ODLUKA
O POSTAVLJANJU MANJIH MONTAŽNIH, POKRETNIH I DRUGIH OBJEKATA PRIVREMENOG KARAKTERA NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE

("Sl. list grada Pančeva", br. 2/2014 - prečišćen tekst)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi, način postavljanja, korišćenja i uklanjanja manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene.

Površina javne namene jeste prostor određen planskim dokumentom za uređenje ili izgradnju objekata javne namene ili javnih površina za koje je predviđeno utvrđivanje javnog interesa u skladu sa posebnim zakonom (ulice, trgovi, parkovi i druge površine).

Član 2

Manji montažni objekti, pokretni objekti i uređaji i drugi objekti privremenog karaktera, koji se mogu postaviti na površinama javne namene, u smislu ove odluke su:

Privremeni montažni objekti:

1. kiosci;

2. kontejneri za monitoring;

3. bašte;

4. javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište;

5. otvoreni ugostiteljski sadržaji.

Pokretni objekti i uređaji:

1. automati i frižideri za prodaju sladoleda, rashladne vitrine i pokretne reklamne vitrine;

2. uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene i američkih krofnica;

3. pokretne tezge i praznične tezge;

4. pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća);

5. platoi za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda iz vozila;

6. promotivni plato;

7. objekti za izvođenje zabavnih programa;

8. horizontalne reklame;

9. reklamni panoi (bilbordi, reklamne table) i pokretni mobilijar (klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije.

- Drugi objekti:

1. spomenici, spomen obeležja i skulpturalna dela;

2. mobilijar sportskog karaktera (trenažer stene za sportsko penjanje, fitnes mobilijar, skejt parkovi, šahovske table i slično);

3. zauzeće javne površine građevinskim materijalom i izvođenje građevinskih radova;

4. čileri.

II USLOVI ZA POSTAVLJANJE OBJEKATA I UREĐAJA

Član 3

Na površinama javne namene, u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom mogu se privremeno postaviti kiosci, kontejneri za monitoring, bašte, javne telefonske govornice, kiosk sa nadstrešnicom za autobusko stajalište, otvoreni ugostiteljski sadržaji (u daljem tekstu: privremeni montažni objekti).

Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština) na inicijativu Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP "Direkcija") i Gradske uprave - Sekretarijata za urbanizam, građevinske i stambeno-komunalne poslove (u daljem tekstu: nadležnog sekretarijata) donosi Pravilnik o uslovima za postavljanje privremenih montažnih objekata na površinama javne namene, a koji se odnosi na kioske, kioske sa nadstrešnicom za autobusko stajalište i otvorene ugostiteljske sadržaje.

Pravilnikom se utvrđuju posebni uslovi za postavljanje privremenih montažnih objekata kao što su određivanje delatnosti koja se može obavljati u objektu, određeni tip, oblik, dimenzije, vrste materijala i sl. kao i obaveza pribavljanja saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu (u daljem tekstu: Zavod) za postavljanje privremenog montažnog objekta u delovima naseljenih mesta: zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg, i sl.).

Izmene i dopune Pravilnika vrše se po postupku propisanom za njegovo donošenje.

Član 4

Na površinama javne namene, u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom, mogu se privremeno postaviti automati i frižideri za prodaju sladoleda, rashladne vitrine, pokretne reklamne vitrine, uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja i šećerne pene, američkih krofnica, pokretne tezge, praznične tezge, pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća), platoi za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda iz vozila, objekti za izvođenje zabavnih programa (u daljem tekstu: pokretni objekti i uređaji).

Skupština na inicijativu JP "Direkcije" i nadležnog sekretarijata donosi Plan o tehničkim uslovima za privremeno postavljanje pokretnih objekata i uređaja na površinama javne namene (u daljem tekstu: Plan).

Planom se bliže utvrđuju lokacije za postavljanje pokretnih objekata i uređaja, kao i obaveza pribavljanja saglasnosti Zavoda za postavljanje pokretnih objekata i uređaja u delovima naseljenih mesta: zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostorno kulturno-istorijsku celinu, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg i sl.)

Izmene i dopune Plana vrše se po postupku propisanom za njegovo donošenje.

Član 5

Na površinama javne namene, u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom mogu se privremeno postaviti spomenici, spomen obeležja, skulpturalna dela, mobilijar sportskog karaktera (trenažer stene za sportsko penjanje, fitnes mobilijar, skejt parkovi, šahovske table i sl.) i čileri.

Uslovi kojima se propisuju tehničke karakteristike spomenika, spomen obeležja, skulpturalnih dela utvrđuju se na osnovu tehničke informacije koju izdaje JP "Direkcija", a postoji i obaveza pribavljanja saglasnosti Zavoda, za postavljanje spomenika, spomen obeležja, skulpturalnih dela u delovima naseljenih mesta, zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostorno kulturno-istorijsku celinu, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg i sl).

Član 6

Skupština ovlašćuje JP "Direkcija" da u ime grada, donose akta u skladu sa ovom odlukom.

Skupština ovlašćuje JKP "Higijena" Pančevo, da u ime grada, donosi Odluku o davanju saglasnosti za korišćenje površine javne namene kada se postavljaju bašte na mestima za parkiranje.

Za korišćenje površine javne namene, plaća se lokalna komunalna taksa, koja se uvodi posebnom odlukom Skupštine, u različitoj visini zavisno od površine kioska i od zona u kojoj se površina javne namene nalazi. Površina javne namene se deli na pet zona koje su definisane posebnom odlukom Skupštine kojom se uvodi lokalna komunalna taksa.

Komunalne takse ne plaćaju se za korišćenje prava, predmeta i usluga od strane državnih organa i organizacija, organa i organizacija teritorijalne autonomije i jedinica lokalne samouprave, kao i od strane subjekata prema kojima Republika Srbija, AP Vojvodina i grad Pančevo vrši prava osnivača.

Kada se kao podnosioci zahteva za postavljanje manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene, pojavljuju pravna lica, preduzetnici i fizička lica čije su delatnosti: stari, umetnički zanati, narodna radinost, registrovana poljoprivredna gazdinstva, sportske organizacije, političke stranke, sindikati, crkve, verske zajednice, nedobitna udruženja, a za potrebe organizovanja manifestacija od interesa za grad Pančevo, koje se finansiraju delom iz Budžeta grada Pančeva, plaća se lokalna komunalna taksa umanjena za 99 %.

Član 7

Prilikom zauzimanja javnih saobraćajnih površina radi postavljanja kioska, bašti, tezgi i drugih pokretnih objekata i uređaja, moraju biti ispunjeni sledeći uslovi:

- širina slobodnog prolaza za pešake na trotoaru mora iznositi najmanje 1,60 m;

- moraju biti obezbeđeni trouglovi preglednosti na ukrštanjima puteva, protočnost i bezbednost motornog, biciklističkog i pešačkog saobraćaja;

- da udaljenost od ivice kolovoza iznosi najmanje 0,80 m.

Član 8

Za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja za postavljanje kioska na površinama javne namene određuje se garantni iznos.

Garantni iznos iz stava 1. ovog člana iznosi za:

I zonu:

80.000,00 dinara

II zonu:

65.000,00 dinara

III zonu:

50.000,00 dinara

IV zonu:

45.000,00 dinara

V zonu:

35.000,00 dinara

U slučaju da po raspisanom javnom oglasu nema prijavljenih učesnika, raspisaće se novi javni oglas u kojem je garantni iznos iz prvog stava umanjen za 20%.

