ODLUKAO STRUČNOJ SLUŽBI ZA SKUPŠTINSKE POSLOVE SKUPŠTINE GRADA ZAJEČARA("Sl. list grada Zaječara", br. 22/2009 i 44/2013) |
Ovom Odlukom obrazuje se posebna služba Skupštine grada Zaječara, utvrđuje njen naziv i uređuju njena organizacija, zadaci i rad.
Za obavljanje stručnih, normativno-pravnih, upravno-pravnih, administrativno-tehničkih, poslova analiza, razvoja i održavanja informacionog i komunikacionog sistema i drugih poslova za potrebe Skupštine grada Zaječara, njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa, obrazuje se u Skupštini grada Zaječara (u daljem tekstu: Skupština) posebna služba sa nazivom Stručna služba za skupštinske poslove Skupštine grada Zaječara (u daljem tekstu: Stručna služba).
Stručna služba se organizuje i vrši poslove iz svog delokruga kao jedinstvena Služba.
U okviru Službe, kao unutrašnje organizacione jedinice, obrazuju se:
- Odeljenje za skupštinske i normativno-pravne poslove
- Kabinet predsednika Skupštine.
U okviru Odeljenja za skupštinske i normativno-pravne poslove obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice, i to:
- Služba za normativno-pravne i administrativne poslove Skupštine grada Zaječara;
- Odsek za oblast radnih odnosa i
- Odsek za informacione i komunikacione tehnologije Skupštine grada Zaječara.
Pojedine poslove u okviru Stručne službe mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda i obim poslova ili ako to proizlazi iz saradnje sa javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima i drugim pravnim subjektima.
Odeljenje za skupštinske i normativno-pravne poslove:
- obavlja stručne, normativno-pravne, organizacione i druge poslove za potrebe Skupštine, njenih radnih tela (stalnih i povremenih), predsednika i zamenika predsednika Skupštine Grada, a koji se odnose na pripremu sednica, pripremu nacrta-predloga pojedinih akata (Statut, Poslovnik, opšti akti koji se odnose na funkcionisanje i rad Skupštine, radnih tela Skupštine, pojedinačni akti o pravima i obavezama odbornika, izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Zaječara), kao i pojedine administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog veća Grada Zaječara;
- izrađuje zapisnike sa sednica Skupštine, obrađuje akte usvojene na sednicama i priprema iste za objavljivanje u "Službenom listu Grada Zaječara", čuva izvorne dokumente o radu Skupštine;
- priprema dokumentaciju i obezbeđuje administrativno-tehničke uslove u vezi izbora, imenovanja, postavljenja i razrešenja lica koje bira, imenuje ili postavlja Skupština Grada;
- izrađuje akte u vezi imenovanja organa upravljanja javnih komunalnih preduzeća i drugih javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač Grad i sprovodi prethodni postupak oko imenovanja njihovih direktora;
- daje obaveštenja i stručna objašnjenja o pitanjima od značaja za vršenje funkcije odbornika i odborničkih grupa Skupštine grada i obezbeđuje javnost rada Skupštine;
- obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe odbornika, a vezano za rad Skupštine;
- obezbeđuje čuvanje i davanje na korišćenje informativnog, dokumentacionog i bibliotečkog materijala;
- čuva personalnu dokumentaciju izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Grada Zaječara i zaposlenih u Službi i izrađuje odgovarajuća rešenja iz oblasti radnih odnosa za pomenuta lica;
- organizuje dostavljanje i prevoz skupštinskog materijala do odbornika i drugih lica i organizacija, kojima se materijal, u skladu s Poslovnikom, obavezno dostavlja;
- obavlja poslove analize i razvoja informacionog sistema Skupštine grada Zaječara i Gradske uprave grada Zaječara, staranja o radu računarske mreže, operativnih sistema, poslove zaštite podataka, poslove izrade i održavanje WEB prezentacije, sprovođenje obuke korisnika, planiranje i održavanje kompletne telekomunikacione infrastrukture u Skupštini grada Zaječara i Gradskoj upravi grada Zaječara;
- obavlja i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Skupštine i njenih radnih tela.
