ODLUKA
O OSNIVANJU DOMA ZDRAVLJA ZAJEČAR

("Sl. list grada Zaječara", br. 17/2014)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Grad Zaječar (u daljem tekstu: Osnivač) preuzima osnivačka prava i obaveze od Republike Srbije nad Domom zdravlja u Zaječaru i osniva zdravstvenu ustanovu u državnoj svojini Dom zdravlja Zaječar u Zaječaru.

Član 2

Prava i obaveze Osnivača vrši Skupština grada Zaječara.

Sedište Osnivača je u Zaječaru, Trg Oslobođenja broj 1.

Član 3.

Naziv zdravstvene ustanove je: Dom zdravlja Zaječar (u daljem tekstu: Dom zdravlja).

Sedište Doma zdravlja je u Zaječaru, ul. Rasadnički put bb.

O promeni naziva i sedišta odlučuje Upravni odbor Doma zdravlja, uz saglasnost Osnivača.

Član 4

Dom zdravlja je zdravstvena ustanova koja ima status pravnog lica.

Dom zdravlja stiče status pravnog lica danom upisa u sudski registar, u skladu sa zakonom.

Na osnivanje, organizaciju i rad Doma zdravlja primenjuju se propisi o javnim službama i zdravstvenoj zaštiti.

Član 5

Dom zdravlja ima svoj pečat i štambilj.

Izgled i sadržina pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Doma zdravlja.

II DELATNOST

Član 6

Delatnosti Doma zdravlja su:

- 86.2 Medicinska i stomatološka praksa

- 86.21 Opšta medicinska praksa

- 86.22 Specijalistička medicinska praksa

- 86.23 Stomatološka praksa

- 86.90 Ostala Zdravstvena zaštita.

Dom zdravlja u okviru svoje delatnosti obezbeđuje:

- zdravstvenu zaštitu predškolske i školske dece, sa razvojnim savetovalištem za mlade;

- zdravstvenu zaštitu žena;

- zdravstvenu zaštitu odraslih - opšta medicina sa centrom za preventivne aktivnosti;

- medicinu rada;

- hitnu medicinsku pomoć;

- kućno lečenje i negu;

- polivalentnu patronažu;

- stomatološku zdravstvenu zaštitu;

- medicinu sporta;

- socijalnu medicinu i informativu;

- medicinsko snabdevanje.

Delatnosti Doma zdravlja detaljno se regulišu Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.

III MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE

Član 7

Osnivač u skladu sa zakonom:

- daje saglasnost na Statut Doma zdravlja;

- daje saglasnost na statusne promene Doma zdravlja;

- daje saglasnost na program rada Doma zdravlja;

- razmatra i usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Doma zdravlja;

- imenuje i razrešava direktora, zamenika direktora, Upravni i Nadzorni odbor;

- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za obavljanje delatnosti Doma zdravlja;

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Član 8

Dom zdravlja u skladu sa zakonom:

1. kontinuirano, blagovremeno i kvalitetno obavlja delatnost iz člana 6. ove Odluke;

2. racionalno koristi sredstva, opremu i inventar;

3. sarađuje sa osnivačem u rešavanju svih značajnih pitanja od interesa za obavljanje svoje delatnosti;

4. najmanje jedanput godišnje podnosi Izveštaj o radu i finansijskom poslovanju, odnosno podnosi izveštaj o radu i drugi izveštaj iz okvira svoje delatnosti, kad to zatraži Osnivač ili izvršni organ osnivača;

5. obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Doma zdravlja i aktima Osnivača.

Član 9

Za svoje obaveze Dom zdravlja odgovara na način i pod uslovima propisanim zakonom.

Član 10

Međusobna prava i obaveze Osnivača i Doma zdravlja, ostvaruju se u skladu sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima.

