PRAVILNIK

O NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA OBAVLJANJE POSLOVA I DELATNOSTI U USTANOVAMA U KOJIMA SE OSTVARUJU PRAVA IZ SOCIJALNE ZAŠTITE O ČIJEM SE OBEZBEĐIVANJU STARA GRAD BEOGRAD

("Sl. list grada Beograda", br. 39/2007, 44/2007, 2/2012 i 16/2014)

 

I - UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom se utvrđuju normativi i standardi rada ustanova u kojima se ostvaruju prava iz socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara grad, i to:

- Gerontološki centar Beograd, PJ "Dnevni centri i klubovi",

- Centar za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju,

- Prihvatilište za odrasla i stara lica,

- CZODO - Stacionar za majku i dete - Prihvatilište za decu do tri godine,

- CZODO - Dom za decu i omladinu "Dragutin Filipović Jusa" - Prihvatna stanica za decu od tri do sedam godina,

- CZODO - Dom za decu i omladinu "Jovan Jovanović Zmaj" - Prihvatilište za urgentnu zaštitu zlostavljane i zanemarivane dece,

- Zavod za vaspitanje dece i omladine - Prihvatilište sa prihvatnom stanicom,

- Gradski centar za socijalni rad.

II - GERONTOLOŠKI CENTAR BEOGRAD PJ "DNEVNI CENTRI I KLUBOVI"

Član 2

U Gerontološkom centru Beograd PJ "Dnevni centri i klubovi" ostvaruje se pravo na pomoć u kući i usluga dnevnog boravka odraslih i starih lica u dnevnim centrima i klubovima.

Član 3

Delatnost pomoći u kući obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- obavljanje neophodnih kućnih poslova kao što su održavanje čistoće stana, nabavka hrane i drugih potrebnih stvari, pripremanje obroka, održavanje lične higijene, održavanje odevnih predmeta, posteljine, zagrevanje prostorija, kao i obavljanje drugih poslova, zavisno od potreba korisnika.

Usluge iz stava 1. ovog člana pruža jedan zaposleni za tri korisnika pomoći u kući.

Poslove organizatora službe u kući obavlja jedan zaposleni na 84 korisnika.

Poslove koordinatora službe pomoći u kući obavlja jedan zaposleni na 2.000 korisnika.

Član 4

Delatnost dnevnog boravka starih i odraslih lica u dnevnim centrima za stara i odrasla lica, obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- dnevno zbrinjavanje,

- ishrana,

- zdravstvena nega,

- radna terapija,

- kulturno-zabavne aktivnosti.

Delatnost dnevnog boravka starih i odraslih u klubovima obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- okupljanje, druženje, čitanje štampe, praćenje radio i tv programa, društvene igre i slično,

- ishrana,

- servisne usluge kao što su pranje, sušenje i peglanje veša, održavanje lične higijene korisnika i sl.

Član 5

Za pružanje usluga iz člana 4. stav 1. ovog pravilnika u dnevnom centru za stara i odrasla lica, koji radi 12 sati u toku dana i čiji je kapacitet do 30 korisnika, angažuju se:

- 1 socijalni radnik,

- 1 radni terapeut,

- 2 medicinske sestre,

- 2 domaćice,

- 1 vozač,

- 2 pomoćnice domaćice.

Za pružanje usluga iz člana 4. stav 2. ovog pravilnika u klubu koji radi 12 sati u toku dana i čiji je kapacitet 50 korisnika, angažuju se jedna domaćica i jedan pomoćnik domaćice kluba.

Član 6

U cilju organizovanja i realizacije programa i individualnog rada sa korisnicima usluga u klubovima, za svaka tri kluba, angažuje se po jedan diplomirani socijalni radnik ili socijalni radnik.

Za poslove raznošenja hrane korisnicima angažuje se jedan zaposleni na 50 korisnika kojima se obroci raznose.

Član 6a

Za obavljanje opštih poslova ustanova treba da ima zaposlene:

- 1 upravnika,

- 1 zamenika upravnika,

- 3 administrativna radnika,

- 3 vozača,

- 1 nabavljača,

- 1 magacionera,

- 1 radnika za održavanje objekta.

