ODLUKAO ODRŽAVANJU ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE I UPRAVLJANJU KOMUNALNIM OTPADOM("Sl. list grada Niša", br. 89/2005 - prečišćeni tekst, 38/2010 i 96/2013) |
Ovom odlukom propisuje se način obavljanja komunalnih delatnosti održavanja čistoće na površinama javne namene i upravljanja komunalnim otpadom, prava i obaveze vršioca navedenih komunalnih delatnosti, prava i obaveze korisnika komunalne usluge.
Održavanje čistoće na površinama javne namene je čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih površina javne namene, prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na površinama javne namene kao i održavanje javnih česmi, bunara, fontana, kupališta, plaža i toaleta).
Upravljanje komunalnim otpadom je sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, tretman i bezbedno odlaganje uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija, kao i selekcija sekundarnih sirovina i održavanje, njihovo skladištenje i tretman.
Održavanje čistoće na površinama javne namene i upravljanje komunalnim otpadom obavlja Javno komunalno preduzeće "Mediana"-Niš (u daljem tekstu: komunalno preduzeće).
Korisnici komunalnih usluga, u smislu ove odluke, su fizička lica, pravna lica i preduzetnici, koji su vlasnici, zakupci i korisnici stambenih i poslovnih objekata i prostorija.
II ODRŽAVANJE ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE
Održavanje čistoće na površinama javne namene vrši se prema programu komunalnog preduzeća, koji sadrži:
1. površine javne namene predviđene za održavanje
čistoće na području grada Niša, po područjima
mesnih kancelarija;
2. vreme, dinamiku i način održavanja čistoće
(čišćenje, pranje, polivanje ulica, trgova, prolaza, prilaza,
platoa, mostova i dr);
3. broj i vrstu potrebnih posuda za sakupljanje
komunalnog otpada i korpi za otpatke na površinama javne namene i dinamiku njihovog
pražnjenja;
4. iznos naknade za izvršenje poslova iz programa.
Komunalno preduzeće donosi program iz stava 1. ovog člana, najkasnije do decembra tekuće godine za narednu godinu.
Saglasnost na program održavanja čistoće na površinama javne namene daje Gradsko veće Grada Niša.
U skladu sa programom, komunalno preduzeće postavlja na površinama javne namene dovoljan broj korpi za otpatke i posuda za komunalni otpad, na način koji omogućava njihovo lako pražnjenje, pranje, održavanje i ne ometa saobraćaj.
Komunalno preduzeće, uz saglasnost uprave nadležne za komunalne delatnosti, određuje mesto za postavljanje korpi za otpatke i posuda za komunalni otpad, njihov izgled i vrstu materijala od koga se izrađuju.
Kada se korpe za otpatke i posude za komunalni otpad postavljaju na površinama javne namene oko objekta u režimu zaštićenog prirodnog, kulturnog i istorijskog dobra, pribavlja se i mišljenje Zavoda za zaštitu prirode, odnosno Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Za održavanje čistoće na površinama javne namene komunalnom preduzeću pripada naknada iz sredstava lokalnih javnih prihoda u skladu sa izvršenim poslovima predviđenim programom.
O održavanju čistoće na površinama javne namene na kojima su izgrađeni objekti od opšteg interesa i objekti namenjeni za javno korišćenje (autobuska i železnička stanica, aerodrom, pijaca, benzinske stanice, otvoreni sportski objekti, bazeni i sl.) staraju se preduzeća, odnosno lica koja posluju, upravljaju i koriste navedene objekte.
Za održavanje čistoće na površinama javne namene, odnosno za odvoženje i odlaganje otpadaka sa površina javne namene iz stava 1. ovog člana, komunalno preduzeće zaključuje poseban ugovor sa korisnikom.
O održavanju čistoće u stambenim zgradama staraju se vlasnici, zakupci, odnosno skupština zgrade.
