>
ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "HIGIJENA" ZAJEČAR

("Sl. list grada Zaječara", br. 46/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Osnivanje javnog preduzeća

Član 1

Grad Zaječar (u daljem tekstu Osnivač) osniva Javno komunalno preduzeće "Higijena" Zaječar (u daljem tekstu: javno preduzeće) radi pružanja usluga zoohigijene (životinje lutalice), održavanja javnih zelenih površina, upravljanja pijacama, upravljanja grobljima, na teritoriji grada Zaječara.

Ciljevi osnivanja

Član 2

Javno preduzeće osniva se i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga, a posebno:

- hvatanje, zbrinjavanje, i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene;

- održavanje javnih zelenih površina, tekuće i investiciono održavanje i sanacija zelenih površina i priobalja;

- upravljanje pijacama, održavanje i organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda;

- upravljanje i održavanje groblja, sahranjivanje, prevoz posmrtnih ostataka umrlog od mesta smrti do mrtvačnice na groblju;

Predmet odluke

Član 3

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište Javnog preduzeća;

- pretežna delatnost Javnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća;

- zastupanje Javnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi Javnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Higijena" je grad Zaječar, ulica Trg Oslobođenja broj 1.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 7

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 8

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Higijena". Zaječar.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Higijena", Zaječar.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 9

Sedište Javnog preduzeća je u Zaječaru, ulica Vojvode Putnika broj 7a.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 10

Javno preduzeće ima svoj pečat i štambilj, koji sadrže naziv i sedište Javnog preduzeća.

Izgled i sadržina pečata i štambilja utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 11

Javno preduzeće "Higijena" se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 12

Javno preduzeće ''Higijena" posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 13

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 96.09 - ostale nepomenute lične uslužne delatnosti, usluge hvatanja, zbrinjavanja i smeštaja napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) i uklanjanje leševa životinja sa javnih površina

- 96.03 - pogrebna i srodna delatnost, sahranjivanje ljudskih i životinjskih leševa

Pored navedenih Javno preduzeće će obavljati i sledeće delatnosti:

- 01.19 - gajenje ostalih jednogodišnjih i dvogodišnjih biljaka

- 01.29 - gajenje ostalih višegodišnjih biljaka

- 01.30 - gajenje sadnog materijala

- 02.10 - gajenje šuma i ostale šumske delatnosti

- 02.20 - seča drveća

- 46.22 - trgovina na veliko cvećem i sadnicama

- 47.76 - trgovina na malo cvećem, sadnicama, semenjem i đubrivima

- 47.8 - trgovina na malo na tezgama i pijacama

Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 14

Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1. tehničke opremljenosti;

2. kadrovske osposobljenosti;

3. bezbednosti i zdravlja na radu;

4. zaštite i unapređenja životne sredine i

5. drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 15

Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 13. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad Zaječar, kao osnivač prema Javnom preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni kapital Javnog preduzeća iznosi 50.000,00 RSD.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i grada osnivača, sa druge strane.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele, upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje grad, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i vršenjem usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Raspodela dobiti

Član 21

Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.

Načela za određivanje cene usluga

Član 22

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Visina naknade za izvršene komunalne usluge formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 23

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 24

Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 26. ove Odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju Skupštini grada.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 25

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.

Planovi i programi

Član 26

Planovi i programi Javnog preduzeća su:

- plan i program razvoja Javnog preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi,

Planovi i programi Javnog preduzeća dostavljaju se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 27

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 28

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut Javnog preduzeća,

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkiji obavljanja delatnosti od opšteg interesa

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Član 29

Gradsko veće daje saglasnost na:

1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 30

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 31

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 32

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,

- ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 33

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 34

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština.

Član 35

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje usluge može pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Zaječar.

Pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti

Član 36

Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 37

Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su: Nadzorni odbor i Direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 38

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 39

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano javno preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 40

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 41

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća;

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 42

Predsednik i članovi Nadzornog odbora obavljaće svoju funkciju bez nadoknade.

2) Direktor

Član 43

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu ("Službeni glasnik RS", broj 24/05, 61/05 i 64/09).

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 44

Direktor Javnog preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6. predlaže finansijske izveštaje;

7. izvršava odluke nadzornog odbora;

8. vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom Javnog preduzeća.

Zarada direktora

Član 45

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Mandat direktora

Član 46

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 47

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 48

Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 49

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 50

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 51

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 52

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

U slučaju da se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada nadležni izvršni organ jedinice lokalne uprave preuzima neophodne mere, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjene posledice i to:

1) Uvođenje radne obaveze,

2) Radno angažovanje zaposlenih iz drugih tehničko tehnoloških sistema ili zapošljavanje i radno angažovanje novih lica,

3) Pokretanje postupka za utvrđivanje odgovornosti direktora i predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Unutrašnja organizacija

Član 53

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug rada organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Radni odnosi

Član 54

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 55

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 56

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 57

Rad Javnog preduzeća je javan.

Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 58

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 59

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 60

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

Član 61

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".