ODLUKAO GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 1/2010, 21/2012, 40/2013 i 44/2013) |
Ovom Odlukom utvrđuje se unutrašnja organizacija, način rukovođenja, odnosi, sredstva za rad i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju gradske uprave Grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstvena služba.
U Gradskoj upravi se obrazuju organizacione jedinice za vršenje srodnih upravnih, stručnih i drugih poslova, osim za obavljanje skupštinskih poslova, za koje je, u skladu sa Statutom, obrazovana posebna služba.
Gradska uprava:
1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi skupština grada, gradonačelnik i gradsko veće;
2. izvršava odluke i druge akte organa Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz izvornog delokruga Grada;
4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih skupštine Grada;
5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. u skladu sa zakonom vodi evidenciju i stara se o imovini čiji je korisnik - vlasnik Grad;
7. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu Ustava, zakona i drugih propisa, Statuta grada Zaječara (u daljem tekstu: Statut grada) i drugih akata Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan javnoj kontroli građana, na način utvrđen zakonom i Statutom grada.
Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara.
II - ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA
U Gradskoj upravi za međusobno povezane normativne, studijsko - analitičke, upravno - nadzorne, informatičke, finansijsko-materijalne, dokumentacione, statističko-evidencione, stručno-operativne, kancelarijske, zanatske i manipulativne poslove, obrazuju se osnovne organizacione jedinice, i to: odeljenja i kabinet Gradonačelnika i unutrašnje organizacione jedinice i to: službe i odseci, kao i samostalni referati.
Načela za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u Gradskoj upravi utvrđuje Gradsko veće.
U Gradskoj upravi osnovne organizacione jedinice su:
- Odeljenje za opštu upravu;
- Odeljenje za društvene delatnosti;
- Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove;
- Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju;
- Odeljenje za finansije;
- Odeljenje za lokalnu poresku administraciju;
- Odeljenje za normativno-pravne poslove gradskog veća;
- Kabinet Gradonačelnika;
- Odeljenje za zajedničke poslove;
- Odeljenje interne revizije;
- Kancelarija za brze odgovore.
Odeljenje za opštu upravu obavlja poslove koji se odnose na:
- lični status građana;
- vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja, sastavljanje smrtovnica;
- vođenje i ažuriranje biračkog spiska;
- overe rukopisa, prepisa i potpisa;
- izdavanje uverenja o činjenicama kada je to određeno zakonom;
- overu i izdavanje radnih knjižica;
- poslove pisarnice i arhive;
- poslove radnih odnosa u Gradskoj upravi;
- pružanja informacija strankama o pravima koja mogu ostvariti pred gradskom upravom i načinu njihovog ostvarivanja, kao i sve druge informacije koje su u funkciji ostvarivanja prava pred gradskom upravom;
- kopiranja - umnožavanja dokumenata za potrebe stranaka koje ostvaruju prava pred Gradskom upravom;
- prijema, zavođenja i razvođenja podnesaka (zahteva, žalbi i dr. pismena) koje stranke upućuju Gradskoj upravi radi ostvarivanja svojih prava;
- dostave - izdavanja akata (rešenja, zaključaka, obaveštenja, potvrda, uverenja i dr.) strankama, na osnovu podnetih zahteva;
- overe potpisa, prepisa i rukopisa i izdavanje ovlašćenja i punomoćja.
Za izvršavanje određenih poslova iz izvorne nadležnosti Grada i stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana, na teritoriji mesnih zajednica obrazuju se mesne kancelarije.