Vršenje poslova iz stava 1. ovog člana vlasnici, korisnici, odnosno skupština zgrade, mogu poveriti komunalnom preduzeću ugovorom, kojim se određuje vreme i način održavanja čistoće, cena za izvršene usluge i druga pitanja u vezi sa održavanjem čistoće u zgradi.
Održavanje čistoće dvorišnog prostora oko zgrada kolektivnog stanovanja, stambeno - poslovnih i poslovnih zgrada vrši komunalno preduzeće.
Za vršenje poslova iz stava 3. ovog člana korisnici usluga komunalnom preduzeću plaćaju posebnu naknadu.
Visinu i kriterijume za određivanje visine posebne naknade utvrđuje nadzorni odbor komunalnog preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća Grada Niša.
U hitnim i opravdanim slučajevima (epidemiološki razlozi, državni praznici, određene svečanosti), gradonačelnik grada može narediti čišćenje, pranje i polivanje određenih površina javne namene mimo vremena i dinamike predviđene programom.
III SAKUPLJANJE, ODVOŽENJE I ODLAGANJE KOMUNALNOG OTPADA
Komunalni otpad i drugi prirodni i veštački otpaci iz stambenih i poslovnih objekata i prostorija, do odvoženja, sakupljaju se u određene posude za komunalni otpad.
Posude za komunalni otpad smeštaju se u smećaru pripadajuću objektu korisnika, a ukoliko ista ne postoji ili je aktom nadležnog organa zabranjeno korišćenje iste, lokacija za smeštaj posude za komunalni otpad određuje se na parceli pripadajućoj objektu korisnika.
Posuda za komunalni otpad mora biti udaljena od ulaza u pripadajući objekat maksimalno 25 metara, a minimalno 5 metara, i ista mora biti ograđena ili vizuelno skrivena zelenilom, ili u posebnom boksu.
Posuda za komunalni otpad ne sme se postaviti protivno zabranama propisanim važećim zakonskim propisima (propisima iz oblasti bezbednosti u saobraćaju kojima se obezbeđuje bezbednost saobraćaja i dr.).
O lokaciji i načinu uređenja prostora za sakupljanje komunalnog otpada, kao i broju, vrsti i tipu posuda za sakupljanje komunalnog otpada, odlučuje uprava nadležna za komunalne delatnosti, uz pribavljeno mišljenje komunalnog preduzeća.
Izuzetno, ukoliko prilikom razmatranja zahteva za određivanje broja, vrste i tipa posuda, kao i lokacije i načina uređenja prostora za sakupljanje komunalnog otpada, iz postojećeg stanja na terenu bude utvrđeno da nije moguće odrediti lokaciju koja ispunjava sve uslove iz stava 3 ovog člana, uprava nadležna za komunalne delatnosti će locirati posude za komunalni otpad tako da se obezbedi redovno i kontinuirano sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada, uz najmanje ograničenja za korisnike navedene komunalne usluge i poštovanje odredaba iz stava 2 i 4 ovog člana.
Korisnici ove komunalne usluge (vlasnici, zakupci i korisnici stanova, stambenih objekata, poslovnih objekata i prostorija) dužni su da obezbede određeni prostor za sakupljanje otpadaka i odgovarajući broj i vrstu posuda za komunalni otpad.
U višestambenim zgradama, na svakih 20 stanova, skupština zgrade mora da obezbedi po jedan kontejner ili jednu tipsku kantu za dva stana.
Vlasnici, zakupci i drugi korisnici individualnih stambenih objekta dužni su da obezbede najmanje jednu tipsku kantu po domaćinstvu ili odgovarajući sud zapremine 60-80 litara.
Preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici koji obavljaju trgovinsku, ugostiteljsku i drugu delatnost dužni su da obezbede prostor, odnosno odgovarajuće sudove za odlaganje ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju tih delatnosti i uslove kojima se sprečava rasturanje otpadaka.
Radi obezbeđenja uslova kojima se sprečava rasturanje otpadaka, korisnici iz stava 1. ovog člana zaključuju ugovor sa komunalnim preduzećem, kojim će se urediti vreme, dinamika i druga pitanja u vezi odvoženja ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti.