III - CENTAR ZA SMEŠTAJ I DNEVNI BORAVAK DECE I OMLADINE OMETENE U RAZVOJU

Član 7

Delatnost dnevnog boravka za decu i omladinu ometenu u fizičkom ili psihičkom razvoju obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- dnevno zbrinjavanje,

- zdravstveno-rekreativni oporavak (letovanje/zimovanje),

- preventivna zdravstvena zaštita,

- ishrana,

- rehabilitacija (medicinska, profesionalna i socijalna integracija).

Član 8

Usluge iz člana 7. ovog pravilnika za vaspitnu grupu od 15 korisnika lako i umereno ometenih u razvoju pružaju:

- 1 diplomirani defektolog,

- 1 radni terapeut,

- 0,15 logopeda,

- 0,15 profesora fizičkog vaspitanja,

- 0,15 diplomiranih socijalnih radnika ili socijalnih radnika,

- 0,10 diplomiranih psihologa,

- 0,20 medicinskih sestara na preventivnoj zdravstvenoj zaštiti,

- 0,30 negovateljica,

- 0,30 spremačica,

- 0,30 servirki.

Usluge iz člana 7. ovog pravilnika za vaspitnu grupu od šest korisnika teško ometenih u razvoju pružaju:

- 1 diplomirani defektolog,

- 0,30 radnih terapeuta,

- 0,08 logopeda,

- 0,05 profesora fizičkog vaspitanja,

- 0,10 diplomiranih socijalnih radnika ili socijalnih radnika,

- 0,10 psihologa,

- 0,25 medicinskih sestara na preventivnoj zdravstvenoj zaštiti,

- 2 negovateljice,

- 0,20 spremačica,

- 0,20 servirki.

Usluge iz člana 7. ovog pravilnika za vaspitnu grupu od šest korisnika višestruko ometenih u razvoju pružaju:

- 1 diplomirani defektolog,

- 1,80 radnih terapeuta,

- 0,08 logopeda,

- 0,10 profesora fizičkog vaspitanja,

- 0,10 diplomiranih socijalnih radnika ili socijalnih radnika,

- 0,20 diplomiranih psihologa,

- 0,25 medicinskih sestara na preventivnoj zdravstvenoj zaštiti,

- 1,35 negovateljica,

- 0,20 spremačica,

- 0,20 servirki.

Član 9

Usluge iz člana 7. ovog pravilnika, za grupu od šest korisnika sa autizmom pružaju:

- 1 diplomirani defektolog,

- 0,40 radnih terapeuta,

- 0,20 logopeda

- 0,20 nastavnika fizičkog vaspitanja,

- 0,10 diplomiranih socijalnih radnika ili socijalnih radnika,

- 0,10 psihologa,

- 0,25 medicinskih sestara na prevenciji,

- 1,35 negovateljica,

- 0,30 spremačica,

- 0,20 servirki.

Član 10

Poslove rukovođenja i koordiniranja radom dnevnog boravka dece i omladine ometene u razvoju i obolele od autizma obavlja rukovodilac organizacione jedinice.

Član 11

Za obavljanje opštih i zajedničkih poslova, ustanova treba da ima zaposlene:

- 1 direktora,

- 2 pomoćnika direktora,

- 1 sekretara,

- 1 koordinatora stručnog tima,

- 1 šefa računovodstva.

Za obavljanje administrativno-pravnih i finansijskih poslova:

- 1 koordinatora tehničke službe,

- 1 zaposleni na nabavno-administrativnim poslovima,

- 0,80 vozača - na svaku organizacionu jedinicu,

- 1 domara za svaku organizacionu jedinicu,

- 1 zaposlenog na poslovima bezbednosti i zdravlja na radu.

Za obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova ustanova treba da ima zaposlene:

- 6 zaposlenih za obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova,

- 1 spremačica.

Za organizovanje poslova centralne kuhinje ustanova treba da ima zaposlene:

- 1 nutricionistu,

- 1 glavnog kuvara na proizvodnu kuhinju,

- 2 kuvara,

- 1 pomoćnog kuvara,

- 1 spremačicu za održavanje centralne kuhinje,

- 1 magacionera.