Mesne kancelarije se obrazuju za sledeća područja:
1. Mesna kancelarija Borovac, za naseljeno mesto Borovac;
2. Mesna kancelarija Brusnik, za naseljeno mesto Brusnik;
3. Mesna kancelarija, Veliki Jasenovac za naseljeno mesto Veliki Jasenovac;
4. Mesna kancelarija Vratarnica, za naseljeno mesto Vratarnica;
5. Mesna kancelarija Velika Jasikova, za naseljeno mesto Velika Jasikova;
6. Mesna kancelarija Veliki Izvor, za naseljeno mesto Veliki Izvor;
7. Mesna kancelarija Vražogrnac, za naseljeno mesto Vražogrnac;
8. Mesna kancelarija Vrbica, za naseljeno mesto Vrbica;
9. Mesna kancelarija, Gamzigrad za naseljena mesta Gamzigrad i Gamzigradska Banja;
10. Mesna kancelarija, Gornja Bela Reka, za naseljeno mesto Gornja Bela Reka;
11. Mesna kancelarija Glogovica, za naseljeno mesto Glogovica;
12. Mesna kancelarija Gradskovo, za naseljeno mesto Gradskovo;
13. Mesna kancelarija Grlište, za naseljeno mesto Grlište;
14. Mesna kancelarija Grljan, za naseljeno mesto Grljan;
15. Mesna kancelarija Dubočane, za naseljeno mesto Dubočane;
16. Mesna kancelarija Zagrađe, za naseljeno mesto Zagrađe;
17. Mesna kancelarija Zvezdan, za naseljeno mesto Zvezdan;
18. Mesna kancelarija Klenovac, za naseljeno mesto Klenovac;
19. Mesna kancelarija Koprivnica, za naseljena mesta Koprivnica, Jelašnica i Čokonjar;
20. Mesna kancelarija Lasovo, za naseljeno mesto Lasovo;
21. Mesna kancelarija Lenovac, za naseljeno mesto Lenovac;
22. Mesna kancelarija Leskovac, za naseljeno mesto Leskovac;
23. Mesna kancelarija Lubnica, za naseljeno mesto Lubnica;
24. Mesna kancelarija Mali Izvor, za naseljeno mesto Mali Izvor;
25. Mesna kancelarija Mali Jasenovac, za naseljeno mesto Mali Jasenovac;
26. Mesna kancelarija Metriš, za naseljeno mesto Metriš;
27. Mesna kancelarija Mala Jasikova, za naseljeno mesto Mala Jasikova;
28. Mesna kancelarija Marinovac, za naseljeno mesto Marinovac;
29. Mesna kancelarija Nikoličevo, za naseljeno mesto Nikoličevo;
30. Mesna kancelarija Planinica, za naseljeno mesto Planinica;
31. Mesna kancelarija Prlita, za naseljeno mesto Prlita;
32. Mesna kancelarija Rgotina, za naseljeno mesto Rgotina;
33. Mesna kancelarija Salaš, za naseljeno mesto Salaš;
34. Mesna kancelarija Selačka, za naseljeno mesto Selačka;
35. Mesna kancelarija Tabakovac, za naseljeno mesto Tabakovac;
36. Mesna kancelarija Trnavac, za naseljeno mesto Trnavac;
37. Mesna kancelarija Halovo, za naseljeno mesto Halovo;
38. Mesna kancelarija Šljivar, za naseljeno mesto Šljivar;
39. Mesna kancelarija Šipikovo, za naseljeno mesto Šipikovo.
Mesne kancelarije vrše dostavu pismena pravnim i fizičkim licima na teritoriji naseljenog mesta za koje su nadležne.
U mesnim kancelarijama mogu se obavljati određeni poslovi za druge organe, organizacije i ustanove na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik Gradske uprave sa predstavnikom organa, organizacija i ustanova za koje se ti poslovi obavljaju.
Mesne kancelarije mogu vršiti administrativne poslove za seoske mesne zajednice u Gradu, koje nemaju sekretara mesne zajednice, na osnovu rešenja načelnika Gradske uprave.
Odeljenje pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja.
Odeljenje obavlja poslove pružanja pravne pomoći fizičkim i pravnim licima i obavlja stručne poslove u vezi sa statusom i smeštajem izbeglica na teritoriji grada Zaječara, kroz samostalne referate.
Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.
Odeljenje za društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na praćenje stanja i kretanja u ustanovama društvenih delatnosti iz oblasti zdravstvene zaštite i planiranja porodice, predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, sporta, društvene brige o deci i omladini, socijalne zaštite, učeničkog i studentskog standarda, kulture, tehničke kulture, i preduzećima iz oblasti medija (štampe i elektronskih medija).
Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na praćenje stanja i kretanja u poljoprivredi i razvoja sela, ugostiteljstva, trgovine i turizma.
Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na preduzimanje mera u slučaju elementarnih i drugih nepogoda u gradu.
