PRAVILNIK

O REGISTRU ADMINISTRATIVNIH POSTUPAKA I SPROVOĐENJU ANALIZE EFEKATA PROPISA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 6/2013)

Uvodne odredbe

Član 1

Pravilnikom o Registru administrativnih postupaka (u daljem tekstu: Pravilnik), bliže se uređuju pravila i način rada, registracija upisa, izmena ili brisanja administrativnog postupka iz Registra administrativnih postupaka (u daljem tekstu: Registar), primena principa analiza efekata na donošenje / izmene gradskih propisa ili administrativnih postupaka, nadležnost Radnog tela za regulatornu reformu (dalje u tekstu: Regulatorno telo), kao i druga pitanja od značaja za rad Registra.

Član 2

Cilj donošenja Pravilnika jeste utvrđivanje obaveznih pravila rada Registra kako bi se:

1. obezbedila pravna sigurnost poslovnim subjektima i građanima prilikom podnošenja zahteva, kao i u postupku odlučivanja po zahtevima,

2. obezbedila bolja saradnja gradskih uprava i službi sa strankama i

3. obezbedilo donošenje kvalitetnijih propisa u budućnosti.

Član 3

Administrativni postupak u smislu ovog pravilnika, obuhvata postupak rešavanja predmeta od momenta podnošenja podneska stranke do davanja odnosno dostavljanja odgovora, konačnog odlučivanja od strane nadležnog organa ili drugog načina konačnog postupanja po podnesku stranke.

Administrativni postupak obuhvata: sva rešenja, dozvole, odobrenja, potvrde, licence, ovlašćenja, procene, ustupanja, postupke u kojima je propisano plaćanje takse ili naknade, obaveštenja stranaka upravama i službama koja su potrebna za obavljanje delatnosti odnosno za ostvarenje njihovih prava i drugi postupci koji se sprovode po podnesku stranke.

Registar

Član 4

Registar predstavlja elektronsku bazu svih podataka koji se odnose na administrativne postupke koji se sprovode u gradskim upravama grada Novog Pazara.

Registar se objavljuje na zvaničnom sajtu grada Novog Pazara, http://www.novipazar.rs/.

Svi administrativni postupci uprava koji proističu iz delokruga poverenih ili izvornih poslova, moraju biti registrovani u Registru.

Administrativni postupak koji nije registrovan u Registru neće se primenjivati do uvođenja u Registar.

Administrativni postupak se primenjuje na način opisan u Registru.

Član 5

Elementi administrativnog postupka sadržani u Registru su:

1. Naziv administrativnog postupka

2. Registracioni broj administrativnog postupka

3. Naziv organizacione jedinice uprave, odeljenja i/ili službe koja sprovodi postupak i odlučuje o administrativnom postupku

4. Adresa, broj telefona / faksa, elektronska adresa ili bilo koji drugi način na koji zainteresovani subjekti mogu dostaviti zahtev za sprovođenje administrativnog postupka ili dobiti druge informacije o administrativnom postupku od ovlašćene uprave ili službe

5. Oblast (delatnost) na koju se administrativni postupak odnosi

6. Svrha administrativnog postupka

7. Pravni osnov

8. Iznos takse i / ili naknade koje se plaćaju prilikom podnošenja zahteva, u toku postupka odnosno nakon donošenja odluke, broj računa i poziv na broj

9. Informacije (podaci) koje je stranka dužna da dostavi prilikom podnošenja zahteva

10. Dokumentacija koju je stranka dužna da dostavi uz zahtev

11. Rok za pregled predmeta

12. Rok za rešavanje potpunog predmeta

13. Obrazac zahteva (ukoliko je propisan i / ili pripremljen)

14. Vreme važenja akta koji se donosi (ukoliko postoji vremensko ograničenje).

Regulatorno telo i rad Registra

Član 6

Regulatorno telo se stara o radu Registra i odgovorno je za tačnost i pravovremenost podataka, sprovođenje principa analize efekata propisa, poštovanje pravila i procedura rada Registra.

Regulatorno telo odgovorno je za tačnost podataka, rad i održavanje registra, registraciju upisa, izmena ili brisanja administrativnih postupaka, davanje mišljenja na analizu efekata gradskih propisa i administrativnih postupka i za svoj rad odgovara gradonačelniku i Gradskom veću.

Regulatorno telo obavlja i stručne poslove vezane za registraciju upisa, izmena ili brisanja administrativnih postupaka i primenu principa analize efekata propisa i administrativnih postupaka.

Član 7

U Registru se sprovodi:

1. davanje mišljenja na primenu principa analize efekata na izradu gradskih propisa i administrativnih postupaka (u daljem tekstu: analiza efekata)

2. registracija upisa, izmena i brisanja administrativnih postupaka.

Postupak registracije i analize efekata, pokreće se zahtevom na jedinstvenom obrascu datom u Prilogu 1, koji je sastavni deo Pravilnika.

1. Analiza efekata

Član 8

Analiza efekata predstavlja ocenu uticaja nacrta novog/izmenjenog gradskog propisa (dalje u tekstu: gradski propis) i/ili administrativnog postupka na poslovne subjekte i ona je sastavni deo obrazloženja nacrta gradskog propisa.