Služba za normativno-pravne i administrativne poslove Skupštine grada Zaječara:
- obavlja stručne, normativno-pravne, organizacione i druge poslove za potrebe Skupštine, njenih radnih tela (stalnih i povremenih), predsednika i zamenika predsednika Skupštine grada, a koji se odnose na pripremu sednica, pripremu nacrta-predloga pojedinih akata (Statut, Poslovnik, opšti akti koji se odnose na funkcionisanje i rad Skupštine, radnih tela Skupštine, pojedinačni akti o pravima i obavezama odbornika, izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Zaječara), kao i pojedine administrativno-tehničke poslove za potrebe Gradskog veća grada Zaječara;
- izrađuje zapisnike sa sednica Skupštine, obrađuje akte usvojene na sednicama i priprema iste za objavljivanje u "Službenom listu grada Zaječara", čuva izvorne dokumente o radu Skupštine;
- priprema dokumentaciju i obezbeđuje administrativno-tehničke uslove u vezi izbora, imenovanja, postavljenja i razrešenja lica koje bira, imenuje ili postavlja Skupština grada;
- izrađuje akte u vezi imenovanja organa upravljanja javnih komunalnih preduzeća i drugih javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač grad i sprovodi prethodni postupak oko imenovanja njihovih direktora;
- daje obaveštenja i stručna objašnjenja o pitanjima od značaja za vršenje funkcije odbornika i odborničkih grupa Skupštine grada i obezbeđuje javnost rada Skupštine;
- obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe odbornika, a vezano za rad Skupštine;
- obezbeđuje čuvanje i davanje na korišćenje informativnog, dokumentacionog i bibliotečkog materijala;
- organizuje dostavljanje i prevoz skupštinskog materijala do odbornika i drugih lica i organizacija, kojima se materijal, u skladu sa Poslovnikom, obavezno dostavlja;
- obavlja i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Skupštine i njenih radnih tela.
Odsek za oblast radnih odnosa čuva personalnu dokumentaciju izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Zaječara i zaposlenih u Stručnoj službi i izrađuje odgovarajuće odluke iz oblati radnih odnosa za navedena lica.
Odsek za informacione i komunikacione tehnologije Skupštine grada Zaječara obavlja poslove analize i razvoja informacionog sistema Skupštine grada Zaječara i Gradske uprave grada Zaječara, staranja o radu računarske mreže, operativnih sistema, poslove zaštite podataka, poslove izrade i održavanje WEB prezentacije, sprovođenje obuke korisnika, planiranje i održavanje kompletne telekomunikacione infrastrukture u Skupštini grada Zaječara i Gradskoj upravi grada Zaječara.
Kabinet predsednika Skupštine:
- obavlja stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe predsednika Skupštine;
- organizuje prijem i evidentiranje stranaka koje se neposredno obraćaju predsedniku Skupštine, vrši pripremu sastanaka i obezbeđuje ažurnost akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti predsednika Skupštine;
- stara se o koordinaciji rada predsednika Skupštine sa drugim organima Grada;
- priprema, pregleda, raspoređuje, evidentira primljenu poštu, dostavlja u rad i otprema poštu upućenu Skupštini, odnosno predsedniku Skupštine;
- organizuje angažovanje službenog vozila za službena putovanja predsednika Skupštine, zamenika predsednika Skupštine, sekretara i zamenika sekretara Skupštine, a u pojedinim situacijama i odbornika, kao i rukovodećih radnika Stručne službe;
- obavlja i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti predsednika Skupštine.
Stručnom službom rukovodi sekretar Skupštine grada.
Sekretar Skupštine, radi propisivanja načina rada i izvršavanja poslova Stručne službe, donosi pravilnike, naredbe, uputstva i rešenja.
Sekretar Skupštine grada donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi, uz saglasnost Gradskog veća.
