ODLUKA
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA ZAPOSLENIH U POKRAJINSKIM ORGANIMA ZA 2014. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 6/2014)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program opšteg stručnog usavršavanja zaposlenih u organima pokrajinske uprave, posebnim pokrajinskim upravnim organizacijama, Sekretarijatu Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, službama i Upravi za 2014. godinu (u daljem tekstu: Program).

Član 2

Program iz člana 1. ove odluke, čini njen sastavni deo.

Član 3

Za realizaciju Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva su obezbeđena u budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2014. godinu.

Za realizaciju pojedinih obuka iz Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva mogu obezbediti pokrajinski organi i organizacije, uz čiju podršku se obuke organizuju.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

 

PROGRAM
OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA ZAPOSLENIH U POKRAJINSKIM ORGANIMA ZA 2014. GODINU

 

SADRŽAJ

UVOD

5

NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA

7

CILJ

7

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

7

CILJNA GRUPA

7

SADRŽAJ

7

TRAJANJE

7

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

7

POTREBNA SREDSTVA

7

NAZIV OBUKE: KURS JEZIKA MANJINSKIH AKCIONIH ZAJEDNICA

8

CILJ

8

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

8

CILJNA GRUPA

8

SADRŽAJ

8

TRAJANJE

8

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

9

POTREBNA SREDSTVA

9

NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

9

CILJ

9

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

9

CILJNA GRUPA

9

SADRŽAJ

9

TRAJANJE

9

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

9

POTREBNA SREDSTVA

9

NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

10

CILJ

10

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

10

CILJNA GRUPA

10

SADRŽAJ

10

TRAJANJE

11

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

11

POTREBNA SREDSTVA

11

NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

12

CILJ

12

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

12

CILJNA GRUPA

12

SADRŽAJ

12

TRAJANJE

12

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

12

POTREBNA SREDSTVA

13

NAZIV OBUKE: PRIMENA PROPISA U VEZI S JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

13

CILJ

13

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

13

CILJNA GRUPA

13

SADRŽAJ

13

TRAJANJE

14

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

14

POTREBNA SREDSTVA

14

NAZIV OBUKE: PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA

14

CILJ

14

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

15

CILJNA GRUPA

15

SADRŽAJ

15

TRAJANJE

15

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

15

POTREBNA SREDSTVA

15

CILJ

16

POTREBNA SREDSTVA

17

POTREBNA SREDSTVA

18

NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE - sprečavanje sukoba interesa i kontrola imovine funkcionera

19

CILJ

19

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

19

CILJNA GRUPA

19

SADRŽAJ

19

TRAJANJE

20

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

20

POTREBNA SREDSTVA

20

NAZIV OBUKE: PREVENCIJA KORUPCIJE - LIČNA I PROFESIONALNA ETIKA

20

CILJ

20

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

20

CILJNA GRUPA

20

SADRŽAJ

21

TRAJANJE

21

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

21

POTREBNA SREDSTVA

21

NAZIV OBUKE: KANCELARIJSKO POSLOVANJE

22

CILJ

22

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

22

CILJNA GRUPA

22

SADRŽAJ

22

TRAJANJE

23

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

23

POTREBNA SREDSTVA

23

NAZIV OBUKE: BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU

23

CILJ

23

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

23

CILJNA GRUPA

23

SADRŽAJ

24

TRAJANJE

24

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

24

POTREBNA SREDSTVA

24

NAZIV OBUKE: MOBING - SPREČAVANJE I ZAŠTITA OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU

25

CILJ

25

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

25

CILJNA GRUPA

25

SADRŽAJ

25

TRAJANJE

25

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

25

POTREBNA SREDSTVA

25

NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

26

CILJ

26

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

26

CILJNA GRUPA

26

SADRŽAJ

26

TRAJANJE

26

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

26

POTREBNA SREDSTVA

26

NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

27

CILJ

27

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

27

CILJNA GRUPA

27

SADRŽAJ

27

TRAJANJE

27

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

27

POTREBNA SREDSTVA

28

NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

28

CILJ

28

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

28

CILJNA GRUPA

28

SADRŽAJ

28

TRAJANJE

29

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

29

POTREBNA SREDSTVA

29

NAZIV OBUKE: TIMSKI RAD, RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

29

CILJ

29

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

30

CILJNA GRUPA

30

SADRŽAJ

30

TRAJANJE

30

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

30

POTREBNA SREDSTVA

30

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

31

CILJ

31

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

31

CILJNA GRUPA

31

SADRŽAJ

31

TRAJANJE

31

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

31

POTREBNA SREDSTVA

31

NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

32

CILJ

32

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

32

CILJNA GRUPA

32

SADRŽAJ

32

TRAJANJE

33

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

33

POTREBNA SREDSTVA

33

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

33

CILJ

33

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

33

CILJNA GRUPA

33

SADRŽAJ

34

TRAJANJE

34

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

34

POTREBNA SREDSTVA

34

NAZIV OBUKE: POVEĆANJE EFIKASNOSTI RADA PUTEM PODSTICANJA KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI

35

CILJ

35

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

35

CILJNA GRUPA

35

SADRŽAJ

35

TRAJANJE

35

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

35

POTREBNA SREDSTVA

35

 

