ODLUKA

O SAVETNIKU ZA ZAŠTITU PRAVA PACIJENATA NA TERITORIJI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 30/2013)

Član 1

Ovom odlukom uređuje se organizovanje, finansiranje i uslovi rada savetnika pacijenata, u skladu sa potrebama pacijenata i kapacitetima zdravstvene službe na teritoriji grada, a u svrhu zaštite prava pacijenata.

Član 2

Savetnik pacijenata obavlja poslove zaštite prava pacijenata po podnetim prigovorima i pruža potrebne informacije i savete u vezi sa pravima pacijenata.

Član 3

Poslove savetnika pacijenata obavlja diplomirani pravnik sa položenim stručnim ispitom za rad u organima državne uprave, sa najmanje 3 godine radnog iskustva u struci i poznavanjem propisa iz oblasti zdravlja.

Član 4

Savetnik pacijenata ima službenu legitimaciju, kojom se identifikuje prilikom dolaska u zdravstvenu ustanovu, privatnu praksu, i drugo pravno lice koje obavlja određene poslove iz zdravstvene delatnosti.

Obrazac i sadržinu zdravstvene legitimacije propisuje ministar nadležan za poslove zdravlja.

Član 5

Zdravstvena ustanova, privatna praksa i pravna lica iz člana 4. stav 1. dužna su da na vidnom mestu istaknu ime i prezime, radno vreme savetnika pacijenata, kao adresu i broj telefona na koji se pacijent može obratiti radi zaštite svojih prava.

Član 6

Pacijent, odnosno njegov zakonski zastupnik, može podneti prigovor savetniku pacijenata, pismeno ili usmeno na zapisnik.

Po prigovoru, savetnik pacijenata odmah, a najkasnije u roku od pet radnih dana od dana podnošenja prigovora, utvrđuje sve bitne okolnosti i činjenice u vezi sa navodima iznetim u prigovoru.

Član 7

U cilju efikasnog rada savetnika pacijenata, zdravstvena ustanova, privatna praksa i pravna lica dužni su da savetniku pacijenata, u prisustvu zdravstvenog radnika, omoguće uvid u medicinsku dokumentaciju pacijenta, koja je u vezi sa navodima iznetim u prigovoru.

Zdravstvena ustanova, privatna praksa i pravna lica obavezni su da, na zahtev savetnika pacijenata, u postupku po prigovoru, bez odlaganja, a najkasnije u roku od pet radnih dana, dostave savetniku pacijenata sve tražene informacije, podatke i mišljenja.

Nakon utvrđivanja svih relevantnih činjenica i okolnosti, savetnik pacijenata sačinjava izveštaj, koji odmah, a najkasnije u roku od tri radna dana, dostavlja podnosiocu prigovora, rukovodiocu organizacione jedinice i direktoru zdravstvene ustanove, odnosno osnivaču privatne prakse.

Direktor zdravstvene ustanove, odnosno osnivač privatne prakse, obavezan je da u roku od pet radnih dana od dobijanja izveštaja savetnika pacijenata, dostavi savetniku pacijenata obaveštenje o postupanju i preduzetim merama u vezi sa prigovorom.

Član 8

Podnosilac prigovora, koji je nezadovoljan izveštajem savetnika pacijenata, može se, u skladu sa zakonom, obratiti Savetu za zdravstvo grada Kraljeva, zdravstvenoj inspekciji, odnosno nadležnom organu organizacije zdravstvenog osiguranja kod koje je pacijent zdravstveno osiguran.

Član 9

Savetnik pacijenata dostavlja mesečni izveštaj o podnetim prigovorima direktoru zdravstvene ustanove, radi njegovog informisanja i preduzimanja određenih mera u okviru njegove nadležnosti.

Savetnik pacijenata dostavlja tromesečni, šestomesečni i godišnji izveštaj Savetu za zdravstvo grada Kraljeva.

Način postupanja po prigovoru, obrazac i sadržaj zapisnika i izveštaja savetnika pacijenata propisuje ministar zdravlja.

Član 10

Finansiranje rada savetnika pacijenata vršiće se iz budžeta grada Kraljeva.

Član 11

Novčanom kaznom od 20.000 do 50.000 dinara kazniće se za prekršaj savetnik pacijenata, ako ne dostavlja mesečni izveštaj direktoru zdravstvene ustanove, odnosno tromesečni, šestomesečni i godišnji izveštaj Savetu za zdravstvo grada Kraljeva (član 9. stav 1. i stav 2.).

Član 12

Nadzor nad radom savetnika pacijenata vršiće Savet za zdravstvo grada Kraljeva i ministarstvo nadležno za poslove zdravlja.

Član 13

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".