova i regiona.

Član 10

U Sektoru za pravne i opšte poslove, obavljaju se poslovi koji se odnose na: evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata, pripremu materijala o kojima odlučuje Gradonačelnik i Gradsko veće, dostavljanje predloga akata Skupštini Grada Novog Sada, pripremu akata potrebnih za izvršavanje odluka Skupštine Grada, ako to ne spada u delokrug gradskih uprava, pripremu mišljenja o predlogu akata koje je Skupštini Grada podneo drugi ovlašćeni predlagač, obradu materijala za odlučivanje Gradonačelnika i Gradskog veća, stručne i administrativne poslove u vezi sa postavljenjem i razrešenjem lica za koje su nadležni Gradonačelnik i Gradsko veće, praćenje izvršavanja obaveza Gradonačelnika i Gradskog veća, evidentiranje i praćenje izvršavanja donetih akata Gradonačelnika i Gradskog veća, sazivanje, pripremu i održavanje sednica Gradskog veća i stručnih radnih tela koje obrazuje Gradonačelnik i Gradsko veće, prijem stranaka koje se obraćaju Gradonačelniku i Gradskom veću putem otvorene kancelarije i postupanje po njihovim zahtevima, i druge poslove po nalogu Gradonačelnika, Gradskog veća, pomoćnika Gradonačelnika i šefa Službe.

Član 11

U Sektoru za upravni postupak obavljaju se poslovi koji se odnose na: sprovođenje radnji u drugostepenom upravnom postupku, pripremu nacrta rešenja u postupku po žalbama izjavljenim na rešenja prvostepenih organa o kojima odlučuje Gradonačelnik i Gradsko veće, pripremu nacrta izjašnjenja na tužbe podnete na rešenja Gradonačelnika i Gradskog veća povodom pokrenutih upravnih sporova, stara se o zakonitoj i pravilnoj primeni Zakona o opštem upravnom postupku, kao i ostalih zakonskih i podzakonskih akata i druge poslove po nalogu Gradonačelnika, Gradskog veća i šefa Službe.

Član 11a

U Sektoru za javne nabavke obavljaju se poslovi pripreme i sprovođenja postupaka javnih nabavki za koje su sredstva obezbeđena u budžetu, odnosno u finansijskom planu Gradonačelnika i Gradskog veća.

Član 12

U Kancelariji za lokalni ekonomski razvoj obavljaju se poslovi koji se odnose na: organizaciju i ostvarivanje saradnje sa domaćim međunarodnim organizacijama, nadležnim državnim, pokrajinskim i opštinskim organima, institucijama, agencijama, investitorima, preduzetnicima i javnim preduzećima iz oblasti lokalnog ekonomskog razvoja, organizacija i učestvovanje u praćenju konkursa i programa za dodelu sredstava i pomoći iz domaćih i stranih fondova i programa, priprema konkursnog materijala, kao i praćenje realizacije ostvarenih konkursa i programa, priprema izveštaja o realizaciji poslova, zadataka i projekata lokalnog ekonomskog razvoja, pripremu strateškog plana lokalnog i ekonomskog razvoja Grada Novog Sada, nadzor nad operativnim planiranjem, pripremu izveštaja i procenu uspešnosti rada, komunikaciju sa izvršnim partnerima i drugi poslovi po nalogu Gradonačelnika.

Član 13

Gradonačelnik ima pet pomoćnika Gradonačelnika, koji obavljaju najsloženije poslove, koji zahtevaju posebnu stručnost i samostalnost u radu, pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanja koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni.

Oblast za koju se pomoćnik Gradonačelnika postavlja, nadležnost, prava i obaveze, kao i način ostvarivanja, utvrđuje Gradonačelnik, aktom o postavljenju.

Pomoćnik Gradonačelnika istovremeno može i da rukovodi užom unutrašnjom jedinicom.

Član 14

Pojedine poslove u okviru Službe mogu da vrše samostalni izvršioci - koordinatori izvan unutrašnje jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova ili ako to proizilazi iz saradnje sa javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima, gradskim upravama, posebnim organizacijama i službama i drugim pravnim subjektima.

Samostalne izvršioce - koordinatore postavlja Gradonačelnik.

Samostalni izvršilac - koordinator radi po uputstvima i nalozima Gradonačelnika.

Član 15

Na šefa Službe, zamenika šefa Službe, pomoćnike Gradonačelnika, samostalne izvršioce - koordinatore, šefa Kabineta, zamenika šefa Kabineta, šefa Sektora, zamenika šefa Sektora, šefa Kancelarije i zamenika šefa Kancelarije, pomoćnike, u pogledu određivanja plata primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji se odnose na načelnike, zamenike načelnika, odnosno pomoćnike načelnika gradskih uprava, do donošenja akta kojim će se urediti plata, naknada i druga primanja.

O pravima, obavezama i odgovornostima lica koje postavlja Gradonačelnik odlučuje Gradonačelnik.

O pravima, obavezama i odgovornostima pomoćnika starešina iz člana 7. stav 5. ove odluke, i zaposlenih odlučuje šef Službe.

Član 16

U pogledu prava iz radnog odnosa koja nisu uređena ovom odlukom, na zaposlene u Službi izvršnih organa i na lica koja postavlja Gradonačelnik i lica koja postavlja šef Službe, primenjuju se odredbe zakona i posebnog kolektivnog ugovora koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

Član 17

Finansijske poslove za potrebe Službe izvršnih organa obavlja Služba za zajedničke poslove.

Član 18

Gradonačelnik će doneti rešenja o postavljenju šefa Službe i zamenika šefa Službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 19

Šef Službe će doneti akt iz člana 4. stav 4. ove odluke u roku od 15 dana od dana postavljenja.

Član 20

Postavljena lica i zaposleni u Službi Gradonačelnika Grada Novog Sada nastavljaju sa radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi izvršnih organa.

Služba izvršnih organa preuzeće sve zaposlene koji su radili na odgovarajućim poslovima u Službi Gradonačelnika Grada Novog Sada.

Rešenja o postavljenju i raspoređivanju zaposlenih u Službi izvršnih organa doneće se u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz člana 4. stav 4. ove odluke.

Zaposleni iz stava 2. ovog člana, koji ostanu neraspoređeni u Službi izvršnih organa, imaju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Sredstva za ostvarivanje prava zaposlenih koji su ostali neraspoređeni obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.

Član 21

Poslove, kao i predmete, arhivu i drugi registraturski materijal, opremu, sredstva za rad i druga sredstva Službe Gradonačelnika Grada Novog Sada, preuzeće Služba izvršnih organa.

Član 22

Sredstva za finansiranje poslova Službe izvršnih organa obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada.

Član 23

Radni odnos u Službi izvršnih organa može da se zasnuje sa licem koje ispunjava opšte uslove utvrđene zakonom i druge uslove utvrđene zakonom, drugim propisom ili aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa.

Lice se prima u radni odnos na osnovu: akta o postavljenju, konačne odluke o izboru između prijavljenih kandidata i sporazuma o preuzimanju zaposlenog iz drugog državnog organa.

Radni odnos zasniva se danom stupanja na rad lica iz stava 2. ovog člana.

Radi prijema u radni odnos objavljuje se oglas u "Službenom listu Grada Novog Sada" i dostavlja se Nacionalnoj službi za zapošljavanje.

U Službi izvršnih organa mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, po programu koji je utvrđen aktom šefa Službe, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe izvršnih organa utvrđuje se broj pripravnika.

Član 24

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Službi Gradonačelnika Grada Novog Sada ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 4/2005, 19/2006 i 39/2007).

Član 25

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".