Analiza efekata vršiće se obavezno za sve gradske propise i administrativne postupke koji utiču na poslovno okruženje privrednih subjekata.

Analiza efekata vršiće se na osnovu Pravilnika o primeni principa analize efekata propisa koji će se doneti u roku od 2. meseca od dana donošenja ovog Pravilnika.

Neće se pripremati principi analize efekata propisa na pravna akta kojima se uređuju međusobni odnosi gradskih organa, unutrašnja organizacija i sl.

Član 9

Uprave i organizacione jedinice u sastavu uprava (u daljem tekstu: uprava), su dužne da u postupku pripreme nacrta / predloga novog ili izmene postojećeg gradskog propisa, primene principe analize efekata propisa, koji zajedno sa nacrtom gradskog propisa i popunjenim zahtevom, podnose Regulatornom telu radi dobijanja mišljenja o analizi efekata.

Član 10

Analiza efekata novih ili izmenjenih administrativnih postupaka obavlja se u upravama pre pokretanja postupka dostavljanja u proceduru novog/izmenjenog gradskog propisa odnosno registracije upisa ili izmena administrativnog postupka čija se registracija predlaže.

Član 11

Regulatorno telo razmatra primenu principa analize efekata na propis za koji je podnet zahtev:

a) uticaj novog / izmenjenog propisa na poslovnu zajednicu,

b) stara se da je gradski propis povoljan za poslovanje,

c) proverava da li postoji alternativa gradskog propisa i

d) proverava da li su gradskim propisom na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte i

e) vrši druge provere u skladu sa Pravilnik o o primeni principa analize efekata propisa.

Član 12

Odredbe pravilnika koje se odnose na postupak po zahtevu za registraciju upisa, primenjuju se i u slučaju zahteva za mišljenje na analizu uticaja gradskih propisa.

Član 13

Gradski propisi koje nije razmatralo Gradsko veće, u smislu analize uticaja iz ovog pravilnika, ne mogu se dostavljati nadležnom organu Grada na dalje razmatranje i odlučivanje.

2. Registracija administrativnog postupka

Član 14

U Registru se sprovode tri vrste registracije:

1. registracija upisa administrativnog postupka u Registar,

2. registracija izmene administrativnog postupka u Registru i

3. registracija brisanja administrativnog postupka iz Registra.

2.1 Registracije upisa administrativnih postupaka i davanja mišljenja na analizu uticaja

Član 15

Uprava koja predlaže registraciju upisa administrativnog postupka, upućuje zahtev za registraciju upisa u elektronskom i pisanom obliku Reglatornom telu na elektronsku adresu: regulatornareforma@novipazar.org.rs.

Dokumentacija koja se predaje uz popunjeni zahtev za:

a) Registraciju (koji se sastoji od dva lista):

• Propis odnosno izvod iz propisa, na osnovu koga se predlaže registracija administrativnog postupka i

• Obrazac za administrativni postupak čiji su elementi:

a) Propisani republičkim pravnim aktom a koji je pripremila gradska uprava

b) Nacrt obrasca gradske uprave

b) Davanje mišljenja na analizu efekata (kod koga se popunjava samo prvi list formulara), predaje se još i nacrt / predlog gradskog propisa koji je pripremljen u skladu sa principima analize efekata propisa.

Član 16

Zahtev za registraciju administrativnog postupka podnosi se Regulatornom telu u roku od 2 dana od dana stupanja na snagu republičkog / gradskog propisa, odnosno od dana početka primene propisa, a zahtev za analizu efekata se podnosi posle pripreme prve verzije dokumenta u formi nacrta ili predloga gradskog propisa.

Član 17

Regulatorno telo pregleda zahtev za registraciju vodeći računa, naročito o sledećem:

1. Prilikom pregleda zahteva za registraciju upisa administrativnog postupka čiji je pravni osnov republički, Regulatorno telo razmatra i utvrđuje sledeće:

a) Da li je zahtev kompletan (uredan),

b) Da li je administrativni postupak u skladu sa republičkim propisom,

c) Da li je administrativni postupak povoljan za poslovanje, odnosno da li su na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo.

2. Prilikom pregleda zahteva za registraciju upisa administrativnog postupka čiji je pravni propis grada, Regulatorno telo razmatra i utvrđuje sledeće:

a) Da li je zahtev kompletan,

b) Da li je administrativni postupak potreban,

c) Da li je administrativni postupak legalan,

d) Da li je administrativni postupak za koji se traži registracija povoljan za poslovanje, odnosno da li postoji alternativa administrativnom postupku i ako ne postoji, da li su predloženim oblikom administrativnog postupka na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo (analiza uticaja administrativnog postupka).

Član 18

Regulatorno telo pregleda zahtev za davanje mišljenja na analizu uticaja nacrta / predloga gradskog propisa, razmatra i utvrđuje sledeće:

a) Da li je zahtev kompletan,

b) Da li je gradski propis potreban,

c) Da li je gradski propis legalan,

d) Da li je gradski propis za koju se vrši analiza uticaja povoljan za poslovanje odnosno da li postoji alternativa njegova alternativa i ako ne postoji, da li su predloženim gradskim propisom na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo.