UVOD

Odlukom o osnivanju Službe za upravljanje ljudskim resursima ("Službeni list APV" broj: 18/06 i 3/13), utvrđeno je da Služba obavlja stručne, administrativne, operativno-tehničke i druge poslove za potrebe organa pokrajinske uprave, posebnih pokrajinskih upravnih organizacija, Sekretarijata Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, službi i uprava (u daljem tekstu: pokrajinski organi). Osnovni delokrug njenog rada obuhvata organizaciju i koordinaciju stručnog usavršavanja, obučavanja i dodatnog obrazovanja zaposlenih u pokrajinskim organima. Na osnovu iskustva stečenog u dosadašnjem radu na organizovanju stručnog usavršavanja, kao i na osnovu finansijskih mogućnosti, Programom je utvrđeno dvadeset dve obuke iz različitih tematskih oblasti. Odabrane obuke realizovaće se u skladu sa odredbama Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 50/13), kojom su sredstva obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima.

Za 2014. godinu, utvrđene su sledeće obuke:

1. Kurs stranih jezika;

2. Kurs jezika manjinskih nacionalnih zajednica;

3. Izrada akata (pravno normiranje);

4. Upravni postupak i upravni spor;

5. Rešenje kao akt regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog;

6. Primena propisa u vezi s javnim nabavkama - Zakon o javnim nabavkama i prateći propisi;

7. Priprema, planiranje i izvršenje budžeta;

8. Funkcionisanje i institucionalni okvir Evropske unije;

9. Priprema projekata za fondove Evropske unije;

10. Borba protiv korupcije - sprečavanje sukoba interesa i kontrola imovine funkcionera;

11. Prevencija korupcije - lična i profesionalna etika;

12. Kancelarijsko poslovanje;

13. Bezbednost i zdravlje na radu;

14. Mobing - sprečavanje i zaštita od zlostavljanja na radu;

15. Razvoj prezentacijskih sposobnosti i veštine javnog nastupa;

16. Značaj pismenosti u organima pokrajinske uprave;

17. Komunikacijske veštine i veštine rešavanja konflikata;

18. Timski rad, rukovođenje i upravljanje timom;

19. Upravljanje vremenom;

20. Trening emocionalne pismenosti;

21. Upravljanje stresom;

22. Povećanje efikasnosti rada putem podsticanja kreativnosti i inovativnosti.

Opšti cilj svih obuka jeste usavršavanje rada zaposlenih u pokrajinskim organima putem sticanja novih znanja i veština, kao i obnavljanje postojećeg znanja, radi poboljšanja funkcionisanja pokrajinske uprave.

Obuke će se izvoditi u raspoloživim salama u zgradi Vlade APV i Skupštine APV, kao i u drugim objektima koji služe za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar" u Novom Sadu). Takođe, u skladu s potrebama, obuke će se odvijati i van navedenih objekata i van Novog Sada.

Predavači i lica angažovana na seminarima biće stručnjaci iz pojedinih oblasti, ali i zaposleni u organima Republike Srbije i pokrajinskim organima, koji imaju znanje i višegodišnje iskustvo u radu. Pretpostavka je da na pitanja i nedoumice s kojima se susreću zaposleni u pokrajinskim organima, najbolje mogu da odgovore ljudi sa iskustvima iz prakse.

Pojedine obuke će se organizovati u saradnji s drugim organima Republike Srbije, pokrajinskim organima, nevladinim organizacijama i drugim stručnim institucijama.

Obuke će se izvoditi kao kombinacija predavanja i radionica, što znači da se od učesnika/polaznika očekuje aktivno učešće u radu. U skladu s potrebama i interesovanjem, pojedine obuke organizovaće se više puta u toku godine.

Pravo da se prijave na obuke imaju svi zaposleni u pokrajinskim organima. Uz zainteresovanost zaposlenih za određenu obuku, konačnu odluku o učešću doneće starešina pokrajinskog organa. Prijave će se podnositi na osnovu poziva koji će se objavljivati: na internet stranici Službe, na intranet stranici i na oglasnim tablama Vlade APV, putem pisanih poziva upućenih svim pokrajinskim organima, kao i na osnovu poziva koje će zaposleni dobijati direktno elektronskom poštom, na osnovu podataka prikupljenih putem Upitnika za analizu potreba za stručnim usavršavanjem zaposlenih u pokrajinskim organima u 2014. godini.

Na kraju obuke, učesnicima će se dodeliti sertifikat o završenoj obuci.

NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA

CILJ

Priprema zaposlenih za polaganje ispita iz stranog jezika i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima, u skladu s potrebama pokrajinskih organa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema zaposlenih u pokrajinskim organima za polaganje ispita iz stranog jezika, pred komisijom koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list APV", broj 14/03, 2/06 i 18/09 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine ("Službeni list APV", broj 6/04).

Imajući u vidu sve intenzivniji proces međunarodne integracije, kao i sve učestaliju saradnju s međunarodnim organizacijama, znanje stranih jezika predstavlja jedan od osnovnih uslova za efikasno i racionalno obavljanje poslova, naročito za zaposlene koji često komuniciraju sa strancima.