Depozit za uklanjanje kioska, letnje bašte i objekata za izvođenje zabavnih programa iznosi 10.000,00 dinara i uplaćuje se na žiro račun budžeta grada Pančeva.

Početni jednokratni iznos u cilju sticanja prava za korišćenje površine javne namene radi postavljanja kioska iznosi 30.000,00 dinara.

III PRIVREMENI MONTAŽNI OBJEKTI

1. Kiosci

Član 9

Za postavljanje ili montiranje (u daljem tekstu: postavljanje) kioska može se dati na korišćenje deo površine javne namene čija površina ne prelazi 7,00 m² i to na period koji ne može biti duži od 10 godina.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, ukoliko se ukaže potreba za postavljanje privremenih montažnih objekata koji će zauzimati veću površinu od propisane, nadležni sekretarijat obrazovaće Komisiju koja će odlučivati, uz saglasnost Gradonačelnika grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik), o opravdanosti ovakve potrebe, odnosno zahteva tj. usklađenosti sa ovom odlukom, planskim aktima i Pravilnikom.

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana od kojih se zamenik i jedan član biraju od predstavnika zaposlenih u JP "Direkcija".

Član 10

Kioskom, u smislu ove odluke, smatra se tipski montažno-demontažni objekat koji se ne može zidati već samo postavljati kao gotov proizvod u skladu sa Pravilnikom.

Ukoliko se kiosk ne postavlja na postojeći trotoar ili drugu uređenu javnu površinu, isti se može postaviti samo na prethodno urađenu betonsku ploču koja je iznad terena maksimum 10 cm u gabaritima kioska.

Član 11

Davanje na korišćenje dela površine javne namene na određeno vreme radi postavljanja kioska vrši se putem javnog nadmetanja, a u slučajevima utvrđenim ovom odlukom i neposrednom pogodbom.

Nadzorni odbor JP "Direkcije" donosi Odluku o raspisivanju javnog oglasa za korišćenje dela površine javne namene putem javnog nadmetanja (u daljem tekstu: javni oglas).

Član 12

Javni oglas obavezno sadrži:

1. podatke o mestu i površini dela površine javne namene (prema Pravilniku),

2. tip i površinu kioska koji može da se postavi na delu površine javne namene,

3. delatnost koja može da se obavlja u kiosku,

4. period na koji se deo površine javne namene daje na korišćenje,

5. iznos lokalne komunalne takse za korišćenje dela površine javne namene,

6. početni jednokratni iznos u cilju sticanja prava za korišćenje dela površine javne namene radi postavljanja kioska (u daljem tekstu: početni jednokratni iznos),

7. visinu garantnog iznosa za učešće u postupku javnog nadmetanja (u daljem tekstu: garantni iznos),

8. visinu depozita na ime troškova za uklanjanje kioska sa dela površine javne namene nakon prestanka prava korišćenja (u daljem tekstu: depozit),

9. podatke o dokumentaciji koju su dužni da podnesu učenici neposredno pre započinjanja postupka javnog nadmetanja,

10. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,

11. naznaku da će deo površine javne namene dobiti na korišćenje učesnik u postupku javnog nadmetanja koji ponudi najviši jednokratni iznos,

12. naznaku da uplatom garantnog iznosa učesnik u postupku prihvata uslove iz javnog oglasa,

13. naznaku da učesnik u postupku javnog nadmetanja kome je dat deo površine javne namene radi postavljanja kioska, u slučaju odustanka gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa i eventualnog uplaćenog jednokratnog iznosa,

14. Podaci za priključenje na komunalnu infrastrukturu, odnosno o komunalnoj opremljenosti lokacije,

15. uverenje Sekretarijata za poresku administraciju kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva, i

16. druge uslove kojima se utvrđuju prava i obaveze učesnika u pogledu davanja dela površine javne namene za postavljanje kioska.

Oglas iz stava 1. ovog člana objavljuje se na oglasnoj tabli JP "Direkcije" i u lokalnom listu.

Član 13

Postupak za davanje na korišćenje dela površine javne namene za postavljanje kioska putem javnog nadmetanja sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja na korišćenje dela površine javne namene za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.

Predsednika, zamenika predsednika, jednog člana i zamenika jednog člana imenuje Nadzorni odbor JP "Direkcije" iz redova zaposlenih u JP "Direkcija", a jednog člana i njegovog zamenika iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva imenuje Gradonačelnik. Komisija, nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja za davanje na korišćenje površine javne namene, donosi Odluku o dodeli na korišćenje površine javne namene za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Odluka o dodeli).

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja JP "Direkcija".

JP "Direkcija" je dužna da pre otpočinjanja postupka dodele površine javne namene pribavi od nadležnih preduzeća informaciju o komunalnoj opremljenosti lokacije.

Član 14

Pre započinjanja javnog nadmetanja Komisija:

- utvrđuje da li je oglašavanje javnog nadmetanja obavljeno u skladu sa ovom odlukom,

- konstatuje koliko je zainteresovanih lica prisutno na javnom nadmetanju, odnosno da li je prisutno najmanje dva lica i proverava da li su ista uplatila garantni iznos čija je visina navedena u oglasu,

- proverava da li zainteresovana lica poseduju dokaz o pravu učešća na javnom nadmetanju (ličnu kartu, ovlašćenje).

Član 15

Ako su ispunjeni uslovi iz prethodnog člana, predsednik Komisije objavljuje da se može započeti sa javnim nadmetanjem.

Predsednik Komisije objavljuje početni jednokratni iznos i poziva učesnike javnog nadmetanja da uzmu učešće u javnom nadmetanju.

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji jednokratni iznos nudi.

Predsednik Komisija pita tri puta da li neko daje više od najvećeg ponuđenog jednokratnog iznosa i konstatuje posle trećeg poziva, koji je najveći ponuđeni jednokratni iznos, kao i ime lica koje je taj iznos ponudio.

Član 16

Komisija vodi zapisnik o javnom nadmetanju. Učesnik javnog nadmetanja koji je ponudio najveći jednokratni iznos dužan je da odmah, na poziv predsednika Komisije, potpiše izjavu da je ponudio najveći jednokratni iznos, sa naznakom visine tog iznosa.

Predsednik Komisije, zatim objavljuje da je javno nadmetanje završeno.

Član 17

Odluka o dodeli objavljuje se neposredno nakon licitacije usmeno učesnicima na licitaciji i pismeno na oglasnoj tabli JP "Direkcije" u roku od 3 dana od dana održavanja licitacije.

Na odluku Komisije učesnik u postupku javnog nadmetanja može uložiti prigovor Nadzornom odboru JP "Direkcije" u roku od 3 dana od dana njenog objavljivanja na oglasnoj tabli JP "Direkcija".

Nadzorni odbor JP "Direkcije" rešava po prigovoru u roku od 15 dana od isteka roka iz stava 2. ovog člana. Odluka doneta po prigovoru je konačna i objavljuje se na oglasnoj tabli JP "Direkcija" u roku od 3 dana od dana donošenja.

Član 18

Licu koje nije steklo pravo na deo površine javne namene za postavljanje kioska vraća se uplaćeni garantni iznos u roku od 8 dana od konačnosti odluke o dodeli na korišćenje površine javne namene, u uplaćenom iznosu bez kamate.