Član 19

Za svaki podneti zahtev za registraciju i/ili davanje mišljenja na primenu principa analize efekata propisa odnosno administrativnog postupka u procesu primene gradskih propisa, Regulatorno telo u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva, donosi rešenje koje može biti pozitivno i negativno:

a) Pozitivno na osnovu koga se vrši registracija odnosno nastavlja procedura donošenja propisa u slučaju analize efekata propisa i

b) Negativno - čiji su sastavni delovi obrazloženje i preporuka za dopunu zahteva za registraciju upisa, brisanja i izmene administrativnog postupka odnosno preporuka za eliminaciju ili odustanak od administrativnog postupka, ili dopunu analize efekata dostavlja upravi koja je podnela zahtev.

Član 20

U slučaju negativnog mišljenja Regulatornog tela, uprava ili služba je dužna da u roku od 3 dana postupi po mišljenju i preporukama za dopunu zahteva za registraciju upisa administrativnog postupka odnosno analize efekata, osim u slučaju kada Regulatorno telo da mišljenje daje administrativni postupak nepotreban.

Član 21

Administrativni postupak koji za pravni osnov ima republički propis privremeno se registruje predajom zahteva za privremenu registraciju, bez prethodnog razmatranja i pripreme mišljenja Regulatornog tela.

Privremena registracija upisa se primenjuje do pozitivne odluke Regulatornog tela na podneti zahtev.

Rok za privremenu registraciju upisa administrativnog postupka je 5 radnih dana od dana prijema zahteva.

Član 22

Na osnovu mišljenja Regulatornog tela kojim se usvaja zahtev za registraciju, Regulatorno telo odmah, a najkasnije u roku od jednog dana od dana donošenja rešenja.

1. registruje upis, izmenu ili brisanje administrativnog postupka

2. transformiše privremenu registraciju u redovnu

3. dostavlja nacrt ili predlog gradskog propisa na dalje razmatranje i odlučivanje nadležnom gradskom organu.

Član 23

U postupku registracije upisa novi administrativni postupak dobija identifikacioni broj i u Registar se unose svi elementi administrativnog postupka iz člana 5. ovog pravilnika.

Član 24

Uprava čiji je zahtev za registraciju odbijen zbog nedostataka, podnosi izmenjen ili dopunjen zahtev za registraciju upisa administrativnog postupka odnosno novu ili dopunjenu analizu efekata, u roku od pet dana od dana prijema rešenja o odbijanju zahteva.

Prilikom podnošenja izmenjenog ili dopunjenog zahteva, primenjuju se ista pravila postupka, odlučivanja i rokovi kao kod prvobitnog zahteva za registraciju upisa administrativnog postupka odnosno primene principa analize efekata propisa.

2.2 Registracija izmena administrativnog postupka

Član 25

Uprava koja predlaže izmenu administrativnog postupka upućuje zahtev za registraciju izmena Regulatornom telu.

U postupku izmene administrativnog postupka, Regulatorno telo razmatra registraciju izmena onih elemenata administrativnog postupka čija se izmena traži u zahtevu.

Odredbe pravilnika koje se odnose na postupak po zahtevu za registraciju upisa, primenjuju se i u slučaju zahteva za registraciju izmene administrativnog postupka.

2.3 Registracija brisanje administrativnog postupka

Član 26

Uprava koja predlaže registraciju brisanja administrativnog postupka iz Registra, upućuje zahtev za brisanje administrativnog postupka Regulatornom telu.

Ukoliko je administrativni postupak eliminisan republičkim propisom, uz zahtev za registraciju brisanja administrativnog postupka prilaže se propis odnosno izvod iz propisa kojim se administrativni postupak eliminiše.

Odredbe pravilnika koje se odnose na postupak po zahtevu za registraciju upisa, primenjuju se i u slučaju zahteva za registraciju brisanja administrativnog postupka.

Prelazne i završne odredbe

Član 27

Početnu bazu Registra administrativnih postupaka čine svi administrativni postupci iz Priloga 2. koji je sastavni deo ovog pravilnika.

Član 28

Administrativni postupci koji nisu evidentirani u Prilogu 2. ovog pravilnika, uvešće se po skraćenom postupku u Registar u roku od 30 dana od dana donošenja ovog pravilnika.

Obavezuju se uprave i službe da prijave administrativne postupke koje primenjuju a koji nisu evidentirani u Prilogu 2, u roku iz stava 1. ovog člana.

U slučaju da uprava ili služba ne prijavi izostavljeni administrativni postupak u roku od 30 dana, od dana donošenja ovog pravilnika, postupak registracije će se sprovesti u skladu sa postupkom propisanim ovim pravilnikom.

Član 29

Ovaj pravilnik stupa na snagu mesec dana od dana objavljivanja u "Službenom listu", Grada Novog Pazara.

Napomene

Prilozi 1 i 2 koji su sastavni delovi ovog pravilnika nisu objavljeni u "Sl. listu grada Novog Pazara", br. 6/2013.