Predlaže nacrte akata iz svoje nadležnosti koje donose Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Vrši poslove uprave u sprovođenju zakona i drugih propisa koji su povereni Gradu, odnosno rešava u prvom stepenu u upravnim stvarima u oblasti: boračko-invalidske i socijalne zaštite, društvene brige o deci i omladini, poljoprivrede, vodoprivrede, saobraćaja i turizma.
Vrši upravne i stručne poslove u oblasti privatnog preduzetništva.
Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja.
Prati zakonitost rada u javnim službama čiji je osnivač Grad, u delokrugu rada odeljenja. Predlaže mere i pokreće inicijative za unapređenje utvrđenog stanja u javnim službama.
Vrši poslove likvidature u oblasti boračko-invalidske zaštite i porodiljskog odsustva.
Obavlja administrativne poslove radnih tela organa Skupštine Grada, obrazovanih na osnovu zakona i drugih propisa iz oblasti privrede i društvenih delatnosti, i to: Saveta za bezbednost saobraćaja, Fonda za razvoj i unapređenje poljoprivrede, Fondacije za podsticaj rađanja dece, Komisije za razvrstavanje dece ometene u razvoju, Komisije za stipendiranje studenata, kao i drugih koji se obrazuju.
U okviru samostalnog referata vrše se poslovi inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i podzakonskih propisa u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja.
Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.
Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i komunalno-stambene poslove vrši upravne i druge poslove u sprovođenju zakona i drugih propisa u oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambenoj oblasti.
Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo i komunalno-stambene poslove:
- učestvuje u izradi programa za izradu prostornog plana Grada,
- vrši javno oglašavanje radi ustupanja izrade planskog dokumenta i stara se o izlaganju planskog dokumenta na javni uvid,
- preuzima po službenoj dužnosti postojeće kopije topografskog i katastarskog plana odnosno digitalne zapise, odnosno katastar podzemnih i nadzemnih vodova,
- vrši ažuriranje katastarskih podloga, preduzima radnje u postupku izrade programa za izradu planova i vrši izradu planova iz delokruga odeljenja,
- priprema nacrte odluka o izradi urbanističkog plana,
- organizuje javnu prezentaciju urbanističkih projekata i planova,
- izdaje izvode iz urbanističkih planova,
- izdaje akte o urbanističkim uslovima,
- pribavlja saglasnosti koje su posebnim zakonima po službenoj dužnosti propisane kao uslov za izdavanje odobrenja za izgradnju,
- rešava zahteve za legalizaciju bespravno izgrađenih objekata,
- izdaje odobrenja za izgradnju,
- vrši tehnički pregled objekata i izdaje upotrebne dozvole za objekte za koje je nadležan grad,
- donosi rešenja o rušenju objekata po zahtevu stranke.
Predlaže nacrte akata koje donose organi Grada iz oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambene oblasti. Neposredno sprovodi propise skupštine Grada u ovim oblastima.
Vrši poslove koji se odnose na uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, stara se o obezbeđivanju uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti.
Prati ostvarivanje programa uređivanja građevinskog zemljišta.
Sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u skladu sa zakonom, kao i druge poslove u stambenoj oblasti.
Vrši poslove zaštite i unapređenja životne sredine za obavljanje određenih delatnosti u skladu sa zakonom.
Vrši poslove koji se odnose na zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti Grada, upravljanja i korišćenja nepokretnostima Grada, sprovodi postupak eksproprijacije, komasacije, vraćanja zemljišta, promet zemljišta i zgrada kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama.
Projektantni stručnjak za potrebe grada, kao samostalni referat obavlja poslove koji se odnose na pripremu, iniciranje i praćenje izmene, dopune i izrade urbanističke planske dokumentacije, iniciranje i praćenje izrade urbanističkih i drugih potrebnih akata za izgradnju objekata od značaja za Grad, pripremu i izradu projektne dokumentacije od značaja za Grad, praćenje izgradnje objekata od značaja za Grad i na kontrolu njihove usklađenosti sa izdatim odobrenjima.
Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja.
Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.
Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju obavlja poverene poslove u oblasti inspekcijskog nadzora u oblasti građevinarstva, zaštite životne sredine i saobraćaja, obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada i vrši i druge poslove u skladu sa zakonom.
Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada Odeljenja.
Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.
Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se svrstavaju u poslove budžeta Grada, poslove lokalnog trezora, poslove finansija direktnih korisnika sredstava budžeta i poslove budžetskog računovodstva i izveštavanja, a koji obuhvataju:
- sve proceduralno propisane poslove na pripremi budžeta, uključujući i izradu Nacrta budžeta Grada;
- sve proceduralno propisane poslove na izvršenju budžeta, uključujući i davanje preporuka direktnim korisnicima sredstava budžeta i lokalnoj vlasti;
- finansijsko planiranje za konsolidovani račun trezora, koje posebno obuhvata analizu gotovinskih tokova plana izvršenja budžeta, servisiranje duga, definisanje kvota definisanih obaveza i plaćanja;
- upravljanje gotovinskim sredstvima, koje posebno obuhvata upravljanje konsolidovanim računom trezora, upravljanje likvidnošću, upravljanje finansijskim sredstvima;
- poslove vođenja poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, kao i druge finansijsko-materijalne poslove za direktne korisnike sredstava budžeta, a za indirektne korisnike, ukoliko se to posebno ugovori;
- kontrolu rashoda, koja posebno obuhvata preuzimanje obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava;
- upravljanje dugom;
- budžetsko računovodstvo i izveštavanje, koje obuhvata računovodstvene poslove za obradu primanja i plaćanja, vođenje poslovnih knjiga za sva primanja i izdatke, evidenciju donacija i pomoći;
- finansijsko izveštavanje, pre svega u propisanoj formi;
- računovodstvenu metodologiju, kroz izradu opštih i posebnih akata;
- upravljanje finansijskim informacionim sistemom;
- poslove iz oblasti finansija za direktne korisnike sredstava budžeta, koji obuhvataju poslove izrade predloga finansijskog plana i raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava;
- pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana;
- pripremu nacrta i drugih akata iz oblasti finansija i računovodstva;
- poslove obračuna i isplata plata, naknada i drugih primanja zaposlenih i izradu svih izveštaja iz te oblasti.
Odeljenje izvršava zadatke koji se odnose na upravljanje imovinom države za koju je odgovoran Grad kao direktni korisnik.
Vrši propisivanje postupaka i procedura interne kontrole i preduzima vršenje iste.
U okviru samostalnog referata vrše se poslovi inspekcijskog nadzora nad primenom zakona i podzakonskih propisa u oblasti budžetskog poslovanja.
Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.
Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda Grada i to; porez na imovinu pravnih i fizičkih lica, naknada koja se odnosi na gradsko građevinsko zemljište, naknada koja se odnosi na komunalnu taksu, boravišnu taksu, samodoprinos, lokalne administrativne takse, naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku za prekršaje propisane odlukama Skupštine grada, prihode od davanja u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u državnoj svojini koje koristi Grad i indirektni korisnici budžeta.
Odeljenje se stara o pravima i obavezama poreskih obveznika, vodi registar obveznika izvornih prihoda Grada, vrši kancelarijsku i terensku kontrolu u postupku administriranja izvornih lokalnih javnih prihoda, poresko knjigovodstvo, sprovodi postupak izvršenja i vrši druge poslove u skladu sa zakonima i odlukama Skupštine grada.
Odeljenje za normativno - pravne poslove gradskog veća vrši stručne i organizacione poslove za Gradsko veće, a koji se odnose na pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, čuvanje izvornih dokumenata, izradu zapisnika i vođenje evidencije o održanim sednicama.
Pruža stručnu pomoć većnicima, vrši administrativne i stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana.
Priprema nacrte drugostepenih odluka koje donosi Gradsko veće.
Odeljenje je odgovorno za zakonitost opštih akata koje donosi Gradsko veće.
Vrši i druge poslove u okviru svog delokruga rada.
Kabinet Gradonačelnika vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove u cilju ostvarivanja nadležnosti i ovlašćenja Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika i pomoćnika Gradonačelnika, a koji se odnose na predstavljanje Grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; vrši pripremu za radne i druge sastanke Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika i pomoćnika Gradonačelnika; prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza; koordinira aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada; vrši organizaciju prijema stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku, zameniku Gradonačelnika i pomoćnicima Gradonačelnika; organizuje protokol povodom prijema domaćih i stranih predstavnika; organizuje protokol povodom kulturnih, sportskih i drugih događanja, protokole povodom dodeljivanja javnih priznanja i druge protokolarne poslove; vrši prijem pošte upućene lično Gradonačelniku, zameniku Gradonačelnika i pomoćnicima Gradonačelnika i vrši administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradonačelnika, zamenika Gradonačelnika i pomoćnika Gradonačelnika.