Lice u postupku javnog nadmetanja koji, u roku od 8 dana, od dana konačnosti Odluke o dodeli, ne potpiše Izjavu o prihvatanju uslova iz ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa.

Lice u postupku javnog nadmetanja, koje je steklo pravo na deo površine javne namene za postavljanje kioska dužno je da pre donošenja Odluke o izboru korisnika, uplati najveći izlicitirani jednokratni iznos i utvrđeni depozit i JP "Direkciji" dostavi dokaz o izvršenim uplatama.

Najveći izlicitirani jednokratni iznos je osnov za ostvarivanje prava korišćenja površine javne namene i predstavlja prihod budžeta grada Pančeva.

Ukoliko lice ne postupi u skladu sa prethodnim stavom, smatra se da je odustalo od prava za postavljanje kioska, u kom slučaju se postupak javnog nadmetanja za korišćenje površine javne namene za postavljanje kioska ponavlja.

Član 19

Kada je pravnom i fizičkom licu (u daljem tekstu: korisnik) u postupku javnog nadmetanja dodeljeno na korišćenje deo površine javne namene za kiosk, Nadzorni odbor JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju površine javne namene za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Odluka o korišćenju), na predlog Komisije.

Odluka o korišćenju donosi se na period od 10 godina.

Po prestanku prava korišćenja, a nakon uklanjanja kioska od strane korisnika, u roku od 30 dana, sredstva depozita biće vraćena korisniku, u uplaćenom iznosu, a od sredstava iz budžeta grada Pančeva.

Član 20

Odluka o korišćenju, obavezno sadrži:

- podatke o odluci kojom je deo površine javne namene za postavljanje kioska dat na korišćenje,

- podatke o korisniku dela površine javne namene (naziv pravnog lica/preduzetnika, sedište firme, poreski identifikacioni broj/matični broj),

- podatke o zoni, površini dela površine javne namene, tipu i nameni kioska,

- vreme korišćenja prava na površini javne namene,

- vrstu delatnosti koja se može obavljati u kiosku,

- visinu lokalne komunalne takse za deo površine javne namene, načinu plaćanja i usklađivanja iste,

- obavezu korisnika da pribavi odobrenje za postavljanje kioska i otpočne sa obavljanjem delatnosti u kiosku najkasnije u roku od 60 dana od dana donošenja odobrenja, jer će to biti osnov za prestanak prava korišćenja,

- obavezu korisnika da kiosk ukloni, bez prava na naknadu, najkasnije u roku od 8 dana po isteku vremena u kojem je deo površine javne namene dat na korišćenje, da po uklanjanju kioska uredi površine javne namene i dovede je u prvobitno stanje, u kom slučaju ima pravo na povraćaj uplaćenog depozita,

- odredbu da će se u slučaju, da kiosk ne bude uklonjen od strane korisnika i površina javne namene ne bude dovedena u prvobitno stanje, to učiniti prinudnim putem, na teret korisnika iz sredstava uplaćenog depozita,

- zabranu korisnika da pravnim poslovima prenese na drugo lice pravo korišćenja na delu površine javne namene, što je osnov za prestanak prava korišćenja i

- zabranu promene delatnosti u toku trajanja prava korišćenja, bez saglasnosti Nadzornog odbora JP "Direkcija".

JP "Direkcija" donosi Odluku o prestanku prava korišćenja u navedenim slučajevima iz stava 1. ovog člana.

Član 21

Izuzetno, bez javnog oglasa deo površine javne namene za postavljanje kioska se može dati na korišćenje neposrednom pogodbom:

1. organima Republike Srbije, AP Vojvodine i grada Pančeva, kao i drugim pravnim licima čiji je osnivač Republika Srbija, AP Vojvodina, grad Pančevo, ako kiosk treba da postave u cilju ostvarivanja svoje delatnosti,

2. članovima uže porodice korisnika kada isti prestane da obavlja delatnost u kiosku i to samo na preostalo vreme korišćenja prava na delu površine javne namene utvrđeno Odlukom o korišćenju ranijem korisniku,

3. kada korisnik - pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice čiji je osnivač ili kada korisnik - pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod korisnik - pravnog lica došlo do određenih statusnih promena, a na preostalo vreme trajanja prava na korišćenje dela površine javne namene utvrđene Odlukom o korišćenju ranijem korisniku,

4. kada korisnik - fizičko lice traži određivanje za zakupca pravno lice čiji je osnivač ili kada osnivač pravnog lica zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, traži da bude određen za korisnika kao fizičko lica, a na preostalo vreme trajanja prava na korišćenje dela površine javne namene utvrđene Odlukom o korišćenju ranijem korisniku.

Odluku o korišćenju za postavljanje kioska neposrednom pogodbom u slučajevima iz prethodnog stava donosi Nadzorni odbor JP "Direkcije".

Odluka iz prethodnog stava sadrži naročito: podatke o korisniku, mestu i površini dela površine javne namene, tipu, površini i nameni kioska, vremenu na koji se daje deo površine javne namene na korišćenje, visini lokalne komunalne takse.

Korisnik je dužan da u roku od 15 dana, od dana donošenja Odluke o korišćenju iz stava 2, ovog člana, podnese zahtev nadležnim sekretarijatima za izmenu odobrenja i izmenu rešenja o lokalnoj komunalnoj taksi.

Član 22

Izuzetno korisnicima, kojima je istekao period na koji je zaključen Ugovor o zakupu ili Ugovor o korišćenju dela površine javne namene za postavljanje kioska, kao i korisnicima kod kojih je došlo do statusnih i vlasničkih promena koje nisu evidentirane u ugovorima zaključenim sa JP "Direkcija" Pančevo, može se dozvoliti korišćenje dela površine javne namene za postavljanje kioska, bez sprovođenja postupka javnog nadmetanja, na osnovu Odluke o korišćenju dela površine javne namene koju donosi Nadzorni Odbor JP "Direkcija" Pančevo na period od 10 godina, ukoliko:

- podnesu zahtev za donošenje Odluke o korišćenju dela površine javne namene, sa svom potrebnom dokumentacijom za donošenje Odluke o korišćenju dela površine javne namene, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke,

- dostave dokaz da su izmirili sve dospele obaveze za zakup dela površine javne namene.

JP "Direkcija" je u obavezi da Sekretarijatu za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva dostavi Odluku o korišćenju dela površine javne namene u slučajevima iz st. 1. ovog člana, najkasnije do 31.03.2014. godine.

Član 23

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

Član 24

Korisnik kome je dat deo površine javne namene za postavljanje kioska podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska u roku od 60 dana od dana donošenja Odluke o korišćenju.

Zahtev za izdavanje obavezno sadrži podatke o vrsti i nameni objekta, podatke o davanju na korišćenje dela površine javne namene na koji će se postaviti kiosk.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja dostavlja se:

- Odluka o korišćenju u 2 primerka,

- skica sa tehničkim opisom,

- potrebne saglasnosti propisane posebnim propisima,

- fotokopija uslova za priključenje na komunalnu infrastrukturu koje je pribavilo JP "Direkcija" u postupku raspisivanja javnog oglasa,

- dokaz o uplaćenoj administrativnoj taksi.

Nadležni sekretarijat dužan je da u roku od 8 dana od dana podnošenja zahteva izda odobrenje za postavljanje kioska i da primerak odobrenja sa Odlukom o korišćenju dostavi Sekretarijatu za poresku administraciju.

