ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 3/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuje se nadležnost, organizacija i način rada Službe budžetske inspekcije grada Novog Pazara (u daljem tekstu: Služba).

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, Zakonom o budžetskom sistemu i Statutom grada Novog Pazara.

Član 1

U okviru Službe je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.

Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

Član 2

Zaposleni u Službi su obavezni da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i Zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata obavljaju odgovorno, savesno i efikasno u skladu sa Ustavom, Zakonom, Statutom, ovom Odlukom i pravilima struke.

Član 3

Služba je organizaciono nezavisna, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Novog Pazara, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku.

Funkcionalna nezavisnost se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području kontrole na osnovu procene rizika, načinu obavljanja kontrole i izveštavanju o obavljenoj kontroli. Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom - rukovodilac Službe, koji je direktno odgovoran gradonačelniku.

Član 3

Godišnji plan rada Službe usvaja gradonačelnik na predlog rukovodioca Službe.

Član 7

Izveštaj o svom radu Služba periodično, a najmanje jednom godišnje, dostavlja gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada u skladu sa Zakonom.

II POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE

Rukovodilac Službe

Član 8

OPIS POSLOVA: Rukovodi i organizuje Službu, objedinjava i usmerava rad u okviru službe, obavlja najsloženije poslove iz nadležnosti Službe. Odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno obavljanje poslova iz delokrug rada Službe. Pruža potrebnu stručnu pomoć inspektorima i izvršiocima, koordinira postupak izrade pravilnika i drugih akata budžetske inspekcije, izdaje nalog inspektorima za kontrolu i sačinjava predlog programa rada budžetske inspekcije koji usvaja gradonačelnik, pokreće disciplinski postupak za povredu radne dužnosti.

Broj izvršilaca: 1

Stručna sprema: Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), ekonomski fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera - ekonomski fakultet, 3 godine radnog iskustva i položen državni stručni ispit.

Budžetski inspektor

Član 9

OPIS POSLOVA: Budžetski inspektor obavlja poslove sprovođenja inspekcije nad: direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada, javnim preduzećima, pravnim licima nad kojima lokalna vlast ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u nadzornom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.

Funkcija budžetske inspekcije je kontrola primene Zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća i ostalih pravnih lica.

Broj izvršilaca: 2

Stručna sprema: Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), ekonomski fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera - ekonomski fakultet, položen državni stručni ispit i tri godina radnog iskustva na poslovima finansijske kontrole ili finansijsko-računovodstvenim poslovima,

Upravni i normativno-pravni poslovi

Član 10

OPIS POSLOVA: Obavlja upravne poslove u oblasti budžetske inspekcije koji se odnose na praćenje Zakona i drugih propisa čija se primena kontroliše od strane budžetske kontrole ostvaruje neposrednu saradnju sa budžetskim inspektorima putem davanja instrukcija u cilju zakonitog i pravilnog sprovođenja kontrole i obavlja poslove davanja stručnih saveta korisnicima sredstava u pogledu primene pravila i standarda korišćenja budžetskih sredstava i obavlja druge poslove po nalogu rukovodioca Službe.

Broj izvršilaca: 1

Stručna sprema: Visoka stručna sprema, VII stepen stručne spreme, visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), pravni fakultet, odnosno osnovne studije u trajanju od četiri godine društvenog smera - pravni fakultet položen državni stručni ispit i tri godina radnog iskustva u struci.

Finansijski, računovodstveni, administrativno-tehnički poslovi

Član 11

OPIS POSLOVA: Obavlja manje složene poslove u okviru budžetske inspekcije, obavlja poslove evidentiranja mera na osnovu izveštaja o izvršenim kontrolama kod korisnika budžetskih sredstava, sačinjava mesečni pregled izvršenih i neizvršenih mera iz urađenih izveštaja, obavlja kancelarijske, tehničke, evidenciono-dokumentacione i ostale poslove vezane za potrebe Službe i druge poslove po nalogu šefa Službe.

Broj izvršilaca: 1

Stručna sprema: Srednja školska sprema, IV stepen stručne spreme, tri godine radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit.

III ODNOS SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA NOVOG PAZARA PREMA SUBJEKTIMA KONTROLE

Član 12

Svi zakonom definisani subjekti kontrole: direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, javna preduzeća osnovana od strane grada Novog Pazara, pravna lica osnovana od strane direktnih, indirektnih korisnika i javnih preduzeća, odnosno pravna lica nad kojima Grad ima više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u nadzornom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda, obavezni su da budžetskom inspektoru obezbede neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima, imovini i sredstvima i pruže sve neophodne informacije koji su u vezi sa sprovođenjem kontrole.

IV ODNOS SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA NOVOG PAZARA PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU

Član 13

Služba dostavlja Gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama. Služba dostavlja Skupštini grada izveštaj o radu najmanje dva puta godišnje.

Član 14

U vršenju funkcija, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

V PRAVNI AKTI SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE

Član 15

Služba donosi pravne akte na osnovu Zakona i drugih propisa.

Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte inspekcijske kontrole utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na Zakonu.

Član 16

Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe Zakona i drugih propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim kontrolama, nalažu mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja subjekata kontrole.

Član 17

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Službe odlučuje gradonačelnik, u skladu sa Zakonom.

VI RADNI ODNOSI U SLUŽBI I BUDŽETSKE INSPEKCIJE

Član 18

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene lokalnoj samoupravi.

Zvanja zaposlenih, zakonski uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.

VII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE

Član 19

Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu Grada sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.

Gradonačelnik grada Novog Pazara je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza prema zaposlenima u Službi.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 16

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe za inspekciju i reviziju grada Novog Pazara Broj 020-10/08 od 17.07.2008. godine ("Službeni list grada Novog Pazara", broj 13/2008).

Član 17

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Novog Pazara", br. 3/2014.