Zabranjeno je odlaganje ambalaže i drugih otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti u posude za komunalni otpad postavljene za odlaganje otpadaka iz stambenih objekata.
Preduzeća, preduzetnici i druge organizacije kod kojih nastaju otpadne materije, koje imaju upotrebnu vrednost i mogu se koristiti kao sekundarne sirovine, dužni su da postupaju sa tim otpadom u skladu sa propisima kojima se uređuju uslovi razvrstavanja, odlaganja, korišćenja i skladištenja.
Preduzeća, preduzetnici i druge organizacije kod kojih nastaju otpaci, koji imaju svojstvo opasnih materija, dužni su da postupaju u skladu sa posebnim propisima o njihovom sakupljanju i skladištenju.
Novi korisnici usluga (vlasnici, zakupci i korisnici stambenih, poslovnih i drugih objekata) dužni su da nabave određeni broj posuda za sakupljanje komunalnog otpada i odlaganje otpadaka koji nastaju u obavljanju delatnosti i da obezbede prostor za sakupljanje komunalnog otpada i smeštaj posuda za komunalni otpad pre početka korišćenja stambenog objekta, odnosno pre početka obavljanja delatnosti u poslovnom objektu.
Novi korisnici usluga (preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici) dužni su da pre početka rada komunalnom preduzeću pruže dokaz o nabavci posude za komunalni otpad.
Odvoženje komunalnog otpada vrši se prema programu komunalnog preduzeća, koji sadrži:
- vreme i dinamiku odvoženja komunalnog otpada, po područjima mesnih kancelarija;
- vreme pranja i dezinfekcije tipskih posuda za komunalni otpad.
Program iz stava 1. ovog člana komunalno preduzeće donosi do decembra tekuće godine za narednu godinu.
Saglasnost na program odvoženja komunalnog otpada daje Gradsko veće Grada Niša.
U slučaju izuzetnih vremenskih prilika, epidemioloških i drugih opravdanih razloga, gradonačelnik grada može odrediti da se u pojedinim delovima grada komunalni otpad odvozi mimo vremena i dinamike predviđene programom.
Korisnici komunalne usluge upravljanja komunalnim otpadom plaćaju cenu za sakupljanje i odvoženje (transport) komunalnog otpada komunalnom preduzeću.
Cena utvrđena za sakupljanje i odvoženje (transport) otpada plaća se mesečno i obračunava se po kvadratnom metru stambenog i poslovnog prostora, u skladu sa aktom o metodologiji obračuna cene komunalne usluge koji donosi Nadzorni odbor komunalnog preduzeća uz saglasnost Gradskog veća Grada Niša.
Sakupljanje i odvoženje otpadaka iz stambenih i poslovnih objekata koji se ne smatraju komunalnim otpadom (dotrajali aparati iz domaćinstava, nameštaj, delovi sanitarne opreme, napuštene stvari i drugi nepotrebni predmeti) komunalno preduzeće organizuje dva puta godišnje po posebnom programu, na koji saglasnost daje Gradsko veće Grada Niša i koji sadrži:
1. vreme i način uklanjanja krupnih otpadaka;
2.
broj i vrsta vozila za sakupljanje i odvoženje krupnog otpada;
3.
iznos naknade za izvršenje poslova iz programa.
Za izvršenje programa iz stava 1. ovog člana komunalnom preduzeću pripada naknada iz sredstava lokalnih javnih prihoda.
Komunalno preduzeće je dužno da na zahtev korisnika iznosi otpatke koji ne spadaju u komunalni otpad (šljaka, šut, građevinski materijal, krupni otpaci i sl.) i za to naplati korisniku propisanu cenu.
Komunalno preduzeće je dužno da odveze otpatke iz stava 1. ovog člana i po nalogu nadležnog komunalnog inspektora, a na teret korisnika.