Korisnik je obavezan da, nakon pribavljanja odobrenja za postavljanje kioska od strane nadležnog sekretarijata, a pre postavljanja kioska na delu površine javne namene, prijavi radove Sekretarijatu za inspekcijske poslove Gradske uprave, najkasnije 3 dana pre započinjanja izvođenja radova.

Korisnik postavlja kiosk na delu površine javne namene na osnovu odobrenja.

Član 25

Odobrenje za postavljanje kioska na površini javne namene sadrži:

- podatke o korisniku dela površine javne namene (naziv pravnog lica/preduzetnika, sedište firme, poreski identifikacioni broj/matični broj),

- podatke o vrsti kioska, delatnosti koja se obavlja u kiosku na delu površine javne namene na koji se kiosk postavlja,

- podatke o lokaciji i druge uslove iz Odluke o korišćenju za postavljanje kioska.

Nadležni sekretarijat dužan je da vodi posebnu evidenciju o izdatim odobrenjima za postavljanje kioska na delu površine javne namene, a JP "Direkcija" evidenciju o donetim Odlukama o korišćenju.

Po dobijanju odobrenja korisnik ostvaruje pravo na povraćaj garantnog iznosa u uplaćenom iznosu bez kamate, iz sredstava budžeta grada Pančeva, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.

2. Kontejneri za monitoring

Član 26

Izuzetno, bez javnog oglasa deo površine javne namene za postavljanje kontejnera za monitoring, se može dati na korišćenje neposrednom pogodbom organima Republike Srbije, AP Vojvodine i grada Pančeva, kao i drugim pravnim licima čiji je osnivač Republika Srbija, AP Vojvodina, grad Pančevo, na osnovu tehničkih uslova koje izdaje JP "Direkcija", na period koji ne može biti duži od 10 godina.

Odluku o korišćenju za postavljanje kontejnera za monitoring neposrednom pogodbom donosi JP "Direkcija".

Odluka iz prethodnog stava sadrži naročito: podatke o korisniku, mestu i površini dela površine javne namene, tipu i površini kontejnera za monitoring, vremenu na koji se daje deo površine javne namene na korišćenje.

Član 27

Odobrenje za postavljanje kontejnera za monitoring, vrši se na način i po postupku koji je predviđen za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska.

Površina dela površine javne namene koja se može dati na korišćenje za postavljanje kontejnera za monitoring može biti i veća od 7,00m2 ukoliko za to postoje tehnički uslovi.

Za postavljanje kontejnera za monitoring na površinama javne namene ne plaća se lokalna komunalna taksa.

3. Bašte

Član 28

Vlasnici, odnosno zakupci poslovnih prostorija (u daljem tekstu: korisnik) u cilju obavljanja ugostiteljske delatnosti mogu privremeno da postave baštu na površini javne namene, na osnovu odobrenja nadležnog sekretarijata.

Bašte se postavljaju na osnovu odobrenja.

Bašta može se postavljati i koristiti u toku cele godine.

Bašte na mestima za parkiranje mogu se postavljati u periodu od 01.04. do 31.10. tekuće godine.

Bašta ne može se postavljati u pravcu kolskog i pešačkog ulaza u zgradu ili dvorište.

Korisnik je u obavezi da po prestanku prava korišćenja dela javne površine, ukloni baštu sa površine javne namene, koju vraća u prvobitno stanje.

Vlasnik, odnosno zakupac poslovnih prostorija je dužan da u roku 3 dana pre postavljanje bašte, podnese Sekretarijatu nadležnom za inspekcijske poslove prijavu za postavljanje bašte.

Vlasnik, odnosno zakupac poslovnih prostorija je dužan da u roku 8 dana od dana postavljanja bašte, podnese zahtev Sekretarijatu za poresku administraciju za utvrđivanje obaveze plaćanja lokalne komunalne takse.

Član 29

Bašta može biti:

1. otvorenog tipa,

2. zatvorenog tipa.

Bašta otvorenog tipa može da sadrži sledeće elemente: stolove i stolice, suncobrane ili tende, žardinjere do visine 0,5 m i montažno-demontažnu platformu napravljenu od metalnih profila, drveta i itisona u cilju izravnanja podloge - terena maksimalne visine do 40 cm.

Bašta otvorenog tipa može ima i montažno-demontažnu konstrukciju nadstrešnice.

Montažno-demontažna konstrukcija nadstrešnice, može biti napravljena isključivo od lakih metalnih profila i drveta, a između stubova mogu se postaviti samo žardinjere u smislu ograđivanja letnje bašte.

Elementi bašte ne smeju biti trajno fiksirani za podlogu ankerima, te u tom smislu zabranjeno je razbijanje, bušenje i degradiranje podloge.

Najmanji razmak između montažno-demontažnih stubova na koje se oslanja nadstrešnica je 2 m.

Za konstrukciju nadstrešnice korisnik poslovnog prostora i korisnik bašte dužan je da pribavi odgovarajuću dozvolu za gradnju propisanu Zakonom o planiranju i izgradnji.

Bašte zatvorenog tipa su montažno-demontažna konstrukcija sa tri ili sve četiri zatvorene strane izrađene od prozirnog i bezbednog materijala sa uređajima za zagrevanje i elementima zaštite od vetra.

Član 30

Bašta može se postaviti na površini javne namene tako da ne narušava površinu na koju se postavlja.

Za postavljanje bašte u delu naseljenog mesta koje predstavlja ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja, centar naseljenog mesta, trg i slično mogu se propisati i posebni uslovi.

Širina bašte može biti u širini poslovnog prostora ispred koga se postavlja.

Širina bašte može biti i šira od poslovnog prostora ispred kojeg se postavlja i to:

- uz saglasnost vlasnika susednog stambenog, odnosno poslovnog prostora (saglasnost Skupštine vlasnika stanova);

- uz saglasnost Skupštine vlasnika stanova stambene zgrade, u kojoj se nalazi poslovni prostor.

Za zauzeće površine javne namene, nadležni sekretarijat pribavlja saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja.

Član 31

Za postavljanje bašte na mestima za parkiranje i u zonama raskrsnice pribavlja se mišljenje nadležnog organa za poslove saobraćaja. Za korišćenje dela površini javne namene za postavljanje bašte na mestima za parkiranje i u zonama raskrsnica plaća se dvostruki iznos lokalne komunalne takse.

Javno komunalno preduzeće "Higijena" Pančevo (u daljem tekstu: JKP "Higijena") donosi Odluku o davanju saglasnosti za postavljanje bašte na mestima za parkiranje, uz prethodnu saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja.

Bašte se mogu postavljati pored kioska koji se bave ugostiteljskom delatnošću.

Bašta se ne može postaviti na mestima za parkiranje i u zonama raskrsnice tako da svojom lokacijom ometa preglednost. Zona preglednosti za svaku raskrsnicu konkretno se utvrđuje u zavisnosti od geometrijske raskrsnice.

Član 32

Korisnik poslovnog prostora podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje bašte.

Uz zahtev se podnosi:

- prepis lista nepokretnosti,

- ukoliko je poslovni prostor u zakupu saglasnost zakupodavca i ugovor o zakupu,

- rešenje o upisu u registar delatnosti,

- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva,

- dokaz o uplaćenom depozitu,

- overenu skicu sa tehničkim opisom objekta izrađenu od odgovornog projektanta sa odgovarajućom licencom,

- overenu izjavu da će po prestanku prava korišćenja dela površine javne namene objekat ukloniti sa površine javne namene i

- da će urediti površinu javne namene i dovesti je u prvobitno stanje.

