POSLOVNIKO RADU GRADSKE IZBORNE KOMISIJE("Sl. list grada Zaječara", br. 4/2014) |
Ovim Poslovnikom uređuju se pitanja organizacije, načina rada i odlučivanja Gradske izborne komisije (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Zaječaru, u zgradi Skupštine grada Zaječara, Trg oslobođenja broj 1.
Komisija u svom radu koristi dva pečata i štambilj Gradske uprave grada Zaječara.
Pečati su okruglog oblika, prečnika 32 mm (pečat sa oznakom I i pečat sa oznakom II). U sredini pečata je grb Republike Srbije. Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "Republika Srbija". U unutrašnjem krugu iznad grba upisan je tekst: "Grad Zaječar", a u sledećem unutrašnjem krugu tekst: "Gradska izborna komisija". U dnu pečata upisano je mesto: "Zaječar".
Tekst pečata ispisan je ćiriličnim pismom.
Jedan pečat Komisije (sa oznakom I) koriste predsednik i zamenik predsednika Komisije, a drugi (sa oznakom II) koristi sekretar Komisije.
Oba pečata se nalaze kod sekretara Komisije.
Komisiju čine članovi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisiju u stalnom sastavu čine predsednik, zamenik predsednika, članovi i njihovi zamenici koje imenuje Skupština grada Zaječara, a u proširenom sastavu i po jedan opunomoćeni predstavnik podnosioca izborne liste koji je predložio najmanje dve trećine kandidata od ukupnog broja odbornika koji se bira.
Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada Zaječara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Predsednik i članovi Komisije i njen sekretar imaju zamenike.
Predsednik, sekretar i njihovi zamenici moraju biti diplomirani pravnici.
Zamenici iz prethodnog stava imaju ista prava i odgovornosti kao i članovi koje zamenjuju.
Komisija rešenjem utvrđuje da podnosilac izborne liste ispunjava uslove za određivanje svog predstavnika u prošireni sastav ovog organa, istovremeno sa danom proglašenja izborne liste.
Rešenje o ispunjenju, odnosno neispunjenju uslova za određivanje predstavnika podnosioca izborne liste, Komisija dostavlja podnosiocu izborne liste, na adresu označenu u izbornoj listi, u roku od 24 časa od časa donošenja rešenja.
Predstavnik podnosioca izborne liste postaje član Komisije u proširenom sastavu po prijemu obaveštenja od podnosioca Izborne liste, a najkasnije pet dana pre dana određenog za održavanje izbora.
Komisija, u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima:
1) stara se o zakonitom sprovođenju izbora;
2) određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;
3) određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
4) daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora;
5) propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora;
6) utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima;
7) proglašava izborne liste;
8) utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta, overava ih i zajedno sa overenim izvodom iz biračkog spisak, zapisnički, predaje biračkim odborima;
9) utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora;
10) podnosi izveštaj Skupštini grada Zaječara o sprovedenim izborima i izveštaj o izboru odbornika radi popune upražnjenih odborničkih mesta u Skupštini Grada;
11) dostavlja nadležnom ministarstvu i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;
12) donosi Poslovnik o radu Komisije;
13) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.
U svom radu, Komisija shodno primenjuje uputstva i druge akte Republičke izborne komisije koji se odnose na sprovođenje izbora za narodne poslanike.
U slučaju istovremenog održavanja parlamentarnih ili predsedničkih izbora sa lokalnim izborima, Komisija će koordinirati svoj rad sa Republičkom izbornom komisijom i postupati u skladu sa njenim odlukama i uputstvima.
Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisija radi u proširenom sastavu od dana utvrđivanja tog sastava do momenta kada Komisija utvrdi i objavi rezultate izbora.
Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Rad Komisije je javan.
Komisija radi u sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili kada to predloži najmanje trećina članova Komisije.
U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije, a u slučaju sprečenosti, njihovi zamenici.
U opravdanim i hitnim slučajevima, predsednik Komisije može odlučiti da se sednica sazove i održi telefonskim putem.
