ODLUKA
O ORGANIZOVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "ZOOHIGIJENA I VETERINA NOVI SAD" NOVI SAD

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 69/2013)

Član 1

Veterinarska stanica Novi Sad Akcionarsko društvo Novi Sad (u daljem tekstu: Veterinarska stanica), upisana kod Agencije za privredne registre, matični broj 08408777, PIB: 100454644, organizuje se kao Javno komunalno preduzeće "Zoohigijena i Veterina Novi Sad" Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće).

Član 2

Na osnovu Ugovora o prenosu akcija Gradu Novom Sadu bez naknade od 20. juna 2013. godine, zaključenog između Republike Srbije i Grada Novog Sada, Grad Novi Sad je upisan u Centralni registar depo i kliring hartija od vrednosti kao vlasnik 4603 obične akcije, a otkupom preostalih akcija od malih akcionara postao je vlasnik 6576 akcija, odnosno 100% ukupno emitovanih akcija Veterinarske stanice.

Član 3

Promenom pravne forme Veterinarske stanice u javno preduzeće, Grad Novi Sad postaje 100% vlasnik udela u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća i vrši osnivačka prava, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima.

Član 4

Javno preduzeće trajno obavlja komunalnu delatnost zoohigijene, obezbeđivanje prihvatilišta i karantina na teritoriji Grada Novog Sada, radi dobrobiti životinja i bezbednosti građana.

Član 5

Osnivač Javnog preduzeća je Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina 2, matični broj 08179115.

Grad Novi Sad je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

Član 6

Javno preduzeće ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada).

Član 7

Poslovno ime Javnog preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "Zoohigijena i Veterina Novi Sad" Novi Sad.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Zoohigijena i Veterina" Novi Sad.

Sedište Javnog preduzeća je u Novom Sadu, Futoški put 13.

Član 8

Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Član 9

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa svim pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Član 10

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara svojom celokupnom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Član 11

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 75.00 Veterinarska delatnost

Javno preduzeće obavlja: hvatanje, zbrinjavanje, veterinarsku negu i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilišta za životinje, poslove u okviru karantina, lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene, napuštene i izgubljene životinje, kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka i neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, kao isključivo pravo u smislu propisa kojima se uređuju javne nabavke.

Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana, Javno preduzeće obavlja i druge veterinarske delatnosti, u skladu sa propisima kojima se uređuje veterinarstvo i dobrobit životinja.

Javno preduzeće pored delatnosti iz st. od 1. do 3. ovog člana, obavlja i sledeće:

- 96.09 Ostale nepomenute uslužne delatnosti,

- poslove u okviru pansiona za životinje,

- spoljnu trgovinu u obimu prometa na veliko u unutrašnjem prometu,

- ostale nepomenute usluge u oblasti prometa-zastupanje, konsignaciona i komisiona prodaja, i

- reklamiranje proizvoda i usluga preduzetnika i prav nih lica.

Član 12

Javno preduzeće može da promeni delatnost, ako tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti, odnosno delatnosti i poslova iz člana 11. ove odluke.

Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.

Član 13

Javnom preduzeću poverava se na upravljanje objekat Prihvatilišta za životinje, na Putu Šajkaškog odreda, Novi Sad, na parceli broj 916/11 K.O. Novi Sad III, u skladu sa propisima kojima se uređuje javna svojina.

Član 14

Visina osnovnog kapitala Javnog preduzeća, koji je upisan u Registar privrednih subjekata, iznosi 6.576.000,00 dinara na dan 31.12. 2006. godine.

Član 15

Organi Javnog preduzeća su:

1) Nadzorni odbor;

2) Direktor.

Član 16

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 5. ovog člana utvrđuje Skupština Grada, na osnovu stepena realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

Član 17

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno,

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće,

4) najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja, i

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Član 18

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji,

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća,

3) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća,

4) donosi godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

5) nadzire rad direktora Javnog preduzeća,

6) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća,

7) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima,

8) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih Skupštini Grada radi davanja saglasnosti,

9) donosi Statut Javnog preduzeća,

10) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

11) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka,

12) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama Skupštine Grada,

13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom Javnog preduzeća,

14) donosi odluku o ulaganju kapitala,

15) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

16) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Javnog preduzeća,

17) donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

18) donosi odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,

19) donosi odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,

20) utvrđuje cene usluga Javnog preduzeća,

21) donosi odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

22) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Program iz stava 1. tačka 4. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Član 19

Direktora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.

Predlog za donošenje odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora podnosi nadležna gradska uprava, odnosno Nadzorni odbor, u skladu sa Zakonom.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom Javnog preduzeća.

Član 20

Direktor može imati pravo na stimulaciju u slučaju kada Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima na osnovu utvrđenih uslova i kriterijuma propisanih za utvrđivanje i visinu stimulacije, u skladu sa Zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština Grada.

Član 21

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika Grada Novog Sada i Gradskog veća,

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje,

6) predlaže finansijske izveštaje,

7) izvršava odluke Nadzornog odbora,

8) predlaže dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća, u skladu sa smernicama Gradskog veća, i

9) vrši i druge poslove određene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Član 22

Skupština Grada Novog Sada može imenovati vršioca dužnosti direktora, u skladu sa Zakonom.