Korisnik iz stava 1. ovog člana obavezan je da baštu ukloni o svom trošku najkasnije u roku od 8 dana od prestanka prava korišćenja.

Ukoliko korisnik ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana bašta će biti uklonjena prinudnim putem na teret korisnika iz sredstava depozita uplaćenog na žiro račun budžeta grada Pančeva.

Član 33

JP "Direkcija" doneće Odluku o korišćenju za postavljanje bašte, po dobijanju obaveštenja nadležnog sekretarijata da su se stekli uslovi za dobijanje odobrenja za postavljenje bašte.

JKP "Higijena" donosi Odluku o davanju saglasnosti za postavljanje bašte na parkiralištima, a po dobijanju obaveštenja nadležnog sekretarijata uprave da su se stekli uslovi za dobijanje odobrenja za postavljenje bašte.

Rok za donošenje Odluka iz stava 1. i 2. ovog člana je 7 dana od dana dobijanja obaveštenja od nadležnog sekretarijata.

Odobrenje za postavljanje bašte izdaje nadležni sekretarijat.

Kad zahtev za postavljanje bašte na površini javne namene podnosi vlasnik ugostiteljskog objekta, u cilju obavljanja ugostiteljske delatnosti, Odluka o davanju saglasnosti donosi se na period od 5 godine.

Kad zahtev za postavljanje bašte na površini javne namene podnesu zakupci poslovnih prostorija u cilju obavljanja ugostiteljske delatnosti, Odluka o korišćenju, odnosno Odluka o davanju saglasnosti donosi se na period utvrđen Ugovorom o zakup zaključenim između zakupca i zakupodavca, a koji ne može biti duži od 5 godina.

Član 34

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju

4. Javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište

Član 35

Javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište mogu se postaviti na površini javne namene, pod uslovom da se na raskrsnicama i uglovima ulica ne smanjuje vidljivost, ne ugrožava bezbednost prolaza, ne remeti izgled ambijentalne celine i normalno korišćenje susednih objekata stalnog karaktera, ne čini smetanja normalnog kretanja pešaka na trotoaru, kao i drugim uslovima propisanim Pravilnikom.

Javna telefonska govornica, u smislu ove odluke je objekat za smeštaj javnog telefonskog aparata i zaštitu njegovih korisnika.

Kiosk sa nadstrešnicom za autobusko stajalište, u smislu ove odluke je objekat na autobuskom stajalištu za zaštitu korisnika javnog prevoza i postavlja se na način propisan za postavljanje kioska u skladu sa ovom Odlukom.

Javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište mogu se postaviti na površini javne namene na period koji ne može biti duži od 10 godina.

Član 36

Korisnik, nakon izdavanja Odluke o korišćenju od strane JP "Direkcija", podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za odobrenje za postavljanje telefonske govornice, odnosno kioska sa nadstrešnicom za autobusko stajalište.

Uz zahtev za postavljanje javnih telefonskih govornica podnosi se sledeće:

- rešenje o upisu u registar delatnosti,

- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva,

- tehnička informacija koju izdaje JP "Direkcija",

- saglasnost JP "Direkcija" za izvođenje radova na površini javne namene,

- Odluku o korišćenju u 2 primerka.

Uz zahtev za postavljanje kioska sa nadstrešnicom za autobusko stajalište podnosi se sledeće:

- rešenje o upisu u registar delatnosti,

- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva,

- tehnička informacija koju izdaje JP "Direkcija" na osnovu Pravilnika,

- saglasnost JP "Direkcija" za izvođenje radova na površini javne namene,

- Odluka o korišćenju u 2 primerka,

- overena skica sa tehničkim opisom, prema uslovima iz Pravilnika.

Član 37

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

5. Otvoreni ugostiteljski sadržaji

Član 38

Davanje na korišćenje površine javne namene radi postavljanja otvorenih ugostiteljskih sadržaja vrši se putem javnog nadmetanja.

Nadzorni odbor JP "Direkcija" donosi odluku o raspisivanju javnog oglasa za davanje na korišćenje dela površine javne namene putem javnog nadmetanja.

Postupak javnog nadmetanja, donošenje Odluke o korišćenju i izdavanje odobrenja za postavljanje otvorenih ugostiteljskih sadržaja, vrši se na način i po postupku koji je predviđen za davanje na korišćenje površine javne namene i izdavanje odobrenja radi postavljanja kioska.

Odluka o korišćenju za postavljanje otvorenih ugostiteljskih sadržaja donosi se na period od 3 godine.

Otvoreni ugostiteljski sadržaji mogu se postavljati i koristiti u periodu od 01.04. do 31.10. tekuće godine.

Član 39

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

IV POKRETNI OBJEKTI I UREĐAJI

1. Automati, frižideri, rashladne vitrine i pokretne reklamne vitrine

Član 40

Automati i frižideri za prodaju sladoleda mogu se postaviti na površini javne namene.

Pravo za dobijanje odobrenja za postavljanje uređaja iz stava 1. ovog člana ima podnosilac zahteva koji je korisnik, odnosno vlasnik poslovne prostorije ili kioska ispred koje se postavljaju uređaji, odnosno pravno lice koje je se bavi proizvodnjom i distribucijom smrznutih proizvoda uz saglasnost korisnika, odnosno vlasnika poslovne prostorije ili kioska.

Automati i frižideri za prodaju sladoleda se mogu postavljati u periodu od 01.04. do 31.10. tekuće godine, pod uslovima propisanim Planom i to po jedan automat određene vrste, odnosno po jedan frižider.

Rashladne vitrine mogu se postaviti na površini javne namene ispred poslovne prostorije i kioska tokom cele godine, i to po jedna rashladna vitrina na poslovni prostor ili kiosk, na period koji ne može biti duži od 3 godine.

Član 41

Pokretne reklamne vitrine se mogu postaviti na delu površine javne namene samo pod uslovom da poslovni objekat nema neposredno izlaz na površinu javne namene.

Pokretne reklamne vitrine ne mogu imati veću površinu od 2 m2, s tim da dubina vitrine ne može biti veća od 30 cm.

Pokretne reklamne vitrine se mogu postavljati tokom cele godine, a obavezno se uklanjaju svakog radnog dana po isteku radnog vremena.

Odobrenje za postavljanje pokretnih reklamnih vitrina izdaje se na period koji ne može biti duži od 3 godine.

Član 42

Odobrenje za postavljanje automata, frižidera za prodaju sladoleda, rashladnih vitrina i pokretnih reklamnih vitrina izdaje nadležni sekretarijat u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva za izdavanje odobrenja.

Automati, rashladne vitrine i pokretne reklamne vitrine postavljaju se na osnovu odobrenja iz stava 1. ovog člana i Odluke o korišćenju koje izdaje JP "Direkcija".

Član 43

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

2. Uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene i američkih krofnica

Član 44

Uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene i američkih krofnica (u daljem tekstu: uređaji) mogu se postaviti pod uslovom da zauzimaju zbirno najviše 2 m² površine javne namene pod uslovima propisanim Planom, na period koji ne može biti duži od 3 godina.

JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje uređaja iz stava 1. ovog člana.