CILJNA GRUPA

Zaposleni u pokrajinskim organima na svim nivoima, upućeni od strane rukovodioca organa.

Rukovodilac organa upućuje zaposlene na navedeni kurs u skladu s potrebama posla. Polaznici pohađaju nastavu u skladu s Pravilnikom o pohađanju kursa stranih jezika, koji je propisala Služba.

SADRŽAJ

priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji, visoki);

gramatika stranog jezika;

rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

pisanje službenih dopisa;

učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija;

poslovna komunikacija.

TRAJANJE

Tokom cele školske 2014/15. godine.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori stranih jezika, škole stranih jezika.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za izvođenje nastave: sredstva su obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima.

NAZIV OBUKE: KURS JEZIKA MANJINSKIH NACIONALNIH ZAJEDNICA

CILJ

Priprema zaposlenih u organima za polaganje ispita iz jezika manjinskih nacionalnih zajednica i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima, u skladu s potrebama pokrajinskih organa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema zaposlenih za polaganje ispita iz jezika manjinskih nacionalnih zajednica pred komisijom koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list APV", broj 14/03, 2/06 i 18/09 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine ("Službeni list APV", broj 6/04).

Znanje jezika manjinskih nacionalnih zajednica značajno je zbog pune primene prava pripadnika nacionalnih zajednica, shodno odredbama Zakona o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina ("Službeni list SRJ", br. 11/02, "Službeni list SCG", br. 1/03 - Ustavna povelja i "Službeni glasnik RS", br. 72/09 - dr. zakon i 97/2013 - odluka US), kojima je propisano da službena upotreba jezika nacionalnih manjina podrazumeva: korišćenje jezika nacionalnih manjina u upravnom i sudskom postupku, vođenje upravnog postupka i sudskog postupka na jeziku nacionalne manjine, upotrebu jezika nacionalne manjine u komunikaciji organa sa javnim ovlašćenjima sa građanima, izdavanje javnih isprava i vođenje službenih evidencija i zbirki ličnih i podataka na jezicima nacionalnih manjina i prihvatanje tih isprava na tim jezicima kao punovažnih, upotreba jezika na glasačkim listićima i biračkom materijalu i upotreba jezika u radu predstavničkih tela. Pokrajinska skupštinska odluka o bližem uređivanju pojedinih pitanja službene upotrebe jezika i pisama nacionalnih manjina na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 8/03, 9/03 - ispr. i 18/09 - promena naziva akta i "Službeni glasnik RS", br. 69/2010 - odluka US), takođe određuje da pripadnik nacionalne manjine ima pravo da mu se obezbedi usmeni, odnosno pismeni odgovor na jeziku na kojem se obratio organu.

CILJNA GRUPA

Zaposleni u pokrajinskim organima na svim nivoima, upućeni od strane rukovodioca organa.

Rukovodilac organa upućuje zaposlene na navedeni kurs u skladu s potrebama posla. Polaznici pohađaju nastavu u skladu s Pravilnikom o pohađanju kursa jezika manjinskih nacionalnih zajednica, koji je propisala Služba.

SADRŽAJ

priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji i visoki);

gramatika jezika nacionalnih manjinskih zajednica;

rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

pisanje službenih dopisa;

učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija;

poslovna komunikacija.

TRAJANJE

Tokom cele školske 2014/15. godine.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori jezika manjinskih nacionalnih zajednica i odgovarajuće škole jezika.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za izvođenje nastave: sredstva su obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima.

NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

CILJ

Sticanje novih i obnavljanje postojećih znanja iz normativne delatnosti, pisanje pokrajinskih propisa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Imajući u vidu da je normativna delatnost - pravno normiranje sastavni deo rada u pokrajinskim organima, potrebno je upoznati zaposlene s promenama, kao i razjasniti eventualne nedoumice u vezi s pripremom i pisanjem opštih akata koje donose Skupština i Vlada APV i pokrajinski organi uprave. Takođe, s obzirom na to što Skupština APV ima pravo predlaganja zakona i amandmana na zakone, neophodno je da se pravnici/zaposleni upoznaju sa izradom ove vrste propisa.

CILJNA GRUPA

Zaposleni u pokrajinskim organima, naročito pravnici, ali i drugi zaposleni koji su uključeni u pravno normiranje.

