ODLUKA

O ČIŠĆENJU I UKLANJANJU SNEGA I LEDA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 39/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se za komunalnu delatnost određuje čišćenje i uklanjanje snega i leda sa opštinskih puteva i ulica, trgova i drugih površina javne namene na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke, prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti, odnosno građana i pravnih lica, kao i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.

Član 3

Komunalnu delatnost iz člana 1. ove odluke na teritoriji Grada obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Subotica (u daljem tekstu: JKP "Čistoća i zelenilo").

Izuzetno od stava 1. ovog člana, komunalnu delatnost iz člana 1. ove odluke na teritoriji Grada koja se nalazi na zaštićenom području obavlja Javno preduzeće "Palić-Ludaš" Palić (u daljem tekstu: JP "Palić-Ludaš") kao upravljač zaštićenog područja.

Pod zaštićenim područjem u smislu stava 2. ovog člana podrazumeva se područje koje je proglašeno zaštićenim u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita prirode.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 4

JKP "Čistoća i zelenilo" odnosno JP "Palić-Ludaš" kao vršioci komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke (u daljem tekstu: vršilac komunalne delatnosti) čišćenje i uklanjanje snega i leda sa ulica, puteva, trgova i drugih površina javne namene obavljaju prema godišnjem Programu čišćenja i uklanjanja snega i leda sa ulica, puteva, trgova i drugih površina javne namene (u daljem tekstu: Program).

Predlog Programa priprema:

1. Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" Subotica (u daljem tekstu: Direkcija) u saradnji sa JKP "Čistoća i zelenilo",

2. Društvo sa ograničenom odgovornošću za upravljanje razvojem turističkog prostora "Park Palić" Palić (u daljem tekstu: Društvo) u saradnji sa JP "Palić Ludaš", za deo teritorije Grada koji se nalazi u zaštićenom području i

3. Javno preduzeće "Privredno-tehnološki parkovi Subotica" (u daljem tekstu: JP "Privredno-tehnološki parkovi Subotica") u saradnji sa JKP "Čistoća i zelenilo", za područje Privrednih zona koje su propisane posebnom odlukom Grada.

Organ upravljanja Direkcije, Društva odnosno JP "Privredno-tehnološki parkovi Subotica" dužan je da Program iz stava 2. ovog člana donese do 31. oktobra za tekući zimski period i da isti, putem sekretarijata Gradske uprave Grada Subotice nadležnog za komunalne poslove, dostavi Gradonačelniku Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradonačelnik) radi davanja saglasnosti.

Na Program iz stava 2. ovog člana Gradonačelnik daje saglasnost rešenjem.

Za realizaciju Programa iz stava 2. ovog člana zaključuju se posebni ugovori između Direkcije i JKP "Čistoća i zelenilo", između Društva i JP "Palić-Ludaš", kao i između JP "Privredno-tehnološki parkovi Subotica" i JKP "Čistoća i zelenilo".

Programi iz stava 2. ovog člana sadrže naročito: površine javne namene predviđene za čišćenje i uklanjanje snega i leda, vrstu, obim i dinamiku radova po naseljenim mestima, prioritete, dežurstvo, lokacije za odlaganje snega, kao i visinu sredstava potrebnih za njegovu realizaciju.

Program mora obezbediti minimalne tehnološke standarde iz ovih oblasti.

Visina sredstava potrebnih za realizaciju Programa iz stava 1. ovog člana utvrđuje se prema cenovniku JKP "Čistoća i zelenilo" i JP "Palić- Ludaš" na koji saglasnost daje Gradonačelnik.

Član 5

Uklanjanje snega sa trotoara ispred zgrada i drugih objekata i posipanje trotoara solju za puteve i drugim abrazivnim materijalima u slučaju poledice obavezni su da izvrše:

1. za poslovne zgrade ili druge objekte - vlasnici i korisnici ovih zgrada ili objekata;

2. za stambene zgrade odnosno prilazne komunikacije do istih - vlasnici i korisnici tih zgrada odnosno stanova i poslovnog prostora u tim zgradama;

3. za porodične stambene zgrade u svojini građana - vlasnici istih, bez obzira da li stanuju u tim zgradama ili ne;

4. za zgrade i druge objekte u izgradnji - izvođači radova;

5. za neizgrađena građevinska i druga zemljišta - nosioci prava korišćenja na tim zemljištima, odnosno njihovi sopstvenici.

Trotoarom se, u smislu ove odluke, smatra deo ulice u celoj dužini ili širini objekta koji služi za prolaz pešaka, bez obzira da li je izgrađen savremenim zastorom ili ne.

Član 6

Pravna i fizička lica dužna su da uklanjaju sneg i led sa prilaznih puteva, trotoara i staza koje koriste i to počev od ulica ili puteva odnosno trotoara sa kojih su druga lica obavezna da uklanjaju sneg, pa do svojih objekata kojima ti prilazi služe.

Član 7

Sneg sa trotoara uklanja se odmah po prestanku padavina, a ako je padao noću onda se mora ukloniti najkasnije do 7,00 časova ujutru.