Vršilac dužnosti direktora imenuje se na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština Grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđeni Statutom Javnog preduzeća, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora, odnose se i na vršioca dužnosti direktora.

Član 23

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada daje saglasnost na:

1. Statut Javnog preduzeća,

2. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

3. dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja,

4. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,

5. odluku o ulaganju kapitala,

6. godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

7. finansijske izveštaje Javnog preduzeća,

8. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

9. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima koja su u svojini Javnog preduzeća i sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

10. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

11. odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

12. investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja.

Na odluku o ulaganju kapitala Skupština Grada daje prethodnu saglasnost.

Član 24

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Gradsko veće daje saglasnost na:

1. odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,

2. odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

3. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima koja su u svojini Javnog preduzeća i sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća manje vrednosti, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

Gradsko veće Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o utvrđivanju cena usluga Javnog preduzeća,

2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,

3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Javnog preduzeća koristi kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,

4. odluku o raspodeli dobiti, u delu koji se odnosi na raspoređivanje dela dobiti na zarade zaposlenih u Javnom preduzeću, i

5. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova, kada su za javnu nabavku predviđena sopstvena sredstva Javnog preduzeća.

Član 25

Gradsko veće utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, način i kriterijume za raspodelu dobiti kao osnov za donošenje odluke o raspodeli dobiti i druge mere i aktivnosti koje Javno preduzeće treba da preduzima kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano pružanje usluga.

U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće prati sprovođenje poslovne politike Javnog preduzeća i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.

Član 26

Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina, kao i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, Gradsko veće može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, APV ili Grad Novi Sad.

Član 27

Javno preduzeće dužno je da prilikom obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuju trajno i nesmetano obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina, propisani obim i kvalitet usluga iz komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina, razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina, za koju je osnovano Javno preduzeće, finansira se iz budžeta Grada Novog Sada, prihoda od usluga, namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i ostalih prihoda, u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada.

Član 28

Cene usluga iz komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina određuju se prema poslovnim rashodima iskazanim u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima, rashodima za izgradnju i rekonstrukciju komunalnih objekata i nabavku opreme, prema programima poslovanja i dobiti Javnog preduzeća.

Član 29

Na zahtev Skupštine Grada, Gradonačelnika Grada Novog Sada, odnosno Gradskog veća, a najmanje jedanput godišnje, Javno preduzeće obaveštava Skupštinu Grada, Gradonačelnika, odnosno Gradsko veće, o svom radu.

Član 30

Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionih projekata i deficita tekuće likvidnosti kojim se omogućava trajno i nesmetano pružanje usluga komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina.

Član 31

Za finansiranje investicionih projekata Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, kojim će se omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.

Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada.

Član 32

Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.

U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Član 33

Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja na koji je Skupština Grada dala saglasnost, dostavi nadležnim ministarstvima, u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da nadležnim ministarstvima dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana, u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da mesečne izveštaje o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima dostavi ministarstvu nadležnom za poslove finansija, u skladu sa Zakonom.

Član 34

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su svojina Javnog preduzeća ili su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada Novog Sada.

Javno preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 35

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 10% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada.

Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.

Član 36

Javno preduzeće dužno je da se u obavljanju delatnosti i poslova iz člana 11. ove odluke rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.

Javno preduzeće je dužno da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.

Član 37

Opšta akta koja su važila na dan donošenja ove odluke, ostaju na snazi do donošenja novih akata, a ako su u suprotnost sa ovom odlukom, primenjivaće se odredbe zakona i ove odluke.

Javno preduzeće dužno je da opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 38

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti zoohigijene i poslova u okviru prihvatilišta i karantina za koju je osnovano Javno preduzeće, obezbeđivaće se iz budžeta Grada Novog Sada počev od 2014. godine.

Član 39

Skupština Grada daće saglasnost na Program poslovanja Javnog preduzeća za 2014. godinu, na predlog Skupštine akcionara Veterinarske stanice.

Član 40

Zaposlene u Javnom komunalnom preduzeću "Čistoća" Novi Sad koji su obavljali poslove hvatanja, zbrinjavanja, veterinarske nege, smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja u prihvatilišta za životinje, lišavanja života za neizlečivo bolesne i povređene, napuštene i izgubljene životinje, kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka, neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla, neškodljivo uklanjanje leševa domaćih životinja, kao i poslove u okviru karantina, preuzeće Javno preduzeće danom početka rada.

Javno preduzeće će od Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća" Novi Sad preuzeti opremu, inventar i druga sredstva za rad, koja se koriste za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana.

Član 41

Ovom odlukom zamenjuje se Ugovor o organizovanju akcionarskog društva, Veterinarska stanica Akcionarsko društvo Novi Sad, koji predstavlja osnivački akt Društva, od 15. juna 2012. godine.

Član 42

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada" i registruje se u skladu sa propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.