ZAKLJUČAKO USPOSTAVLJANJU REGISTRA ADMINISTRATIVNIH POSTUPAKA("Sl. list grada Kraljeva", br. 4/2014) |
Uspostavlja se Registar administrativnih postupaka koji se sprovode u Gradskoj upravi grada Kraljeva (u daljem tekstu: Registar).
Registar predstavlja elektronsku bazu podataka koja se odnosi na administrativne postupke koji se sprovode u Gradskoj upravi grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Administrativni postupci koje sprovodi Gradska uprava moraju biti registrovani u Registru, a administrativni postupci koji nisu registrovani u Registru neće se primenjivati do njihovog uvođenja u Registar.
Administrativni postupak, u smislu ovog zaključka, predstavlja postupak rešavanja predmeta od podnošenja podneska stranke, do davanja odnosno dostavljanja odgovora, odlučivanja od strane nadležnog organa ili drugog načina postupanja po podnesku stranke.
U cilju upravljanja Registrom i obavljanja stručnih poslova u vezi sa radom Registra, obrazuje se Radno telo za regulatornu reformu (u daljem tekstu Regulatorno telo), koje čine načelnici odeljenja Gradske uprave.
Predsednik Regulatornog tela je načelnik Gradske uprave.
Regulatorno telo je odgovorno za funkcionisanje i održavanje Registra, analizu efekata propisa, kao i za pravovremenost i tačnost podataka u Registru.
Regulatorno telo upravlja Registrom rukovodeći se sledećim načelima:
1. PRAVNA SIGURNOST - Primena samo onih administrativnih postupaka koje se nalaze u Registru, u obliku u kome se nalaze u Registru;
2. LEGALNOST - Primena samo onih administrativnih postupaka koji su zasnovani na pozitivnim propisima;
3. JAVNOST I TRANSPARENTNOST - Dostupnost administrativnih postupaka javnosti;
4. NADZOR I EVALUACIJA - Nadzor se vrši prilikom izrade gradskih propisa davanjem mišljenja na analizu uticaja nacrta/predloga gradskog propisa, pre utvrđivanja predloga propisa i njihovog usvajanja. Nadzor i evaluacija se nastavljaju i u toku sprovođenja republičkih i gradskih propisa kroz administrativne postupke. Za administrativne postupke uređene republičkim propisima nadzor se obavlja kroz bliže definisanje elemenata administrativnih postupaka radi primene republičkih propisa na nivou lokalne samouprave;
5. ODGOVORNOST - Obaveza Odeljenja i Službe da blagovremeno dostavljaju zahteve za registraciju administrativnih postupaka Regulatornom telu;
6. KONTINUITET I BLAGOVREMENOST - Obaveza Regulatornog tela da blagovremeno sprovodi svoje odluke o registraciji i kontroli analizu efekata gradskih propisa;
7. EKONOMIČNOST ZA PRIVREDNE SUBJEKTE I GRAĐANE - Obaveza Regulatornog tela da se, prilikom utvrđivanja predloga akata i donošenja svojih akata, odnosno prilikom sprovođenja propisa, stara o zaštiti interesa privrednih subjekata i građana;
8. ODRŽIVOST - Grad Kraljevo će se starati o obezbeđivanju ljudskih i materijalnih resursa potrebnih za funkcionisanje Registra.
Ovlašćuje se načelnik Gradske uprave da, u roku od 15 dana od dana donošenja ovog zaključka, donese Pravilnik o radu Registra, kojim će se bliže urediti pravila i način rada, registracija upisa, izmena ili brisanja administrativnog postupka iz Registra, analiza efekata gradskih propisa ili pojednostavljivanje administrativnih postupaka, nadležnost Regulatornog tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Registra.
Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom listu grada Kraljeva".