POSLOVNIKO RADU KOMISIJE ZA KONTROLU DRŽAVNE POMOĆI- od 30. marta 2010. godine - |
Ovim poslovnikom uređuje se način rada i druga pitanja od značaja za rad Komisije za kontrolu državne pomoći (u daljem tekstu: Komisija).
Sedište Komisije je u Beogradu u prostorijama Ministarstva finansija (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Komisija zaseda u svom sedištu, a može odlučiti da pojedine sednice održi i u drugom mestu u Republici Srbiji.
Komisija koristi pečat Ministarstva.
Komisija ima pet članova uključujući predsednika i zamenika predsednika, imenovanih Odlukom o obrazovanju Komisije za kontrolu državne pomoći ("Službeni glasnik RS", broj 112/09).
Predsednik Komisije:
1) predstavlja i zastupa Komisiju pred državnim organima i organizacijama, kao i drugim domaćim i međunarodnim organima, organizacijama i institucijama;
2) rukovodi radom Komisije;
3) organizuje, usmerava i usklađuje rad Komisije;
4) saziva sednice Komisije, predlaže dnevni red sednica i predsedava sednicama;
5) potpisuje akte Komisije;
6) stara se o sprovođenju ovog poslovnika i drugih akata Komisije;
7) saziva konferencije za štampu i daje izjave sredstvima javnog informisanja, na osnovu utvrđenih stavova Komisije;
8) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovim poslovnikom i drugim aktima Komisije.
Sednicu Komisije može da vodi zamenik predsednika Komisije, ako ga za to pismeno ovlasti predsednik Komisije.
Ovlašćenje iz stava 2. ovog člana važi za svaku pojedinu sednicu Komisije.
Komisija radi i odlučuje na sednici.
Komisija može da radi ako sednici prisustvuje većina članova Komisije.
Prisutnim članom Komisije smatra se i član koji se blagovremeno, u pisanom obliku, izjasnio o dnevnom redu i svakoj pojedinoj tački dnevnog reda.
Sednice Komisije održavaju se po potrebi.
Predsednik Komisije saziva sednicu pismenim pozivom i predlaže dnevni red, po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev najmanje tri člana Komisije.
Poziv za sednicu, sa materijalom koji će se na njoj razmatrati i predlogom akata, dostavlja se članovima Komisije najkasnije pet radnih dana pre dana određenog za održavanje sednice. Izuzetno, pojedini materijali mogu se dostaviti članovima Komisije i pred početak sednice.
Poziv za sednicu sadrži naročito: redni broj sednice; predlog dnevnog reda, kao i dan, vreme i mesto održavanja sednice.
U naročito opravdanim i hitnim slučajevima, Komisija se može sazvati i bez pisanog poziva, telefonom ili na drugi način, u roku kraćem od roka iz stava 3. ovog člana.
Predsednik i članovi Komisije imaju pravo i dužnost da prisustvuju sednici i učestvuju u njenom radu i odlučivanju.
Član Komisije koji je sprečen da prisustvuje sednici dužan je da o tome blagovremeno obavesti predsednika Komisije u pisanoj formi i pravda odsustvo.
Predsednik Komisije je dužan da o neopravdanom odsustvovanju sa sednice člana Komisije izvesti Vladu, radi uređivanja prava na naknadu za rad u Komisiji u mesecu za koji se ta naknada prima.
Naknadu za rad ne prima onaj član Komisije koji je u mesecu za koji se ta naknada prima dva puta neopravdano odsustvovao sa sednice.
Predsednik Komisije otvara sednicu i utvrđuje da li postoji većina potrebna za rad i odlučivanje.
Na početku sednice Komisija usvaja zapisnik sa prethodne sednice.
Dnevni red sednice utvrđuje se na sednici, nakon čega se prelazi na raspravu po redosledu tačaka iz dnevnog reda.
O svakoj tački dnevnog reda Komisija odlučuje nakon završene rasprave o toj tački.
Dnevni red, odnosno pojedine tačke dnevnog reda smatraju se usvojenim ako su za njihovo usvajanje glasala najmanje tri člana Komisije, uključujući i predsednika.
O radu sednice Komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik sadrži osnovne podatke o sednici, a naročito: naznačenje i redni broj sednice; mesto, datum i vreme održavanja sednice; imena prisutnih članova Komisije; dnevni red sednice; bitne delove izlaganja pojedinih članova Komisije; predloge usvojene na sednici; rezultate glasanja o pojedinim pitanjima; donete akte i dr.
Zapisnik se izrađuje u što kraćem roku, a najkasnije pet dana od dana održane sednice.
O izradi zapisnika staraju se predsednik Komisije i lice koje vodi zapisnik.
Zapisnik se dostavlja članovima Komisije najkasnije sa sazivom za narednu sednicu Komisije.
Usvojeni zapisnik potpisuju članovi Komisije.
IZMENE I DOPUNE POSLOVNIKA O RADU
Poslovnik o radu (u daljem tekstu: Poslovnik) menja se i dopunjuje odlukom.
Predlog odluke o izmenama i dopunama Poslovnika može podneti predsednik Komisije ili najmanje tri člana Komisije.
Predlog odluke iz stava 2. ovog člana mora biti obrazložen.
Donošenje novog poslovnika može predložiti predsednik Komisije ili najmanje tri člana Komisije.
Predlog novog poslovnika podnosi se u obliku u kome se donosi poslovnik i mora biti obrazložen.
Javnost rada Komisije ostvaruje se:
1) objavljivanjem akata koja Komisija donosi u obavljanju propisanih poslova;
2) objavljivanjem godišnjeg izveštaja o dodeljenoj državnoj pomoći u Republici Srbiji;
3) objavljivanjem drugih podataka i informacija za koje se oceni da su od značaja za primenu propisa u oblasti kontrole državne pomoći;
4) održavanjem konferencija za štampu;
5) izdavanjem službenih saopštenja sredstvima javnog informisanja (saopštenja za javnost).
O radu Komisije i uočenim problemima koji se javljaju u radu Komisije, Predsednik Komisije podnosi izveštaj Vladi.
Pojedina pitanja koja se odnose na rad Komisije, a koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu se urediti posebnom odlukom ili zaključkom Komisije.
Ovaj poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana donošenja.