U pogledu rukovođenja radom Stručne službe i ovlašćenjima u odnosu na zaposlene u Službi, sekretar ima prava i dužnosti načelnika gradske uprave.
Za rad Stručne službe i svoj rad sekretar odgovara Skupštini Grada i neposredno predsedniku Skupštine.
Sekretar Skupštine grada ima zamenika koji mu pomaže u obavljanju poslova iz njegovog delokruga i zamenjuje ga u slučaju odsutnosti ili privremene sprečenosti da obavlja svoje poslove.
Odeljenjem za skupštinske i normativno-pravne poslove rukovodi načelnik Odeljenja, a Kabinetom predsednika Skupštine šef Kabineta.
U okviru Odeljenja za skupštinske i normativne-pravne poslove, Službom za normativno-pravne i administrativne poslove Skupštine grada Zaječara rukovodi šef Službe za normativno-pravne i administrativne poslove Skupštine grada Zaječara, Odsekom za oblast radnih odnosa rukovodi šef Odseka za oblast radnih odnosa, a Odsekom za informacione i komunikacione tehnologije Skupštine grada Zaječara rukovodi šef Odseka za informacione i komunikacione tehnologije Skupštine grada Zaječara.
Postavljena lica i zaposleni u Stručnoj službi obavezni su da poslove obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, Poslovnikom i drugim aktima Skupštine i pravilima struke.
Poslove u okviru Stručne službe mogu obavljati zaposleni koji imaju propisanu školsku spremu, položen ispit za rad u organima državne uprave (stručni ispit) i odgovarajuće radno iskustvo i druge posebne uslove, utvrđene aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
U pogledu pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom, na zaposlene u Stručnoj službi i na lica koja postavlja Skupština, primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju odnosi u državnim organima.
U obavljanju poslova iz okvira svoje nadležnosti, Stručna služba sarađuje sa Gradskim većem i Gradskom upravom i razmenjuje potrebne podatke i obaveštenja, neophodne za rad Skupštine i njenih radnih tela, odbornika i odborničkih grupa.
Sredstva za finansiranje poslova Stručne službe obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara.
Raspored sredstava neophodnih za rad Stručne službe utvrđuje se finansijskim planom.
Sredstva za finansiranje poslova Stručne službe čine:
1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate i naknade plata postavljenih lica i zaposlenih;
2. sredstva za materijalne troškove;
3. sredstva za posebne namene;
4. sredstva za nabavku i održavanje opreme.
Naredbodavac za isplatu navedenih sredstava je sekretar Skupštine.
Sredstva za isplatu plata postavljenih lica i zaposlenih u Stručnoj službi obezbeđuju se u skladu sa zakonom i Uredbom o koeficijentima za obračun i isplatu plata imenovanih i postavljenih lica i zaposlenih u državnim organima i drugim aktima o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima.
Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:
- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, održavanja poslovnih prostorija, poštanskih usluga;
- nabavku stručnih publikacija, literature i štampane materijale;
- osiguranje i održavanje sredstava opreme;
- putne i druge troškove postavljenih lica i zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova Stručne službe.
Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:
- ostala primanja (otpremnina, jubilarne nagrade i sl.);
- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih.
Sredstva za nabavku i održavanje opreme obezbeđuju se za nabavku računarske opreme, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke i druge opreme koja je neophodna za obavljanje poslova Stručne službe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine.
Sekretar Skupštine doneće akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Sekretar Skupštine doneće rešenja o raspoređivanju zaposlenih koji se nalaze na radu u Stručnoj službi u roku od 15 dana od dana donošenja akta iz prethodnog člana.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju da važe odredbe Odluke o Gradskoj upravi grada Zaječara ("Službeni list grada Zaječara", br. 1/08 i 14/09) koje se odnose na Odeljenje za skupštinske i normativno-pravne poslove.
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".
Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o Stručnoj službi za skupštinske poslove Skupštine grada Zaječara
("Sl. list grada Zaječara", br. 44/2013)
Član 7
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".