Po nalogu nadležnog inspektora, iz ekoloških i zdravstveno - sanitarnih razloga, komunalni otpad i otpatke iz stava 1. ovog člana, komunalno preduzeće je dužno da odveze, a na teret korisnika.
Komunalni otpad, krupni otpaci i druge otpadne materije odvode se i odlažu na deponiju otpadnih materija.
Lokacija za uređenje prostora za sakupljanje otpadnih materija - deponija, određuje se u skladu sa urbanističkim planovima i mora biti određena, uređena i opremljena u skladu sa kriterijumima utvrđenim posebnim propisima.
Uz deponiju mora postojati objekat namenjen za pranje i dezinfekciju vozila i svako vozilo se posle pražnjenja mora oprati i dezinfikovati.
Postojeće deponije u naseljenim mestima na teritoriji grada urediće se na način utvrđen posebnim propisima u pogledu najnužnijih mera zaštite životne sredine, u roku od dve godine od dana stupanja na snagu ove odluke.
Zabranjeno je bacanje komunalnog odtpada i drugog otpada koji se ne smatra komunalnim otpadom (šut, zemlja, građevinski materijal, nameštaj, kućni aparati, delovi sanitarne opreme i slično) i izvoženje i deponovanje šuta, viška zemlje i drugog otpada sa gradilišta na prostorima koji nisu za to predviđeni (stvaranje divljih deponija).
Licu koje postupi suprotno zabrani iz stava 1. ovog člana, komunalni inspektor će naložiti uklanjanje divlje deponije o njegovom trošku.
Ukoliko lice iz stava 2. ovog člana ne postupi po nalogu komunalnog inspektora, uklanjanje divlje deponije izvršiće se na njegov teret, preko drugog lica.
Uprava nadležna za komunalne delatnosti može odrediti da se višak zemlje sa gradilišta izvozi i deponuje radi nasipanja i nivelacije određenih terena van deponije.
Odvoženje i deponovanje industrijskog otpada komunalno preduzeće vrši na način i po postupku određenim posebnim propisima, o čemu zaključuje ugovor sa korisnikom.
Komunalnom preduzeću za sanaciju divljih deponija na teritoriji Grada pripada naknada.
Odlaganje komunalnog otpada vrši se prema programu odlaganja komunalnog otpada, koji komunalno preduzeće donosi do decembra tekuće godine za narednu godinu.
Saglasnost na program iz stava 1 daje Gradsko veće Grada Niša.
Korisnici komunalne usluge upravljanja komunalnim otpadom plaćaju cenu za odlaganje komunalnog otpada komunalnom preduzeću, koje tako prikupljena sredstva koristi u skladu sa važećim propisima i programom iz prethodnog člana.
Cena utvrđena za odlaganje komunalnog otpada plaća se mesečno i obračunava se po kvadratnom metru stambenog i poslovnog prostora, u skladu sa aktom o metodologiji obračuna cene komunalne usluge koji donosi Nadzorni odbor komunalnog preduzeća uz saglasnost Gradskog veća Grada Niša.