Vrši i druge poslove koje mu naloži Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika, pomoćnici Gradonačelnika i načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.
Odeljenje za zajedničke poslove za potrebe organa Grada i Gradske uprave obavlja:
- poslove informacijsko-komunikacijske podrške;
- poslove administriranja računarskom mrežom;
- poslove održavanja veb sajtova (oficijelnog i interaktivnog), prijema i slanja elektronske pošte i poslova interneta;
- poslove administriranja u oblasti telefonije, staranja o telefonskoj mreži i rukovanja telefonskom centralom;
- administrativno-tehničke poslove koji se odnose na primenu propisa iz oblasti javnih nabavki;
- poslove umnožavanja i fotokopiranja materijala;
- poslove prevoženja i održavanje vozila;
- poslove redovnog održavanja, čišćenja i spremanja prostorija;
- poslove održavanja i rukovanja sredstvima opreme i sredstvima veze;
- poslove fizičkog obezbeđivanja objekta Grada;
- poslove ugostiteljskih usluga za potrebe organa Grada i Gradske uprave.
Odeljenje interne revizije obavlja poslove, kako kod direktnog, tako i kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava, a koji se odnose na proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole, ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti, ispitivanje organizovanosti, razvoja i poboljšanja delotvornosti pojedinih poslovnih funkcija, ispitivanja načina donošenja poslovnih odluka, davanja saveta kada se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci, revizija načina rada (performansi) koje predstavljaju ocenu poslovanja i procesa uključujući i nefinansijske operacije u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti. Odeljenje interne revizije direktno je odgovorno funkcioneru direktnog korisnika budžetskih sredstava - Gradonačelniku.
Kancelarija za brze odgovore obavlja poslove prijema stranaka, savetodavne poslove sa strankama i prosleđuje zahteve stranaka nadležnim organima i službama radi dobijanja i dostavljanja brzih odgovora.
U Gradskoj upravi Gradsko veće može da imenuje Ovlašćeno lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Ovlašćeno lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja omogućava slobodan pristup informacijama od javnog značaja, kojima raspolažu organi Grada i Gradska uprava, javnosti i svim fizičkim i pravnim licima koja su za te informacije zainteresovani, shodno Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.
U Gradskoj upravi se mogu postaviti pomoćnici Gradonačelnika za pojedina pitanja (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda, i dr.), koje postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Administrativno-tehničke poslove za rad pomoćnika Gradonačelnika obavljaju osnovne organizacione jedinice Gradske uprave, zavisno od oblasti u kojoj su angažovani.
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.
Za svoj rad i rad Gradske uprave, načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika, koji se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik Gradske uprave.
Za načelnika Gradske uprave postavlja se lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, rešava o pravima i obavezama iz i po osnovu radnog odnosa zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom, stara se o obezbeđivanju uslova rada, donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, uz saglasnost Gradskog veća.
Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:
- odeljenjem - načelnik odeljenja;
- kabinetom - šef kabineta.
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- službom - šef službe;
- odsekom - šef odseka.
Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave, organizuju i obezbeđuju njihov zakonit i efikasan rad, staraju se o pravilnom rasporedu poslova na pojedine unutrašnje organizacione jedinice i o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih.
Rukovodilac je u izvršavanju poslova iz prethodnog stava dužan da se pridržava naloga i uputstva načelnika Gradske uprave i lično je odgovoran načelniku Gradske uprave, za svoj rad i za zakonit i blagovremeni rad odeljenja i službe kojima rukovodi.
Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.
Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica obavljaju najsloženije poslove svoje unutrašnje organizacione jedinice i staraju se o efikasnom, zakonitom i kvalitetnom vršenju poslova zaposlenih.
Za svoj rad rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica odgovaraju načelniku Gradske uprave i rukovodiocu osnovne organizacione jedinice.