Član 12

Usluge socijalne zaštite za stanovanje uz podršku pružaju:

- 3 asistenta - domaćice za rad u tri smene po stanu,

- 1 koordinator na 15 korisnika.

IV - PRIHVATILIŠTE ZA ODRASLA I STARA LICA

Član 13

Delatnost prihvatilišta za odrasla i stara lica obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- higijensko-sanitarni tretman pri prijemu,

- utvrđivanje zdravstvenog statusa,

- obezbeđivanje privremenog smeštaja, nege i ishrane,

- obezbeđivanje primarne zdravstvene zaštite,

- stručna obrada, dijagnostika i tretman,

- utvrđivanje plana socijalne zaštite u saradnji sa centrom za socijalni rad do primene trajnog oblika zbrinjavanja,

- izdavanje putnih karata i hladnog obroka, do mesta prebivališta.

Član 14

Za organizaciju i realizovanje stručnog socijalnog i drugog rada na 105 korisnika, prihvatilište za odrasla i stara lica treba da ima:

- 1 direktora,

- 1 pomoćnika direktora,

- 1 koordinatora stručnog rada,

- 7 stručnih saradnika (dipl. soc. radnik, soc. radnik, dipl. defektolog, defektolog),

- 1 psihologa,

- 1 diplomiranog pravnika.

Član 15

Za organizovanje poslova opšte nege, ishrane i higijene korisnika i higijene prostora prihvatilište treba da ima:

- 1 doktora medicine - opšte prakse,

- 6 negovateljica za tretman zavisnih i nezavisnih korisnika,

- 6 medicinskih tehničara,

- 1 šefa kuhinje i 1 kuvara,

- 5 pomoćnih radnika u kuhinji,

- 2 zaposlena u vešeraju,

- 4 spremačice.

Član 16

Za obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova prihvatilište treba da ima:

- 1 šefa računovodstva,

- 1 kontistu bilansistu,

- 1 blagajnika - obračunskog radnika,

- 1 zaposlenog na poslovima nabavke,

- 1 magacionera.

Član 17

Za obavljanje opštih i zajedničkih poslova prihvatilište treba da ima:

- 1 zaposlenog na administrativno-tehničkim poslovima i poslovima kadrovske evidencije,

- 1 zaposlenog na poslovima bezbednosti i zdravlja na radu i zaštiti od požara,

- 1 zaposlenog na poslovima održavanja prihvatilišta,

- 2 vozača,

- 4 zaposlena - portira koji obavljaju poslove čuvara.

V - CZODO - STACIONAR ZA MAJKU I DETE - PRIHVATILIŠTE ZA DECU DO TRI GODINE

Član 18

Delatnost prihvatilišta za decu uzrasta do tri godine, obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- higijensko-sanitarni tretman pri prijemu,

- utvrđivanje epidemiološkog i zdravstvenog statusa,

- obezbeđivanje nege i ishrane,

- obezbeđivanje zdravstvene zaštite,

- stručna obrada, dijagnostika, tretman i procena u saradnji sa centrom za socijalni rad, utvrđivanje socijalnog i porodično-pravnog statusa do primene trajnog oblika zbrinjavanja.

Član 19

Usluge iz člana 18. pravilnika na 12 korisnika pružaju zaposleni, i to:

- 0,2 rukovodioca,

- 0,5 socijalnih radnika,

- 0,5 psihologa,

- 0,5 pedagoga,

- 0,5 lekara pedijatara,

- 0,5 kuvara

- 0,5 vešerki,

- 0,5 higijeničarki,

- 6 medicinskih sestara.

