ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 7/2014)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskoj upravi grada Zaječara, utvrđuje se nadležnost, unutrašnja organizacija, način rukovođenja, odnosi sa drugim organima, sredstva za rad, finansiranje, javnost rada i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Gradske uprave grada Zaječara (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ Grada.

Član 3

Gradska uprava:

1. Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2. Izvršava odluke i druge akte organa Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3. Rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz izvornog delokruga Grada;

4. Obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. Izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. U skladu sa zakonom vodi evidenciju i stara se o imovini čiji je korisnik - vlasnik Grad;

7. Obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 4

Gradska uprava obavlja poslove na osnovu Ustava, zakona i drugih propisa, Statuta Grada Zaječara (u daljem tekstu: Statut Grada) i drugih akata Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika.

Član 5

Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan javnoj kontroli građana, na način utvrđen zakonom i Statutom Grada.

Član 6

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, nepristrasno, prema pravilima struke, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

Član 7

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara.

II - ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA

Član 8

U okviru Gradske uprave obrazuju se osnovne organizacione jedinice i to: Kabinet gradonačelnika i Odeljenja za vršenje međusobno povezanih upravnih, stručnih, i drugih poslova.

Član 9

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova, pune uposlenosti i odgovornosti radnika u okviru odeljenja kao osnovnih organizacionih jedinica, mogu se obrazovati i unutrašnje organizacione jedinice kao službe, odseci i sl.

Član 10

U Gradskoj upravi osnovne organizacione jedinice su:

1. Kabinet gradonačelnika;

2. Odeljenje za normativno pravne poslove Gradskog veća;

3. Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove;

4. Odeljenje za privredu i društvene delatnosti;

5. Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove;

6. Odeljenje za finansije;

7. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju;

8. Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju;

Član 11

Kabinet gradonačelnika vrši stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove u cilju ostvarivanja nadležnosti i ovlašćenja gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnika gradonačelnika, a koji se odnose na predstavljanje Grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu; vrši pripremu za radne i druge sastanke gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnika gradonačelnika; prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza; koordinira aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada; vrši organizaciju prijema stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku, zameniku gradonačelnika i pomoćnicima gradonačelnika; organizuje protokol povodom prijema domaćih i stranih predstavnika; organizuje protokol povodom kulturnih, sportskih i drugih događanja, protokole povodom dodeljivanja javnih priznanja i druge protokolarne poslove; vrši prijem pošte upućene lično gradonačelniku, zameniku gradonačelnika i pomoćnicima gradonačelnika i vrši administrativno-tehničke poslove za potrebe gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnika gradonačelnika;

Kancelarija za brze odgovore vrši prijem stranaka, prikuplja tražene informacije i podatke i u što kraćem roku o tome obaveštava stranke.

Služba interne revizije, radi obavljanja poslova kako kod direktnog, tako i kod indirektnih korisnika budžetskih sredstava, a koji se odnose na proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole, ocena sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti, ispitivanje organizovanosti, razvoj i poboljšanje delotvornosti pojedinih poslovnih funkcija, ispitivanje načina donošenja poslovnih odluka, davanje saveta kada se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci, revizija načina rada (performansi) koja predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti. Služba interne revizije je direktno odgovorna funkcioneru direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Budžetski inspektor, u okviru samostalnog referata vrši poslove budžetskog poslovanja i inspekcijski nadzor nad primenom zakona i podzakonskih propisa u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja kao i poslove drugih inspekcija koje Republika poveri Gradu.

Član 12

Odeljenje za normativno-pravne poslove Gradskog veća vrši stručne i organizacione poslove za Gradsko veće, a koji se odnose na pripremu sednica i obradu akata usvojenih na sednicama, čuvanje izvornih dokumenata, izradu zapisnika i vođenje evidencije o održanim sednicama.

Pruža stručnu pomoć članovima Gradskog veća, vrši administrativne i stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana.

Priprema nacrte drugostepenih odluka koje donosi Gradsko veće.

Vrši i druge poslove u okviru svog delokruga rada.