Objekti iz stava 1. ovog člana moraju se ukloniti sa površine javne namene u vremenu kada ne obavljaju delatnost i u tu svrhu obavezni su da poseduju točkove radi lakše pokretljivosti.

Član 45

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

3. Pokretne tezge i praznične tezge

Član 46

Pokretna tezga je montažna konstrukcija postavljena uz poslovni objekat sa namenom za izlaganje robe koja se u poslovnom objektu prodaje.

Pokretna tezga može da se postavi na udaljenosti najviše 1 m od poslovnog objekta i da zauzima najviše 2 m2 površine javne namene, a postavlja se po potrebi.

Praznična tezga je tezga za prodaju knjiga, cveća, čestitki i drugih ukrasnih predmeta i može da se postavi na javnoj površini povodom obeležavanja državnih, verskih i drugih praznika, kao i prilikom raznih tradicionalnih manifestacija, i to:

1. božićnih i novogodišnjih praznika, u periodu od 1. decembra tekuće godine do 15. januara naredne godine,

2. osmog marta, u periodu od 1. do 10. marta tekuće godine,

3. uskršnjih praznika, u trajanju od 15 dana, pre nastupanja i za vreme praznika, i

4. raznih tradicionalnih manifestacija, u trajanju od 10 dana, pre nastupanja i za vreme tih manifestacija.

Praznična tezga iz stava 3. ovog člana može da zauzme najviše 2 m2 površine javne namene i mora ispunjavati i druge uslove propisane Planom.

JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje pokretnih i prazničnih tezgi.

Za postavljanje prazničnih tezgi ne izdaje se odobrenje nadležnog sekretarijata.

Član 47

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

4. Pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda

Član 48

Pokretna tezga za prodaju poljoprivrednih proizvoda je montažna konstrukcija koja se može koristiti isključivo za prodaju voća i povrća i koja može biti postavljena na mestima koja su utvrđeni planom za postavljanje montažnih i drugih pokretnih objekata.

Pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća) postavljaju se i montiraju van pijačnog prostora.

Za postavljanje i montiranje pokretnih tezgi za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća) može se dati na korišćenje deo površine javne namene čija površina ne prelazi 2 m2 na period do 1 godine.

Postupak javnog nadmetanja i davanje na korišćenje površine javne namene za postavljanje pokretnih tezgi za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća) vrši se na način i po postupku koji je predviđen za davanje površine javne namene radi postavljanja kioska.

JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje tezge iz stava 1. ovog člana.

Član 49

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

5. Platoi za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda iz vozila

Član 50

Pravna i fizička lica koja imaju registrovanu odgovarajuću delatnost mogu svojim vozilom i prikolicom vršiti prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda na mestima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila.

JKP "Higijena" donosi Odluku o davanju saglasnosti za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda na mestima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila, uz prethodnu saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja.

Za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda, na mestima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila, ne izdaje se odobrenje nadležnog sekretarijata.

Član 51

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

6. Promotivni plato

Član 52

Promotivni platoi mogu biti pokretni objekti i vozila postavljena radi reklamiranja promotivnog materijala, odnosno promotivnih proizvoda na površinama javne namene, odnosno parkinzima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila.

Uslovi kojima se propisuju površina, izgled i tehničke karakteristike promotivnih platoa biće definisani Odlukom o korišćenju JP "Direkcije", odnosno Odlukom o davanju saglasnosti JKP "Higijena", uz prethodnu saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja.

Period na koji se donosi Odluka o korišćenju, odnosno Odluka o davanju saglasnosti, ne može biti duži od 15 dana.

Za korišćenje promotivnih platoa ne izdaje se odobrenje nadležnog sekretarijata.

Član 53

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

7. Objekti za izvođenje zabavnih programa

Član 54

Objekti za izvođenje zabavnih programa, kao što su cirkuske šatre, luna parkovi, ringišpili, dečji automobili za iznajmljivanje i drugi uređaji za dečju zabavu i sport, montažne platoe i sl., mogu se postaviti na površini javne namene u skladu sa Planom.

Period na koji se mogu postaviti objekti za izvođenje zabavnih programa, ne može biti duži od 1 godine.

Za korišćenje objekata za izvođenje zabavnih programa ne izdaje se odobrenje nadležnog sekretarijata.

Član 55

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

8. Horizontalne reklame

Član 56

Horizontalne reklame predstavljaju reklamne table koje se postavljaju na delovima površina javne namene maksimalnih dimenzija do 4,00 m x 4,00 m, kojima se reklamiraju pravna lica, uz prethodno pribavljenu saglasnost JP "Direkcija", a sve u skladu sa Planom.

Period na koji se mogu postaviti horizontalne reklame, ne može biti duži od 1 godine.

Za korišćenje horizontalnih reklama ne izdaje se odobrenje nadležnog sekretarijata.

Član 57

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

9. Reklamni panoi (reklamne table, bilbordi) i pokretni mobilijar (klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije)

Član 58

Reklamni panoi su reklamne table, bilbordi, pokretni bilbordi, svetleće reklamne table priključene na stubovima javne rasvete, a koji se postavljaju na površinama javne namene.

Pokretni mobilijar su klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije koji se postavljaju na površinama javne namene.

Reklamne table su table na kojima se vrši reklamiranje korisnika i postavljaju se na površinama javne namene u naselju i zemljišnom pojasu unutar naseljenog mesta, kao i uz opštinske puteve van naseljenog mesta, maksimalne površine za reklamiranje 2,00 m2.

Ukoliko se postavljanje reklamnih tabli vrši u putnom pojasu, uslove za postavljanje utvrđuje upravljač puta.

Bilbordi su reklamne ploče dimenzija maksimalno 5,00 m x 3,00 m koji se postavljaju na stubovima koji se nalaze na površinama javne namene i mogu biti osvetljeni ili neosvetljeni, jednostrani ili dvostrani.

Pokretni bilbordi su reklamne ploče maksimalnih dimenzija 1,00 m x 0, 50 m.

Svetleće reklamne table se postavljaju na stubovima javne rasvete, moraju biti pravougaonog oblika, dimenzija 800 mm x 1000 mm.

Svetleće reklamne table mogu se postavljati i u zoni pešačke komunikacije.

Na stubu javne rasvete mogu da se postave najviše dve svetleće reklamne table pod uslovom da su postavljene na suprotnim stranama u odnosu na osu stuba.

Uz zahtev za postavljanje reklamnih tabli, pokretnih bilborda, svetlećih reklamnih tabli priključenih na stubovima javne rasvete, dostavlja se tehnička skica sa dimenzijama.

Uz zahtev za postavljanje bilborda dostavlja se glavni projekat sa tehničkom kontrolom.

Reklamne table, svetleće reklamne table priključene na stubovima javne rasvete, postavljaju se na površinama javne namene na osnovu Odluke o korišćenju JP "Direkcija".

Period na koji se donosi Odluka o korišćenju ne može biti duži od 1 godine.

Period na koji se mogu postaviti bilbordi ne može biti duži od 5 godina.

Klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije se postavljaju na površinama javne namene, a za iste se ne plaća lokalna komunalna taksa, na osnovu tehničkih uslova JP "Direkcija", na period koji ne može biti duži od 5 godina.