IV PRAVA I OBAVEZE KOMUNALNOG PREDUZEĆA I KORISNIKA
Komunalno preduzeće je dužno da:
1. |
održava čistoću na površinama javne namene, u skladu sa programom; |
2. |
postavi dovoljan broj korpi i posuda za otpatke, u skladu sa programom; redovno ih prazni i čisti prostor oko njih; |
3. |
odvozi komunalni otpad, u skladu sa programom; |
4. |
pri odvoženju komunalnog otpada, ne podiže prašinu, ne stvara buku, ne oštećuje posude za komunalni otpad, prostorije i površine na kojima se one nalaze ili kroz koje se komunalni otpad iznosi, rasuti komunalni otpad odmah pokupi i ukloni; |
5. |
nakon odvoženja komunalnog otpada, posude za komunalni otpad vrati na svoje mesto; |
6. |
da uklanja krupne otpatke, u skladu sa programom, kao i na poziv korisnika; |
7. |
preko sredstava javnog informisanja upozna javnost sa programima iz člana 5, 6, 18. i 23. ove odluke; |
|
izda pisanu saglasnost o vršenju usluga odvoza komunalnog otpada, na osnovu pruženog dokaza o nabavci posude za komunalni otpad od strane korisnika; |
8. |
privremeno uskrati odvoženje komunalnog otpada korisniku ako ne poseduje odgovarajuće posude za komunalni otpad; |
9. |
preduzme operativne mere i druge posebne mere propisane Odlukom o komunalnim delatnostima i Odlukom o minimumu procesa rada; |
10. |
pridržava se utvrđenog reda prvenstva u pružanju komunalnih usluga u slučaju više sile; |
11. |
ima pravo na naknadu iz lokalnih javnih prihoda i naplatu cene od neposrednih korisnika za pružene usluge. |
Korisnik je dužan da:
1. |
obezbedi prostor za komunalni otpad, odnosno prostor za smeštaj posuda za komunalni otpad; |
2. |
sakuplja i odlaže komunalni otpad u posude za komunalni otpad; |
3. |
nabavi potreban broj i tip posuda za komunalni otpad; |
|
komunalnom preduzeću pruži dokaz o nabavci posude za komunalni otpad; |
4. |
obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za komunalni otpad bude pristupačan i omogućava odvoženje komunalnog otpada; |
|
komunalnom preduzeću omogući zaduženje i kontrolu stambenog i poslovnog prostora (pruži na uvid dokumentaciju - projekat o veličini prostora, overi potpisom - pečatom Zapisnik o utvrđivanju osnova za obračun naknade za iznošenje komunalnog otpada); |
5. |
komunalnom preduzeću plaća propisanu, odnosno ugovorenu cenu za izvršenu uslugu; |
6. |
u posude za komunalni otpad ne odlaže krupne otpatke, zapaljive, štetne i opasne materije; |
|
komunalnom preduzeću prijavi sve promene (naziv, adrese, tekućih računa, statusa, preseljenja, promene veličine poslovno-stambenog prostora, vlasnika, korisnika i sl.) u roku od 3 dana; |
|
komunalnom preduzeću izmiri sva dugovanja, pre odjave vršenja komunalne usluge, o čemu se daje pisana potvrda; |
|
da potvrdu o izmirenju dugovanja komunalnom preduzeću, priloži nadležnim organima lokalne samouprave, Trgovinskom sudu, prilikom odjave delatnosti, prodaje poslovno-stambenog prostora, gašenja preduzeća i sl.; |
7. |
sa otpacima koji imaju upotrebnu vrednost postupa u skladu sa propisima; |
8. |
sa otpacima koji imaju svojstvo opasnih materija postupa u skladu sa propisima; |
9. |
zaključi ugovor sa komunalnim preduzećem za odvoz ambalaže i drugog otpada koji nastaju u obavljanju delatnosti. |
V ZAŠTITA ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE
Radi održavanja i zaštite čistoće na površinama javne namene izvođači građevinskih radova dužni su da:
1. |
čiste površine javne namene ispred gradilišta dokle dopire rasturanje prašine i građevinskog materijala; |
2. |
kvase rastresiti materijal za vreme rušenja i transporta, kao i pristupne puteve; |
3. |
održavaju funkcionalnost slivnika, otvorenih odvodnih kanala za atmosferske vode u neposrednoj blizini i na samom gradilištu; |
4. |
očiste točkove od blata pre izlaska sa gradilišta, odnosno očiste zaprljani kolovoz i druge površine od blata; |
5. |
deponovani građevinski materijal obezbede od rasturanja ili raznošenja po površinama javne namene; |
6. |
površine javne namene koje oštete dovedu u ispravno stanje odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana oštećenja; |
7. |
obezbede da se zemlja i drugi rastresiti materijal (pesak, šljunak, kreč) ne rasipa; |
8. |
očiste površinu gradilišta od komunalnog odtpada i šuta pre uklanjanja ograde gradilišta. |
Prevoz lakog i rastresitog materijala (strugotine, hartije i dr.) mora da se obavlja tako da se onemogući njegovo rasipanje.