Član 13

Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na:

- lični status građana;

- vođenje matičnih knjiga;

- izdavanje izvoda iz matičnih knjiga;

- izdavanje uverenja iz evidencija državljana RS;

- vođenje i ažuriranje biračkog spiska;

- izdavanje uverenja o činjenicama kada je to određeno zakonom;

- overu i izdavanje radnih knjižica;

- poslove pisarnice i arhive;

- poslove radnih odnosa u Gradskoj upravi;

- pružanje informacija strankama o pravima koja mogu ostvariti pred gradskom upravom i načinu njihovog ostvarivanja, kao i sve druge informacije koje su u funkciji ostvarivanja prava pred gradskom upravom;

- kopiranja - umnožavanja dokumenata za potrebe stranaka koje ostvaruju prava pred gradskom upravom;

- prijem, zavođenje i razvođenje podnesaka (zahteva, žalbi i dr. pismena) koje stranke upućuju gradskoj upravi radi ostvarivanja svojih prava;

- dostave - izdavanja akata (rešenja, zaključaka, obaveštenja, potvrda, uverenja i dr.) strankama, na osnovu podnetih zahteva;

- overu potpisa, prepisa, rukopisa i punomoćja;

- poslove administriranja u oblasti telefonije, staranja o telefonskoj mreži i rukovanja telefonskom centralom;

- administrativno-tehničke poslove koji se odnose na primenu propisa iz oblasti javnih nabavki;

- poslove umnožavanja i fotokopiranja materijala;

- poslove prevoženja i održavanje vozila;

- poslove održavanja i rukovanja sredstvima opreme i sredstvima veze;

- poslove ugostiteljskih usluga za potrebe organa Grada;

- poslove nadzora nad održavanjem i fizičkim obezbeđivanjem objekata Grada;

- poslove odbrane i vanrednih situacija iz nadležnosti jedinica lokalne samouprave;

Za izvršavanje određenih poslova iz izvorne nadležnosti Grada i omogućavanja efikasnijeg obavljanja tih poslova, na teritoriji mesnih zajednica obrazuju se mesne kancelarije.

Mesne kancelarije se obrazuju za sledeća područja:

1. Mesna kancelarija Borovac, za naseljeno mesto Borovac;

2. Mesna kancelarija Brusnik, za naseljeno mesto Brusnik;

3. Mesna kancelarija, Veliki Jasenovac za naseljeno mesto Veliki Jasenovac;

4. Mesna kancelarija Vratarnica, za naseljeno mesto Vratarnica;

5. Mesna kancelarija Velika Jasikova, za naseljeno mesto Velika Jasikova;

6. Mesna kancelarija Veliki Izvor, za naseljeno mesto Veliki Izvor;

7. Mesna kancelarija Vražogrnac, za naseljeno mesto Vražogrnac;

8. Mesna kancelarija Vrbica, za naseljeno mesto Vrbica;

9. Mesna kancelarija, Gamzigrad za naseljena mesta Gamzigrad i Gamzigradska Banja;

10. Mesna kancelarija, Gornja Bela Reka, za naseljeno mesto Gornja Bela Reka;

11. Mesna kancelarija Glogovica, za naseljeno mesto Glogovica;

12. Mesna kancelarija Gradskovo, za naseljeno mesto Gradskovo;

13. Mesna kancelarija Grlište, za naseljeno mesto Grlište;

14. Mesna kancelarija Grljan, za naseljeno mesto Grljan;

15. Mesna kancelarija Dubočane, za naseljeno mesto Dubočane;

16. Mesna kancelarija Zagrađe, za naseljeno mesto Zagrađe;

17. Mesna kancelarija Zvezdan, za naseljeno mesto Zvezdan;

18. Mesna kancelarija Klenovac, za naseljeno mesto Klenovac;

19. Mesna kancelarija Koprivnica, za naseljena mesta Koprivnica, Jelašnica i Čokonjar;

20. Mesna kancelarija Lasovo, za naseljeno mesto Lasovo;

21. Mesna kancelarija Lenovac, za naseljeno mesto Lenovac;

22. Mesna kancelarija Leskovac, za naseljeno mesto Leskovac;

23. Mesna kancelarija Lubnica, za naseljeno mesto Lubnica;

24. Mesna kancelarija Mali Izvor, za naseljeno mesto Mali Izvor;

25. Mesna kancelarija Mali Jasenovac, za naseljeno mesto Mali Jasenovac;

26. Mesna kancelarija Metriš, za naseljeno mesto Metriš;

27. Mesna kancelarija Mala Jasikova, za naseljeno mesto Mala Jasikova;

28. Mesna kancelarija Marinovac, za naseljeno mesto Marinovac;

29. Mesna kancelarija Nikoličevo, za naseljeno mesto Nikoličevo;

30. Mesna kancelarija Planinica, za naseljeno mesto Planinica;

31. Mesna kancelarija Prlita, za naseljeno mesto Prlita;

32. Mesna kancelarija Rgotina, za naseljeno mesto Rgotina;

33. Mesna kancelarija Salaš, za naseljeno mesto Salaš;

34. Mesna kancelarija Selačka, za naseljeno mesto Selačka;

35. Mesna kancelarija Tabakovac, za naseljeno mesto Tabakovac;

36. Mesna kancelarija Trnavac, za naseljeno mesto Trnavac;

37. Mesna kancelarija Halovo, za naseljeno mesto Halovo;

38. Mesna kancelarija Šljivar, za naseljeno mesto Šljivar;

39. Mesna kancelarija Šipikovo, za naseljeno mesto Šipikovo.

U mesnim kancelarijama mogu se obavljati određeni poslovi za druge organe, organizacije i ustanove na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik Gradske uprave sa predstavnikom organa, organizacija i ustanova za koje se ti poslovi obavljaju.

Mesne kancelarije mogu vršiti administrativne poslove za seoske mesne zajednice u Gradu, koje nemaju sekretara mesne zajednice, na osnovu rešenja načelnika Gradske uprave.

Mesne kancelarije vrše dostavu pismena pravnim i fizičkim licima na teritoriji naseljenog mesta za koje su nadležne.

Odeljenje pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom iz delokruga rada odeljenja.

Odeljenje obavlja poslove pružanja pravne pomoći fizičkim i pravnim licima i obavlja stručne poslove u vezi sa statusom i smeštajem izbeglica na teritoriji grada Zaječara.

Odeljenje vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik Gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 14

Odeljenje za privredu i društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na praćenje stanja i kretanja u ustanovama društvenih delatnosti iz oblasti zdravstvene zaštite i planiranja porodice, predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja, sporta, društvene brige o deci i omladini, socijalne zaštite, učeničkog i studentskog standarda, kulture, tehničke kulture i preduzećima iz oblasti medija (štampe i elektronskih medija).

Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na praćenje, analiziranje stanja u oblasti privrede, pre svega kroz razvoj poljoprivrede, preduzetništva, turizma i predlaganje mera za pospešivanje razvoja privrednih oblasti za koje je nadležan Grad, izradu godišnjih akcionih planova, izradu baza podataka od značaja za lokalni ekonomski razvoj, realizaciju poslova i zadataka na osnovu zaključenih sporazuma o saradnji, između Grada i raznih međunarodnih organizacija i republičkih institucija, pružanja stručne pomoći osnivanja preduzetničkih radnji i promena vezanih za rad radnji, pružanje informacija i stručne pomoći preduzetnicima i nosiocima poljoprivrednih gazdinstava i privrednim društvima, vezanim za ostvarivanje prava na subvencije iz budžeta Republike Srbije, aplikantima prilikom konkurisanja za kreditna sredstva iz fondova, poslove od neposrednog interesa za građane u okviru privrednih delatnosti iz nadležnosti Grada.

Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na preduzimanje mera u slučaju elementarnih i drugih nepogoda na teritoriji Grada.

