ODLUKA

O DAVANJU U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA GRADA ZAJEČARA

("Sl. list grada Zaječara", br. 22/2014)

      Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način i postupak davanja u zakup, određivanje visine zakupnine, kao i prava i obaveze prilikom korišćenja poslovnih prostorija Grada Zaječara (u daljem tekstu: poslovne prostorije).

Član 2

Poslovne prostorije grada razvrstavaju se u četiri zone:

- EKSTRA ZONA koja obuhvata ulice: Nikole Pašića do Karađorđevog venca, Trg oslobođenja, Hajduk Veljkovu do Đorđa Simeonovića, Ljube Nešića do 4. jula, Svetozara Markovića do Timočke bune, Vojvode Putnika, Generala Gambete od Moravske do Mije Stanimirovića i Dragoslava Srejovića.

- I ZONA koja obuhvata ulice Hajduk Veljkovu od Đorđa Simeonovića do Cara Dušana, Ljube Nešića od 4. jula do naselja "Kraljevica", Svetozara Markovića od Timočke bune do Kosančićevog venca, Karadžićevu i stambeno naselje "Kraljevica",

- II ZONA koja obuhvata područje Zaječara koje nije obuhvaćeno prethodnim zonama,

- III ZONA koja obuhvata područje prigradskih i naseljenih mesta na teritoriji Grada Zaječara.

Član 3

Poslovne prostorije daju se u zakup:

- javnim nadmetanjem,

- prikupljanjem ponuda i

- neposrednom pogodbom.

Poslovne prostorije iz stava 1. ovog člana daju se u zakup za period od 3 godine, sa mogućnošću produženja trajanja zakupa bez javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda, najduže do šest godina.

U slučaju izvođenja investicionih radova na rekonstrukciji, dogradnji, sanaciji ili adaptaciji objekata, dužina trajanja zakupa utvrđuje se srazmerno vrednosti uloženih radova priznatih na način utvrđen ovom Odlukom.

Član 4

Postupak davanja u zakup poslovnih prostorija javnim nadmetanjem i prikupljanjem ponuda sprovodi Komisija za davanje poslovnih prostorija u zakup (u daljem tekstu: Komisija) koju imenuje Gradonačelnik Grada Zaječara, osim u slučaju davanja u zakup poslovnih prostorija neposrednom pogodbom korisnicima budžeta.

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, 3 člana i isto toliko zamenika.

Član 5

O davanju u zakup poslovnih prostorija odlučuje Gradonačelnik Grada Zaječara, uz saglasnost Gradskog veća Grada Zaječara.

Član 6

Za davanje u zakup poslovnih prostorija javnim nadmetanjem, u svim zonama, Gradska uprava Grada Zaječara objavljuje u sredstvima informisanja, na oglasnoj tabli Skupštine i na sajtu Grada Zaječara, oglas za javno nadmetanje, koji sadrži:

- bliže podatke o poslovnoj prostoriji;

- vrstu delatnosti;

- vreme na koje se daje u zakup;

- broj novozaposlenih radnika koje zainteresovana pravna i fizička lica prihvataju da zaposle kao uslov za učešće na javnom nadmetanju;

- početni iznos zakupnine određen u skladu sa članom 12. Odluke;

- rok za podnošenje prijava za javno nadmetanje i uplatu početnog iznosa;

- mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja.

Pravo učešća na javnom nadmetanju imaju sva zainteresovana pravna i fizička lica (registrovana za obavljanje odgovarajuće delatnosti), koja u roku za podnošenje prijava uplate početni iznos mesečne zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup.

Učesnici koji nisu ostvarili pravo zakupa poslovne prostorije putem javnog nadmetanja, imaju pravo na povraćaj uplaćenih novčanih sredstava.

Lica koja po bilo kom osnovu imaju neko neizmireno dugovanje prema Gradu, ne mogu učestvovati na javnom nadmetanju.

Po sprovedenom javnom nadmetanju Komisija predlaže Gradonačelniku Grada Zaječara, da donese rešenje o davanju u zakup poslovne prostorije.

Postupak javnog nadmetanja sa bližim uslovima za sprovođenje reguliše se Pravilnikom.

Član 7

Za davanje u zakup poslovnih prostorija putem prikupljanja ponuda, u svim zonama, Gradska uprava Grada Zaječara, objavljuje u sredstvima informisanja, oglasnoj tabli Skupštine i na sajtu Grada Zaječara, oglas za prikupljanje ponuda, koji sadrži:

- bliže podatke o poslovnoj prostoriji;

- vrstu delatnosti;

- vreme na koje se daje u zakup;

- broj novozaposlenih radnika koje zainteresovana pravna i fizička lica prihvataju da zaposle kao uslov za učešće u postupku prikupljanja ponuda;

- početni iznos zakupnine određen u skladu sa članom 12. Odluke;

- rok za podnošenje ponuda;

- mesto i vreme otvaranja ponuda.

Pravo na podnošenje ponuda imaju sva zainteresovana pravna i fizička lica (registrovana za obavljanje odgovarajuće delatnosti).

Lica koja po bilo kom osnovu imaju neko neizmireno dugovanje prema Gradu, nemaju pravo na podnošenje ponuda.

Ponude se podnose Komisiji u zatvorenoj koverti sa naznakom "za oglas" i sadrže visinu zakupnine podnosioca ponude.