Prijem podnesaka za Komisiju, vrši Gradski informativno-uslužni centar, na način i u radno vreme propisano aktima Gradske uprave grada Zaječara. Izuzetno, podnesci za čije podnošenje rok ističe nakon utvrđenog radnog vremena, mogu se podnositi i nakon utvrđenog radnog vremena do časa isticanja njihovog roka, uz najavu sekretaru Komisije.
Izborne liste, podnosioci mogu podnositi i nakon utvrđenog radnog vremena, najkasnije do 20,00 časova, s tim da se njihovo podnošenje, u tom slučaju, mora najaviti, kako bi se obezbedilo prisustvo članova Komisije.
Poziv za sednicu Komisije, sa predlogom dnevnog reda, upućuje se članovima Komisije, odnosno njihovim zamenicima, po pravilu u pismenom obliku: putem pošte, dostavne službe organa Grada Zaječara, sms porukom ili e-mail poštom, najdocnije jedan dan pre dana određenog za održavanje sednice.
Po potrebi, sednice se sazivaju telefonom ili na drugi odgovarajući način, najkasnije dva sata pre početka sednice, a dnevni red i materijal po predloženim tačkama dnevnog reda, dostavlja se pre početka sednice.
Sednica može da bude održana kada prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može formirati radnu grupu iz reda svojih članova, kojoj pomoć mogu pružiti radnici Gradske uprave.
Komisija može, po potrebi, zadužiti sekretara Komisije i / ili pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuća dokumenta, te da upoznaje Komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.
Komisija obezbeđuje javnost rada prisustvom akreditovanih predstavnika sredstava javnog informisanja, davanjem saopštenja i održavanjem konferencija za štampu.
Saopštenje za javnost, po odobrenju Komisije, daju predsednik ili zamenik predsednika ili član Komisije koga oni odrede.
U ostvarivanju svojih zadataka Komisija, saglasno zakonu, sarađuje sa drugim organima i organizacijama.
O prigovorima koji su upućeni Komisiji, sekretar, odnosno zamenik sekretara, pripremiće za potrebe Komisije, najkasnije u roku od 24 časa, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora i, na osnovu tog mišljenja, sačiniće nacrt rešenja ili odluke.
Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredaba na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora i svim podnosiocima izbornih lista, na adresu označenu u izbornoj listi.
Kad je protiv rešenja Komisije po prigovoru podneta žalba Upravnom sudu, Komisija je dužna da Sudu dostavi odmah, a najkasnije u roku od 12 časova sve potrebne podatke i spise za odlučivanje.
U postupku po prigovorima, u pitanjima koja nisu izričito uređena Zakonom o lokalnim izborima, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
VI OBEZBEĐIVANJE USLOVA ZA RAD KOMISIJE
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i drugi troškovi sprovođenja izbora, obezbeđuju se u budžetu Grada Zaječara.
Članovi Komisije i njihovi zamenici imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji.
Visinu naknade troškova za rad u Komisiji, Komisija određuje posebnom odlukom.
Nalogodavac za isplatu sredstava iz člana 21. i člana 22. st. 1. i 2. je predsednik Komisije.
Gradska uprava grada Zaječara obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu i tehničku pomoć pri obavljanju zadataka Komisije, u skladu sa zakonom i Odlukom o Gradskoj upravi grada Zaječara.
VII DOKUMENTACIJA O RADU KOMISIJE
Na sednici Komisije vode se beleške i sastavlja zapisnik o radu Komisije.
Zapisnik sadrži mesto i vreme održavanja sednice, prisutne članove, odnosno njihove zamenike, dnevni red, odluke o tačkama dnevnog reda i rezultate glasanja. Zapisnik naročito sadrži izdvojena mišljenja o pojedinim tačkama dnevnog reda.
Zapisnik se, po pravilu, usvaja na prvoj narednoj sednici, pre utvrđivanja dnevnog reda.
O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.
Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalima i rukovanje tim materijalima, u skladu sa zakonom.
U Komisiji se sređuje i čuva dokumentacija (arhivska građa Komisije), sa kojom se postupa u skladu sa propisima.
Pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu se urediti odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa zakonom i odredbama ovog Poslovnika.
Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Gradske izborne komisije I Broj 013-2 od 13.05.2013. godine.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".