Prevoz ogreva, građevinskog i drugog materijala ili tečnih materijala mora da se obavlja vozilima koja su obezbeđena tako da je sprečeno rasipanje ovih materija.
Kada se istovar ili utovar materijala iz stava 1. i 2. ovog člana obavlja na površinama javne namene, ona mora da bude očišćena i oprana nakon završenog istovara ili utovara.
Prilikom izvođenja radova na održavanju i zaštiti drugih površina javne namene (uređenja zelenih površina javne namene, puteva i sl.) izvođač radova je dužan da, u cilju obezbeđivanja sigurnosti korisnika površine javne namene, pre početka izvođenja radova upozori korisnike o radovima koje će izvoditi.
Radi održavanja i zaštite čistoće na površinama javne namene nije dozvoljeno;
1. |
bacanje hartije i drugih otpadaka van korpi za otpatke i posuda za sakupljanje komunalnog otpada; |
2. |
izlivanje otpadnih voda, držanje otpadnih materija i sl; |
3. |
pranje vozila, cepanje drva, uglja i sl; |
4. |
spaljivanje komunalnog otpada; |
5. |
u posude za komunalni otpad bacanje žara, sipanje vode, štetnih i zapaljivih materija; |
6. |
vađenje i rasipanje komunalnog otpada iz posuda za komunalni otpad; |
7. |
istovaranje van deponija zemlje, otpadnog građevinskog materijala, industrijskog i zanatskog otpada, šljake, šuta, ambalaže i drugog otpada; |
8. |
trešenje tepiha, ponjava, kesa usisivača sa balkona i terasa; |
9. |
opravljanje i servisiranje motornih vozila. |
Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada preduzeća, odnosno preduzetnika koji obavljaju ovu komunalnu delatnost vrši uprava nadležna za komunalne delatnosti.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i nad obavljanjem komunalne delatnosti vrši komunalni inspektor.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor može narediti licu izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka.
Ukoliko lice na postupi po nalogu inspektora, naložena mera izvršiće se preko drugog pravnog lica.
Troškove izvršenja mere snosi lice koje nije postupilo po nalogu inspektora.
Komunalno-policijske poslove obavlja komunalni policajac.
Komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje utvrđene ovom odlukom.
Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj komunalno preduzeće ako:
1. |
ne pribavi saglasnost uprave nadležne za komunalne delatnosti iz člana 6. i 11. odluke ili postupi suprotno saglasnosti; |
2. |
ne održava čistoću na površinama javne namene u skladu sa programom iz člana 5; |
3. |
ne održava čistoću dvorišnog prostora oko zgrada kolektivnog stanovanja, stambeno-poslovnih i poslovnih zgrada; |
4. |
komunalni otpad ne odvozi u skladu sa programom odvoženja komunalnog otpada (član 16); |
5. |
komunalni otpad ne odlaže u skladu sa programom odlaganja komunalnog otpada (član 22a); |
6. |
prilikom odvoženja komunalnog otpada ne postupa u skladu sa članom 24. tačka 4. i 5.; |
7. |
na površinama javne namene ne postavi dovoljan broj korpi za otpatke, ne prazni ih i ne čisti prostor oko njih (član 24. tačka 2); |
8. |
ne uklanja krupne otpatke (član 24. tačka 6); |
9. |
ne upozna javnost sa programima održavanja čistoće (član 24. tačka 7); |
10. |
ne pere i ne dezinfikuje vozila i kontejnere (član 20); |
11. |
industrijski otpad ne deponuje na propisan način (član 22. stav 5); |
12. |
ne postupi po naredbi, nalogu gradonačelnika grada (član 10. i član 16. stav 4). |
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u komunalnom preduzeću, novčanom kaznom od 5.000 do 30.000 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 do 500.000 dinara kazniće pravno lice se za prekršaj korisnik pravno lice , ako:
1. |
ne obezbedi prostor za komunalni otpad, odnosno prostor za smeštaj posuda (član 11, 15. i 25. tačka 1); |