IV SREDSTVA ZA RAD

Član 11

Sredstva za rad Doma zdravlja su u javnoj svojini Grada i obezbeđuju se od:

- doprinosa za obavezno socijalno osiguranje zaključivanjem ugovora sa organizacijom za obavezno zdravstveno osiguranje;

- budžeta Grada, u skladu sa zakonom;

- prodaje usluga korisnika javnih sredstava čije je pružanje ugovoreno sa fizičkim i pravnim licima na osnovu njihove slobodne volje;

- obavljanja naučnoistraživačke i obrazovne delatnosti;

- izdavanja u zakup slobodnih kapaciteta;

- legata;

- donacija;

- poklona;

- zaveštanja i

- drugih izvora u skladu sa zakonom.

Način i korišćenje sredstava iz prethodnog stava uređuje se aktom koji donosi Upravni odbor Doma zdravlja.

Član 12

Sredstva i imovinu za osnivanje Doma zdravlja čine: objekti i zemljište, pokretna i nepokretna imovina, kapital, sredstva, prava i obaveze, lekovi i medicinska sredstva sa zalihama koja su pripadala organizacionoj jedinici Doma zdravlja Zaječar, prema Deobnom bilansu broj 7112 od 18.12.2013. godine, sa stanjem na dan 31.12.2012. godine, koji je Upravni odbor Zdravstvenog centra Zaječar usvojio na sednici održanoj dana 23.12.2013. godine, pod brojem 7719/2. Bilans stanja je sastavni deo ove odluke.

Sve poslovne promene, nastale od 31.12.2012. godine do dana upisa Doma zdravlja u sudski registar, biće iskazane u poslovnim knjigama Doma zdravlja.

V ORGANI UPRAVLJANJA

Član 13

Organi upravljanja Doma zdravlja su: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor.

Dom zdravlja može imati zamenika direktora.

Organe upravljanja Doma zdravlja imenuje i razrešava Osnivač.

Član 14

Direktor organizuje i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Dom zdravlja, odgovoran je za zakonitost rada ustanove i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom.

U ostvarivanju obaveza iz stava 1. ovog člana, direktor podnosi godišnji izveštaj o radu osnivaču, Upravnom odboru tromesečni i šestomesečni izveštaj o poslovanju Doma zdravlja, predlaže plan i program rada Doma zdravlja i preduzima mere za njihovo sprovođenje, izvršava odluke Upravnog i Nadzornog odbora, donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, obavlja i druge poslove utvrđene Statutom Doma zdravlja.

Zamenik direktora zamenjuje direktora u odsustvu.

Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i Osnivaču.

Do imenovanja direktora Doma zdravlja, njegove poslove i ovlašćenja vršiće vršilac dužnosti direktora, dr. Gradislav Đorđević.

Član 15

Direktor Doma zdravlja se imenuje na osnovu javnog konkursa koji raspisuje Upravni odbor Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Osnivač imenuje direktora Doma zdravlja na predlog Upravnog odbora, u skladu sa zakonom propisanim uslovima.

Uslovi za imenovanje i razrešenje direktora uređuju se Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Direktor se imenuju na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno.

Mandat direktora se računa od dana stupanja na dužnost.

Član 16

Dužnost direktora Doma zdravlja prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Skupština Grada će razrešiti direktora Doma zdravlja pre isteka mandata:

- na lični zahtev (podnošenjem ostavke);

- ako obavlja funkciju suprotno odredbama zakona, ove Odluke i Statuta Doma zdravlja;

- ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Domu zdravlja ili nesavesno izvršava obaveze zbog čega su nastale ili mogle nastati veće smetnje u radu Doma zdravlja;

- ako je nalazom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata Doma zdravlja ili nepravilnost rada direktora i

- u drugim slučajevima, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Član 17

Zamenik direktora se imenuje i razrešava pod uslovima, na način i po postupku propisanim za imenovanje i razrešenje direktora Doma zdravlja.

Član 18

Upravni odbor Doma zdravlja u skladu sa zakonom:

- donosi Statut uz saglasnost Osnivača;

- donosi druge opšte akte u skladu sa zakonom;

- odlučuje o poslovanju Doma zdravlja;

- donosi program rada i razvoja;

- donosi finansijski plan i godišnji obračun Doma zdravlja;

- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Doma zdravlja;

- odlučuje o korišćenju sredstava Doma zdravlja, u skladu sa zakonom;

- raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora i zamenika direktora;

- obavlja i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Upravni odbor Doma zdravlja ima pet članova (uključujući i predsednika), od kojih su tri člana predstavnici Osnivača, a dva člana iz reda zaposlenih u Domu zdravlja.

