ODLUKAO DAVANJU U ZAKUP ATELJEA("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2014) |
Ovom odlukom utvrđuje se postupak poveravanja na upravljanje ateljea kao nepokretnosti grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad), postupak davanja u zakup ateljea, uslovi i kriterijumi davanja u zakup ateljea umetnicima za obavljanje likovne, primenjene umetnosti i dizajna (u daljem tekstu: umetnik), prava i obaveze umetnika i druga pitanja u vezi sa korišćenjem ateljea.
Atelje u smislu ove odluke predstavlja poslovni ili stambeni prostor koji čini zasebnu građevinsku celinu, a koji se koristi isključivo kao radni prostor umetnika u cilju obavljanja umetničke delatnosti iz člana 1. ove odluke.
Poslovi upravljanja ateljeima poveravaju se Javnom preduzeću "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP Direkcija), a što se bliže uređuje posebnim ugovorom o regulisanju međusobnih prava i obaveza, koji se zaključuje između Grada i JP Direkcije.
Spisak nepokretnosti koji predstavljaju ateljee je sastavni deo ugovora iz stava 1. ovog člana.
III POSTUPAK DAVANJA ATELJEA U ZAKUP
Odluku o raspisivanju i objavljivanju Konkursa za davanje u zakup ateljea donosi Nadzorni odbor JP Direkcija.
Postupak izbora umetnika za davanje u zakup ateljea sprovodi Komisija za davanje u zakup ateljea (u daljem tekstu: Komisija).
Komisiju čine predsednik i dva člana, kao i njihovi zamenici.
Komisiju imenuje gradonačelnik grada Pančeva na period od četiri godine.
Predsednika i zamenika predsednika i jednog člana i njegovog zamenika predlaže nadzorni odbor JP Direkcija a jednog člana i njegovog zamenika predlaže organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva nadležna za poslove kulture.
Za punovažan rad komisije obavezno je prisustvo predsednika i dva člana ili njihovih zamenika.
Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja JP Direkcija koja i čuva celokupnu dokumentaciju Komisije.
Po završenom postupku prijavljivanja, Komisija vrši bodovanje po kriterijumima utvrđenim ovom odlukom, utvrđuje predlog za davanje ateljea u zakup i dostavlja ga gradonačelniku Grada na odlučivanje.
Na osnovu konačnog rešenja gradonačelnika Grada o davanju ateljea u zakup, direktor JP Direkcije i umetnik zaključuju ugovor o zakupu.
Ugovorom o zakupu se preciziraju obaveze umetnika u pogledu korišćenja ateljea.
Atelje se daje u zakup na određeno vreme koje ne može biti kraće od tri ni duže od pet godina.
Dužina trajanja zakupa ateljea utvrđuje se Odlukom o raspisivanju i objavljivanju konkursa iz člana 4. stav 1. ove odluke.
IV USLOVI I KRITERIJUMI ZA DAVANJE U ZAKUP ATELJEA
Pravo na zakup ateljea imaju likovni, primenjeni umetnici i dizajneri, članovi reprezentativnih udruženja u kulturi za likovnu, primenjenu umetnosti ili dizajn (Udruženje likovnih umetnika Srbije - ULUS, Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine - ULUPUDV, Savez udruženja likovnih umetnika Vojvodine - SULUV, Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije - ULUPUDS i sl.), koji imaju prebivalište na teritoriji grada Pančeva.
Prebivalište iz stava 1. ovog člana se dokazuje uverenjem o prebivalištu koje izdaje nadležni organ.
Kriterijumi za davanje u zakup ateljea na kome je Grad nosilac prava javne svojine ili prava korišćenja i koji je namenjen za obavljanje umetničke delatnosti iz člana 1. ove odluke su:
- trajanje svojstva lica koje samostalno obavlja umetničku delatnost u oblasti kulture, a koje je utvrđeno od strane reprezentativnog udruženja u kulturi iz člana 7. ove odluke
- izlagačka aktivnost umetnika
- nagrade u oblasti likovne, primenjene umetnosti i dizajna
- otkupljeni radovi umetnika
- radni status umetnika.