SADRŽAJ

Odluka o pravnom normiranju ("Službeni list APV", broj 5/08);

Jedinstvena metodološka pravila za izradu propisa ("Službeni glasnik RS", broj 21/10) (Zakonodavni odbor Narodne skupštine Republike Srbije);

procedura pred nadležnim odborima i upućivanje na sednicu Vlade AP Vojvodine;

nomotehnika;

izrada amandmana.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u izradi propisa, univerzitetski profesori i sl.).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa; snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organ; snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

CILJ

Obnavljanje znanja i otklanjanje nedoumica prilikom rešavanja u upravnim stvarima.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Pokrajinski organi rešavaju u upravnim stvarima u prvom i drugom stepenu. Upravne postupke vode, pre svega, pravnici, ali i lica koja nisu pravnici. Radi unapređivanja vođenja upravnog postupka i otklanjanja nedoumica s tim u vezi, potrebno je sprovesti obuku na dva nivoa: osnovni nivo - za zaposlene koji imaju teorijsko, ali ne i praktično znanje, te napredni nivo - za zaposlene koji godinama rade na ovim poslovima, ali imaju određenih nedoumica. Takođe, razlog za održavanje ove obuke jeste ujednačavanje prakse u pokrajinskim organima. Ujedno, novine koje su propisane Zakonom o upravnim sporovima, kao što je obavezna javna rasprava i učestvovanje predstavnika organa koji je tužen u upravnom sporu, iziskuju edukaciju za zaposlene koji do sada nisu učestvovali u ovakvim postupcima.

CILJNA GRUPA

Na osnovnom nivou, ciljna grupa jesu pravnici, ali i zaposleni koji nisu pravnici, a koji u svojstvu službenog lica rešavaju u upravnim stvarima ili obavljaju pojedine radnje u postupku.

Na naprednom nivou, ciljna grupa jesu pravnici koji rešavaju u upravnom postupku.

SADRŽAJ

Osnovni nivo:

načela upravnog postupka;

svojstvo stranke u postupku;

ovlašćenja organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

tok upravnog postupka;

izvršenje upravnog akta;

smernice za modernizaciju upravnog postupka.

Napredni nivo:

načela upravnog postupka;

svojstvo stranke u postupku;

ovlašćenja organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

tok upravnog postupka;

izvršenje upravnog akta;

rešavanje u postupku zasnivanja radnih odnosa;

upravni spor.

TRAJANJE

Osnovni nivo - dva dana.

Napredni nivo - dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u vođenju upravnog postupka, sudije Upravnog suda i sl.).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa; snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa; snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

CILJ

Cilj savetovanja jeste da se razmatranjem problematike rešenja, kao osnovnog akta regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog u pokrajinskim organima, obnovi znanje, otklone nedoumice, te doprinese stvaranju ujednačene dobre prakse prilikom regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog donošenjem rešenja.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Rešenje iz radnog odnosa jeste osnovni pojedinačni pravni akt kojim se reguliše radno-pravni položaj zaposlenog u pokrajinskim organima. Praksa pokazuje da postoje otvorena pitanja i nedoumice lica koja sastavljaju rešenja kojima se reguliše radno-pravni položaj zaposlenih. Radi unapređivanja rada pri sastavljanju rešenja, te otklanjanja postojećih nedoumica, potrebno je sprovesti savetovanje tokom kog bi se nejasnoće i neujednačena praksa razmatrali, a o otvorenim pitanjima diskutovalo, s ciljem zakonitog, efikasnog, ekonomičnog postupanja.

CILJNA GRUPA

Ciljna grupa su pravnici, odnosno ostali zaposleni koji sastavljaju rešenja iz oblasti radnih odnosa, te rukovodioci pokrajinskih organa, koji ta rešenja donose.

SADRŽAJ

izvori;

pojam rešenja;

odnos rešenja iz ZUP-a i rešenja kao akta regulisanja prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa;

načela za donošenje rešenja;

forma i sadržina rešenja;

sadržina rešenja po stavkama;

pravna sredstva (žalba/prigovor, komisija za žalbe, rokovi);

nedoumice pri sastavljanju rešenja.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u sastavljanju rešenja iz radnih odnosa, sudije iz oblasti radnih odnosa i sl.).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: PRIMENA PROPISA U VEZI S JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

CILJ

Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti sprovođenja postupka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 124/12).

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zakonom o javnim nabavkama iz 2009. godine, propisano je da naručioci treba u sistematizaciji radnih mesta da propišu i radno mesto službenika za javne nabavke, u čijem opisu poslova jeste i sprovođenje javnih nabavki. Službenik za javne nabavke trebalo bi da bude posebno obučen i sertifikovan za tu vrstu poslova. Ova obuka može koristiti kao priprema za polaganje ispita za sticanje sertifikata. Takođe, obukom se omogućavaju razmena iskustva i otklanjanje nedoumica koje nastaju na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki. Budući da je novi zakon o javnim nabavkama počeo da se primenjuje od 1. aprila 2013. godine, ova obuka je aktuelna i potrebna.

CILJNA GRUPA

Pravnici, ekonomisti i drugi zaposleni koji rade na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki, učestvuju u radu komisija za sprovođenje postupka javnih nabavki i na drugim poslovima.

SADRŽAJ

plan javnih nabavki;

vrste javnih nabavki;

oblik i sadržina (obavezni elementi) poziva za prikupljanje ponuda;

obavezna dokumentacija koju je potrebno pribaviti od ponuđača;

kriterijumi za izbor najboljeg ponuđača i odlučivanje;

obaveze organa nakon sprovedenog postupka (izrada ugovora, izveštaja, zapisnika, obaveštenja itd.).