Najmanje jedan član iz reda zaposlenih u Upravnom odboru mora biti zdravstveni radnik sa visokom stručnom spremom.

Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih, Osnivač imenuje na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Osnivač imenuje članove Upravnog odbora, na period od četiri godine.

Do imenovanja Upravnog odbora Doma zdravlja, njegovu funkciju će vršiti Privremeni Upravni odbor, u sledećem sastavu:

1. Dejan Andrijašević, predsednik, predstavnik osnivača,

2. dr Danica Petrović, član, predstavnik Doma zdravlja,

3. Lazar Ružić, član, predstavnik osnivača,

4. Dragana Tarbuk, član, predstavnik osnivača,

5. dr Miroslav Nedeljković, član, predstavnik Doma zdravlja.

Član 19

Nadzorni odbor Doma zdravlja vrši nadzor nad radom i poslovanjem Do- ma zdravlja u skladu sa zakonom, pregleda godišnje izveštaje i godišnje obračune i o rezultatima nadzora, u pisanoj formi, obaveštava Upravni odbor Doma zdravlja, Skupštinu i izvršni organ osnivača.

Nadzorni odbor Doma zdravlja ima tri člana (uključujući i predsednika), od kojih su dva člana predstavnici Osnivača, a jedan član iz reda zaposlenih u Domu zdravlja.

Člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih, Osnivač imenuje na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Osnivač imenuje članove Nadzornog odbora, na period od četiri godine.

Do imenovanja Nadzornog odbora Doma zdravlja, njegovu funkciju će vršiti Privremeni Nadzorni odbor, u sledećem sastavu:

1. Nataša Nestorović, predsednik, predstavnik osnivača,

2. Marina Stefanović, član, predstavnik osnivača,

3. Milijana Videnović, član, viši medicinski tehničar, predstavnik Doma zdravlja.

Član 20

Nadležnost, način rada i odlučivanja Upravnog i Nadzornog odbora, bliže se uređuju Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom.

Član 21

Dom zdravlja ima stručne organe i to:

1. stručni savet;

2. stručni kolegijum;

3. etički odbor i

4. komisiju za unapređenje kvaliteta rada.

Sastav, nadležnost, način rada i odlučivanja stručnih organa Doma zdravlja, uređuje se Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom.

Član 22

Dom zdravlja ima Statut kojim se uređuje: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora i zamenika direktora, kao i druga pitanja od značaja za rad Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Na Statut Doma zdravlja, koji donosi Upravni odbor, saglasnost daje Skupština Grada, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Na odredbe Statuta Doma zdravlja, u delu kojim se uređuje oblast zdravstvene zaštite, unutrašnja organizacija i uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, prethodno se pribavlja mišljenje Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 23

Danom početka rada Dom zdravlja preuzima sredstva, imovinu, prava, obaveze i zaposlene Zdravstvenog centra Zaječar koji su raspoređeni u Domu zdravlja Zaječar, u skladu sa Deobnim bilansom iz člana 12. ove Odluke.

Član 24

Privremeni Upravni odbor Doma zdravlja donosi Statut Doma zdravlja i druge opšte akte neophodne za upis u sudski registar i početak rada Doma zdravlja.

Rok za donošenje Statuta je 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, a rok za dostavljanje istog Osnivaču je 5 (pet) dana od dana pribavljanja prethodnog mišljenja nadležnog Ministarstva.

Član 25

Do donošenja opštih akata Doma zdravlja primenjivaće se postojeća akta Zdravstvenog centra Zaječar, ako nisu u suprotnosti sa zakonom i ovom Odlukom.

Član 26

Na pitanja koja nisu regulisana ovom Odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti i drugih propisa iz ove oblasti.

Član 27

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".