Predlaže nacrte akata iz svoje nadležnosti koje donose Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Vrši poslove uprave u sprovođenju zakona i drugih propisa koji su povereni gradu, odnosno rešava u prvom stepenu u upravnim stvarima u oblasti: boračko-invalidske i socijalne zaštite, društvene brige o deci i omladini, poljoprivrede, vodoprivrede, saobraćaja i turizma.

Vrši upravne i stručne poslove u oblasti privatnog preduzetništva.

Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja.

Prati zakonitost rada u javnim službama čiji je osnivač Grad, u delokrugu rada odeljenja. Predlaže mere i pokreće inicijative za unapređenje utvrđenog stanja u javnim službama.

Vrši poslove likvidature u oblasti boračko-invalidske zaštite i porodiljskog odsustva.

Obavlja administrativne poslove radnih tela organa Skupštine grada, obrazovanih na osnovu zakona i drugih propisa iz oblasti privrede i društvenih delatnosti, i to: Saveta za bezbednost saobraćaja, Fonda za razvoj i unapređenje poljoprivrede, Fondacije za podsticaj rađanja dece, Komisije za razvrstavanje dece ometene u razvoju, Komisije za stipendiranje studenata, kao i drugih koji se obrazuju.

Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 15

Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove vrši upravne i druge poslove u sprovođenju zakona i drugih propisa u oblasti urbanizma, građevinarstva i komunalno-stambenoj oblasti, kao i poslove koji se odnose na strateško planiranje, iniciranje, izrada i sprovođenje godišnjih programa razvoja Grada i vršenje upravljanja projektima za potrebe Grada.

Odeljenje za urbanizam, građevinske i komunalno-stambene poslove:

- učestvuje u izradi programa za izradu prostornog plana Grada,

- vrši javno oglašavanje radi ustupanja izrade planskog dokumenta i stara se o izlaganju planskog dokumenta na javni uvid,

- preuzima po službenoj dužnosti postojeće kopije topografskog i katastarskog plana odnosno digitalne zapise, odnosno katastar podzemnih i nadzemnih vodova,

- vrši ažuriranje katastarskih podloga, preduzima radnje u postupku izrade programa za izradu planova i vrši izradu planova iz delokruga odeljenja,

- priprema nacrte odluka o izradi urbanističkog plana,

- organizuje javnu prezentaciju urbanističkih projekata i planova,

- izdaje izvode iz urbanističkih planova,

- izdaje lokacijske dozvole i informacije o lokaciji,

- pribavlja saglasnosti koje su posebnim zakonima po službenoj dužnosti propisane kao uslov za izdavanje lokacijske dozvole za izgradnju,

- rešava zahteve za legalizaciju bespravno izgrađenih objekata,

- izdaje građevinske dozvole,

- izdaje odobrenja za izgradnju,

- vrši tehnički pregled objekata i izdaje upotrebne dozvole za objekte za koje je nadležan grad,

- donosi rešenja o rušenju objekata po zahtevu stranke;

Predlaže nacrte akata koje donose organi grada iz oblasti urbanizma, građevinstva i komunalno-stambene oblasti. Neposredno sprovodi propise Skupštine Grada u ovim oblastima.

Vrši poslove koji se odnose na uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, stara se o obezbeđivanju uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti.

Prati ostvarivanje programa uređivanja građevinskog zemljišta.

Sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u skladu sa zakonom, kao i druge poslove u stambenoj oblasti.

Vrši poslove zaštite i unapređenja životne sredine za obavljanje određenih delatnosti u skladu sa zakonom.

Vrši poslove koji se odnose na zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti Grada, upravljanja i korišćenja nepokretnostima Grada, sprovodi postupak eksproprijacije, komasacije, vraćanja zemljišta, promet zemljišta i zgrada kao i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada i odlukama.

Odeljenje obavlja i poslove koji se odnose na strateško planiranje, iniciranje, izradu i sprovođenje godišnjih programa za potrebe Grada i vrši upravljanje projektima od značaja za Grad.

Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja.

Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 16

Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se svrstavaju u poslove budžeta Grada, poslove lokalnog trezora, poslove finansija direktnih korisnika sredstava budžeta i poslove budžetskog računovodstva i izveštavanja, a koji obuhvataju:

- sve proceduralno propisane poslove na pripremi budžeta, uključujući i izradu nacrta budžeta grada;

- sve proceduralno propisane poslove na izvršenju budžeta;

- finansijsko planiranje za konsolidovani račun trezora, koje posebno obuhvata analizu gotovinskih tokova plana izvršenja budžeta, servisiranje duga, definisanje kvota definisanih obaveza i plaćanja;

- upravljanje gotovinskim sredstvima, koje posebno obuhvata upravljanje konsolidovanim računom trezora, upravljanje likvidnošću, upravljanje finansijskim sredstvima;

- poslove vođenja poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, kao i druge finansijsko-materijalne poslove za direktne korisnike sredstava budžeta, a za indirektne korisnike, ukoliko se to posebno ugovori;

- kontrolu rashoda, koja posebno obuhvata preuzimanje obaveza, proveru prijema dobara i usluga i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava;

- upravljanje dugom;

- budžetsko računovodstvo i izveštavanje, koje obuhvata računovodstvene poslove za obradu primanja i plaćanja, vođenje poslovnih knjiga za sva primanja i izdatke, evidenciju donacija i pomoći;

- finansijsko izveštavanje, pre svega u propisanoj formi;

- računovodstvenu metodologiju, kroz izradu opštih i posebnih akata;

- upravljanje finansijskim informacionim sistemom;

- poslove iz oblasti finansija za direktne korisnike sredstava budžeta, koji obuhvataju poslove izrade predloga finansijskog plana i raspodele sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava;

- pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana;

- pripremu nacrta i drugih akata iz oblasti finansija i računovodstva;

- poslove obračuna i isplata plata, naknada i drugih primanja zaposlenih i izradu svih izveštaja iz te oblasti.

Član 17

Odeljenje za lokalnu poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda grada i to: porez na imovinu pravnih i fizičkih lica, naknada koja se odnosi na gradsko građevinsko zemljište, naknada koja se odnosi na komunalnu taksu, boravišnu taksu, samodoprinos, lokalne administrativne takse, naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, novčane kazne izrečene u prekršajnom postupku za prekršaje propisane odlukama Skupštine grada, prihode od davanja u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u državnoj svojini koje koristi Grad i indirektni korisnici budžeta.

Odeljenje se stara o pravima i obavezama poreskih obveznika, vodi registar obveznika izvornih prihoda Grada, vrši kancelarijsku i terensku kontrolu u postupku administriranja izvornih lokalnih javnih prihoda, poresko knjigovodstvo, sprovodi postupak izvršenja i vrši druge poslove u skladu sa zakonima i odlukama Skupštine grada.

Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 18

Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju vrši poslove inspekcijskog nadzora u oblasti: izgradnje, komunalne delatnosti, zaštite životne sredine, drumskog saobraćaja i komunalne policijske poslove.

Ove poslove vrši preko građevinske inspekcije, komunalne inspekcije, inspekcije zaštite životne sredine, inspekcije za saobraćaj i puteve i komunalne policije, a u skladu sa Zakonom i propisima grada.

U postupku inspekcijskog nadzora inspektori vode upravni postupak i donose rešenja, vrše prinudna izvršenja donetih rešenja i pokreću postupak za utvrđivanje prekršajne i krivične odgovornosti i privredni prestup za koje su ovlašćeni zakonom ili propisom donetih na osnovu zakona.

Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštitu životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za Grad; podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada i vrši i druge poslove u skladu sa zakonom.

Održavanjem komunalnog reda smatra se održavanje reda u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; auto-taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; protivpožarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata.

Odeljenje je dužno da u obavljanju poslova sarađuje sa građanima u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada.

Odeljenje za inspekcijske poslove i komunalnu policiju je dužno da prima prijave, peticije i predloge građana podnete pismenim putem, elektronskom poštom, a u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem. O svakoj takvoj prijavi, peticiji i predlogu, odnosno obraćanju, u Odeljenju se sačinjava službena zabeleška.

