ODLUKAO USPOSTAVLJANJU REGISTRA ADMINISTRATIVNIH POSTUPAKA U GRADSKIM UPRAVAMA GRADA LESKOVCA("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 3/2014) |
Uspostavlja se Registar administrativnih postupaka koji se sprovode u Gradskim upravama grada Leskovca (u daljem tekstu: Registar).
Registar predstavlja elektronsku bazu podataka koji se odnose na administrativne postupke koji se sprovode u Gradskim upravama grada Leskovca. Administrativni postupci koje sprovode gradske uprave moraju biti registrovani u Registru, a administrativni postupci koje nisu registrovani u Registru neće se primenjivati do njihovog uvođenja u Registar.
Administrativni postupak, u smislu ovog zaključka, predstavlja postupak rešavanja predmeta od podnošenja podneska stranke, do davanja odnosno dostavljanja odgovora, odlučivanja od strane nadležnog organa ili drugog načina postupanja po podnesku stranke.
U cilju upravljanja Registrom i obavljanja stručnih poslova u vezi sa radom Registra, obrazuje se Radno telo za regulatornu reformu (u daljem tekstu: Regulatorno telo), koje čine načelnici gradskih uprava. Predsednik Regulatornog tela je gradonačelnik.
Regulatorno telo je odgovorno za funkcionisanje i održavanje Registra, analizu efekata propisa, kao i za pravovremenost i tačnost podataka u Registru.
Regulatorno telo upravlja Registrom rukovodeći se sledećim načelima:
1. PRAVNA SIGURNOST - Primena samo onih administrativnih postupaka koje se nalaze u Registru, u obliku u kome se nalaze u Registru
2. LEGALNOST - Primena samo onih administrativnih postupaka koji su zasnovani na pozitivnim propisima
3. JAVNOST I TRANSPARENTNOST - Dostupnost administrativnih postupaka javnosti
4. NADZOR I KONTROLA - Nadzor se vrši prilikom izrade gradskih propisa davanjem mišljenja na analizu uticaja nacrta / predloga gradskog propisa, pre utvrđivanja predloga propisa i njihovog usvajanja. Nadzor i kontrola se nastavljaju i u toku sprovođenja republičkih i gradskih propisa kroz administrativne postupke. Za administrativne postupke uređene republičkim propisima nadzor se obavlja kroz bliže definisanje elemenata administrativnih postupaka radi primene republičkih propisa na nivou lokalne samouprave.
5. ODGOVORNOST - Obaveza uprava i službi da blagovremeno dostavljaju zahteve za registraciju administrativnih postupaka Regulatornom telu.
6. KONTINUITET I BLAGOVREMENOST - Obaveza Regulatornog tela da blagovremeno sprovodi svoje odluke o registraciji i kontroli analizu efekata gradskih propisa.
7. EKONOMIČNOST ZA PRIVREDNE SUBJEKTE I GRAĐANE - Obaveza Regulatornog tela da se, prilikom utvrđivanja predloga akata i donošenja svojih akata, odnosno prilikom sprovođenja propisa, stara o zaštiti interesa privrednih subjekata i građana
8. ODRŽIVOST - Grad Leskovac će se starati o obezbeđivanju ljudskih i materijalnih resursa potrebnih za funkcionisanje Registra.
Ovlašćuje se gradonačelnik, da u roku od 15 dana od dana donošenja ove odluke, donese Pravilnik o radu Registra, kojim će se bliže urediti pravila i način rada, registracija upisa, izmena ili brisanja administrativnog postupka iz Registra, analiza efekata gradskih propisa ili pojednostavljivanje administrativnih postupaka, nadležnost Regulatornog tela, kao i druga pitanja od značaja za rad Registra.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom glasniku grada Leskovca".