ODLUKA
O DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 7/2013)

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora, kao i prava i obaveze prilikom korišćenja poslovnog prostora u svojini grada Novog Pazara.

Član 2

Poslovne prostorije u smislu ove Odluke su sve prostorije koje se nalaze u javnoj svojini grada Novog Pazara i služe kao poslovni prostor, kao i poslovne prostorije koje su odlukom Skupštine date na korišćenje mesnim zajednicama, ustanovama, agencijama, javnim preduzećima i drugim organizacijama čiji je osnivač Grad Novi Pazar.

Član 3

Poslovne prostorije daju se u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda a izuzetno neposrednom pogodbom u skladu sa Zakonom i uredbom.

Postupak davanja u zakup poslovnih prostorija javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda sprovodi Komisija za pribavljanje, otuđenje nepokretnosti i davanje u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno organ mesne zajednice, ustanove, agencije, javnog preduzeća i drugih organizacija čiji je osnivač Grad Novi Pazar, koji je određen osnivačkim aktom ili ugovorom o davanju na korišćenje, uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Komisija određuje namenu svakog pojedinačnog poslovnog prostora, u zavisnosti od namene i lokacije objekta, kao i način davanja u zakup konkretnog poslovnog objekta.

O davanju u zakup poslovnih prostorija odlučuje Skupština grada u skladu sa zakonom, a na predlog komisije.

Poslovni prostor iz čl. 2. ove odluke daje se u zakup na određeno vreme.

Član 4

Odeljenje za imovinsko pravne poslove vodi stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije, izrađuje ugovore o davanju u zakup poslovnog prostora, evidentira sve odluke vezane za raspolaganje poslovnim prostorom tako što se upisuju podaci o zakupcima, kao i drugi podaci.

Prilikom davanja u zakup poslovnog prostora sačiniće se zapisnik o primopredaji, u kojem će se opisati stanje u kome se objekat nalazi, kao i konstatacija o utrošenoj el. energiji, popisati pokretne stvari i slično.

Član 5

Postupak javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda sprovodi Komisija.

Komisija u svakom konkretnom slučaju određuje početnu cenu zakupa polazeći od tržišne visine zakupnine za određeni poslovni prostor, koju je utvrdio nadležni poreski organ, određuje licitacioni korak u visini od 1% od početnog iznosa, kao i neko sredstvo obezbeđenja kojim se obezbeđuje finansijska disciplina.

O sprovedenom javnom nadmetanju Komisija sačinjava zapisnik i po okončanom postupku utvrđuje predlog za izbor najpovoljnijeg ponuđača.

Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđa nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja odnosno prikupljanja pismenih ponuda, donosi Skupština grada.

Član 6

Ugovor o davanju u zakup poslovnog prostora, na osnovu odluke skupštine grada, u ime grada, zaključuje Gradonačelnik Novog Pazara.

Član 7

Ugovor o zakupu poslovnog prostora sadrži: Podatke o identitetu zakupca (JMBG za fizička lica, PIB za pravna lica i sl.), podatke o poslovnom prostoru koji se daje u zakup, visinu zakupa, rok na koji se poslovni prostor daje u zakup itd.

Ugovorom se posebno reguliše usklađivanje zakupnine sa rastom cena na malo u prethodnoj godini, na početku svake kalendarske godine, kao i da će na dospele a neisplaćene zakupnine obračunavati kamata u skladu sa zakonom.

Finansijsko knjigovodstvene poslove u pogledu plaćanja zakupa vrši Uprava za naplatu javnih prihoda grada Novog Pazara.

Ugovorom o zakupu će se urediti obaveza zakupca da postupa sa pažnjom dobrog domaćina prilikom korišćenja zakupljenog poslovnog prostora, da uredno i blagovremeno plaća dažbine na ime utrošene el. energije, vode, grejanje i sve druge komunalije, fiskalne obaveze po osnovu zakupa, kao i da osigura poslovni prostor koji je predmet ugovora o zakupu.

Ugovorom će se predvideti da zakupac preuzima predmetni prostor u viđenom stanju i da se troškovi uređenja, adaptacije, rekonstrukcije i tekućeg održavanja poslovnog prostora ne uračunavaju u zakupninu, odnosno da svi ti troškovi padaju na teret zakupca.

Član 8

Zakupac ne može vršiti radove na adaptaciji i rekonstrukciji poslovnog prostora koji je dat u zakup, bez prethodne saglasnosti zakupodavca, niti može zakupljeni prostor dati u podzakup.

Član 9

Ugovor o zakupu prestaje: istekom roka na koji je zaključen, jednostranim raskidom od strane zakupodavca u slučaju da zakupac postupa suprotno obavezama iz člana 7. i 8. Ove odluke, bez posebnog obrazloženja, sa otkaznim rokom od mesec dana od dana prijema obaveštenja o raskidu ugovora.

Član 10

Ako zakupac koji je uredno izmirivao sve obaveze plaćanja zakupnine i kao i druge obaveze, traži produženje ugovora o zakupu zaključenog na određeno vreme, najkasnije mesec dana pre isteka ugovora, ugovor se može produžiti ako je u interesu obe strane.

Član 11

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup i na korišćenje poslovnog prostora br. 361-61/08 od 05.12.2008. godine.

Član 12

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".