VI - CZODO - DOM ZA DECU I OMLADINU "DRAGUTIN FILIPOVIĆ JUSA" - PRIHVATNA STANICA ZA DECU OD TRI DO SEDAM GODINA

Član 20

Delatnost prihvatne stanice za decu na uzrastu od tri do sedam godina starosti, obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- higijensko-sanitarni tretman pri prijemu,

- utvrđivanje epidemiološkog i zdravstvenog statusa,

- obezbeđivanje nege i ishrane,

- obezbeđivanje zdravstvene zaštite,

- stručna obrada, dijagnostika, tretman i procena u saradnji sa centrom za socijalni rad, utvrđivanje socijalnog i porodično-pravnog statusa do primene trajnog oblika zbrinjavanja.

Član 21

Usluge iz člana 20. pravilnika na 12 korisnika pružaju zaposleni, i to:

- 0,2 rukovodioca,

- 0,5 socijalnih radnika,

- 0,5 pedagoga,

- 2 predškolska vaspitača,

- 2 medicinske sestre,

- 0,2 kuvara,

- 0,5 higijeničarki.

VII - CZODO - DOM ZA DECU I OMLADINU "JOVAN JOVANOVIĆ ZMAJ" - PRIHVATILIŠTE ZA URGENTNU ZAŠTITU ZLOSTAVLJANE I ZANEMARIVANE DECE

Član 22

Delatnost prihvatilišta za urgentnu zaštitu zlostavljane i zanemarivane dece na uzrastu od 7 do 18 godina starosti, obavlja se pružanjem sledećih usluga korisnicima:

- smeštaja, nege, ishrane i zdravstvene zaštite,

- zbrinjavanja, bezbednosti i sigurnosti,

- saniranja posledica trauma korisnika, a koje ne zahtevaju medicinski tretman i bolničko lečenje,

- intenzivni tretman, procena i dijagnostika, plan intervencija, sistemska porodična terapija,

- u saradnji sa centrom za socijalni rad utvrđivanje daljeg oblika zaštite.

Član 23

Usluge iz člana 22. pravilnika na 20 korisnika pružaju zaposleni, i to:

- 1 rukovodilac,

- 1 socijalni radnik,

- 1 psiholog,

- 1 vaspitač,

- 2 noćna vaspitača,

- 3 medicinske sestre,

- 1 higijeničarka,

- 0,2 kuvara.

VIII - ZAVOD ZA VASPITANJE DECE I OMLADINE - PRIHVATILIŠTE SA PRIHVATNOM STANICOM

Član 24

Delatnost Prihvatilišta je da obezbeđuje privremeno i celovito zbrinjavanje dece i omladine uzrasta od 7 do 18 godina, koju uputi nadležni Centar za socijalni rad i organi pravosuđa (sud, tužilaštvo), ukoliko raspolaže slobodnim mestom.

Član 25

Delatnost Prihvatilišta obavlja se pružanjem sledećih usluga:

- celodnevno zbrinjavanje,

- higijenski tretman korisnika,

- ishrana,

- vaspitno-edukativni rad u grupi i individualno,

- intenzivni opservaciono-dijagnostički tretman za potrebe uputnih organa,

- savetodavni rad sa pojedincem i u grupi,

- KBT i REBT terapetski individualni rad (rešavanje konflikta, usvajanje novih modela mišljenja i ponašanja, socijalnih veština, novih obrazaca komunikacije)

- radne - fizičke - rekreativne aktivnosti (usvajanje higijenskih, zdravstvenih i radnih navika, posete izletištima, bazenima, sportskim dešavanjima i turnirima, aktivnosti u sportskoj sali...),

- kreativno-stvaralačke radionice (likovne, muzičke, kulinarske, računarske),

- rehabilitacija i socioterapija (procena i podsticanje zdravih potencijala i kapaciteta korisnika),

- zdravstvena zaštita korisnika,

- socijalna integracija (uključivanje i podrška u procesu profesionalnog osposobljavanja maloletnika na prolongiranom boravku) dok se za istog ne obezbedi odgovarajući oblik trajnog zbrinjavanja.

Član 26

Usluge iz člana 25. pravilnika na 16 korisnika pružaju zaposleni:

- 1 rukovodilac,

- 2 socijalna radnika,

- 1 psiholog,

- 4 vaspitača,

- 1 noćni vaspitač,

- 1 medicinska sestra,

- 1 psihijatar (dečji psihijatar),

- 1 higijeničar,

- 1 nutricionista,

- 1 zaposleni na poslovima bezbednosti i zdravlja na radu sa položenim stručnim ispitom za obavljanje poslova bezbednosti i zdravlja na radu,

- 1 zaposleni za obavljanje finansijsko-računovodstvenih poslova.