Skupština grada daje saglasnost na strateški plan i godišnje planove rada komunalne policije.

Pruža stručnu pomoć strankama u ostvarivanju prava pred Gradskom upravom - iz delokruga rada odeljenja.

Učestvuje u izradi normativnih akata iz svoje oblasti.

Vrši i druge poslove koje mu naloži načelnik gradske uprave u okviru svog delokruga rada.

Član 19

Načelnik gradske uprave može imenovati ovlašćeno lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Ovlašćeno lice za rešavanje o zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja omogućava slobodan pristup informacijama od javnog značaja, kojima raspolažu organi grada i gradska uprava, javnosti i svim fizičkim i pravnim licima koja su za te informacije zainteresovani, shodno Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.

Član 20

U Gradskoj upravi se mogu postaviti pomoćnici gradonačelnika za pojedina pitanja (ekonomski razvoj, urbanizam, primarna zdravstvena zaštita, zaštita životne sredine, poljoprivreda, i dr.), koje postavlja i razrešava gradonačelnik.

Administrativno-tehničke poslove za rad pomoćnika gradonačelnika obavlja kabinet gradonačelnika.

III - RUKOVOĐENJE

Član 21

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za svoj rad i rad gradske uprave, načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.

Načelnik Gradske uprave ima zamenika, koji se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik Gradske uprave.

Član 22

Za načelnika Gradske uprave postavlja se lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Zamenik načelnika gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 23

Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, koordinira rad i međusobnu saradnju unutrašnjih organizacionih jedinica, odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih, stara se o obezbeđivanju uslova rada, donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi uz saglasnost Gradskog veća i obavlja druge poslove određene zakonom i Statutom Grada.

Član 24

Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode:

- Odeljenjem - načelnik odeljenja;

- Kabinetom - šef kabineta;

Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:

- Službom - šef službe;

- Odsekom - šef odseka.

Član 25

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave organizuju i obezbeđuju zakonit i efikasan rad, staraju se o pravilnom rasporedu poslova i ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih.

Rukovodioci iz predhodnog stava su u izvršavanju poslova dužni da se pridržavaju naloga i uputstva načelnika Gradske uprave i lično su odgovorni za svoj rad i za zakonit rad.

Član 26

Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 27

Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.

Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica obavljaju najsloženije poslove iz svoje nadležnosti i staraju se o zakonitom, efikasnom, stručnom i ekonomičnom vršenju poslova zaposlenih.

Za svoj rad rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica odgovaraju načelniku Gradske uprave i rukovodiocu osnovne organizacione jedinice.

IV - ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini Grada i Gradskom veću

Član 28

Odnos Gradske uprave prema Skupštini Grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom i Statutom Grada.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine Grada.

Član 29

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom, Statutom Grada i drugim opštim aktima.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa Zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi uz nalaganje da se donese novi akt.

Ukoliko Gradska uprava ne postupi po nalogu i ne donese novi akt, može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na izradi akta, kao i nadležnog rukovodioca organizacione jedinice.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 30

Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje utvrđenih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što efikasnije i ekonomičnije i u Zakonom određenom roku ostvaruju svoja prava i obaveze, kao i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.

Član 31

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe i predloge građana u vezi rada uprave, da postupa po njima ukoliko su opravdani i o tome obaveštava građane.

Član 32

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuje se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim privrednim društvima, kada odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu Zakona i Odluka organa Grada.

3. Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 33

Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju i razmenjuju potrebne podatke i informacije neophodne za rad, kao i da zajedno učestvuju u izradi normativnih akata, projekata i druge dokumentacije, ukoliko se ukaže potreba za takvim vidom saradnje.

V - JAVNOST RADA

Član 34

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja i davanjem službenih informacija o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama u vezi sa organizacijom, delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i drugo.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave.

Član 35

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O uskraćivanju informacija iz prethodnog stava odlučuje načelnik Gradske uprave.