U slučaju poledice trotoar se mora posuti odmah po nastanku poledice, a ako je poledica nastala noću trotoar se mora posuti odgovarajućim materijalima najkasnije do 6,00 sati ujutru.

Član 8

U cilju nesmetanog korišćenja određenih komunalnih i drugih objekata kao i drugih površina javne namene za vreme snežnih padavina, sem obaveza iz člana 5. ove odluke, utvrđuje se i posebna obaveza uklanjanja snega i leda kao i posipanja ovih površina odgovarajućim materijalima i to za:

1. preduzeće zaduženo za obavljanje javnog gradskog prevoza - na autobuskoj stanici, kao i na autobuskim stajalištima;

2. organizatori parkirališta i drugih mesta za čuvanje motornih i drugih vozila - sa ovih površina;

3. vlasnici ili zakupci benzinskih stanica - sa istih i oko istih;

4. upravljači sajmišta i pijaca - sa komunikacija i drugih prostora na ovim objektima;

5. upravljači grobljima - sa komunikacija između parcela groblja kao i prilaznih puteva;

6. upravljači sportskim objektima - sa površina koje služe u ove svrhe u zimskom periodu kao i pristupnih puteva i staza;

7. organizatori pozorišnih predstava i drugih kulturnih manifestacija - sa ulaza i izlaza iz ovih objekata kao i sa prostora koji služi za okupljanje posetilaca pre početka predstave;

8. imaoci kioska i sličnih objekata - sa površina koje služe za pristup do njih kao i prostora ispred njih.

U slučaju poledice, pravna i fizička lica iz stava 1. ovog člana dužna su da posipaju navedene površine odnosno prostore solju za puteve i drugim abrazivnim materijalima.

Lica navedena u stavu 1. ovog člana, dužna su da uklone sneg odmah po prestanku padavina, a ako je isti padao noću, onda najkasnije do 7,00 časova ujutru.

U slučaju poledice, lica navedena u stavu 1. ovog člana, dužna su da površine navedene u stavu 1. ovog člana posipaju odgovarajućim materijalima, odmah po nastanku poledice, a ako je poledica nastala noću, najkasnije do 6,00 časova ujutru.

Član 9

Uklonjeni sneg sa kolovoza i trotoara sakuplja se na gomile duž spoljne ivice trotoara i to tako da se olučnjaci i slivnici ne zatrpavaju, da se ne ometa prolaz pešaka kao i da se obezbedi nesmetano korišćenje parkirališta, autobuskih stajališta i drugih objekata komunalne infrastrukture.

Ako je trotoar uzan, sneg sa trotoara u ulicama koje nisu jako prometne može se smestiti i na bankinu kolovoza, ukoliko za to postoje uslovi.

Član 10

Pravna i fizička lica iz člana 5. ove odluke dužna su da sa krovova zgrada i oluka uklone sneg odnosno led koji predstavlja opasnost za prolaznike ili korisnike zgrada vodeći pri tome računa da se obezbede prolaznici ili korisnici zgrade i da se ne oštete vazdušne instalacije i vodovi.

Sneg i led koji se uklanja sa krovova ukoliko nije u dvorištu mora se deponovati ispred zgrada na način propisan u članu 9. stav 1. ove odluke.

Član 11

U slučaju vanrednih situacija, preduzimaju se mere propisane važećim propisima koji regulišu tu oblast.

III OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 12

Vršioci komunalne delatnosti dužni su da za obavljanje komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke organizuju svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1) trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova i sigurnost korisnika u dobijanju usluga;

3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti;

4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 13

Vršioci komunalne delatnosti dužni su da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obaveste korisnike komunalnih usluga o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.

Član 14

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih delatnosti, vršilac komunalne delatnosti dužan je da odmah o tome obavesti sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove (u daljem tekstu: nadležni sekretarijat) i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.

Ukoliko vršilac komunalne delatnosti to ne učini u roku koji odredi Gradonačelnik, nadležni sekretarijat ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret vršioca komunalne delatnosti.

Član 15

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu isporuke, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, nadležni sekretarijat dužan je da:

1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.

IV SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 16

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti čišćenja i uklanjanja snega i leda na teritoriji Grada Subotice obezbeđuju se iz prihoda budžeta Grada Subotice i drugih prihoda u skladu sa zakonom.

V ZABRANE

Član 17

Zabranjeno je:

1. iznositi iz dvorišta sneg ili led na trotoar, kolovoz ili na javnu zelenu površinu;

2. bacati sneg sa kolovoza na trotoar ili obrnuto, odnosno uklanjati sneg na način protivno odredbi člana 9. stav 1. ove odluke.