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u sprovođenju postupaka javnih nabavki, licencirani predavači, zaposleni u Upravi za javne nabavke i sl.).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA

CILJ

Unapređivanje znanja polaznika u pogledu pripreme, planiranja i izvršenja budžeta.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Poslovi iz oblasti planiranja i izvršenja budžeta predstavljaju jednu od najznačajnijih oblasti rada. U tom smislu, potrebno je kontinuirano raditi na unapređivanju izvršenja tih poslova.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima koji obavljaju materijalno-finansijske poslove, kao i ostali zaposleni koji rade na pripremi i planiranju budžeta.

SADRŽAJ

budžetski propisi;

opšta rešenja u okviru budžetskog sistema;

izvori finansiranja;

predlozi prioritetnih oblasti finansiranja za budžetsku godinu i naredne dve fiskalne godine;

planiranje budžeta;

dostavljanje planova;

planiranje aktivnosti;

izvršenje budžeta;

nedoumice u svakodnevnom radu.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u obavljanju materijalno-finansijskih poslova i sl.)

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: FUNKCIONISANJE I INSTITUCIONALNI OKVIR EVROPSKE UNIJE

CILJ

Upoznavanje polaznika s teorijskim i praktičnim znanjima neophodnim u procesu pristupanja Evropskoj uniji, kao i upoznavanje sa istorijatom, pravnim i institucionalnim okvirima u kojima funkcioniše Evropska unija.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Proces stabilizacije i pridruživanja Republike Srbije Evropskoj uniji formalno je započet 2001. godine. Narodna skupština Republike Srbije, 9. septembra 2008. godine, ratifikovala je Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) i Prelazni trgovinski sporazum (PTS), dok je proces ratifikacije SSP u Evropskoj uniji završen 1. septembra 2013. godine, te PTS biva stavljen van snage. Takođe, 22. decembra 2009. godine, Republika Srbija je podnela kandidaturu za članstvo u Evropskoj uniji, a 1. marta 2012. godine dodeljen joj je status kandidata. Evropski lideri su na sastanku u Briselu tokom jula meseca 2013. godine odlučili da pregovori sa Srbijom o pristupanju Evropskoj uniji počnu najkasnije u januaru 2014. godine kada se očekuje i održavanje prve međuvladine konferencije. S obzirom na to što su evropske integracije strateški prioritet Republike Srbije, kao i da Republika Srbija preduzima korake u pravcu članstva u Evropskoj uniji, neophodno je da se zaposleni upoznaju sa institucijama Evropske unije, njihovim nadležnostima, načinom donošenja odluka i neophodnim koracima u procesu pristupanja Evropskoj uniji, kako bi se ojačala institucionalna sposobnost za preuzimanje obaveza prilikom i nakon pristupanja.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

istorijat Evropske unije;

osnivački akti Evropske unije i reformski ugovor (Lisabonski ugovor);

organi i institucije Evropske unije i njihove nadležnosti (Evropska komisija, Evropski savet, Evropski parlament...);

procedure za donošenja propisa i propisi Evropske unije (primarni izvori prava, sekundarni izvori prava, propisi i drugi akti koje donose organi Evropske unije);

politika proširenja Evropske unije;

kriterijumi za prijem u članstvo Evropske unije;

postupak za sticanje statusa članice Evropske unije.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu - delimično ili u celini - obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: PRIPREMA PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE

CILJ

Upoznavanje polaznika sa evropskim pretpristupnim fondovima koji su dostupni Republici Srbiji i s pravilima i standardima za pripremu projekata radi konkurisanja za dobijanje sredstava iz raspoloživih fondova.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Evropska unija propisala je formu projekata i procedure za konkurisanje s kojima je neophodno upoznati zaposlene. Obuka će osposobiti učesnike za korišćenje fondova Evropske unije, omogućiće im da samostalno formulišu projekte i strateški ih pozicioniraju u okvire definisanih prioriteta i raspoloživih finansijskih mogućnosti. Tokom obuke, polaznici će razviti veštine i znanja koja su neophodna za preuzimanje aktivne uloge u pripremi i implementaciji razvojnih projekata na lokalnom i regionalnom nivou.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

upoznavanje s načinom upravljanja, osnovnim karakteristikama i programiranjem raspoloživih fondova u okviru IPA Instrumenta za pretpristupne pomoći Evropske unije;

predstavljanje značaja pretpristupnih fondova Evropske unije;

upoznavanje s konceptima programa prekogranične saradnje i programa Zajednice, gde korisnici iz Republike Srbije imaju mogućnost učešća;

upoznavanje sa osnovnim principima upravljanja projektnim ciklusom;

upoznavanje i praktična primena pristupa logičkog okvira u formulisanju i razvijanju projektnih ideja;

upoznavanje i osposobljavanje za korišćenje instrumenata koji olakšavaju pripremu projekata (drvo problema, drvo ciljeva, SVOT analiza itd.);

upoznavanje s kriterijumima evaluacije kvaliteta projektnih ideja;

predstavljanje primera uspešnih projekata.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu - delimično ili u celini - obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE - SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA I KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA

CILJ

Upoznavanje s pojmom i vrstama sukoba interesa; Upoznavanje s konkretnim obavezama funkcionera u oblasti prijavljivanja imovine funkcionera; Upoznavanje s obavezama organa javne vlasti u pogledu obaveštavanja i vođenja evidencija o poklonima i obaveštavanja o stupanju na funkciju i prestanku funkcije.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zakonom o Agenciji za borbu protiv korupcije ("Službeni glasnik RS", broj 97/08, 53/10, 66/11 - odluka US, 67/13 - odluka US i 112/13 - autentično tumačenje) propisano je da je funkcioner dužan da se pridržava propisa koji uređuju njegova prava i obaveze i da stvara i održava poverenje građana u savesno i odgovorno vršenje javne funkcije. Zato je važna kontinuirana edukacija u ovoj oblasti.

CILJNA GRUPA

Rukovodioci pokrajinskih organa i lica koja su zadužena za dostavljanje obaveštenja o poklonima funkcionera i stupanju i prestanku funkcije.

SADRŽAJ

pojam i vrste sukoba interesa;

nespojivost i kumulacija funkcija;

obavljanje drugog posla ili delatnosti;

obaveza prijavljivanja o postojanju sukoba interesa;

članstvo u udruženju i organima udruženja;

postupak utvrđivanja povrede odredaba Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije;

nedozvoljeni uticaj na funkcionera;

registar imovine funkcionera;

prijavljivanje imovine funkcionera i poklona;

zabrana osnivanja privrednog društva ili javne službe za vreme vršenja javne funkcije;

prenos upravljačkih prava za vreme vršenja javne funkcije;

obaveza obaveštavanja Agencije u postupku javne nabavke.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u Agenciji za borbu protiv korupcije i sl.).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu;

troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu - delimično ili u celini - obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: PREVENCIJA KORUPCIJE - LIČNA I PROFESIONALNA ETIKA

CILJ

Podizanje antikorupcijske svesti, razvijanje ličnog integriteta i etičkih kompetencija, odgovornosti i profesionalnosti, sticanje znanja i veština za primenu mehanizama za sprečavanje korupcije.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Edukacije na temu etike sastavni su deo usavršavanja i razvijanja kapaciteta državnih službenika s ciljem sprečavanja korupcije. Zato je ova vrsta edukacija najčešća mera propisana organima javne vlasti, nakon završenog prvog kruga izrade planova integriteta.

CILJNA GRUPA

Seminar je prvenstveno namenjen rukovodiocima pokrajinskih organa i rukovodiocima srednjeg nivoa (zamenik pokrajinskog sekretara, podsekretar, pomoćnik, načelnik odeljenja, šef odseka, rukovodilac grupe i sl.), ali i drugima.

SADRŽAJ

nastanak korupcije na ličnom i institucijalnom nivou;

lični, profesionalni, institucionalni i društveni integritet;

ideja i uloga nezavisnih državnih tela u sprečavanju korupcije;

izvori vrednosti;

moralni razvoj individue;

etičke dileme;

Poterov model rešavanja etičkih dilema;

preuzimanje odgovornosti;

definisanje pravila i uloga u institucijama;

lična odgovornost;

mitovi o korupciji;

sukob interesa;

kulturni obrasci i korupcija: normalizacija neetičkog ponašanja;

najčešće etičke dileme u radnom okruženju;

uzbunjivači;

upravljanje sukobom interesa u instituciji;

regulacija poklona.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u Agenciji za borbu protiv korupcije i sl.).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu;

troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: KANCELARIJSKO POSLOVANJE

CILJ

Razumevanje osnovnih pojmova, pravila i procedura kancelarijskog poslovanja.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem rada u pokrajinskim organima s načelima i pravilima kancelarijskog poslovanja, od čega zavisi i njihov uspešan i pravilan rad.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

propisi kojima je regulisano kancelarijsko poslovanje;

osnovni pojmovi u kancelarijskom poslovanju;

primanje, otvaranje, pregledanje i raspoređivanje pošte;

evidentiranje akata i predmeta;

omot spisa;

rokovnik;

razvođenje akata;

opremanje pošte;

arhiviranje i čuvanje predmeta;

službeni akt;

nadzor nad primenom propisa u kancelarijskom poslovanju;

najčešće greške.

TRAJANJE

Jedan dan.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu;

troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU

CILJ

Razvijanje svesti zaposlenih za potrebe primene mera za bezbednost i zdravlje na radnom mestu i u radnoj okolini. Upoznavanje sa zakonskim obavezama poslodavca i zaposlenih. Način organizovanja bezbednog i zdravog rada i izrada akta o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba osposobljavanja za bezbedan i zdrav rad − u smislu organizovanja u pokrajinskim organima, te upoznavanje odgovornih lica sa obavezama i načinom upravljanja rizikom.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima i rukovodioci organizacionih jedinica u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

pojmovi i značenja;

mere zaštite i smanjenja rizika;

značaj i ciljevi implementacije;

planiranje upravljanja rizicima;

Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu: prava, obaveze i odgovornosti činilaca sistema bezbednosti i zdravlja na radu na nivou poslodavca;

podzakonski propisi kojima su prenete direktive Evropske unije u nacionalno zakonodavstvo;

procena rizika na radnom mestu i u radnoj okolini;

poslovi lica za bezbednost i zdravlje na radu.

