ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA NOVOG PAZARA("Sl. list grada Novog Pazara", br. 3/2014) |
Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Služba).
Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu, Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, Statutom grada Novog Pazara i Poveljom interne revizije grada Novog Pazara.
U okviru Službe je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.
2. POLOŽAJ I NAČIN ORGANIZOVANJA SLUŽBE
Služba je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku.
Funkcionalna nezavisnost interne revizije se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji. Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom - rukovodioc Službe, koji je direktno odgovoran gradonačelniku.
Gradonačelnik grada Novog Pazara je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.
Gradonačelnik sa rukovodiocem Službe potpisuje Povelju interne revizije grada Novog Pazara.
Poveljom interne revizije grada Novog Pazara navode se: cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije; status interne revizije u okviru grada Novog Pazara; način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije; obim - delokrug rada interne revizije.
Gradonačelnik grada Novog Pazara je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršenje obaveza zaposlenih u Službi.
Rukovodioc Službe je odgovoran za aktivnosti Službe uključujući i:
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku nacrt Povelje interne revizije, strateški i godišnji plana interne revizije,
- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama,
- odobrava plan obavljanja pojedinačnih revizija,
- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane Službe,
- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora,
- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
Izveštaj o svom radu i radu Službe, rukovodioc Službe dostavlja gradonačelniku grada Novog Pazara najmanje jednom godišnje. Pored godišnjeg izveštaja dostavlja i:
- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije.
- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije,
- izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca Službe i internih revizora naišle na ograničenja.
Rukovodioc Službe obavezan je da:
- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom.
4. ODNOS SLUŽBE PREMA SUBJEKTIMA REVIZIJE
Subjekti revizije su korisnici budžetskih sredstava grada Novog Pazara, unutrašnje organizacione jedinice korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara, programi, aktivnosti ili funkcije koja su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara.
Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.
Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.
Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.
5. POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE
OPIS POSLOVA: Rukovodi i organizuje Službu. Obezbeđuje najviši profesionalni nivo obavljanja interne revizije kao bitnog elementa upravljačke strukture. Rukovodi revizorskim timom i daje uputstva za obavljanje revizije sistema, revizije usaglašenosti, finansijske revizije, revizije informacionih tehnologija i revizije uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; priprema i podnosi na odobravanje gradonačelniku nacrt strateškog i godišnjeg plana interne revizije.
Nadgleda sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije; vrši raspodelu radnih zadataka internim revizorima i odobrava planove obavljanja pojedinačne revizije; omogućava stalnu obuku i prati rad internih revizora.
Obezbeđuje održavanje organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Priprema izveštaje iz delokruga rada Službe; obavlja i druge najsloženije zadatke u oblasti interne revizije po nalogu gradonačelnika. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.
Broj izvršilaca: 1
Stručna sprema:Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), ekonomski fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera-ekonomski fakultet, položen državni stručni ispit i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Radno iskustvo: pet godina radnog iskustva u struci.
OPIS POSLOVA: Obavlja najsloženije poslove revizije i rukovodi revizorskim timom. Rukovodi revizijama sistema, revizijama usaglašenosti, finansijskim revizijama, revizijama informacionih tehnologija i revizijama uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima; učestvuje u izradi nacrta strateškog i godišnjeg plana revizije; usmerava i vrši nadzor nad radom internih revizora u revizorskom timu. Učestvuje u održavanju organizacionih i profesionalnih etičkih standarda.
Sačinjava periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu, obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Službe. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.
Broj izvršilaca: 4
Stručna sprema: Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), ekonomski fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera-ekonomski fakultet, da ispunjava uslove za sticanje zvanja ovlašćeni interni revizor u javnom sektoru, položen državni stručni ispit i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.
Radno iskustvo: tri godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili finansijsko-računovodstvenim poslovima.
Finansijski, računovodstveni, administrativno-tehnički poslovi u oblasti interne revizije
OPIS POSLOVA: Obavlja manje složene poslove u okviru interne revizije, obavlja poslove evidentiranja mera na osnovu izveštaja o izvršenim revizijama kod korisnika budžetskih sredstava, sačinjava mesečni pregled izvršenih i neizvršenih mera iz urađenih izveštaja, obavlja kancelarijske, tehničke, evidenciono-dokumentacione i ostale poslove vezane za potrebe Službe i druge poslove po nalogu šefa Službe.
Broj izvršilaca: 1
Stručna sprema: Srednja školska sprema, IV stepen stručne spreme.
Radno iskustvo: 3 godine radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit.
Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.
Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.
7. RADNI ODNOS I POLOŽAJ ZAPOSLENIH U SLUŽBI
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi, kao i Strategiji razvoja interne finansijske kontrole u javnom sektoru u Republici Srbiji, koju je donela Vlada Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 55/05, 71/05, 101/07 i 65/08).
8. SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE
Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Novog Pazara.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe za inspekciju i reviziju grada Novog Pazara Broj 020-10/08 od 17.07.2008. godine ("Službeni list" grada Novog Pazara broj 13/2008).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu" grada Novog Pazara.