Član 27

Delatnost prihvatne stanice za decu i omladinu je da vrši kratkotrajan smeštaj dece i omladine uzrasta od 7 do 18 godina, a na osnovu prijava MUP-a, pravosudnih organa, centra za socijalni rad, koja se nađu u stanju socijalne potrebe ili u drugim slučajevima kada je hitno potreban kratkotrajan smeštaj.

Član 28

Delatnost Prihvatne stanice za decu i omladinu obavlja se pružanjem sledećih usluga:

- privremeni smeštaj u trajanju do sedam dana,

- ishrana,

- primena zdravstveno-higijenskih mera,

- utvrđivanje njihovog identiteta i prebivališta,

- sačinjavanja nalaza o njihovom stanju i ponašanju sa ciljem da se dete što brže vrati roditeljima, starateljima ili domu u kom je bilo, uputi u ustanovu u opštini kojoj pripada ili u Prihvatilište ukoliko mu je potreban temeljniji opservaciono-dijagnostički tretman.

Član 29

Usluge iz člana 31. pravilnika na 16 korisnika pružaju zaposleni:

- 1 socijalni radnik,

- 2 vaspitača,

- 2 noćna vaspitača,

- 1 medicinska sestra,

- 1 higijeničar.

IX - GRADSKI CENTAR ZA SOCIJALNI RAD

Član 30

Delatnost Gradskog centra za socijalni rad je rešavanje u prvom stepenu o ostvarivanju prava utvrđenih Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana i Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti Beograda; pružanje usluga socijalnog rada u postupku rešavanja o tim pravima; vršenje isplata novčanih prava utvrđenih zakonom i odlukom i obavljanje stručnih poslova u sprovođenju socijalne zaštite i socijalnog rada.

Član 31

Za obavljanje delatnosti iz člana 30. ovog pravilnika Gradski centar za socijalni rad treba da ima:

- rešavanje u prvom stepenu o ostvarivanju prava utvrđenih Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana i Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti Beograda - 16 diplomiranih pravnika

- pružanje usluga socijalnog rada u postupku rešavanja o pravima - 17 diplomiranih socijalnih radnika, devet psihologa i jednog pedagoga

- vršenje isplata novčanih prava utvrđenih Zakonom i Odlukom - jedan administrativni radnik

- obavljanje stručnih poslova u sprovođenju socijalne zaštite i socijalnog rada - pet diplomiranih socijalnih radnika, 12 psihologa, tri diplomirana pravnika, dva pedagoga i jednog statističara.

X - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 32

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o normativima i standardima za obavljanje poslova i delatnosti u ustanovama u kojima se ostvaruju prava iz socijalne zaštite o čijem se obezbeđenju stara grad Beograda ("Službeni list grada Beograda", br. 7/92, 21/95, 32/04).

Član 33

Ustanove iz člana 1. ovog pravilnika uskladiće svoje akte o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta sa odredbama ovog pravilnika u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 34

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni članovi Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o normativima i standardima za obavljanje poslova i delatnosti u ustanovama u kojima se ostvaruju prava iz socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara grad Beograd

("Sl. list grada Beograda", br. 2/2012)

Član 5

Gerontološki centar Beograd uskladiće akt o organizaciji i sistematizaciji poslova u RJ Dnevni centri i klubovi sa odredbama ovog pravilnika u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 6

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".

 

Samostalni članovi Pravilnika o izmenama
Pravilnika o normativima i standardima za obavljanje poslova i delatnosti u ustanovama u kojima se ostvaruju prava iz socijalne zaštite o čijem se obezbeđivanju stara grad Beograd

("Sl. list grada Beograda", br. 16/2014)

Član 2

Ustanova "Centar za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju" uskladiće svoj akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta sa odredbama ovog pravilnika u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".