TRAJANJE

Jedan dan.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: MOBING - SPREČAVANJE I ZAŠTITA OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU

CILJ

Upoznavanje zaposlenih sa osnovnim elementima Zakona o sprečavanju zlostavljanja na radu ("Službeni glasnik RS", br. 36/10) i Pravilnika o pravilima ponašanju poslodavaca i zaposlenih u vezi s prevencijom i zaštitom od zlostavljanja na radu ("Službeni glasnik RS", br. 62/10).

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Praksa je pokazala da mnogi zaposleni nemaju jasnu predstavu o tome šta tačno znači mobing. Važno je praviti razliku između prava, obaveza i odgovornosti poslodavca i zaposlenog iz radnog odnosa (odnosno na osnovu rada) i uznemiravanja, diskriminacije, zlostavljanja i lošeg ophođenja prema zaposlenom. Polaznici će imati priliku da na seminaru dobiju odgovore i da razreše nedoumice koje imaju.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

pojam i manifestacije mobinga;

problemi prepoznavanja mobinga u radnom okruženju;

Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radu - primena u državnim organima;

Pravilnik o pravilima ponašanja poslodavaca i zaposlenih u vezi s primenom zakona;

ostvarivanje prava iz radnog odnosa;

uloga osobe za podršku;

iskustva iz prakse.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu;

troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

CILJ

Razvijanje prezentacijskih sposobnosti i veština javnih nastupa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zaposleni, posebno oni koji su na rukovodećim radnim mestima, često imaju potrebu da govore pred većom grupom ljudi. Budući da su za uspešan nastup potrebni određeno znanje i veštine, neophodno je da se zaposleni obuče za to.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima. Prednost imaju oni koji u okviru opisa radnih mesta imaju obaveze prezentacija i javnih nastupa, kao i oni koji se nalaze na rukovodećim radnim mestima.

SADRŽAJ

priprema prezentacija;

metode prezentovanja;

izbor tehničke podrške;

korišćenje prezentacijskih alata na računaru;

veština nastupa pred većim brojem lica - javni nastup.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

CILJ

Obnavljanje stečenog i sticanje novog znanja iz oblasti gramatike, pravopisa i dobrog stila. Rešavanje jezičkih nedoumica koje se često javljaju u radu organa uprave. Stručna pomoć u pogledu teškoća i dilema, primetnim u svakodnevnom izražavanju i pisanju.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem pojedinačnih i opštih akata u organima pokrajinske uprave sa standardima srpskog književnog jezika. Neophodnost da se nauči odnosno utvrdi pravilno pisanje i izražavanje. Ukazivanje na rđave odlike birokratskog stila i na potrebu da se jezik pokrajinske administracije uskladi s važećim jezičkim normama.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima koji se pisano i usmeno služe srpskim jezikom, bilo kao maternjim, bilo kao drugim jezikom.

SADRŽAJ

birokratizacija standardnog srpskog jezika - razlozi, istorijat, primeri;

osobine birokratskog jezika: preopširnost, komplikovanost, neodređenost, stereotipnost;

nasilne promene rečnika;

birokratske konstrukcije i jezički obrti;

karakteristične gramatičke, pravopisne i stilske greške u jeziku administracije.

TRAJANJE

Jedan dan.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

CILJ

Upoznavanje zaposlenih s načelima komunikacije i veštinama potrebnim za rešavanje konflikata.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Tokom rada zaposleni se susreću s velikim brojem stranaka. Radi poboljšanja komunikacije, potrebno je sprovesti obuku iz ove oblasti, s ciljem zadovoljavanja potreba građana za uslužnom upravom.

Takođe, zaposleni u radu svakodnevno komuniciraju međusobno. Ponekad zbog loše komunikacije dolazi do konflikata, što se odražava na radnu atmosferu, a samim tim i na izvršavanje poslova. Da bi se predupredili ovakvi problemi i poboljšala komunikacija, potrebna je ovakva obuka za zaposlene.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

pojam i značaj komunikacije;

osnovni pojmovi asertivne komunikacije;

asertivna prava;

empatija;

davanje i primanje povratne informacije;

rešavanje konflikata.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz organizacija koje se bave poslovnom psihologijom, psiholozi i sertifikovani treneri.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: TIMSKI RAD, RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

CILJ

Sticanje znanja o formiranju i organizaciji rada u timu, o unapređivanju timskog rada, komunikaciji, zajedništvu, zatim upoznavanje sa stilovima rukovođenja i s veštinama pregovaranja i odlučivanja.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Timski rad pruža mogućnost efikasnijeg i boljeg obavljanja poslova. Imajući u vidu savremene tendencije - da se izvršenje poslova poverava određenom timu - neophodno je da se rukovodioci upoznaju s principima rukovođenja timom. Takođe, kako su osnovni elementi dobrog timskog rada jedinstven status, dobra komunikacija, učestvovanje, zajedništvo, lični razvoj, pravednost, fleksibilnost, odgovornost i jasna vizija, te isti ciljevi i pravila rada, potrebno je da se i svi zaposleni uključe u seminare koji se bave ovim temama.

