ODLUKA

O TROŠKOVIMA TEHNIČKOG PREGLEDA OBJEKTA

("Sl. list grada Pančeva", br. 21/2010 - prečišćen tekst, 25/2010 i 24/2013)

Član 1

Ovom odlukom propisuje se način utvrđivanja troškova tehničkog pregleda objekata za koje odobrenje za izgradnju, odnosno građevinsku dozvolu izdaje organ Gradske uprave grada Pančeva nadležan za izdavanje građevinskih dozvola.

Troškovima tehničkih pregleda objekata u smislu ove odluke, smatraju se naknade, nagrade i ostali troškovi.

Ovom odlukom propisuje se i način utvrđivanja troškova tehničkog pregleda izvedenih radova na periodičnom održavanju javnog puta, prema tehničkoj dokumentaciji koja se izrađuje u skladu sa Zakonom o javnim putevima, tehničkim propisima i standardima.

Član 2

Visina troškova tehničkog pregleda objekta određuje se na osnovu predračunske vrednosti građevinskih radova (građevinska vrednost objekta) prikazanih projektnom dokumentacijom.

U vrednost radova iz stava 1. ne računa se vrednost građevinskog zemljišta, vrednost objekta koji se ruši, izgradnja novog, vrednost projekta, elaborat i vrednost pripremnih radova.

Građevinska vrednost iz stava 1. za objekat ili deo objekta, ne može biti manja od:

- 32.549,00 dinara po m2 za stambeni objekat;

- 21.699,00 dinara po m2 za pomoćni objekat uz stambeni;

- 43.397,00 dinara po m2 za poslovni prostor i poslovni objekat;

- 21.699,00 dinara po m2 za proizvodni objekat.

Za rekonstrukciju objekta vrednost iz stava 3. se umanjuje za 30%.

Visina troškova tehničkog pregleda izvedenih radova na javnom putu, iznosi 26.882,00 dinara.

Član 3

Visina troškova tehničkog pregleda objekta na osnovicu iznosi:

- 19.262,00 dinara za građevinske objekte vrednosti do 1.244.208,00 dinara

- 1,5 % od građevinske vrednosti objekta za objekte čija je građevinska vrednost od 1.244.208,00 dinara do 2.073.680,00 dinara

- 0,5 + 

2.703.680,00

 %

(građevinska cena objekta iz čl. 2.)

od građevinske vrednosti objekta,

za objekte građevinske vrednosti preko 2.073.680,00 dinara.

Član 4

Ukoliko je investiciona vrednost objekta utvrđena kao najniža građevinska vrednost shodno članu 3. stav 1. alineja 1. ove odluke, u tom slučaju investitor na ime troškova tehničkog pregleda unutrašnje instalacije objekta, plaća iznos u visini od 40% od najnižeg utvrđenog iznosa osnovice.

Od sredstava ostvarenih od tehničkog pregleda unutrašnjih instalacija objekta Komisiji za tehnički pregled objekta pripada do 70% ostvarenih sredstava. Sredstva koja pripadaju Komisiji za jedan tehnički pregled predstavljaju bruto iznos za isplatu pojedinačnih naknada i nagrada članovima Komisije.

Član 5

Od sredstava ostvarenih od tehničkog pregleda objekata, Komisiji za tehnički pregled objekata pripada:

- do 50% ostvarenih sredstava.

Sredstva iz prethodnog stava koja pripadaju Komisiji za jedan tehnički pregled predstavljaju bruto iznos za isplatu pojedinačnih naknada i nagrada članovima Komisije, koja ne može biti manja od 1.500,00 dinara po članu (bruto).

Član 6

Kada je investitor Grad Pančevo, Mesna zajednica, ustanova, javno i javno-komunalno preduzeće čiji je osnivač grad Pančevo, uplaćuje se naknada, nagrada i ostali troškovi za rad Komisiji za tehnički pregled objekta, u visini od 50% od obračunatog iznosa, shodno članu 2. i 3. ove odluke.

Član 7

Visina troškova tehničkog pregleda utvrđena ovom odlukom menja se jednom godišnje, i to u postupku utvrđivanja budžeta grada za narednu godinu.

Izuzetno, visina troškova tehničkog pregleda utvrđena ovom odlukom, može se izmeniti i u slučaju donošenja, odnosno izmene zakona ili drugog propisa kojim se utvrđuju izvorni prihodi jedinice lokalne samouprave.