Za reklamne panoe, osim bilborda i pokretni mobilijar ne izdaje se odobrenje nadležnog sekretarijata

Član 59

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

10. Postupak za postavljanje pokretnih objekata i uređaja i pokretnog mobilijara

Član 60

Pravna i fizička lica podnose nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje pokretnih objekata i uređaja na površini javne namene i to: za postavljanje automata, frižidera, rashladnih vitrina i reklamnih vitrina, uređaja za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene, američkih krofnica, pokretnih tezgi i bilborda.

Uz zahtev se prilaže:

- za pravna lica i preduzetnike rešenje o upisu u registar delatnosti;

- za fizička lica fotokopija lične karte;

- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva;

- skica ili fotografija objekta, odnosno uređaja sa izraženim dimenzijama u opisu;

- glavni projekat sa tehničkom kontrolom kada se zahtev odnosi na postavljanje bilborda;

- izjava da će isti ukloniti po isteku vremena određenog u odobrenju za korišćenje dela površine javne namene;

- izjava da će se pokretni objekat uklanjati sa površine javne namene svakodnevno po isteku radnog vremena i kada ne obavlja delatnost;

- Odluka o korišćenju JP "Direkcija" u 2 primerka.

Nadležni sekretarijat izdaje odobrenje za postavljanje pokretnih objekata i uređaja na delu površine javne namene u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.

V DRUGI OBJEKTI

1. Spomenici, spomen obeležja i skulpturalna dela

Član 61

Spomenici su objekti koji se mogu postavljati na površinama javne namene, na zelenim površinama, parkovima, na drugim objektima i slično.

Spomen obeležja predstavljaju objekte spomeničkog karaktera koji se mogu postavljati na površinama javne namene.

Skulpturalna dela su dela koja se zbog svoje umetničke vrednosti postavljaju na javnoj površini.

Spomenici i spomen obeležja ne mogu se postavljati u zoni raskrsnica i na sličnim mestima na kojima se može ugroziti bezbednost saobraćaja.

Podizanje, održavanje i finansiranje spomenika i skulpturalnih dela na javnim površinama na teritoriji grada Pančeva uređeno je posebnom odlukom.

Član 62

Komisija nadležna za spomenike, spomen obeležja i skulpturalna dela podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela.

Uz zahtev se prilaže:

- overena skica sa tehničkim opisom objekta (spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela) izrađena od odgovornog projektanta sa odgovarajućom licencom,

- tehnička informacija koju izdaje JP "Direkcija" o mogućnosti postavljanja spomenika i spomen obeležja,

- pribavljanja saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika za postavljanje spomenika i spomen obeležja u delovima naseljenih mesta: zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg, i sl.),

- zaključak Komisije nadležne za spomenike, spomen obeležja i skulpturalna dela o prihvatanju inicijative za postavljanje spomenika.

Nadležni sekretarijat pribavlja neophodnu tehničku dokumentaciju i izdaje odobrenje za postavljanje spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela na delu površine javne namene u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.

Postavljanje spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela se vrši na osnovu odobrenja nadležnog sekretarijata.

2. Mobilijar sportskog karaktera (trenažer stene za sportsko penjanje, fitnes mobilijar, skejt parkovi, šahovske table i sl.)

Član 63

Mobilijar sportskog karaktera su trenažer stene za sportsko penjanje, fitnes mobilijar, skejt parkovi, šahovske table i slično, koji se sastoje od podloge, rekvizita i pratećeg mobilijara (klupe, korpe za otpatke i sl.) i mogu se postaviti na površinama javne namene, na zelenim površinama i parkovima.

Mobilijar sportskog karaktera se postavlja na površinama javne namene, na osnovu tehničkih uslova JP "Direkcija", na period koji ne može biti duži od 5 godina.

JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje mobilijara sportskog karaktera na površinama javne namene.

Član 64

Pravna lica podnose nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje mobilijara sportskog karaktera, uz koji prilažu:

- rešenje o upisu u registar delatnosti;

- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva;

- tehničku informaciju koju izdaje JP "Direkcija";

- glavni projekat sa tehničkom kontrolom;

- izjava da će isti ukloniti po isteku vremena određenog u odobrenju za korišćenje dela površine javne namene;

- Odluku o korišćenju JP "Direkcija" u 2 primerka.

Nadležni sekretarijat izdaje odobrenje za postavljanje mobilijara sportskog karaktera na delu površine javne namene u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.

3. Zauzeće javne površine građevinskim materijalom i izvođenje građevinskih radova

Član 65

Pravna i fizička lica mogu podnositi JP "Direkcija" zahteve za zauzeće javne površine građevinskim materijalom i za izvođenje građevinskih radova.

JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za zauzeće javne površine građevinskim materijalom i za izvođenje građevinskih radova.

Zauzeće javne površine građevinskim materijalom i izvođenje građevinskih radova na površinama javne namene, vrši se u skladu sa opštim aktima grada Pančeva kojima se reguliše opšte uređenje i uređenje saobraćaja na teritoriji grada Pančeva.

Član 66

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.

4. Čileri

Član 67

Čileri su uređaji koji mogu biti samo za hlađenje ili mogu biti u varijanti toplotnih pumpi, a koji se mogu postaviti na delu površine javne namene, na delu zelenih površina i slično (u daljem tekstu: deo površine javne namene).

Čileri se postavljaju na delu površine javne namene, na delu zelenih površina i slično, na osnovu tehničkih uslova JP "Direkcija", na period koji ne može biti duži od 5 godina.

Odluku o korišćenju za postavljanje čilera na delu površine javne namene, donosi JP "Direkcija".

Površina dela površine javne namene koja se može dati na korišćenje za postavljanje čilera ne može biti veća od 20,00 m2.

Površina dela površine javne namene na kojoj se postavljaju čileri mora biti ograđena i obezbeđena.

Član 68

Pravna lica i preduzetnici podnose nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje čilera, uz koji prilažu:

- prepis lista nepokretnosti kao dokaz o vlasništvu poslovnog prostora ispred kog se postavljaju čileri

- ukoliko je poslovni prostor u zakupu saglasnost zakupodavca i ugovor o zakupu

- rešenje o upisu u registar delatnosti

- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva

- tehničku informaciju koju izdaje JP "Direkcija"

- glavni projekat sa tehničkom kontrolom

- izjavu da će isti ukloniti po isteku vremena određenog u odobrenju za postavljanje čilera na delu površine javne namene

- Odluku o korišćenju JP"Direkcija" u 2 primerka

- saglasnost Javnog komunalnog preduzeća "Zelenilo" Pančevo kada se čileri postavljaju na zelenim površinama.

Nadležni sekretarijat izdaje odobrenje za postavljanje čilera na delu površine javne namene u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.

Član 69

Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju

VI PRAVA I OBAVEZE U VEZI POSTAVLJANJA I UKLANJANJA PRIVREMENIH MONTAŽNIH OBJEKATA I POKRETNIH OBJEKATA I UREĐAJA

Član 70

JP "Direkcija" je dužna da vodi evidenciju o donetim aktima u skladu sa ovom odlukom o korišćenju dela površine javne namene radi postavljanja privremenih montažnih objekata, pokretnih objekata i uređaja.

JP "Direkcija" je u obavezi da nadležnom sekretarijatu radi evidencije dostavi Odluku o korišćenju dela površine javne namene.

JKP "Higijena" je u obavezi da nadležnom sekretarijatu radi evidencije dostavi Odluke o davanju saglasnost za korišćenje dela površine javne namene za postavljanje bašti na mestima za parkiranje.