CILJNA GRUPA

Zaposleni raspoređeni na rukovodeća radna mesta i svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

karakteristike tima;

formiranje i rukovođenje timom;

odabir članova tima, uloge u timu;

razvoj tima, faze formiranja;

priznavanje i nagrade;

grupna kohezija;

komunikacija u timu;

stilovi rukovođenja;

veštine pregovaranja;

veštine odlučivanja.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci koji se bave poslovnom psihologijom.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

CILJ

Upoznavanje polaznika sa uzrocima i posledicama lošeg upravljanja vremenom, tehnikama povećanja opšte produktivnosti zaposlenih i boljeg iskorišćavanja vremena.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Upravljanje vremenom u osnovi je efikasnog izvršavanja zadataka, smanjuje broj grešaka nastalih u radu, omogućava poštovanje postavljenih rokova. Takođe, upravljanje vremenom jeste važno i u ostvarenju adekvatnih odnosa između zaposlenih, kao i između zaposlenih i rukovodilaca.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

šta je upravljanje vremenom;

uzroci lošeg upravljanja vremenom;

posledice lošeg upravljanja vremenom;

kradljivci vremena;

tehnike upravljanja vremenom;

delegiranje;

drugo.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

CILJ

Ciljevi treninga jesu razumevanje principa nastajanja kako pozitivnih, tako i negativnih emocija, te povezanosti koja postoji između emocija, misli i ponašanja; informisanje o osnovnim greškama u razmišljanju koje dovode do preteranih, neadekvatnih emocija; učenje prepoznavanja sopstvenih emocija.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Emocionalno pismena komunikacija smanjuje nefunkcionalne konflikte nastale zbog neadekvatnog upravljanja emocijama, poboljšava i unapređuje međuljudske odnose što vodi većem zadovoljstvu zaposlenih i boljem i kvalitetnijem obavljanju poslova i funkcionisanju u aktivnostima u vezi s poslom.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

upoznavanje s veštinama slobodnog izražavanja ljubavi i naklonosti prema sebi i drugima;

uviđanje povezanosti između mišljenja, osećanja i ponašanja;

razlike između funkcionalnih i nefunkcionalnih neprijatnih osećanja;

uviđanje pozitivnih funkcija neprijatnih osećanja;

drugo.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. psiholozi i sertifikovani treneri).

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

CILJ

Upoznavanje polaznika s pojmom stresa i njegovim posledicama, te ovladavanje tehnikama za prevenciju i prevazilaženje stresa.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Stres je danas jedan od najčešćih problema koje navode zaposleni. Prevencija stresa jeste izuzetno važna i ima dvostruku korist - za samog zaposlenog i za organizaciju.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

šta je stres i simptomi stresa;

vrste stresa;

uzroci i posledice stresa;

"sagorevanje" na poslu;

strategije suočavanja sa stresom;

tehnike relaksacije.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

NAZIV OBUKE: POVEĆANJE EFIKASNOSTI RADA PUTEM PODSTICANJA KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI

CILJ

Identifikovanje prakse i smernica koje razvijaju kreativno razmišljanje i stvaraju inovativno radno okruženje; proizvodnja, vrednovanje i izbor nove ideje; promena navika s ciljem poboljšavanja kreativnosti i inovativnosti; poboljšanje timskog rada, saradnje i radnog učinka; vežbanje kreativnih metoda razmišljanja i generisanja ideja i rešenja;

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Dizajn obuke je takav da se može koristiti u različitim situacijama na poslu. Obuka pomaže zaposlenima u razvijanju novih metoda rešavanja problema, novih ideja, u planiranju sastanaka, različitih događaja, u poboljšavanju timskog rada i saradnje i uvođenju inovacija. Primenjuje se kreativno razmišljanje na poslu.

CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u pokrajinskim organima.

SADRŽAJ

definisanje kreativnosti i inovativnosti;

inovacije efikasnosti, inovacije korišćenja, radikalne inovacije;

kreativno rešavanje problema;

analiziranja, vrednovanje i izbor ideje;

nacionalni sistem vrednosti i organizaciona kultura kao činioci kreativnosti;

timska kreativnost - timska inovativnost;

stimulacija kreativnosti;

GAME model.

TRAJANJE

Dva dana.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

POTREBNA SREDSTVA

Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi korišćenja prostora za održavanje obuke, ukoliko se prostor ne obezbedi bez naknade u salama Skupštine i Vlade APV, kao i drugim objektima za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar za obuke u profesionalnim i radnim veštinama" u Novom Sadu; troškove snosi Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi prevoza, ukoliko na dan održavanja obuke nisu na raspolaganju prevozna sredstva Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi izrade propratnog materijala za učesnike obuke, ukoliko ga ne izradi Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

troškovi smeštaja, ishrane i osveženja polaznika - snose ih organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje;

troškovi koji se ne mogu unapred predvideti - snosi ih Služba, s razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima;

ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.