Član 8

Sredstva ostvarena od tehničkog pregleda objekata, kao prihod svojom delatnošću ostvari Gradska uprava grada Pančeva su prihodi Budžeta grada Pančeva.

Investitor je dužan da troškove tehničkog pregleda objekata uplati pre početka rada Komisije za tehnički pregled, objekata na račun broj 840-742351843-94 "Prihodi organa gradske uprave" sa pozivom na broj odobrenja model 97 02-226 (svrha doznake: tehnički pregled objekta).

Član 9

Tehnički pregled objekta vrši Komisija za tehnički pregled objekta koju obrazuje organ Gradske uprave grada Pančeva nadležan za izdavanje građevinskih dozvola sa spiska stručnih lica koji utvrdi Gradsko veće grada Pančeva na predlog ovog organa.

U vršenju tehničkog pregleda objekta može da učestvuje lice koje ispunjava uslove propisane zakonom. U vršenju tehničkog pregleda, za objekte za koje je rađena studija uticaja na životnu sredinu, mora da učestvuje lice koje je stručno iz oblasti koja je predmet studije i koje ispunjava uslove u skladu sa zakonom.

Nakon izvršenog tehničkog pregleda objekta, predsednik Komisije za tehnički pregled objekta, dostavlja organu iz stava 1, ovog člana zapisnik o tehničkom pregledu objekta, na osnovu koga će se, ukoliko je objekat podoban za upotrebu izdati upotrebna dozvola. Zapisnik o tehničkom pregledu objekta je i osnov za izdavanje rešenja o isplati naknade i nagrade članovima Komisije.

Posebnim aktom organa iz stava 1. ovog člana utvrđuje se pojedinačna visina naknade svakom članu Komisije za tehnički pregled objekta u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim aktom, a u okviru sredstava predviđenih za ovu namenu.

Visina naknade iz prethodnog stava utvrđuje se prema obimu i složenosti poslova, uloženom trudu i utrošenom vremenu, s tim da vrednost bruto iznosa ne bude veća od 30.000,00 dinara. Predsedniku Komisije na ime naknade može pripasti do 30% više od najvećeg iznosa obračunatog za člana Komisije.

Član 10

Tehnički pregled objekta, pored Komisije iz člana 9. ove odluke, može vršiti i drugo pravno lice kome se poveri vršenje tih poslova, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima.

Član 11

Tehnički pregled izvedenih radova na javnom putu, vrši Komisija za tehnički pregled izvedenih radova na javnom putu, koju obrazuje organ Gradske uprave grada Pančeva nadležan za poslove saobraćaja, od zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva, koju čine predsednik, sekretar i najviše dva člana.

Predsedniku, sekretaru i članovima ove Komisije pripada naknada, čija se visina određuje rešenjem organa iz prethodnog stava, uz odobrenje Gradonačelnika grada Pančeva, čija se pojedinačna visina utvrđuje u okviru sredstava uplaćenih za vršenje tehničkog pregleda radova na javnom putu.

Član 12

Troškovi tehničkog pregleda objekata po zahtevima za izdavanje upotrebne dozvole podnetim pre stupanja na snagu ove odluke, odrediće se po propisima koji su važili do stupanja na snagu ove odluke.

Član 13

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o troškovima tehničkog pregleda objekta, objavljena u "Službenom listu opštine Pančevo", broj 10/95.

Član 14

Za zahteve na ime tehničkog pregleda unutrašnje instalacije objekta, koji su podneti a nerešeni do stupanja na snagu ove odluke, obračun troškova vršiće se po ovoj odluci.

Član 15

Ovaj prečišćen tekst Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta će biti objavljen u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta

("Sl. list grada Pančeva", br. 25/2010)

Član 6

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2011. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta

("Sl. list grada Pančeva", br. 24/2013)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 01. januara 2014. godine.

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta obuhvata: Odluku o troškovima tehničkog pregleda objekta ("Službeni list opštine Pančevo", br. 15/03) i Odluke o izmenama i dopunama Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta("Službeni list opštine Pančevo", br. 21/04, 19/05, 27/05, 30/06 i 19/07), i Odluke o izmenama i dopunama Odluke o troškovima tehničkog pregleda objekta ("Službeni list grada Pančeva", br. 16/08 i 26/09) u kojima je utvrđen dan njihovog stupanja na snagu.