Kriterijumi iz člana 8. ove odluke boduju se na sledeći način:
1. trajanje svojstva lica koje samostalno obavlja umetničku delatnost u oblasti kulture, a koje je utvrđeno od strane reprezentativnog udruženja u kulturi iz člana 7. ove odluke
- |
za period do 10 godina |
5 |
- |
za period do 20 godina |
6 |
- |
za period do 30 godina i duže |
7 |
dokazuje se: potvrdom odgovarajućeg reprezentativnog udruženja u kulturi
2. izlagačka aktivnost umetnika
a) |
samostalna izložba |
|
- |
u inostranstvu |
5 |
- |
u Republici Srbiji/pokrajini |
3 |
- |
u gradu Pančevu |
2 |
b) |
grupna izložba |
|
- |
u inostranstvu |
3 |
- |
u Republici Srbiji/pokrajini |
2 |
- |
u gradu Pančevu |
1 |
v) |
učešće na umetničkim kolonijama |
|
- |
u inostranstvu |
3 |
- |
u Republici Srbiji/pokrajini |
2 |
- |
Likovnoj koloniji "Deliblatski pesak", "Pastel" ili drugoj gradskoj koloniji |
1 |
g) |
društvena angažovanost |
|
- |
članstvo u umetničkom udruženju, osim reprezentativnog udruženja u kulturi |
2 |
- |
članstvo u neformalnoj umetničkoj grupi |
1 |
dokazuje se: katalogom, pres klipingom (novinskim člankom), ostalom relevantnom dokumentacijom (potvrdom organizatora ili umetničkog udruženja i sl.), odnosno potvrdom reprezentativnog udruženja u kulturi
3. nagrade u oblasti likovne, primenjene umetnosti i dizajna
- |
od međunarodnog značaja |
5 |
- |
od nacionalnog značaja (republičkog/pokrajinskog) |
3 |
- |
od lokalnog značaja |
2 |
dokazuju se: overenom fotokopijom priznanja ili potvrdom odgovarajućeg reprezentativnog udruženja u kulturi
4. Otkupljeni radovi umetnika
- |
u nekoj međunarodnoj kolekciji |
|
a) |
koja se nalazi u inostranstvu |
5 |
b) |
koja se nalazi u Republici Srbiji |
4 |
- |
otkup od strane republičkog/pokrajinskog organa ili organizacije, odnosno pravnog lica čiji je osnivač Republika Srbija/pokrajina |
3 |
- |
otkup od strane Grada |
2 |
dokazuje se: katalogom ili potvrdom vlasnika zbirke, rešenjem, ugovorom o otkupu
5. radni status umetnika
- |
nezaposleno lice |
2 |
- |
zaposleno lice |
1 |
dokazuje se: Uverenjem da se vodi u evidenciji nezaposlenih kod Nacionalne službe za zapošljavanje, odnosno potvrdom poslodavca.
U slučaju da su dokumenta kojima umetnik dokazuje učešće na izložbama u inostranstvu, nagradama, otkupljenim radovima i sl, na nekom od stranih jezika, umetnik mora dostaviti prevod dokumenta sačinjen i overen od strane ovlašćenog tumača za strani jezik.
U slučaju da umetnik ima pravo na bodove po više osnova iz tačke 2, 3. ili 4. člana 9. ove odluke, broj bodova se sabira.
Ako po osnovu kriterijuma iz tačke 2, 3. ili 4. člana 9. ove odluke umetnik ostvari više izložbi, učešća u umetničkim kolonijama, nagrada ili otkupa boduje se svaka izložba, učešće u umetničkim kolonijama, nagrada ili otkup.
U slučaju da umetnici ostvare isti ukupan broj bodova prednost ima umetnik koji je ostvario veći broj bodova po sledećem prioritetu:
- na osnovu kriterijuma iz tačke 2. člana 9. ove odluke
- na osnovu kriterijuma iz tačke 3. člana 9. ove odluke
- na osnovu kriterijuma iz tačke 1. člana 9. ove odluke.
U slučaju da umetnici ne dostave dokaze po pojedinim kriterijumima iz člana 9. ove odluke neće se bodovati po tom kriterijumu.
Umetnik je dužan da:
- atelje koristi namenski za umetničku delatnost iz člana 1. ove odluke i ne može ga koristiti u druge svrhe,
- uredno izvršava obaveze u pogledu plaćanja zakupnine, grejanja, električne energije i sl.
- atelje koristi na način koji neće ometati korisnike drugih ateljea, kao i susednih prostorija,
- uredno izvršava i druge obaveze iz ugovora.
Umetnik zadržava pravo na zakup ateljea ukoliko boravi van mesta prebivališta do jedne godine, u slučaju stručnog usavršavanja ili stipendiranja u drugom mestu ili zemlji, a ispunjava druge obaveze predviđene ovom odlukom i ugovorom.
Za vreme iz stava 1. ovog člana, atelje se može dati u zakup drugom umetniku na privremeno korišćenje, na način i po postupku predviđenom za davanje u zakup ateljea.
Umetnik je dužan da obavesti JP Direkciju o slučaju iz stava 1. ovog člana najmanje mesec dana pre odlaska na stručno usavršavanje ili stipendiranje, uz obavezu izmirenja svih troškova nastalih po osnovu ugovora o zakupu.
U drugim slučajevima prestanka korišćenja ateljea, koji nisu precizirani članom 12. ove odluke, otkazni rok je mesec dana.
Ukoliko pravo korišćenja prestane usled smrti umetnika, članovi njegove porodice su dužni da u roku od tri meseca isprazne i vrate atelje.
Štetu nastalu u toku korišćenja ateljea snosi umetnik kome je atelje dat u zakup u skladu sa zakonom.
Na sve ono što nije regulisano ovom odlukom primeniće se odgovarajuće odredbe Odluke o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva, odnosno odluke Skupštine grada Pančeva kojom se regulišu pitanja u vezi sa poslovnim prostorom Grada.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe svi ugovori i drugi akti na osnovu kojih se koriste postojeći ateljei.
JP Direkcija je u obavezi da u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, dostavi sadašnjim zakupcima, korisnicima i svim drugim licima koja koriste ateljee nakon prestanka ugovora i drugih akata iz stava 1. ovog člana, obaveštenje da su dužni da atelje oslobode od lica i stvari, u roku od mesec dana od dana prijema obaveštenja.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".