3. prilikom čišćenja leda sa trotoara ili kolovoza izgrađenog tvrdim zastorom oštetiti ili uništiti te površine;

4. bacati sneg na betonske žardinjere koje se nalaze na javnoj površini ili na cvećem zasađene delove parkova ili na živice duž ulica odnosno puteva;

5. posipati trotoar u slučaju poledice šljakom i drugim materijalima koji nisu so za puteve i drugi abrazivni materijali;

6. odnositi i deponovati sneg na mestima koja nisu za to određena;

7. bacati sneg u kante za smeće ili druge sudove za sakupljanje smeća;

8. polivati trotoar i kolovoz kada postoji mogućnost zamrzavanja.

VI NADZOR

Član 18

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke obavlja nadležni sekretarijat putem komunalnih inspektora.

Član 19

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor, osim zakonom propisanih prava i dužnosti, ima i sledeća prava i dužnosti da proverava da li:

1. se uklanja sneg sa trotoara i da li se posipa trotoar u skladu sa članom 5. ove odluke;

2. se uklanja sneg i led u skladu sa članom 6. ove odluke;

3. je sneg uklonjen i trotoar posut u vreme određeno članom 7. ove odluke;

4. pravna i fizička lica postupaju u skladu sa članom 8. ove odluke;

5. pravna i fizička lica uklanjaju sneg odnosno led u skladu sa članom 10. ove odluke;

6. vršilac komunalne delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje u skladu sa članom 12. ove odluke.

Član 20

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor ima sva ovlašćenja propisana zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti, a naročito da:

1. naloži rešenjem da se ukloni sneg sa trotoara i da se pospe trotoar u skladu sa članom 5. ove odluke;

2. naloži rešenjem pravnom i fizičkom licu da ukloni sneg i led u skladu sa članom

6. ove odluke;

3. naloži rešenjem pravnom i fizičkom licu da postupaju u skladu sa članom 8. ove odluke;

4. naloži rešenjem pravnom i fizičkom licu da uklone sneg odnosno led u skladu sa članom 10. ove odluke;

5. naloži rešenjem vršiocu komunalne delatnosti da svoj rad i poslovanje organizuje u skladu sa članom 12. ove odluke;

6. izriče i naplaćuje novčane mandatne kazne po ovoj odluci na licu mesta, odnosno podnosi, u skladu sa zakonom, prekršajnu prijavu, u slučaju kada učinilac ne plati novčanu kaznu izrečenu na licu mesta;

7. podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za krivično delo ukoliko oceni da je povredom propisa učinjen prekršaj ili krivično delo;

8. preduzima druge mere utvrđene zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom.

Član 21

Protiv rešenja komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

O žalbi Gradsko veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja komunalnog inspektora.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 22

Komunalno-policijske poslove vezane za održavanje komunalnog reda u oblasti komunalne delatnosti iz člana 1. ove odluke vrši Komunalna policija.

Član 23

U obavljanju poslova Komunalne policije, komunalni policajac, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:

1) izrekne mandatnu kaznu;

2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka.

Ukoliko komunalni policajac, u obavljanju komunalno-policijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

VII KAZNENE ODREDBE

Član 24

Novčanom kaznom od 50.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj vršilac komunalne delatnosti ako:

1. postupi protivno zabrani iz člana 17. ove odluke i

2. ne postupi po rešenju komunalnog inspektora donetog po ovlašćenju iz člana 20. stav 1. tačka 5. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 75.000 dinara.

Član 25

Novčanom kaznom od 50.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. ne uklanja sneg sa trotoara i ne posipa trotoar u skladu sa članom 5. ove odluke;

2. ne uklanja sneg i led u skladu sa članom 6. ove odluke;

3. ne postupa u skladu sa članom 8. ove odluke;

4. ne ukloni sneg odnosno led u skladu sa članom 10. ove odluke;

5. postupi protivno zabrani iz člana 17. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 75.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000 do 250.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom od 2.5000 do 75.000 dinara.

Član 26

Za prekršaje iz člana 25. ove odluke izriče se mandatna kazna u iznosu od:

1. za pravna lica i preduzetnike

10.000 dinara;

2. za odgovorno lice odnosno za fizičko lice

2.500 dinara.

Član 27

Za prekršaj iz člana 26. ove odluke komunalni inspektor odnosno komunalni policajac izriče i naplaćuje na mestu izvršenja novčanu kaznu učiniocu koga zatekne u vršenju prekršaja.

O naplaćenoj novčanoj kazni izdaje se potvrda u kojoj se označava koji je prekršaj učinjen i kolika je novčana kazna izrečena i naplaćena.

Ako novčana kazna iz ovog člana ne bude naplaćena na licu mesta komunalni inspektor odnosno komunalni policajac odmah će učiniocu prekršaja uručiti poziv - nalog da istu isplati na račun propisan za uplatu javnih prihoda u roku od osam dana od dana izdavanja naloga za plaćanje, zajedno sa obaveštenjem da će u slučaju da kazna ne bude uplaćena u ostavljenom roku, protiv njega pokrenuti prekršajni postupak.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uklanjanju snega sa ulica, puteva i drugih javnih površina ("Službeni list Opštine Subotice", br. 11/94, 4/99 - dr. odluka, 13/00 - dr. odluka i 30/01 - dr. odluka).

Član 29

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".