2. |
postupa suprotno zabranama iz člana 22. stav 1.; |
3. |
ne sakuplja i ne odlaže komunalni otpad u posude za komunalni otpad (član 25. tačka 2); |
4. |
ne obezbedi da prostor na kome se nalaze posude za komunalni otpad bude pristupačan tako da je omogućeno iznošenje komunalnog otpada (član 25. tačka 4); |
5. |
kao korisnik i novi korisnik komunalne usluge ne nabavi i obezbedi posude za komunalni otpad (član 13. i 25. tačka 3); |
6. |
u posude za komunalni otpad odlaže krupne otpatke, zapaljive, štetne i opasne materije (član 25. tačka 6); |
7. |
ako postupa suprotno zabranama iz člana 29; |
8. |
odlaže ambalažu i druge otpadne materije, koji nastaju u obavljanju delatnosti, u posude za komunalni otpad stambenih objekata (član 13. stav 3); |
|
ne omogući komunalnom preduzeću da izvrši zaduženje i kontrolu stambeno-poslovnog prostora. |
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 10.000 do 100.000. dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 do 30.000 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice kao izvođač građevinskih radova ako:
1. |
ne očisti površinu javne namene ispred gradilišta (član 26. tačka 1); |
2. |
ne spreči prljanje prostora van gradilišta za vreme rušenja ili transporta (član 26. tačka 2); |
3. |
ne održava funkcionalnost slivnika i odvodnih kanala (član 26. tačka 3); |
4. |
ne očisti vozilo pre izlaska iz gradilišta i zaprljani kolovoz (član 26. tačka 4); |
5. |
ne obezbedi od rasturanja i rasipanja građevinski materijal (član 26. tačka 7. i član 28); |
6. |
u roku od 3 dana od dana oštećenja površine javne namene ne dovede tu površinu u ispravno stanje (član 26. tačka 6); |
7. |
ukloni ogradu gradilišta pre nego što očisti komunalni otpad i šut (član 26. tačka 8); |
8. |
ne otkloni otpatke sa površina javne namene nastale izvođenjem radova na površinama javne namene (član 27. stav 3); |
9. |
ne upozori korisnike o radovima koje će izvoditi (član 28); |
10. |
postupa suprotno zabranama iz člana 29. tačka 2, 7. i 9. |
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 10.000 do 100.000. dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 5.000 do 30.000 dinara.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odredbe odluke o komunalnim delatnostima primenjivaće se na sva pitanja koja nisu uređena ovom odlukom (način određivanja cena za komunalne usluge, obavljanje komunalne delatnosti u naseljenim mestima na teritoriji grada Niša, operativne i druge mere, nadzor).
Samostalni član Odluke
o izmenama
Odluke
o održavanju čistoće
("Sl. list grada Niša", br. 38/2010)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o održavanju čistoće
("Sl. list grada Niša", br. 96/2013)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 23
Postupci koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ove odluke, okončaće se po odredbama ove odluke.
Član 24
Komunalno preduzeće je dužno da uskladi opšte akte preduzeća sa odredbama ove odluke u roku od petnaest dana, od dana njenog stupanja na snagu.
Član 25
Ovlašćuje se Služba za poslove Skupštine Grada da sačini i objavi prečišćen tekst Odluke o održavanju čistoće na površinama javne namene i upravljanju komunalnim otpadom.
Član 26
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Prečišćen tekst Odluke o održavanju čistoće obuhvata:
Odluku o održavanju čistoće-prečišćen tekst ("Službeni list grada Niša", broj 31/2004),
Odluku o izmenama Odluke o održavanju čistoće ("Službeni list grada Niša", broj 76/2005), iz koje nisu uneti član 17. kojim je ovlašćena Služba za poslove skupštine, gradskog veća, propise i međunarodnu saradnju da sačini i objavi prečišćen tekst i član 18. o stupanju na snagu Odluke.