Član 8

Komisija je dužna da razmotri prispele ponude u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje ponuda. Prilikom razmatranja Komisija utvrđuje da li su ponude blagovremene i ko je od podnosioca ponudio veći iznos zakupnine.

U slučaju da više podnosilaca ponude isti najviši iznos zakupnine postupak se okončava javnim nadmetanjem između tih podnosilaca.

U slučaju da je podneta samo jedna ponuda, blagovremena, uredna i po oceni Komisije ekonomski opravdana, ista može biti prihvaćena.

Član 9

Na predlog Komisije Gradonačelnik Grada Zaječara donosi rešenje o davanju u zakup poslovne prostorije.

Rešenje Gradonačelnika Grada Zaječara je konačno.

Član 10

Međusobna prava i obaveze zakupodavca i zakupoprimca regulišu se posebnim ugovorom. U ime Grada ugovor zaključuje Gradonačelnik Grada Zaječara.

Ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje se najkasnije u roku od 15 dana od dana donošenja rešenja Gradonačelnika Grada Zaječara o davanju u zakup poslovne prostorije.

Član 11

Ugovor iz prethodnog stava sadrži:

- ugovorne strane,

- predmet zakupa,

- vrstu delatnosti koja će se obavljati u poslovnoj prostoriji,

- broj novozaposlenih,

- vreme trajanja zakupa,

- mesečni iznos zakupnine,

- otkazni rok,

- druge obaveze ugovornih strana,

- klauzulu zabrane vršenja bilo kakvih radova na poslovnim prostorijama bez saglasnosti zakupodavca, kao i zabranu davanja u podzakup.

Član 12

Najniži iznos zakupnine za korišćenje poslovnih prostorija, odnosno zakupnina koju plaćaju zakupoprimci poslovnih prostorija po ugovorima zaključenim pre stupanja na snagu ove Odluke, utvrđuje se kao proizvod vrednosti boda, broja bodova i veličine poslovne prostorije izražene u m2.

Vrednost boda za obračunavanje zakupnine za poslovne prostorije Grada Zaječara utvrđuje se u iznosu od 60,00 dinara.

Broj bodova prema zonama utvrđuje se:

- ZA EKSTRA ZONU 7 bodova po m2,

- ZA I ZONU 5 bodova po m2,

- ZA II ZONU 3 boda po m2,

- ZA III ZONU 1 bod po m2.

Visina zakupnine za poslovne prostorije sa potpunim konforom (sve instalacije) uvećava se za 30%.

Zakupnina se plaća mesečno do 5. u mesecu za prethodni mesec.

Po isteku perioda za koji su date u zakup, poslovne prostorije se mogu ponovo dati u zakup putem javnog nadmetanja odnosno prikupljanja ponuda.

Početni iznos zakupnine za javno nadmetanje, odnosno za prikupljanje ponuda za zakup poslovnih prostorija, korisne površine veće od 500 m2 je novčani iznos definisan stavom 1. ovog člana, koji je umanjen za 50%.

Član 13

Zakupnina za korišćenje poslovnih prostorija Grada Zaječara, utvrđena prema članu 12. ove Odluke umanjuje se za 10% ukoliko zakupoprimac unapred uplati utvrđeni iznos godišnje zakupnine.

Član 14

U postupku primopredaje poslovne prostorije između zakupodavca i zakupoprimca sačinjava se zapisnik na licu mesta o stanju poslovne prostorije.

Zapisnik sačinjava Komisija za procenu izvedenih radova na prostorijama koje su izdate u zakup od strane Grada Zaječara.

Komisiju iz prethodnog stava imenuje rešenjem Načelnik Gradske uprave.

Član 15

Zakupoprimac je dužan da tekuće održavanje poslovne prostorije vrši o svom trošku uz prethodno pribavljeno obaveštenje koje izdaje Gradska uprava Grada Zaječara.

Član 16

Zakupoprimac koji namerava da izvede radove na rekonstrukciji, dogradnji ili adaptaciji poslovne prostorije ne može otpočeti sa radovima bez prethodne pismene saglasnosti Gradske uprave Grada Zaječara, sprovedenog postupka koji je za navedene radove predviđen Zakonom o planiranju i izgradnji i sprovedenog postupka javne nabavke, shodno Zakonu o javnim nabavkama.

Nakon izvedenih radova Komisija iz člana 14. ove Odluke utvrđuje obim i vrednost izvedenih radova na osnovu usvojenih jediničnih cena datih u ponudi javne nabavke i građevinske knjige, kao i konačni iznos koji će se priznati aneksom ugovora. U zavisnosti od priznatog iznosa izvršiće se i srazmerno umanjenje zakupnine.

Ukoliko zakupoprimac sam izvede radove bez prethodne saglasnosti, troškovi izvedenih radova neće biti priznati, a zakupodavac može tražiti povraćaj u prethodno stanje ako je to neophodno.

Član 17

Poslovne prostorije mogu se dati na korišćenje na određeno vreme, sa celokupnom naknadom ili sa naknadom u iznosu od 50%, neposrednom pogodbom.

Korišćenje uz naknadu od 50%, može se odobriti Javnim preduzećima, Javnim komunalnim preduzećima i ustanovama, čiji je osnivač Grad Zaječar.

Član 18

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup poslovnih prostorija Grada Zaječara ("Sl. list Grada Zaječara", br. 39/13, 2/14 i 21/14).

Član 19

Ova Odluka stupa na snagu 8. dana od dana objavljivanja u "Sl. listu Grada Zaječara".