VI - PRAVNI AKTI

Član 36

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Član 37

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja i sprovođenja.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih akata, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada u vršenju izvornih i poverenih poslova Gradske uprave.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa Zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se u skladu sa propisima uređuju pravila i način rada i postupanja Gradske uprave.

Član 38

Pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenja i zaključke mogu donositi i rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica ili druga lica, kada ih za to ovlasti načelnik Gradske uprave, u skladu sa Zakonom.

VII - SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 39

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, ustanova i organizacija kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave.

VIII - ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Član 40

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja Gradske uprave iz okvira izvornih poslova rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja organa i organizacija kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom ili drugim aktima nije drugačije određeno.

IX - IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 41

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

X - KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 42

Gradska uprava u svom radu primenjuje propise o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave.

XI - RADNI ODNOS

Član 43

Poslove Gradske uprave mogu obavljati zaposleni ako imaju propisanu školsku spremu, položen ispit za rad u organima državne uprave (stručni ispit), odnosno poseban ispit za komunalne policajce, matičare i interne revizore, odgovarajuće radno iskustvo i druge posebne uslove, utvrđene Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi Grada Zaječara.

Član 44

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima i drugi propisi o zaposlenima u državnim organima.

Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje zarada, prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa, uređuju se posebnim aktom u skladu sa Zakonom i drugim propisima.

Član 45

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 46

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XII - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 47

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada i budžetu Republike za obavljanje poverenih poslova iz nadležnosti Republike.

Član 48

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine:

- sredstva za isplatu zarada zaposlenih;

- sredstva za materijalne troškove;

- sredstva za posebne namene;

- sredstva za nabavku i održavanje opreme;

- sredstva za druge posebne naknade i solidarne pomoći.

Član 49

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Ostvarena sredstva iz prethodnog stava mogu se namenski upotrebiti za opremu, investicije i poboljšanje materijalnog položaja zaposlenih.

Član 50

Sredstva za isplatu zarada zaposlenih obezbeđuju se za:

- zarade zaposlenih;

- naknade za neraspoređene rukovodioce i zaposlene za čijim je radom prestala potreba;

Raspored sredstava za zarade zaposlenih vrši se u skladu sa finansijskim planom, koji je se donosi u skladu sa Odlukom o budžetu Grada Zaječara za određenu budžetsku godinu.

Član 51

Sredstva za materijalne troškove obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala, sitnog inventara, naknadu za grejanje i isporučenu električnu energiju, zakup, održavanje poslovnih prostorija i poštanske usluge;

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampanje materijala;

- osiguranje i održavanje sredstava opreme;

- putne i druge troškove zaposlenih potrebne za obavljanje poslova Gradske uprave.

Raspored sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se na osnovu finansijskog plana u skladu sa Odlukom o budžetu Grada Zaječara za tekuću budžetsku godinu.

Član 52

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- određene potrebe Gradske uprave u vezi sa poslovima koje vrši (naknade svedocima, veštacima, troškovi postupka i dr.);

- otpremninu zaposlenih prilikom odlaska u penziju;

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih;

Raspored sredstava za posebne namene vrši se na osnovu finansijskog plana u skladu sa Odlukom o budžetu Grada Zaječara za tekuću budžetsku godinu.

Član 53

Sredstva za nabavku i održavanje opreme koja služe za rad uprave raspoređuju se na osnovu finansijskog plana koji donosi načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovnih organizacionih jedinica.

Član 54

Sredstva za druge posebne naknade i solidarne pomoći obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara i isplaćuju u skladu sa zakonom.

Član 55

Za zakonito korišćenje finansijskih sredstava Gradske uprave odgovoran je načelnik Gradske uprave.

Neposrednu kontrolu korišćenja finansijskih sredstava vrši Odeljenje za finansije, a načelnik Odeljenja svojim potpisom overava namensko korišćenje sredstava u skladu sa Zakonom i Odlukom o budžetu Grada Zaječara.

XIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Zaječara ("Službeni list grada Zaječara", broj 1/10, 21/12, 40/13 i 44/13).

Član 56

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Zaječara", br. 7/2014.