IV - ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnos prema Skupštini grada i Gradskom veću
Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine grada.
Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i drugim opštim aktima.
Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, uz nalaganje da se donese novi akt u skladu sa zakonom.
Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese novi akt, može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta, odnosno nadležnog rukovodioca organizacione jedinice.
2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje utvrđenih poslova i zadataka iz svog delokruga, na način kojim se građanima omogućava da što efikasnije i ekonomičnije i u zakonom određenom roku ostvaruju svoja prava i obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.
Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe i predloge građana u vezi rada uprave, da postupa po njima i o tome obaveštava građane.
Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim privrednim društvima, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i odluka lokalne samouprave.
3. Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Opštinske uprave
Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju i razmenjuju potrebne podatke i informacije neophodne za rad.
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja i davanjem službenih informacija o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i dr.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O uskraćivanju informacija iz prethodnog stava odlučuje načelnik Gradske uprave.
Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih akata, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada u vršenju izvornih i poverenih poslova Opštinske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila i način rada i postupanja Gradske uprave.
Pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke donosi načelnik Gradske uprave.
Rešenja i zaključke mogu donositi i rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica ili druga lica, kada ih za to ovlasti načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, ustanova i organizacija kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira izvornih poslova rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja organa i organizacija, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama, iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
Na Gradsku upravu primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave.
Poslove Gradske uprave mogu obavljati zaposleni ako imaju propisanu školsku spremu, položen ispit za rad u organima državne uprave (stručni ispit), odnosno poseban ispit za komunalne policajce, odgovarajuće radno iskustvo i druge posebne uslove, utvrđene Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova i zadataka u gradskoj upravi grada Zaječara.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima i drugih propisa o zaposlenima u državnim organima, do donošenja posebnog propisa.
Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje plata, prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa, uređuju se posebnim aktom u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.
Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.
XII - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada i budžetu Republike.
Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:
1. sredstva za isplatu plata zaposlenih;
2. sredstva za materijalne troškove;
3. sredstva za posebne namene;
4. sredstva za nabavku i održavanje opreme;
5. sredstva za druge posebne naknade i solidarne pomoći.
Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.
Sredstva ostvarena od delatnosti mogu se namenski upotrebiti za opremu, investicije i poboljšanje materijalnog položaja zaposlenih.
Sredstva za isplatu plata zaposlenih obezbeđuju se za:
- plate zaposlenih;
- naknade za neraspoređene starešine organa i radnike za čijim je radnim mestom prestala potreba.
Raspored sredstava za plate zaposlenih vrši se finansijskim planom, a konačni raspored završnim računom.
Finansijski plan i završni račun priprema načelnik Odeljenja za finansije, a na predlog Gradskog veća usvaja Skupština grada.
Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:
- nabavku potrošnog materijala, sitnog inventara, ogreva, osvetljenja, zakupa i održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga;
- nabavku stručnih publikacija, literature i štampanje materijala;
- osiguranje i održavanje sredstava opreme;
- putne i druge troškove zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Gradske uprave.
Raspored sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu finansijskog plana.
Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:
- određene potrebe Gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrši (naknade svedocima, troškovi postupka i dr.);
- otpremninu zaposlenih prilikom odlaska u penziju;
- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih.
Raspored sredstava za posebne namene vrši se na osnovu finansijskog plana.
Sredstva opreme čine inventar i oprema koji Gradskoj upravi služe za rad.
Nabavka i raspoređivanje sredstava opreme vrši se na osnovu plana koji donosi načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovnih organizacionih jedinica.
Za zakonito korišćenje finansijskih sredstava odgovoran je načelnik odeljenja za finansije i rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica tog odeljenja.
Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz prethodnog stava potpisuju lica koja imaju deponovani potpis.
XIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Zaječara I broj 011-14 od 02. jula 2008. godine ("Službeni list opština", broj 1/2008) i Odluka o izmenama i dopunama Odluke o gradskoj upravi grada Zaječara ("Sl. list grada Zaječara", br. 14/09).
Član 58
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Zaječara".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o Gradskoj upravi Grada Zaječara
("Sl. list grada Zaječara", br. 21/2012)
Član 2
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Sl. listu grada Zaječara".