Kada prestane pravo korišćenja dela površine javne namene, a korisnik u propisanom roku ne ukloni objekat iz stava 1. i stava 3. ovog člana, JP "Direkcija", odnosno JKP "Higijena" je dužna da o tome obavesti Gradsku upravu Sekretarijat za inspekcijske poslove.

Član 71

Korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja je dužan da objekat ili uređaj postavi, odnosno otpočne sa obavljanjem delatnosti u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana pribavljanja odobrenja.

Lice iz stava 1. ne može otpočeti sa obavljanjem delatnosti bez odobrenja nadležnog sekretarijata.

Član 72

Korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja, dužan je da obavlja delatnost koja je odobrena, odnosno da objekte i uređaje koristi na način propisan ovom odlukom, odobrenjem nadležnog sekretarijata, kao i da te objekte, uređaje i prostore koji su u funkciji njihovog korišćenja održava tako da budu uredni i u ispravnom stanju.

Lice iz stava 1. ovog člana je dužno da pored objekta ili uređaja postavi korpu za smeće, čiji je izgled i gabarit definisan Pravilnikom i Planom.

Pravo korišćenja dela površine javne namene korisnik ne može preneti na drugo lice.

Član 73

Korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja je dužan da objekte i uređaje ukloni sa površine javne namene u roku od 8 dana po isteku vremena određenom odobrenjem, kao i u drugim slučajevima utvrđenim ovom odlukom.

VII NADZOR

Član 74

Inspekcijski nadzor vrši komunalna i građevinska inspekcija. Komunalno-policijske poslove obavlja komunalna policija u skladu sa zakonom utvrđenim ovlašćenjima.

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni i građevinski inspektor ovlašćen je da rešenjem naredi korisniku dela površine javne namene, odnosno korisniku objekta ili uređaja, uklanjanje istih:

- kada je objekat ili uređaj postavljen bez odobrenja;

- kada je objekat ili uređaj postavljen ili se koristi suprotno uslovima određenim odobrenjem;

- kada je objekat ili uređaj postavljen na mesto koje nije određeno Pravilnikom, odnosno Planom;

- kada se promeni neki od uslova utvrđenih Pravilnikom, odnosno Planom a lice iz stava 1. ovog člana se ne prilagodi u skladu sa izmenjenim uslovima u ostavljenom roku;

- kada postavljeni objekat, odnosno uređaj koristi neovlašćeno lice;

- kada korisnik dela površine javne namene ne počne da koristi objekat ili uređaj u roku od 60 dana od dana izdavanja odobrenja za postavljenje privremenog objekta;

- kada se privremeni objekat ne koristi duže od 90 dana bez opravdanih razloga;

- kada je to neophodno zbog izmene režima saobraćaja;

- kada je to neophodno radi realizacije radova na rekonstrukciji, održavanju ili postavljanju komunalnih objekata, kao i iz drugih opravdanih razloga.

Rešenjem inspektora naređuje se uklanjanje objekta ili uređaja.

Ukoliko u roku određenom u rešenju iz stava 1. ovog člana, korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja ne ukloni isti sa površine javne namene, uklanjanje će se izvršiti prinudnim putem o trošku korisnika iz sredstava depozita u roku od 30 dana od dana dobijanja zaključka kojim se dozvoljava izvršenje rešenja nadležne inspekcije.

Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik objekta ili uređaja postavljenog bez odobrenja isti ne ukloni sa površine javne namene, u roku određenom rešenjem nadležnog inspektora, uklanjanje će se izvršiti prinudnim putem o trošku vlasnika, odnosno korisnika objekta ili uređaja, u roku od 30 dana od dana donošenja zaključka, kojim se dozvoljava izvršenje rešenja nadležne inspekcije.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 75

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1. na delu površine javne namene postavi privremeni montažni objekat, pokretni objekat i uređaj bez odobrenja, odnosno prijave

2. koristi montažni objekat, pokretni objekat i uređaj bez odobrenja, odnosno prijave.

3. ne ukloni montažni objekat, pokretni objekat i uređaj sa površine javne namene u vremenu kad ne obavlja delatnost, istekom roka za prestanak prava korišćenja dela javne površine i ne postupi po rešenju nadležne inspekcije.

4. ukoliko ne otpočne da obavlja delatnost u ostavljenom roku.

5. ukoliko korisnik ne obavlja delatnost koja je odobrena, odnosno montažni objekat i uređaj ne koristi na način propisan ovom odlukom.

Novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se odgovorno lice u pravnom licu za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 250.000,00 dinara kazniće se preduzetnika za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

Novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za prekršaj iz stava 1. ovog člana.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 76

Postojeći Pravilnik o opštim uslovima za postavljanje privremenih montažnih objekata na javnim površinama i Plan o tehničkim uslovima za privremeno postavljanje pokretnih objekata i uređaja na javnim površinama, ostaju na snazi do donošenja novih.

Član 77

Rešavanje podnetih zahteva za izdavanje odobrenja koji nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke nastaviće se po odredbama ove odluke.

Član 78

Postojeći Ugovori o zakupu dela površine javne namene, zaključeni na osnovu Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva" broj 27/11 i 05/12) i Odluke o privremenom postavljanju montažnih i pokretnih objekata na javnim površinama ("Službeni list grada Pančeva" broj 19/10-prečišćen tekst, 23/10 i 25/10), prestaju da važe zaključno sa 31.12.2013. godine. Zakupci koji imaju zasnovan ugovorno-pravni odnos sa JP "Direkcijom" na osnovu Ugovora koji prestaju da važe 31.12.2013. godine, ostaju u statusu korisnika površine javne namene. Status korisnika će ostvariti, počev od 01.01.2014. godine, ukoliko su izvršavali svoje obaveze zakupca u pogledu redovnosti plaćanja zakupnine.

JP "Direkcija" će do 31.01.2014. godine, doneti Odluku o korišćenju površine javne namene, za preostalo vreme do isteka roka iz Ugovora o zakupu, sa svim elementima neophodnim za izdavanje rešenja kojim se utvrđuje lokalna komunalna taksa, u skladu sa posebnom Odlukom o lokalnim komunalnim taksama.

Zakupci koji nastave korišćenje površine javne namene za preostalo vreme iz Ugovora o zakupu, u obavezi su da od 01.01.2014. godine, plaćaju lokalnu komunalnu taksu, po osnovu Rešenja Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva, a da dospele obaveze za poslovnu godinu 2013. izvrše po osnovu ugovorno-pravnog odnosa.

JP "Direkcija" je u obavezi da Sekretarijatu za poresku administraciju dostavi Odluku iz stava 2. ovog člana, najkasnije do 31.01.2014. godine.

Član 79

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva" broj 27/11 i 05/12), osim članova 6., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. i 18. kojima se utvrđuju zone i visina zakupnine kao i članovi 70. i 71. kojima se utvrđuje nadzor i kaznene odredbe, a koji se primenjuju do 31.12.2013. godine.

Član 80

Ovaj prečišćen tekst Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene biće objavljen u "Službenom listu grada Pančeva".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene obuhvata:
- Odluku o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva", broj 38/2012);
- Odluku o izmenama i dopunama Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva", broj 8/2013);
- Odluku o izmeni i dopunama Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva", broj 18/2013);
- Odluku o dopuni Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva", broj 24/2013),
u kojima je utvrđen dan njihovog stupanja na snagu.